Nanna schreef: 30 jul 2026, 10:54
Dat gebeurt ook meer dan eens. Het gaat vanzelf weer over maar irritant is het wel.
Steeds vaker inderdaad ja, site niet te bereiken. Hij laadt ook niet foto's op lijkt wel, dan geeft iemand aan een afbeelding te hebben geplaatst maar dan zie je niets, en later weer wel komt plots de afbeelding.
Dit is echt pas volgens mij sinds ca. 2 weken aan de hand. Dacht eerst dat het aan mijn internetverbinding lag.
Ik had het vanmorgen ook even. Een paar minuten later werd het forum wel gewoon geladen. Misschien even een hikje van de server?
Ik zie nu dat er ruim 600 bezoekers online zijn, vermoedelijk heel veel bots en scrapers (die met veel requests in een korte tijd de server kunnen overbelasten). Daar hebben meerdere fora momenteel last van. Een 8G Firewall (via de zoekmachine kan je daar meer over vinden) kan een hoop onnodige serverbelasting voorkomen.
Loraine schreef: 31 jul 2026, 23:17
De vorige was een motorola g13 dacht ik, de huidige een Samsung, mss dat dat het verschil maakt?
Het kan een resolutie dingetje zijn. Mobiele weergave van websites hanteren zogenaamde "breakpoints" om de weergave aan te passen. Als de virtuele resolutie van het mobiele scherm te laag is kan dat ervoor zorgen dat een bepaalde breakpoint gehanteerd wordt.