Muizenterriër

Plaats reactie
Lothian
Posts in topic: 3
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Muizenterriër

Bericht door Lothian »

Elk najaar proberen er weer muizen in mijn huis te gaan wonen. Taro vindt het prachtig. Trillend aanwijzen waar ze zitten en dan moet ik kastjes openen of spullen oppakken en schiet hij toe.

Afbeelding

Efficiënter dan een klapval. Hij heeft er al iets van 5 binnen gevangen.

In de tuin is hij ook altijd bezig met molletjes en muizen maar dit is volgens hem nog veel mooier. Ik was voor mijn werk een paar dagen naar het buitenland en hij begroette me niet eens toen ik de woonkamer in kwam omdat hij dacht weer een muis te horen in de hal :roll: normaal word ik hysterisch bestuiterd.

Eervolle vermelding voor Dalí die ook al een huismuis heeft gegrepen. Eerloze vermelding voor Lucca die dom naar beneden staarde toen er een muis tussen haar voorpoten door glipte. Maar zij begroette me in ieder geval wel zielsgelukkig toen ik thuiskwam :pffff:
Afbeelding
K@ren
Posts in topic: 1
Honden: 1

Re: Muizenterriër

Bericht door K@ren »

Leuk geschreven! :mrgreen:
Erg handig, zo’n muizenvanger in huis!
Allemaal hebben ze zo hun eigen kwaliteiten :lol1:
Afbeelding
Sirene

Bericht door Sirene »

Leuk om te lezen!
Knap van Taro. Daar heb je tenminste wat aan.
Hakkene
Posts in topic: 2
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Vreet hij ze ook op?
Ik probeer de kat te trainen….. tot nu toe vangt hij vooral spinnen
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Kijk, da's nog eens handig! Knap van Taro. :F:
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Knap hoor. Hier een muizenpinscher. Anne is constant bezig in het bos met muizenholletjes uit te graven, dadelijk is dat bos een grote gatenkaas.
Sinds ze twee jaar terug in Oostenrijk een muis ving is ze constant op muizenjacht.
Is niet zo heel erg leuk, want ik loop altijd gewoon door. Maar aangezien ze nogal eigenwijs is en haar eigen zin doet moet ik weleens terug om haar te halen.
Vanochtend liep ik wat verder met de honden de polder in, Gerard wil nooit zo ver weg lopen en ging niet mee naar het bos, ik zag dat ze weer ergens aan het graven was, maar ik loop altijd door. Ik keek na een poosje achterom en zag heel Anne niet meer, eerst liep er ook iemand een heel stuk achter me, en ik zag die persoon bukken denk dat ze een foto aan het maken was, maar toen ik Anne echt helemaal niet meer zag, ook niet toen ik omkeerde omdat ik niet verder wilde omdat ze iets verder de weilanden op kunnen, dacht ik even dat die persoon Anne mee had genomen, pas toen ik dichterbij was zag ik dat ze nog steeds aan het graven was. Ik gewoon door gelopen en pas toen ik op het eind van dat weggetje was kwam ze achter me aan.
Gelukkig viel het de rest van de wandeling wel mee en kwam ze redelijk snel achter me aan.
Afbeelding

Zo ziet ze eruit na het graven.
Afbeelding

Tanja en Anne
Hewi

Bericht door Hewi »

Goed zo taro!

Wijlen donna -mijn chi kruising in avatar - daaraan kon je precies zien of er spinnen in huis waren, ging ze heel spastische springen " mam spin spin daaaar spin".
Moest ik weer met afgrijzen bergschoen gooien. ( op spin niet op Don)
Groetjes Heidi

Afbeelding
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Gonnie schreef: 03 dec 2024, 19:01 Knap hoor. Hier een muizenpinscher. Anne is constant bezig in het bos met muizenholletjes uit te graven, dadelijk is dat bos een grote gatenkaas.
Sinds ze twee jaar terug in Oostenrijk een muis ving is ze constant op muizenjacht.
Is niet zo heel erg leuk, want ik loop altijd gewoon door. Maar aangezien ze nogal eigenwijs is en haar eigen zin doet moet ik weleens terug om haar te halen.
Vanochtend liep ik wat verder met de honden de polder in, Gerard wil nooit zo ver weg lopen en ging niet mee naar het bos, ik zag dat ze weer ergens aan het graven was, maar ik loop altijd door. Ik keek na een poosje achterom en zag heel Anne niet meer, eerst liep er ook iemand een heel stuk achter me, en ik zag die persoon bukken denk dat ze een foto aan het maken was, maar toen ik Anne echt helemaal niet meer zag, ook niet toen ik omkeerde omdat ik niet verder wilde omdat ze iets verder de weilanden op kunnen, dacht ik even dat die persoon Anne mee had genomen, pas toen ik dichterbij was zag ik dat ze nog steeds aan het graven was. Ik gewoon door gelopen en pas toen ik op het eind van dat weggetje was kwam ze achter me aan.
Gelukkig viel het de rest van de wandeling wel mee en kwam ze redelijk snel achter me aan.
Afbeelding

Mooie foto!
Susam
Welke: Podengo kruising

Bericht door Susam »

Lothian schreef: 03 dec 2024, 17:28 Elk najaar proberen er weer muizen in mijn huis te gaan wonen. Taro vindt het prachtig. Trillend aanwijzen waar ze zitten en dan moet ik kastjes openen of spullen oppakken en schiet hij toe.

Afbeelding

In de tuin is hij ook altijd bezig met molletjes en muizen maar dit is volgens hem nog veel mooier. Ik was voor mijn werk een paar dagen naar het buitenland en hij begroette me niet eens toen ik de woonkamer in kwam omdat hij dacht weer een muis te horen in de hal :roll: normaal word ik hysterisch bestuiterd.

Eervolle vermelding voor Dalí die ook al een huismuis heeft gegrepen. Eerloze vermelding voor Lucca die dom naar beneden staarde toen er een muis tussen haar voorpoten door glipte. Maar zij begroette me in ieder geval wel zielsgelukkig toen ik thuiskwam :pffff:
wat doet hij of jij daarna met de muizen? eet ie ze op?
Sambal jaagt ook op muizen maar binnen nog niks gevonden, wel spinnen, eerst speelt hij ermee en dan eet hij ze op!
katerke

Bericht door katerke »

Hier zijn ze meer als Lucca. Oooh leuk een muis en dag muisje tot de volgende keer.
Afbeelding
Veertje

Bericht door Veertje »

Kijk, zo maak je jezelf nuttig als hond. Hij verdiend z'n avondeten wel zo :ok:
Zullen we Taro en Finn gaan verhuren als ongedierte bestrijders? Finn (en Tess ook, maar die is wat minder efficient) hebben laatst 7 ratten gevangen in onze tuin. De drie vallen die er staan nog geen één.... Vooruit, het waren nog jonkies, zo groot als erg flinke muizen, maar dat zijn er toch weer 7 minder in je tuin.
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Hakkene
Posts in topic: 2
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Hakkene schreef:Vreet hij ze ook op?
Ik probeer de kat te trainen….. tot nu toe vangt hij vooral spinnen Afbeelding
Hoe is het mogelijk, een uur na dit bericht lag er een dode muis in de woonkamer. Goed bezig vriendAfbeelding
Alfilillo
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Hahaha, superhandig! Veel beter dan gif of die stomme vallen.
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Ik kan een lange mantel laten maken van de mollen die Ita en vooral Claire gevangen hebben
Muizen aten/eten ze meteen op dus die zie ik nooit :P
Geen muizen in huis voor zover ik weet.
Afbeelding
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Hakkene schreef: 03 dec 2024, 18:10 Vreet hij ze ook op?
Lucca is de opruimploeg :lol1:
Gonnie schreef: 03 dec 2024, 19:01
Afbeelding

:LOL: serieuze bezigheid dat graven!
Veertje schreef: 04 dec 2024, 09:55 Kijk, zo maak je jezelf nuttig als hond. Hij verdiend z'n avondeten wel zo :ok:
Zullen we Taro en Finn gaan verhuren als ongedierte bestrijders? Finn (en Tess ook, maar die is wat minder efficient) hebben laatst 7 ratten gevangen in onze tuin. De drie vallen die er staan nog geen één.... Vooruit, het waren nog jonkies, zo groot als erg flinke muizen, maar dat zijn er toch weer 7 minder in je tuin.
Taro heeft een keer een volwassen rat gevangen en in één klap doodgeschud. Ik helemaal trots natuurlijk :cheer:

Volgens mij zou hij wel lol hebben met Finn samen!
Hakkene schreef: 04 dec 2024, 14:17
Hakkene schreef:Vreet hij ze ook op?
Hoe is het mogelijk, een uur na dit bericht lag er een dode muis in de woonkamer. Goed bezig vriendAfbeelding
:goeie: hij leest ook mee.
Afbeelding
Mo-yi
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Mo-yi is ook best een muizenvanger, twee keer gelukt waarvan 1 x in de tuin en 1x in huis. Ze was ZO snel dat het 1 PIEP was en ze met een dood muisje mega trots in dr bek aankwam lopen, en er even uitgebreid voor ging liggen. IN haar ogen wilde ze denk ik verder spelen want eenmaal door dat muis niks meer deed keek ze wat lullig..beetje duwen met dr neus erop..nahhh hij doetutniemeerrr :19:
Afbeelding
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Echo heeft die muizenpassie ook. Die kan echt zo vreselijk genieten van het uitgraven van een nest muizen en die dan op te vreten.

Op een zomeravond zit ze graag op de tuintafel...gewoon te kijken.
Kan geen kong tegenop.

Het zijn natuurlijk terriers maar ook zichtjagers.
Verder vind ik het jachtinstinct ontzettend meevallen. Wat vinden jullie?
Josefien
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

Ondanks zijn hoge leeftijd is Javier de meest succesvolle muizenbestrijder van ons allemaal. Als we muizennesten op het erf hebben , hij vindt het machtig. Eindeloos in een soort halfslaap liggen wachten tot er eentje verschijnt uit dat gaatje. Loeren en maar loeren.En dan ratsj, met dat ouwe lijf een podencosprongetje maken en hap, schluck weg. En daarna zo blij en voldaan met zichzelf.

Eerder hadden we katten, die effectief muizen bejaagden in de weilanden rondom ons. In die zin dat we vers vleeswaar konden aantreffen bij achterdeur, op hoofdkussen in slaapkamer etc, Maar we hebben nu een sullemientje, die ons levende muizen offreert. Muizen vangen, maar niet voor de kill. Wel vaak gewond.

Verdomde interessant voor Edison die sporen gaat uitwerken. Achter zijn neus aan. Vaak belanden die opgedreven, al dan niet gewonde muizen , bij Merlijntje. In zijn kraag of in zijn staart. Aan mij de eer om die muizen van hem af te plukken en naar gelang conditie, verwonding etc, over het hek te kieperen of een klap met de schep.
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

EchoMira schreef: 04 dec 2024, 22:17 Het zijn natuurlijk terriers maar ook zichtjagers.
Verder vind ik het jachtinstinct ontzettend meevallen. Wat vinden jullie?
Niet erger dan Zorro, Dalí of Lucca. Een gespotte haas gaat hij net als de rest achteraan als ik niet sneller ben, maar hij is er helemaal niet de hele wandeling mee bezig. Reeën kan ik hem van wegroepen. En hij is altijd snel terug bij eekhoorns enzo.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Leuk en fijn. Guus is een rattenvanger en dat is best heftig. Maandag greep hij echt een hele grote rat in de polder in het donker. Ik hoorde dat het best een gevecht was maar uiteindelijk heeft hij hem gedood. Hondje weegt 7 kilo en het was echt een joekel van een bruine rat. Toch laat ik hem want ingrijpen geeft een gebeten rat die het toch niet gaat redden. Was wel echt het filmen waard geweest.
Flo

Bericht door Flo »

Lothian schreef: 03 dec 2024, 17:28 Elk najaar proberen er weer muizen in mijn huis te gaan wonen. Taro vindt het prachtig. Trillend aanwijzen waar ze zitten en dan moet ik kastjes openen of spullen oppakken en schiet hij toe.

Afbeelding

Wat knap en handig. Leuke foto, met dat fanatieke hoofd en een muizenstaartje uit de bek:)
Afbeelding
Plaats reactie