Nannydog slaat toe

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Gonnie
Posts in topic: 21

Re: Nannydog slaat toe

Bericht door Gonnie »

Nanna schreef: 28 jun 2023, 11:00 “ Zijn hond is zijn maatje én zijn beschermer, maar de Anatolische herder - van maar liefst 70 kilo - van Tom Timmer (51) is afgelopen weekend in beslag genomen nadat hij een, toch ook al niet kleine, herdershond dood beet. Tom weet dat zijn hond ook een andere kant heeft. ,,Ik ben heel bang dat ze hem afmaken.”

Dus. Je valse rotloeder laat je gewoon in de tuin liggen, met het hekje open.
En dan jammeren als ze hem in beslag nemen.
Mee een spuit erin.

Afbeelding
Op Facebook stonden ook reacties van mensen bij hem uit de buurt, hij sloeg die Kangal met een ijzeren staaf als hij weer eens een kat of hond aanviel.
Hij liet hem de hele dag in de tuin liggen terwijl het bloedheet was, aan een zware ketting. Ik heb foto’s gezien van zijn schutting, geen wonder dat die hond een paar keer kon ontsnappen.
Die eigenaar was vergeten dat hij de poort open had gezet voor de postbode, toen hij de schuifpui van zijn huis openzette is die Kangal de tuin uit gelopen en heeft verderop in die straat die Herder doodgebeten. Ik vind die reacties altijd raar op facebook, iemand zei: wie weet wat die Herder heeft gedaan om die aanval uit te lokken. Die Herder heeft waarschijnlijk heel die Kangal niet aan zien komen.
Afbeelding

Tanja en Anne
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Sandra&co schreef: 28 jun 2023, 11:48 Nou, vals, vals...ik weet niet waar die herder is doodgebeten, maar als dat vlakbij die tuin was is het toch logisch dat er gewonden vallen?
En daarom, lieve kijkbuiskinderen, planten we geen Anatolen in een postzegeltuintje.
Die hond heeft ook al verschillende katten dood gebeten. Het was niet de eerste keer dat hij een hond aanviel, alleen was deze hond dus dood. En een Herder is toch ook niet echt klein.
Afbeelding

Tanja en Anne
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Nanna schreef: 28 jun 2023, 16:37
CatnDog schreef: 28 jun 2023, 15:10 Hij was ook echt bezig met 'zijn baas beschermen' op het moment dat hij de herder dood beet. Wat een onzin kunnen mensen zichzelf toch wijs maken.
Dat zal gerust met zijn territorium te maken gehad hebben. Plus pure frustratie omdat zo’n hond in zo’n postzegeltuin totaal niet tot zijn recht komt.
Laat die honden waar ze horen.
Die Herder liep verderop in de straat. En die man zegt wel dat het zijn maatje was, maar hij liet die hond rustig op straat aan een paal liggen terwijl hij op het strand lag, die hond had toen een snuitje om en lag aan een paal. Midden in de zon.
En volgens buurtgenoten mishandelde hij die hond. Hij ontsnapte wel vaker, als je de foto’s zag op facebook, die schutting stelt niks voor, om te ontsnappen had hij gewoon tegen het hout op kunnen springen, dan viel die schutting om.

Hier vlakbij ons heeft iemand ook een Kangal, die man is een klein ventje en kan die Kangal amper houden. Een keer liep ik achter die tuin langs met Tanja, toen sprong die Kangal haast over de schutting heen, zijn voorpoten hingen er al overheen, gelukkig viel hij terug. Schrok me een ongeluk.
Afbeelding

Tanja en Anne
Gonnie

Bericht door Gonnie »

CatnDog schreef: 28 jun 2023, 15:10 Hij was ook echt bezig met 'zijn baas beschermen' op het moment dat hij de herder dood beet. Wat een onzin kunnen mensen zichzelf toch wijs maken.
Die baas was er geeneens bij in de buurt, die moest hard hollen achter zijn Kangal aan met zijn ijzeren pijp, die had hij altijd bij zich als hij met de hond naar buiten ging. Maar er worden weer veel reacties gegeven over dat die hond niet ingeslapen moet worden, want die kan er niks aan doen. Zal ook wel vast aan die baas liggen, maar zo hond moet je niet in een woonwijk willen hebben. De mensen bij hem in de buurt durven amper nog met hun honden naar buiten. Nu dus wel weer, want die hond is in beslag genomen.
Afbeelding

Tanja en Anne
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Nou, de eigenaar krijgt zijn Kangal niet terug, maar hij heeft alweer een nieuwe Kangal. De buren maken zich weer zorgen.
Afbeelding

Tanja en Anne
ranetje
Posts in topic: 19

Bericht door ranetje »

Gonnie schreef: 19 jul 2023, 20:34 Nou, de eigenaar krijgt zijn Kangal niet terug, maar hij heeft alweer een nieuwe Kangal. De buren maken zich weer zorgen.
Oh lekker :euh:
Ik snap prima dat de buren zich zorgen maken.

Heeft hij geen houdverbod voor Kangals gekregen?
Kan misschien niet eens wat ik zeg, maar als het wel kan .....
Afbeelding
Gonnie

Bericht door Gonnie »

ranetje schreef: 19 jul 2023, 21:22
Gonnie schreef: 19 jul 2023, 20:34 Nou, de eigenaar krijgt zijn Kangal niet terug, maar hij heeft alweer een nieuwe Kangal. De buren maken zich weer zorgen.

Denk het niet, stond er tenminste niet bij. Zijn vorige hond krijgt een gedragstest en als dat goed gaat wordt er een nieuwe baas gezocht.
Afbeelding

Tanja en Anne
Gonnie

Bericht door Gonnie »

https://www.ad.nl/capelle-aan-den-ijsse ... ~a0079e08/

https://www.ad.nl/capelle-aan-den-ijsse ... 20inslapen.

Snap eigenlijk niet dat hij geen verbod heeft gekregen om een Kangal te houden. Met die nieuwe hond gaat het natuurlijk dezelfde kant op, als die man tenminste zijn gedrag niet veranderd. Hij mishandelde de vorige hond.
Afbeelding

Tanja en Anne
ranetje

Bericht door ranetje »

Gonnie schreef: 20 jul 2023, 07:22 https://www.ad.nl/capelle-aan-den-ijsse ... ~a0079e08/

Snap eigenlijk niet dat hij geen verbod heeft gekregen om een Kangal te houden. Met die nieuwe hond gaat het natuurlijk dezelfde kant op, als die man tenminste zijn gedrag niet veranderd. Hij mishandelde de vorige hond.
Kan het niet lezen zonder een account aan te maken en daar heb ik geen zin in :P
Wel vreemd dat die man dan geen gedragstest krijgt ;)
Afbeelding
Meta
Posts in topic: 2
Honden: 3

Bericht door Meta »

Hond Duman na dodelijk bijtincident niet terug naar zijn baas
Duman, de Anatolische herder die enkele weken geleden in Capelle aan den IJssel een andere hond dood beet, komt niet terug bij zijn baasje. Gekeken gaat worden of het dier herplaatst kan worden als het onderzoek naar z'n gedrag positief uitpakt en niet besloten hoeft te worden het te laten inslapen.

Sander Sonnemans 19-07-23, 18:02
Volgens de dierenpolitie is het sowieso niet raadzaam om hond en baasje te herenigen. De viervoeter heeft al meerdere fatale bijtincidenten op z'n naam staan en is door zijn eigenaar - de 51-jarige Tom Timmer - nauwelijks onder controle te houden. Nadat Timmers hond in beslag was genomen gaf hij bang te zijn dat het dier zou worden afgemaakt. Nu zegt hij Duman niet meer terug te willen.

Hans Manse van de dierenpolitie meldt dat het in zijn optiek het beste is om voor Duman iemand te zoeken die de hond kan gebruiken om bijvoorbeeld een terrein te bewaken. Of de kangal mag blijven leven hangt af van de deskundigen die het dier onderzoeken.

Goedaardig karakter
Timmer heeft inmiddels een nieuwe Anatolische herder, met volgens hem een goedaardig karakter. De dierenpolitie gaat daar niet zonder meer in mee. ,,Dit soort honden wordt gebruikt om in de bergen kuddes dieren te beschermen tegen beren”, legt Manse uit. ,,Wat ze hier doen, is mensen wegduwen; dat zit in hun aard. Deze nieuwe hond weegt ruim 80 kilo. Je moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als hij dat gedrag bij een kind vertoont.”

De kwestie is nu in handen van de burgemeester. Zijn woordvoerder meldt vanuit de gemeente begrip bestaat voor de ongerustheid van de buurtbewoners. ,,Maar er is op basis van de openbare orde en veiligheid momenteel geen juridische grondslag om in te grijpen. De man mag een hond houden. We volgen het dossier op de voet en grijpen in als de situatie daar om vraagt.”
Afbeelding
------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar
ranetje

Bericht door ranetje »

Dank je wel Meta :ok:

Het was handiger geweest als ze hem wel hadden verboden een Kangal te houden.
Daar is de man (en het type hond) niet geschikt voor.
Mooi dat de dierenpolitie gaat "monitoren".
Als ik het goed begrijp gaan ze pas ingrijpen als er weer een hond aan gort wordt gebeten?
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 30
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Wat verschrikkelijk als je zo iemand in je buurt hebt wonen :schrik:
Nanna
Posts in topic: 51
Welke: Hongaarse Puli

Bericht door Nanna »

Hier woont ook zo’n stel verderop. Zo aso als ze komen.
Altijd schreeuwen, altijd rotzooi op de straat, met iedereen ruzie en uiteraard twee bijtende honden.
Politie meerdere keren aan de deur; honden mogen niet meer loslopen en de dochter van veertien mag ze niet meer alleen uitlaten.
Wat gebeurt er? Die dochter loopt er constant mee rond (al kauwgom vretend en loerend op die foon) en ze lopen met de regelmaat van de klok los.

Met dat soort gajes is geen afspraken te maken. Inbeslagname en houdverbod of straffe van enorme dwangsommen. Haal maar van die uitkeringen af.
Afbeelding
Tineke
Posts in topic: 5

Bericht door Tineke »

Denk niet dat dat kan ,een algeheel houdverbod lijkt mij in deze gevallen sowieso de beste oplossing.
Niet in de laatste plaats voor de dieren zelf en de omgeving.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Célie
Posts in topic: 47
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Gonnie schreef: 20 jul 2023, 07:22 https://www.ad.nl/capelle-aan-den-ijsse ... ~a0079e08/

Gewoon helemaal geen hond meer, neemt hij maar een hobbelpaard.
ranetje

Bericht door ranetje »

Tineke schreef: 20 jul 2023, 14:19

Denk niet dat dat kan ,een algeheel houdverbod lijkt mij in deze gevallen sowieso de beste oplossing.
Niet in de laatste plaats voor de dieren zelf en de omgeving.
Dat lijkt mij ook wel :ok:
Het lijkt alleen niet mogelijk te zijn :(
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Nanna schreef: 20 jul 2023, 13:30 Hier woont ook zo’n stel verderop. Zo aso als ze komen.
Altijd schreeuwen, altijd rotzooi op de straat, met iedereen ruzie en uiteraard twee bijtende honden.
Politie meerdere keren aan de deur; honden mogen niet meer loslopen en de dochter van veertien mag ze niet meer alleen uitlaten.
Wat gebeurt er? Die dochter loopt er constant mee rond (al kauwgom vretend en loerend op die foon) en ze lopen met de regelmaat van de klok los.

Met dat soort gajes is geen afspraken te maken. Inbeslagname en houdverbod of straffe van enorme dwangsommen. Haal maar van die uitkeringen af.
En het ligt altijd aan andere nooit aan hun :mrgreen:
GoldenGizmo
Posts in topic: 7
Welke: Golden retriever

Bericht door GoldenGizmo »

ranetje schreef:

Kan het niet lezen zonder een account aan te maken en daar heb ik geen zin in Afbeelding
Tip voor wanneer je weer iets wil lezen waarvoor je een account aan moet maken:

https://archive.ph/

Kopieer de link van het artikel dat je wil lezen en plak het in deze website, en je krijgt een gearchiveerde versie te zien. Als die er nog niet is, dan wordt die via de rode balk aangemaakt (dat duurt wel ff) ;-)
ranetje

Bericht door ranetje »

GoldenGizmo schreef: 21 jul 2023, 16:33
ranetje schreef:

Kan het niet lezen zonder een account aan te maken en daar heb ik geen zin in Afbeelding
Tip voor wanneer je weer iets wil lezen waarvoor je een account aan moet maken:

https://archive.ph/

Kopieer de link van het artikel dat je wil lezen en plak het in deze website, en je krijgt een gearchiveerde versie te zien. Als die er nog niet is, dan wordt die via de rode balk aangemaakt (dat duurt wel ff) ;-)
Dank je :smile:
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Afbeelding

:F: :mrgreen:
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Nou, deze man had weer een Kangal aangeschaft en daarna nog een, en liet ze weer overal onbeheerd achter. De buurt heeft geklaagd omdat ze zich niet veilig meer voelen in hun eigen wijk. Nu zijn beide Kangals in beslag genomen. En hij heeft een houdverbod gekregen, dus hij mag geen enkele hond meer hebben. In de reacties zei iemand dat hij al een houdverbod had, maar zich nergens van aantrok.

https://capellevandaag.nl/2023/08/23/ee ... g-genomen/
Afbeelding

Tanja en Anne
Sandra&co
Posts in topic: 15
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Sandra&co »

Wat een debiel, zulke honden gewoon te laten struinen. Zal wel wat te bewijzen hebben gehad tegenover z'n wijk...
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Kun je toch nagaan wat een patiënt die vent is :piew: gelukkig in beslag genomen en een houdverbod.
Nanna
Posts in topic: 51
Welke: Hongaarse Puli

Bericht door Nanna »

Ik vrees dat meneer Tom Timmer een micropenisje heeft. Zoals zovelen met grote agressieve kutjoekels.
Misschien dat wat psychotherapie hem met dat feit kan laten verzoenen en niet dat allerlei kwijlbijters het moeten oplossen.
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/3 ... aalstraat?

Op het lichaam van een overleden baby in Emmeloord wordt komend weekend sectie verricht om de doodsoorzaak vast te stellen. Dat meldt de politie, die verder terughoudend is met het delen van gegevens over deze zaak.

De baby werd donderdagochtend naar het Antonius Ziekenhuis in Emmeloord gebracht na een incident in een appartement in de Staalstraat. Het is nog onduidelijk wat daar is gebeurd, er is ook niemand aangehouden.

De politie bevestigt wel dat er aan de Staalstraat een hond in beslag is genomen. Volgens de ooggetuige zou het gaan om een pitbull-achtige hond.
Plaats reactie