*advies en ervaringen IBD gezocht*

Sterre
Posts in topic: 8

Re: *advies en ervaringen IBD gezocht*

Bericht door Sterre »

Susam schreef: 01 feb 2025, 07:08 de hond. een voorbeeld voor ons allemaal. Wat zijn dit ongelooflijk veerkrachtige en zichzelf niet zielig vindende wezens.
Afgelopen week heeft Sambal de ergste terugval gehad sinds zijn diagnose (we weten geen oorzaak) en had zijn oor kapot geklapperd van stress en pijn, bloedbad in de keuken, oorverband, bij de dierenarts stortte hij in en was het boem is ho.
Injecties, opnieuw een echo, pijnstilling, medicatie en nog toen de dierenarts even naar een andere ruimte was en voorbij liep kwispelde hij naar hem.
Wat een ongelooflijk dier. <3
Wat ontroerend lief. 🥰
Susam
Posts in topic: 162
Welke: Podengo kruising

Bericht door Susam »

Maart schreef: 01 feb 2025, 07:14 Dat is zo ontzettend rot aan IBD he. De ene dzg zijn ze springlevend, de dag erop een hoopje ellende :( Er valt geen lijn in te trekken :/
zijn maag ligt weer stil en is ontstoken, zag je goed op de echo plus vergroot.
Hij probeerde zich dubbel te vouwen van de pijn, een soort bidhouding keer tien. Ik werd echt gek, daarna plofte ie op de grond en was van de wereld.
We weten ook totaal de oorzaak niet van deze enorme aanval.
We zijn een stap in het stappenplan omhoog gegaan.
Susam

Bericht door Susam »

Sterre schreef: 01 feb 2025, 07:25
Susam schreef: 01 feb 2025, 07:08 de hond. een voorbeeld voor ons allemaal. Wat zijn dit ongelooflijk veerkrachtige en zichzelf niet zielig vindende wezens.
Afgelopen week heeft Sambal de ergste terugval gehad sinds zijn diagnose (we weten geen oorzaak) en had zijn oor kapot geklapperd van stress en pijn, bloedbad in de keuken, oorverband, bij de dierenarts stortte hij in en was het boem is ho.
Injecties, opnieuw een echo, pijnstilling, medicatie en nog toen de dierenarts even naar een andere ruimte was en voorbij liep kwispelde hij naar hem.
Wat een ongelooflijk dier. <3
Wat ontroerend lief. 🥰
ja he en dat terwijl de da net bloed geprikt had en een injectie in dat toch al magere billetje/spier
Maart
Posts in topic: 7
Honden: 3
Contacteer:

Bericht door Maart »

Het is zo vaak ook echt gewoon niet te verklaren, het gaat ontzettend op & neer :/
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
Susam

Bericht door Susam »

Maart schreef: 01 feb 2025, 07:47 Het is zo vaak ook echt gewoon niet te verklaren, het gaat ontzettend op & neer :/
ik probeer er zo veel mogelijk over te leren en te lezen, op die Amerikaanse forums kom ik niet meer, dat is echt alleen maar ellende en geven ze bv mirtazapine om de eetlust op te wekken.
Het is een mindset waar ik nog niet helemaal in zit, met name omdat ik een doener ben en dingen altijd maar wil fixen, en dit is niet te fixen of te controleren of te beinvloeden.
Mo-yi
Posts in topic: 21
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Er is, in mijn ogen, niets moeilijker dan wanneer je/een dier pijn heeft. Het lijkt me ook heel machteloos met zoveel stijgende lijnen en dan weer diepe dalen, en als je denkt dat je zn dalen wel kent dan kan het dus blijkbaar alsnog dieper :nocheer:
Afbeelding
Susam

Bericht door Susam »

Mo-yi schreef: 01 feb 2025, 08:13 Er is, in mijn ogen, niets moeilijker dan wanneer je/een dier pijn heeft. Het lijkt me ook heel machteloos met zoveel stijgende lijnen en dan weer diepe dalen, en als je denkt dat je zn dalen wel kent dan kan het dus blijkbaar alsnog dieper :nocheer:
nou ik ben heel eerlijk, ik ben afgelopen week echt wel ingestort bij de dierenarts, ik ben al vanaf oktober dag in dag uit en met name de nachten intensieve zorg aan het verlenen, op in de nachten, lopen in de nachten vanwege kolieken, duizend ritjes naar de dierenarts, dingen proberen enz enz en het was even klaar.
Ik heb gelukkig geweldige mensen om me heen en veel hulp, dus opwaarts we go! :)
Alfilillo
Posts in topic: 15
Honden: 2
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Ik kom je even een virtuele knuffel geven. Hopelijk komt er nu weer een positieve piek aan. Wel fijn dat je steun hebt van anderen.
Afbeelding
Susam

Bericht door Susam »

Alfilillo schreef: 01 feb 2025, 11:30 Ik kom je even een virtuele knuffel geven. Hopelijk komt er nu weer een positieve piek aan. Wel fijn dat je steun hebt van anderen.
dank je wel! <3 :J: :I: :hartjes:
CatnDog
Posts in topic: 30
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Hoe gaat het met jou en Sambal?
Susam

Bericht door Susam »

CatnDog schreef: 10 feb 2025, 19:24 Hoe gaat het met jou en Sambal?
nog steeds niet stabiel.
Hij heeft flinke verhoging prednison, tramadol voor pijn en cerenia.
Hij voelt zich wel wat beter, maar we zijn er nog niet, het is zoeken naar juiste doseringen en wat werkt.
Ik vind het echt echt echt een enorme vreselijke ziekte. Ik hoor trouwens nog veel ergere verhalen, dus dat zet een en ander in perspectief, ik wil gewoon niet dat hij pijn heeft.
Eten en drinken gaat goed gelukkig.
Ik ben 24/7 in de twilight zone. Ik heb niet heel veel over op dit moment.
Dank je wel voor je interesse :I: :J:
Tineke
Posts in topic: 10

Bericht door Tineke »

Susam schreef: 11 feb 2025, 07:12
CatnDog schreef: 10 feb 2025, 19:24 Hoe gaat het met jou en Sambal?
nog steeds niet stabiel.
Hij heeft flinke verhoging prednison, tramadol voor pijn en cerenia.
Hij voelt zich wel wat beter, maar we zijn er nog niet, het is zoeken naar juiste doseringen en wat werkt.
Ik vind het echt echt echt een enorme vreselijke ziekte. Ik hoor trouwens nog veel ergere verhalen, dus dat zet een en ander in perspectief, ik wil gewoon niet dat hij pijn heeft.
Eten en drinken gaat goed gelukkig.
Ik ben 24/7 in de twilight zone. Ik heb niet heel veel over op dit moment.
Dank je wel voor je interesse :I: :J:
Wat rot voor jullie steeds die ups and downs.
Sterkte maar weer al dekt dat de lading niet 😒
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Sterre

Bericht door Sterre »

Je hebt al een tijdje niet gepost over Sambal. Hoe is het nu met jullie beiden?
Susam

Bericht door Susam »

hai!
het is.... grillig.
Ondanks alles wat we doen en alle medicijnen is hij nog steeds niet stabiel. Hij eet wel goed en mentaal is ie stuk sterker, maar zijn buik is nog steeds niet goed. Hij heeft vandaag weer een B12 injectie en even wegen en overleg.
De ene dag denk ik wauw hij krijgt weer spatjes en is fit en de andere dag is het bidhouding en mat en lamlendig.
Ik wil gewoon niet dat hij pijn heeft, zijn oor speelt ook nog steeds mee, de punt is stuk en hij klappert ermee vanwege de pijn/ongemak. Ik dacht eerst dat het steeds stress schudden was, maar het is denk ik toch echt dat puntje. Eerder had ie daar al een kraakbeenontsteking en nu lijkt het op vasculitis. Het kan zijn dat het allemaal tijd kost, maar ik vind het wel lang duren voordat ik een stijgende lijn zie die blijft.
Sterre

Bericht door Sterre »

Pffff. Jeetje nog steeds geen blijvende stijgende lijn. Sterkte ermee. Hoop toch echt voor jou en Sambal dat het een keer stabiel blijft.
Susam

Bericht door Susam »

dank je wel! veel overleg geweest vandaag, we hebben een klein nieuw plan van aanpak en het is weer afwachten wat dat gaat brengen!
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Hoe gaat het met jou en met Sambal? Heeft het nieuwe plan van aanpak een verschil in de goede richting kunnen maken?
Susam

Bericht door Susam »

het is even heel kritisch geweest, we hebben spoedverwijzing naar een goeie internist en dat vind ik heel spannend.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Susam schreef: 18 mar 2025, 17:19 het is even heel kritisch geweest, we hebben spoedverwijzing naar een goeie internist en dat vind ik heel spannend.
Ach, meis wat naar. Ik hoop dat de internist uitkomst gaat bieden, want zo dicht op het randje blijven bungelen en steeds maar weer terug zijn bij af dat wil je niet. Niet voor Sambal en niet voor jezelf. Ik duim voor jullie.
sonj@
Posts in topic: 18

Bericht door sonj@ »

Jeetje, er lijkt geen eind aan te komen voor jullie. Hopelijk komt er nu een plan wat werkt….. en snel! Ik duim mee.
Susam

Bericht door Susam »

IBD is echt gewoon een mega shit aandoening en het is zo grillig. Het veranderd per uur! Hij wil heel veel lopen vanwege kolieken en krampen en dan kan ie gerust kwispelend op iemand aflopen en bedelen voor snoep terwijl hij thuis met hangende kop en krampende buik staat of in de bidhouding. Ik vind het echt niet grappig en het is intensieve 24 uurs zorg. Het goede nieuws is dat ik hem steeds beter kan lezen en hij gelukkig heel duidelijk aangeeft wat hij nodig heeft (bij mij dan). Hij kan niet subtiel met poot in drinkbak rammen zo van mens mijn water is op (drinken als een vis door prednison) of heel subtiel naar me kijken en ik weet dan dat hij naar buiten moet.
Hij heeft ongelooflijke levenslust en geniet van zo veel dingen en dat maakt alles waard.
Bedankt voor de lieve woorden en de interesse!
ranetje
Posts in topic: 39

Bericht door ranetje »

Ik hoop dat de internist jullie een flinke stap verder kan brengen Susam.
Afbeelding
SuzanneS
Posts in topic: 2

Bericht door SuzanneS »

Wat een zorg, hoop dat er toch een oplossing wordt gevonden!
Isabel
Posts in topic: 3

Bericht door Isabel »

Heftig hoor, intensieve zorg na bijvoorbeeld een tplo is een week of 6 en daarna stijgende lijn dus te overzien en met een finish in zicht.
Dit is echt andere koek, sterkte voor jullie beiden en hopelijk brengt de internist merr rust in jullie leven. Wanneer is de afspraak?
Susam

Bericht door Susam »

bedankt allemaal! de afspraak is aanstaande dinsdag, ik ben er best zenuwachtig voor, het wordt wel terdege aangepakt, gelijk ontlasting/urine/bloed onderzoek, nuchter zijn enz enz. Hij eet goed, ontlasting is goed, maar ergens in de spijsvertering gaat het mis, en ondanks al scopieen, echos en zelfs alles open maken zijn we daar nog niet achter.
Ik heb wel heel sterk het gevoel dat we er gaan komen. Dat houdt me ook op de been, dat en veel lachen samen, want ondanks alles is het een mega clown en haalt ie allerlei hysterische fratsen uit. Hij heeft nu door dat als hij de deur met zijn neus dicht doet, hij een snoepje krijgt, dus commando eraan gekoppeld, doe deurtje dicht, nu maakt ie alle deuren dicht in de hoop op een stripje paard. Hij denkt ook tijdens wandelingen dat iedereen voor hem op straat loopt, gaat naar iedereen toe, knuffels, pootjes, kwispelen, vooral bij de Plus is iedereen daar voor hem! Wat een beest :D <3
Plaats reactie