Wat zien jullie
- Lothian
- Posts in topic: 5
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Wat zien jullie
Blijft leuk vind ik, gedragsfilmpjes.
Voor mij is dit heel specifiek en bekend gedrag maar ik ben benieuwd wat jullie zien.
Beetje onduidelijk/erg van dichtbij gefilmd, Taro lag tegen me aan toen dit begon.
Voor mij is dit heel specifiek en bekend gedrag maar ik ben benieuwd wat jullie zien.
Beetje onduidelijk/erg van dichtbij gefilmd, Taro lag tegen me aan toen dit begon.
- Mo-yi
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Re: Wat zien jullie
Vriendelijk, speeluitnodigingen, en Taro ( is de bruine? ) zegt vrij vriendelijk; nee k wil bij het mens liggen, doei
Al denk ik dat die Taro straks de bank afspringt en hetzelfde bij de zwarte doet, nu spelen graag! zoiets
Al denk ik dat die Taro straks de bank afspringt en hetzelfde bij de zwarte doet, nu spelen graag! zoiets
Ik zie een schattige Lucca die wil spelen en een Taro die lekker onder zijn dekentje lag en zegt “opzouten” tegen haar.
- Teckeltoos
- Welke: Teckel
Ik zie Lucca die Taro uitdaagt Taro vindt dat spannend en maakt duidelijk dat hij zijn lekkere ligplaatsje niet verlaten wil. Lucca had zichzelf opgewonden in het vooruitzicht van een stoeipartij. Vanwege de afwijzing door Taro kon hij geen stoom afblazen. Beiden vertonen dan oversprong gedrag....kopschudden. Ik vermoed ook dat Lucca gelijk is gaan water drinken ofzo.
- Alfilillo
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Podenco en kruising
Ik zie dat er genoeg vertrouwen tussen de twee is om op een directe wijze duidelijk te maken wat de wensen zijn zonder dat het uitloopt op een conflict.
Ik zie een verkapte manier van plaatsje overnemen. Taro ligt lekker en bij jou? Die plaats is interessant maar blijkbaar heeft Taro een bepaald gezag en kan ze niet domweg op hem gaan liggen zoals de meeste teven zouden doen bij een reu. Maar ik kan er helemaal naast zitten.
Luca komt uitnodigen om te spelen. Het zou een verkapte manier kunnen zijn om de plaats van Taro te krijgen maar dat kan ik zo niet zien. Taro zegt heel beleefd ik vind je wel lief en leuk maar ik heb geen zin om te spelen, ik wil liever hier blijven liggen.
- Lothian
- Contacteer:
Het zijn inderdaad speluitnodigingen van Lucca, interactie tussen 2 honden die elkaar door en door vertrouwen en nóóit rare spanning hebben.
Extra laagje dat ik er in zie (en ik ben benieuwd of jullie dat herkennen, heb nooit andere teven gehad) is dat dit een beetje haar "hitsige" speluitnodiging is. Wilde ogen en oren, van die spurtende bewegingen, en (hier niet goed te zien) vaak ruikt ze dan aan Taro z'n lulletje en geeft ze daar kopstoten dit is ook de reden dat Taro een beetje kribbig reageert. Hij háát die kopstoten haha. Maar ik denk dat hij het zelf ook wel een beetje spannend vindt zo tegen haar te "snauwen".
Lucca is gecastreerd maar toen ze nog loops werd deed ze dit x100 naar Dalí. En dit hoofd trekt ze altijd als ze een stoere intacte reu in het bos vindt. Dus ben benieuwd of jullie het ook kennen van je teven, of dat reuen dit ook wel zo doen.
Ze kan Taro ook voor spelletjes uitnodigen door met druivige oogjes een speeltje aan hem aan te bieden. Dat vindt hij veel leuker. Of door normale, rustigere spelbuigingen te doen en laag te gaan liggen.
Ik denk niet dat ze Taro's plaats wil. Ze ligt liever niet tegen mij aan, te warm en te intens. Ze is graag in de buurt maar geen mensencontactligger. Helaas want ik vind dat heerlijk
Extra laagje dat ik er in zie (en ik ben benieuwd of jullie dat herkennen, heb nooit andere teven gehad) is dat dit een beetje haar "hitsige" speluitnodiging is. Wilde ogen en oren, van die spurtende bewegingen, en (hier niet goed te zien) vaak ruikt ze dan aan Taro z'n lulletje en geeft ze daar kopstoten dit is ook de reden dat Taro een beetje kribbig reageert. Hij háát die kopstoten haha. Maar ik denk dat hij het zelf ook wel een beetje spannend vindt zo tegen haar te "snauwen".
Lucca is gecastreerd maar toen ze nog loops werd deed ze dit x100 naar Dalí. En dit hoofd trekt ze altijd als ze een stoere intacte reu in het bos vindt. Dus ben benieuwd of jullie het ook kennen van je teven, of dat reuen dit ook wel zo doen.
Ze kan Taro ook voor spelletjes uitnodigen door met druivige oogjes een speeltje aan hem aan te bieden. Dat vindt hij veel leuker. Of door normale, rustigere spelbuigingen te doen en laag te gaan liggen.
Ik denk niet dat ze Taro's plaats wil. Ze ligt liever niet tegen mij aan, te warm en te intens. Ze is graag in de buurt maar geen mensencontactligger. Helaas want ik vind dat heerlijk
- Alfilillo
- Welke: Podenco en kruising
Haha, ja totaal herkenbaar. Lily doet het als ze loops is, of soms als ze het niet is maar een superaantrekkelijke reu ontmoet. Van die staccatosprongetjes, wilde ogen (goed uitgedrukt ) en gespitste, naar achteren gedraaide oren (maar dat zie je bij Lucca niet).
- Lothian
- Contacteer:
Die oren kloppen precies! Lucca draagt ze ook inderdaad "rechtop" maar weggedraaid, maar dat is slecht te zien als je haar niet goed kent omdat ze vooral hangenAlfilillo schreef: ↑07 dec 2024, 14:27Haha, ja totaal herkenbaar. Lily doet het als ze loops is, of soms als ze het niet is maar een superaantrekkelijke reu ontmoet. Van die staccatosprongetjes, wilde ogen (goed uitgedrukt ) en gespitste, naar achteren gedraaide oren (maar dat zie je bij Lucca niet).
- Desiree
- Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet
Haha dat hitsige was het eerste wat me opviel. Droef en Roderick doen dat ook bij elkaar als weer eens alle buurt teven loops zijn op deze wijze een spel beginnen en om daarna op elkaar te wippen, als ik daar niet zelf een stokje voor zou steken.Lothian schreef:Het zijn inderdaad speluitnodigingen van Lucca, interactie tussen 2 honden die elkaar door en door vertrouwen en nóóit rare spanning hebben.
Bij Izzy doen ze het beide overigens niet, dan worden ze opgegeten door haar.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Taro wil heel graag gewoon zijn dutje onder het dekentje naast de baas doen.
Dus Lucca mag opdonderen. Hij heeft het een beetje koud en voelt het speelkwartiertje gewoon niet.
Hier gedragen ze toch anders maar onder dekens liggen is zeker een ding!
Buiten het spelen, knuffelen en eten om zitten ze als een schele kreeft onder een dekbed te vegeteren. Of ik er in godsnaam af wil blijven want ik laat de kouwe lucht binnen.
En dan is het gewoon 18 graden hoor.
Dus Lucca mag opdonderen. Hij heeft het een beetje koud en voelt het speelkwartiertje gewoon niet.
Hier gedragen ze toch anders maar onder dekens liggen is zeker een ding!
Buiten het spelen, knuffelen en eten om zitten ze als een schele kreeft onder een dekbed te vegeteren. Of ik er in godsnaam af wil blijven want ik laat de kouwe lucht binnen.
En dan is het gewoon 18 graden hoor.
Ik moet zeggen dat ik dat aspect van de Whippet niet mis alhoewel het ook wel weer iets koddigs had.
En je kon reuze je verzorgdrift er reuze op kwijt. Jasjes, dekjes, Mutze zum herunterklappen en warme dekens.
En je kon reuze je verzorgdrift er reuze op kwijt. Jasjes, dekjes, Mutze zum herunterklappen en warme dekens.
- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
Ik had de speeluitdagingen van Luca er wel uitgehaald, maar ik wist niet dat het de flirtige variant was.
Je ziet Taro wel een keer omkijken, van 'help'.
Je ziet Taro wel een keer omkijken, van 'help'.
- Dirkje
- Welke: Border Collies
Ik vond de Herr Flick jas van Topsi zo gaaf.
- Lothian
- Contacteer:
Ik vind dat verzorgen en verwennen echt ultiem genieten ben niks beter dan een Franse bulldog-eigenaar.