Eye

EchoMira
Posts in topic: 6
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Re: Eye

Bericht door EchoMira »

Ik heb ook een neurotisch randje. Dat komt goed.

Eva kon ik de bal afpakken en dan moest ze meelopen en dan na 800 meter mocht ze terug om de bal te halen. En dat 5 keer.
Had ze alle sensatie die ze wilde en 4 kilometer gesprint.
Spanning en ontlading en heel veel beweging. Ging prima.

Thuis duidelijk zijn dat er louter rust aan de hand is en je bent klaar.
Crutz
Posts in topic: 1

Bericht door Crutz »

Dirkje schreef: 07 jun 2026, 10:00
Marc schreef: 07 jun 2026, 08:11 Ik heb ook ernstig moeite met dit genetische gebeuren. Een Duitse herder en een Mechelaar kunnen ook schapen drijven en hoeden. Lang zo goed niet en lang zo vanzelfsprekend niet. I know.

Maar ik ken geen bordercollie die niet gewoon verschrikkelijk obsessief en dwangmatig is en lastig om mee te leven. Je krijgt 600 keer per dag een steentje voor je gelegd. Of ze blijven in het bos maar voor je uit rennen. Liggen. Stok neerleggen en achteruit lopen. Herhalen herhalen herhalen. Ik zou gek worden.

Veel bijten ook en zijn lastig met andere honden omdat die hun dwang verstoren.

De honden die ik ken met deze genen waren stuk voor stuk verschrikkelijk. De eigenaren waren ok met dat gedrag overigens. Ikzelf zag een soort patiënt van zijn genen.
Ik zit al meer dan twintig jaar in een wereld waar veel mensen border collies hebben en ik snap wat je bedoelt maar ik vind je wel erg stellend in je beweringen dat ze allemaal bijten, gestoord en obsessief zijn.
Het klopt gewoonweg niet wat je zegt.

Ik ga het niet eens proberen te weerleggen maar dit soort uitspraken samen met een aantal ander irritaties zorgen ervoor dat ik hier met veel minder plezier kom.

Inderdaad.
Ik heb onder m’n klanten voor de fitness best wat border collies. Stuk voor stuk probleemloos.
Deze ochtend nog. 2 volwassen (8 en 5) en een 12 weken oude pup.
Hoeven niet om en om uit de auto, maar we maken de les gewoon vol met alle 3 in de ruimte en om en om werken. Niks drammen of naar gedrag.
Hewi
Posts in topic: 2

Bericht door Hewi »

Dirkje schreef: 11 jun 2026, 22:02
Kells schreef: 11 jun 2026, 21:02 Ik heb Dirkje en Otje een keer ontmoet. De ontmoeting was kort, maar ik vond het hele leuke honden. Ze zochten helemaal geen contact met mij of met mijn honden. Dat soort ontmoetingen wil ik wel vaker!

@Dirkje , succes met de verhuizing. Juli wordt voor ons een maand met een hoop gedoe. Hier worden alle ramen vervangen, het houtwerk rond de bijkeuken en het schilderwerk wordt opnieuw gedaan. Zelf moeten we voor die tijd het nodige afbreken, wegsnoeien en in juli heb ik ook nog eens twee honden te logeren. Was het maar vast september...
Bedankt voor je lieve reactie.
O, ik snap je zo dat je de aankomende maanden liever zou overslaan. Succes met alle drukte. En dan ook nog logeerhonden. :')

Ik ben vanaf begin mei bezig. Na de verhuizing op 18 juni ga ik eerst een paar dagen wijn drinken in de tuin. Fuck de dozen en alle andere klussen om het bewoonbaar te maken. Gordijnen komen later wel. Eerst maar kleden voor de ramen en bijkomen.
Ik hou van wijn en border collies
Tot zover mijn nuttige bijdrage.
Groetjes Heidi

Afbeelding
Dirkje
Posts in topic: 8
Honden: 2
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Jouw bijdragen vind ik altijd nuttig en vaak grappig.
Afbeelding
Hewi
Posts in topic: 2

Bericht door Hewi »

:LOL:
Dirkje schreef: 17 jun 2026, 21:20 Jouw bijdragen vind ik altijd nuttig en vaak grappig.
Groetjes Heidi

Afbeelding
Plaats reactie