hoe ga je om met

Susam
Posts in topic: 29
Honden: 1
Welke: Podengo kruising
Contacteer:

Re: hoe ga je om met

Bericht door Susam »

Crutz schreef: 21 nov 2023, 09:15
EchoMira schreef: 20 nov 2023, 19:50 Nederlanders (zeker op internet) papegaaien de hele dag alles wat Amerikaans is na.

Eerst ging het over overpopulatie die hier gewoon niet is omdat wij onze honden niet buiten laten scharrelen. Alsof je een castraat wel over straat moet laten slingeren trouwens.

Toen was het om de meest buitenissige redenaties zogenaamd gezonder terwijl de castraten gewoon gemiddeld genomen niet langer leven. Iets korter zelfs. Tussendoor een hele hoop verdachtmakingen. Dat je ongezond geïnteresseerd bent in de testes van je hond. Dat je achterlijk bent.

Smerig lobbietje die het niet bepaald nauw met de waarheid neemt.
Het lijkt wel alsof mensen er geld aan willen verdienen...net als met die onnodige jaarlijkse entingen. :smile:
ooit met een popkoper (in NL) daar een discussie over gehad. Die had zijn reu laten castreren omdat hij dan dus minder kans had op kanker en aanverwante en langer zou leven. Deze reu is uiteindelijk gewoon op een dag met iets van 12 jaar oud onder een struik gaan liggen en overleden. Uit het niets.

daarna ging een van mijn oude reuen daar wonen, maar die wilde ik wel beschikbaar houden voor dekkingen en de afspraak was dus dat hij intact zou blijven.
Veel gedoe met de uitlaatservice waar hij eerst met mee ging, want hij "verdedigde" de uitlaat roedel tegen vreemde reuen. Overigens niet door te vechten, enkel imponeren en ook nog alleen als de uitlaatmiep te laat was met hem bij zich roepen
Uiteindelijk is deze reu overleden aan kanker. Echt sneu, want dat was dus hun angst bij niet castreren. En ja, ik weet dat het toeval is
mijn niet gecastreerde Berner overleed met 5 aan agressieve kanker, binnen 2 dagen was hij weg. Er werd bij onze vorige Berners geadviseerd om te steriliseren en baarmoeder verwijderen, ook met het oog op kanker aldaar, maar toen kregen ze het elders. Om die reden castreren is dus ook niet.
Susam
Contacteer:

Bericht door Susam »

Smoushond schreef: 21 nov 2023, 08:00 @runninggirl kan je misschien wat advies geven over omgaan met een angstige hond en ze verkoopt hele fijne supplementen
ik heb gelukkig heel veel geleerd en bijgeschoold over angst. Sambal kreeg na de uitzending een pakket aan supplementen en deze geef ik. Ik heb geen idee of het daadwerkelijk wat doet, omdat hij ook op Chlomicalm staat (naast gedragstherapie en begeleiding). Ik heb een vuurwerkpakket waarvan ik wel echt zie dat het wat doet.
ranetje
Posts in topic: 3

Bericht door ranetje »

Susam schreef: 21 nov 2023, 06:24
ranetje schreef: In de VS lijkt het zo ongeveer standaard als ik de pagina's op Facebook bekijk, zowel bij reuen als bij teven.
ik ben veel in de VS geweest en heb er nog veel vrienden, standaard hop met 6 maanden off with his nuts!
Op een Griffon pagina komen daar tegenwoordig gelukkig veel vragen over en de adviezen gaan daar steeds meer naar "niet doen voor de hond 2 jaar oud is en dan alleen als het nodig is".
Maar ja, de dokter zegt ..... :ugh:
En dan heb je ook nog de uitlaat/dagopvang/vakantieopvang ...... volle reuen niet welkom :euh:

edit: quote foutje
Laatst gewijzigd door ranetje op 21 nov 2023, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Susam
Contacteer:

Bericht door Susam »

ranetje schreef: 21 nov 2023, 12:14
ranetje schreef:
Susam schreef: 21 nov 2023, 06:24 In de VS lijkt het zo ongeveer standaard als ik de pagina's op Facebook bekijk, zowel bij reuen als bij teven.
ik ben veel in de VS geweest en heb er nog veel vrienden, standaard hop met 6 maanden off with his nuts!
Op een Griffon pagina komen daar tegenwoordig gelukkig veel vragen over en de adviezen gaan daar steeds meer naar "niet doen voor de hond 2 jaar oud is en dan alleen als het nodig is".
En dan heb je ook nog de uitlaat/dagopvang/vakantieopvang ...... volle reuen niet welkom :euh:
alles onder het motto van calm submissive energy? ik hoop dat ze daar toch ook evolueren, al gaat het wellicht wat langzaam. Zo lang de dierenartsen het daar nog promoten en er inderdaad mega restricties zijn bij speelweides en parken en allerlei gedoe, wordt t niks :(
Loraine
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Ik weet minimaal 1 dierenarts hier in Almelo die castratie adviseert bij jonge reuen (±6 maanden). :ugh:
En er zijn genoeg mensen die denken dat omdat de dierenarts het zegt het wel zal kloppen, dat het zo hoort of dat het een wondermiddel is bij lastig gedrag (markeren, rijden, patsen/vechten).

Ik vermoed dat mijn eigen reu ook bij zo'n dierenarts gelopen heeft of dat zijn vorige eigenaren reden 2 of 3 hebben aangevoerd.
Hij was 'lastig' (zelfs vals en onhandelbaar volgens hun) en is daarom herplaatst, ik heb er na een pittige eerste periode echter een gouden hondje aan en ik denk dat bijna iedereen die een beetje creatief is in de opvoeding en zijn clowneske streken weet te waarderen binnen bepaalde grenzen hetzelfde ervaart.
En nee, die castratie maakte hem niet minder 'lastig', ruimte bieden om rottigheid uit te halen en tegelijkertijd kaders te geven waarbinnen hij die ruimte krijgt, creatief denken, een shitload aan lekkers meenemen en geen strikte gehoorzaamheid eisen wel.
En toen ik eenmaal doorkreeg hoe hij werkt bleek hij helemaal zo moeilijk niet, hij was het braafste jongerje vd klas op cursus, draait gewoon gezellig mee en windt iedereen om zijn pootje. :mrgreen:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 3

Bericht door ranetje »

Susam schreef: 21 nov 2023, 12:45
ranetje schreef: 21 nov 2023, 12:14
Susam schreef:
alles onder het motto van calm submissive energy? ik hoop dat ze daar toch ook evolueren, al gaat het wellicht wat langzaam. Zo lang de dierenartsen het daar nog promoten en er inderdaad mega restricties zijn bij speelweides en parken en allerlei gedoe, wordt t niks :(
Nou vooral geen seksuele avances is geloof ik de bedoeling en uiteraard moeten ze gehoorzaam zijn en dat zijn ze als de ballen er af zijn :P :F:

Moet zeggen dat hier in Nederland ook diverse uitlaatservices de ballen er wel graag af zien gaan voor ze mee mogen met de groep.
Afbeelding
Plaats reactie