Maar hij blafte elke hond aan die ook mee deed en wachten is niet zijn sterkste punt
Praktijkspeuren
Re: Praktijkspeuren
Ik heb met Bertus ooit een workshop gedaan en Bertus was hoe kan het ook anders dolenthousiast
Maar hij blafte elke hond aan die ook mee deed en wachten is niet zijn sterkste punt

- Jetski
- Posts in topic: 8
- Welke: Portugese waterhond
De lessen die wij hadden was 1 op 1, een half uur of een uur.Smoushond schreef: 06 jul 2026, 07:10 Ik heb met Bertus ooit een workshop gedaan en Bertus was hoe kan het ook anders dolenthousiast![]()
Zit er niet zoiets bij jullie in de buurt?

Als hij langer in een groepje traint leert hij toch wanneer hij aan de beurt is en wanneer niet?Smoushond schreef: 06 jul 2026, 07:10 Ik heb met Bertus ooit een workshop gedaan en Bertus was hoe kan het ook anders dolenthousiast![]()
Dat is een van de redenen dat ik zelf met mijn honden ook in een groepje train.
Zelfs Claire heeft geleerd dat niet elke actie voor haar bedoeld is.
Heeft tijd gekost, maar het gaat nu vrijwel altijd goed.

Nee dat geloof ik niet ,het is blaffen uit enthousiasme net zoals je bij behendigheid wel eens zietranetje schreef: 06 jul 2026, 12:26Als hij langer in een groepje traint leert hij toch wanneer hij aan de beurt is en wanneer niet?Smoushond schreef: 06 jul 2026, 07:10 Ik heb met Bertus ooit een workshop gedaan en Bertus was hoe kan het ook anders dolenthousiast![]()
Dan zou je hem even in de auto moeten opsluiten maar ik heb geen auto

Als je hem in de auto opsluit (zou opsluiten) leert hij niksSmoushond schreef: 06 jul 2026, 12:36Nee dat geloof ik niet ,het is blaffen uit enthousiasme net zoals je bij behendigheid wel eens zietranetje schreef: 06 jul 2026, 12:26Als hij langer in een groepje traint leert hij toch wanneer hij aan de beurt is en wanneer niet?Smoushond schreef: 06 jul 2026, 07:10 Ik heb met Bertus ooit een workshop gedaan en Bertus was hoe kan het ook anders dolenthousiast![]()
Dan zou je hem even in de auto moeten opsluiten maar ik heb geen auto![]()
Het is in dit soort gevallen meestal enthousiasme.

Ik heb er wel eens naar gekeken maar we doen het nu regelmatig zelf. Er is een klein bosje aan het einde van de straat en een van ons verstopt zich daar dan of we verstoppen zijn speeltjeJetski schreef: 06 jul 2026, 10:06De lessen die wij hadden was 1 op 1, een half uur of een uur.Smoushond schreef: 06 jul 2026, 07:10 Ik heb met Bertus ooit een workshop gedaan en Bertus was hoe kan het ook anders dolenthousiast![]()
Zit er niet zoiets bij jullie in de buurt?

Bertus heeft een langere adem dan ikranetje schreef: 06 jul 2026, 12:41Als je hem in de auto opsluit (zou opsluiten) leert hij niksSmoushond schreef: 06 jul 2026, 12:36Nee dat geloof ik niet ,het is blaffen uit enthousiasme net zoals je bij behendigheid wel eens zietranetje schreef: 06 jul 2026, 12:26
Als hij langer in een groepje traint leert hij toch wanneer hij aan de beurt is en wanneer niet?
Dan zou je hem even in de auto moeten opsluiten maar ik heb geen auto![]()
![]()
Het is in dit soort gevallen meestal enthousiasme.![]()