Waar gaat dit heen met de Mechelse herder?
Re: Waar gaat dit heen met de Mechelse herder?
Bij Pinschers zitten er in een nest soms ook ineens pups met leuke kleurtjes, alleen jammer dat b.v degene met de blauwe kleur altijd problemen hebben met hun huid en andere gezondheidsproblemen. Dus toen een fokker eens zo nestje had werd er door verschillende mensen op gereageerd dat ze het zo mooi vonden. Heb toen gezegd dat ik er niks moois aan vind en je als fokker niet zit te wachten op zulke kleurtjes. De betreffende fokker had de eigenaar van de dekreu vertrouwd. Maar die had dus duidelijk iets verzwegen.
Tanja en Anne
Dilute is al best lang DNA testbsaar en dus te vermijden.Gonnie schreef: ↑05 dec 2024, 06:46 Bij Pinschers zitten er in een nest soms ook ineens pups met leuke kleurtjes, alleen jammer dat b.v degene met de blauwe kleur altijd problemen hebben met hun huid en andere gezondheidsproblemen. Dus toen een fokker eens zo nestje had werd er door verschillende mensen op gereageerd dat ze het zo mooi vonden. Heb toen gezegd dat ik er niks moois aan vind en je als fokker niet zit te wachten op zulke kleurtjes. De betreffende fokker had de eigenaar van de dekreu vertrouwd. Maar die had dus duidelijk iets verzwegen.
Dit jaar was er een Groenendaler nest met blauw.
Fokker helemaal verbaasd. Terwijl een van de ouders getest en drager was. Echt denk dan na.
En kleurtjes.
Ik krijg nu ook veel reacties omdat ik donkere pups heb.
De kopers (type dat ze wil om de kleur) zijn vrij eenvoudig uit te sluiten met wat vragen.
Ik krijg nu ook veel reacties omdat ik donkere pups heb.
De kopers (type dat ze wil om de kleur) zijn vrij eenvoudig uit te sluiten met wat vragen.
- Alfilillo
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Podenco en kruising
In Spanje ís de Mechelse herder al de nieuwe pitbull. Sinds een paar jaar is het een enorme hype en ja, precies bij het volk dat voorheen een vechthond aanschafte. Superstoer. Pliesiehond.
Tsja. Ik kom evengoed op de hei liever een Mechelaar tegen dan een pitbull.
-
- Posts in topic: 11
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik vind dat helemaal geen verarming.Marc schreef: ↑05 dec 2024, 00:27 Stel dat ze een whippet fokken met een bizar vette aftekening en die wordt mediahype etc. reutje gaat dekken en het vererft. Vervolgens willen ze die afdeling ook in chihuahua en pitbull. En bang....een eeuw later is je whippet over de hele wereld in rassen gegaan. En duizenden honden in die periode niet mee gefokt. Verkeerde kleur. Dat verarmt alles nogal.
Het is niet alsof er nu wel met alle honden gefokt wordt.
Er wordt nu ook bij bijna elk ras op kleur gefokt. Dat dat de gebruikelijke kleur is veradert dat niet. Dat betekent niet dat ze nu ineens een holistische brede fok strategie implementeren.
Honden heb je voor je plezier. Ook om naar te kijken.
Als ik een golden wil wil ik zo'n mooie rode, atletisch gebouwde. Terwijl die helemaal niet pre definitie gezonder is of beter werkt dan een koffiemelkkleurige "sober" gebouwde.
Ik ben ooit begonnen met vrij donkere Mechels.
En werd dus ook al snel gezegd dat ik kleurtjes fokte.
Na de eerste jaren verstomde de “roddels” mbt kleurfok ook al fokte ik nog steeds met vergelijkbare types qua kleur.
Toen ik later ook hele gele ging gebruiken snapten mensen er niks meer van
En werd dus ook al snel gezegd dat ik kleurtjes fokte.
Na de eerste jaren verstomde de “roddels” mbt kleurfok ook al fokte ik nog steeds met vergelijkbare types qua kleur.
Toen ik later ook hele gele ging gebruiken snapten mensen er niks meer van
-
- Posts in topic: 5
Kelperuaantjes schreef:Ik ben blij dat je die gebruikt hebt.
Hihi. Maar goed. Niet obv de kleur. Enkel karakter en functionele bouw
Ja, weet ik. De test is ook verplicht door de rasvereniging. En de fokker van dat nestje dacht ook dat de eigenaar van de dekreu die had laten doen.Crutz schreef: ↑05 dec 2024, 07:09Dilute is al best lang DNA testbsaar en dus te vermijden.Gonnie schreef: ↑05 dec 2024, 06:46 Bij Pinschers zitten er in een nest soms ook ineens pups met leuke kleurtjes, alleen jammer dat b.v degene met de blauwe kleur altijd problemen hebben met hun huid en andere gezondheidsproblemen. Dus toen een fokker eens zo nestje had werd er door verschillende mensen op gereageerd dat ze het zo mooi vonden. Heb toen gezegd dat ik er niks moois aan vind en je als fokker niet zit te wachten op zulke kleurtjes. De betreffende fokker had de eigenaar van de dekreu vertrouwd. Maar die had dus duidelijk iets verzwegen.
Fokker helemaal verbaasd. Terwijl een van de ouders getest en drager was. Echt denk dan na.
Tanja en Anne
Ligt eraan, hier lopen ook een paar Mechelaars die niet zo leuk zijn. En Pitbull’s die wel leuk zijn. Al vertrouw ik die grote pitbull hier in de flat voor geen meter.
Sinds hij keihard met zijn snuit in mijn buik boorde ga ik niet meer samen met die hond de lift in. Zeker niet omdat de kinderen die hond uitlaten en die kunnen hem amper houden.
Tanja en Anne
X
Laatst gewijzigd door Crutz op 05 dec 2024, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Posts in topic: 5
Weet ik. Voor ons was haar kleur ook niet van belang bij de keus.
Zo werkt fokken niet niet denken dat er getest is. De test inzien.Gonnie schreef: ↑05 dec 2024, 13:19Ligt eraan, hier lopen ook een paar Mechelaars die niet zo leuk zijn. En Pitbull’s die wel leuk zijn. Al vertrouw ik die grote pitbull hier in de flat voor geen meter.
Sinds hij keihard met zijn snuit in mijn buik boorde ga ik niet meer samen met die hond de lift in. Zeker niet omdat de kinderen die hond uitlaten en die kunnen hem amper houden.
Maar dat gezegd hebbende. Ik ben op zoek geweest naar een dekreu die geen dilute drager was omdat m’n teef bij VHL drager getest was.
Maar bij testen in Duitsland en embark bleek ze vrij
Vaker gehoord dat specifiek deze test fout gaat bij VHL
Even terugkomend op die mooie kleur. Is dat seal? En pakt dat zo mooi uit door de vacht van de Mechelse herder? Ik heb het idee dat die honden ook een kortere vacht hebben.
Zou mij niks verbazen als ze Greyhound hebben gebruikt. Zie je terug in de hoofden en uitstraling.
Zou mij niks verbazen als ze Greyhound hebben gebruikt. Zie je terug in de hoofden en uitstraling.
Laatst gewijzigd door Marc op 05 dec 2024, 13:48, 2 keer totaal gewijzigd.
- Elian
- Posts in topic: 2
- Welke: Russische tzarin en een westjeutapets
En blijkbaar niet naar de uitslag gekeken?Gonnie schreef: ↑05 dec 2024, 13:16Ja, weet ik. De test is ook verplicht door de rasvereniging. En de fokker van dat nestje dacht ook dat de eigenaar van de dekreu die had laten doen.Crutz schreef: ↑05 dec 2024, 07:09Dilute is al best lang DNA testbsaar en dus te vermijden.Gonnie schreef: ↑05 dec 2024, 06:46 Bij Pinschers zitten er in een nest soms ook ineens pups met leuke kleurtjes, alleen jammer dat b.v degene met de blauwe kleur altijd problemen hebben met hun huid en andere gezondheidsproblemen. Dus toen een fokker eens zo nestje had werd er door verschillende mensen op gereageerd dat ze het zo mooi vonden. Heb toen gezegd dat ik er niks moois aan vind en je als fokker niet zit te wachten op zulke kleurtjes. De betreffende fokker had de eigenaar van de dekreu vertrouwd. Maar die had dus duidelijk iets verzwegen.
Sorry maar ik snap dat nooit zo, zijn er allerlei tests waar je gebruik van kunt maken, sommigen zelfs verplicht vanuit de rasvereniging, en dan nog doen alsof je het niet wist. Dan heb je al fokkers zelf gewoon niet uit je doppen gekeken toch?
of je weet dat blauw niet mag maar wel goed verkoopt.Elian schreef: ↑05 dec 2024, 16:18En blijkbaar niet naar de uitslag gekeken?
Sorry maar ik snap dat nooit zo, zijn er allerlei tests waar je gebruik van kunt maken, sommigen zelfs verplicht vanuit de rasvereniging, en dan nog doen alsof je het niet wist. Dan heb je al fokkers zelf gewoon niet uit je doppen gekeken toch?
Is ook zo, die fokker had gewoon naar het bewijs moeten vragen.Elian schreef: ↑05 dec 2024, 16:18En blijkbaar niet naar de uitslag gekeken?
Tanja en Anne
Dat zou zomaar kunnen, wij hadden een fokker gebeld of hij nog een pup beschikbaar had, had hij een chocoladekleur pup over, daar vroeg hij nog 100 euro meer voor dan voor de normaal erkende kleuren. En toen ik iets vroeg over fokken met dat hondje, zei hij gelijk dat hij dat niet wilde en ik het hondje niet zou krijgen. Maar eigenlijk wilde ik helemaal niet gaan fokken met dat hondje. En ik ga toch echt niet meer betalen voor een hondje waar ik zelf niks over mocht beslissen. Gelukkig kreeg ik haar niet, want het hondje is iets later overleden, toen ze nog bij de fokker was.blacky schreef: ↑05 dec 2024, 22:00of je weet dat blauw niet mag maar wel goed verkoopt.Elian schreef: ↑05 dec 2024, 16:18En blijkbaar niet naar de uitslag gekeken?
Tanja en Anne
-
- Posts in topic: 11
- Welke: Whippet en Lurcher
Of je hebt 750 emmers vol schijt aan mensen die zich wel allerlei inspraak toeeigenen maar de reden dat ze die inspraak hebben niet kunnen onderbouwen. De raad en rasverenigingen kunnen mijn respect gewoon niet wegdragen.blacky schreef: ↑05 dec 2024, 22:00of je weet dat blauw niet mag maar wel goed verkoopt.Elian schreef: ↑05 dec 2024, 16:18En blijkbaar niet naar de uitslag gekeken?
Daar doen ze al te lang te weinig zinnigs voor en met DNA-profielen heb ik ook geen stamboom nodig.
Ik laat me niet vertellen wat er al dan niet toegestaan is. Stop die rozet maar ergens warm en donker weg.
ja kan ook maar dan moet je geen stambomen willen of zeggen dat je jezelf houd aan alles regels van de rasvereniging. (ja omdat dit ook beter verkoopt). Zodra mijn honden handelswaar worden voor mij stop ik er mee en kunnen ze me afvoeren.EchoMira schreef: ↑05 dec 2024, 23:36Of je hebt 750 emmers vol schijt aan mensen die zich wel allerlei inspraak toeeigenen maar de reden dat ze die inspraak hebben niet kunnen onderbouwen. De raad en rasverenigingen kunnen mijn respect gewoon niet wegdragen.blacky schreef: ↑05 dec 2024, 22:00of je weet dat blauw niet mag maar wel goed verkoopt.Elian schreef: ↑05 dec 2024, 16:18
En blijkbaar niet naar de uitslag gekeken?
Daar doen ze al te lang te weinig zinnigs voor en met DNA-profielen heb ik ook geen stamboom nodig.
Ik laat me niet vertellen wat er al dan niet toegestaan is. Stop die rozet maar ergens warm en donker weg.
Maar helaas zie ik dat veel mensen hun honden echt zo zien.