Er zijn 1104 resultaten gevonden

door pioenroos
04 jun 2026, 13:22
Forum: Kynologische Klets
Onderwerp: senioren draadje
Reacties: 769
Weergaves: 61643

Re: senioren draadje

Bedankt voor jullie lieve woorden allemaal.
Vanmorgen zijn we nog naar haar favoriete bos gegaan. Nu ligt ze diep in slaap terwijl ik met buikpijn en tranen wacht. Ik doe het voor haar, ik wil verder ongemak voor zijn. Maar oh wat doet het pijn.


https://i.postimg.cc/sDF9Lsbm/IMG-20260604 ...
door pioenroos
03 jun 2026, 13:23
Forum: Kynologische Klets
Onderwerp: senioren draadje
Reacties: 769
Weergaves: 61643

Re: senioren draadje

Mies lijkt toch echt geen Cushings te hebben. Zonder eetlustopwekkende medicatie eet ze nauwelijks. Ook drinken/plassen doet ze niet meer dan normaal.
Blijft over een andere soort tumor, hij groeit al een bloedvat in en ze is bij vlagen duidelijk beroerd en ze blijft zo vreselijk moe.
Ik ga verdere ...
door pioenroos
03 jun 2026, 13:16
Forum: Kynologische Klets
Onderwerp: Piebald
Reacties: 77
Weergaves: 2850

Re: Piebald

Nanna schreef: 03 jun 2026, 13:01 Afbeelding
Waar kan ik deze ophalen?
door pioenroos
28 mei 2026, 13:47
Forum: Picture This!
Onderwerp: ~Fototopic~ Alledaagse hondendingen
Reacties: 8238
Weergaves: 614132

Re: ~Fototopic~ Alledaagse hondendingen

Mies mocht bij uitzondering op de voorstoel. Dat vindt ze heerlijk dus die auto kwam ze mooi niet meer uit thuis :pffff:

Afbeelding
door pioenroos
28 mei 2026, 13:38
Forum: Kynologische Klets
Onderwerp: senioren draadje
Reacties: 769
Weergaves: 61643

Re: senioren draadje


Hopelijk wordt het na de echo duidelijker.
Nou, helaas niet :euh:
Er zit een gezwel bij bijnier. Dat zóu op Cushing kunnen wijzen maar het steeds minder willen eten van afgelopen weken past daar niet bij. De rest van haar buik is schoon. Voor zekerheid ook longfoto laten nemen en die is ook ...
door pioenroos
25 mei 2026, 14:07
Forum: Kynologische Klets
Onderwerp: senioren draadje
Reacties: 769
Weergaves: 61643

Re: senioren draadje

Wat goed zeg, dat Amy zo vlot hersteld is :cheer:

Hier zorgen om Mies (ongeveer 15jr).
Ze staat al lang op pijnstilling en dat ging prima maar laatste 3 weken gaat ze hard achteruit. Momenten van niet goed weten hoe poten neer te zetten, veel slapen en minder vraatzucht.
Afgelopen donderdag naar ...
door pioenroos
25 mei 2026, 13:42
Forum: Voeding & Gezondheid
Onderwerp: wratje bevriezen of?
Reacties: 8
Weergaves: 706

Re: wratje bevriezen of?

Ik heb bij een oude hond ooit een wrat/wild vlees op z'n poot waar hij last van had weggekregen met zilvernitraat. Werkte uitstekend en ging snel.
Geen idee over dat verstandig is bij een lip :?
Je kan het gewoon kopen.
door pioenroos
22 mei 2026, 21:35
Forum: Picture This!
Onderwerp: Hij lijkt toch echt wel
Reacties: 19
Weergaves: 594

Re: Hij lijkt toch echt wel

Hier zijn moeder en dochter natuurlijk erg verschillend.
En toch, die oogopslag soms...


Afbeelding
door pioenroos
13 mei 2026, 21:22
Forum: In Herinnering
Onderwerp: Yara
Reacties: 54
Weergaves: 1424

Re: Yara

Sterkte :roos:

Het gemis doet zo'n zeer, ook al weet je dat het goed zo is :(
door pioenroos
04 mei 2026, 18:32
Forum: Gedrag & Opvoeding
Onderwerp: Moelekdoodle.
Reacties: 19
Weergaves: 900

Re: Moelekdoodle.

Er wordt ook wat afgefokt met ze. Waar bij een (groot?) deel van de fokkers met mentaal en fysiek gezonde honden fokken niet aan de orde is.
Weet van een fokker die een hond onder fokkersvoorwaarden had uitstaan. Teefje heeft geluidsangst en voedselallergie. Geen enkele reden om niet mee te fokken ...
door pioenroos
17 apr 2026, 17:45
Forum: Kynologische Klets
Onderwerp: Welk ras voor ouderen ?
Reacties: 16
Weergaves: 653

Re: Welk ras voor ouderen ?

Als wat meer vachtverzorging (eventueel uit te besteden of makkelijke te maken door knippen) geen probleem is, past een schapendoes goed bij actieve ouderen.
Toch een herdertype, wil ook graag wat samen doen maar geen enorme drive tot actie. 'Mee mogen doen/gaan' is voldoende en doen ze heel graag ...
door pioenroos
16 apr 2026, 23:49
Forum: Gedrag & Opvoeding
Onderwerp: Poes aan de riem
Reacties: 19
Weergaves: 836

Re: Poes aan de riem

Diem, opgegroeid met katten, was een zeer fanatiek kattenjager. Alleen de 3 katten waarmee hij was opgegroeid kon hij mee.
Ook wel eens op straat een aangelijnde kat gezien. Maakte geen verschil, misschien nog fanatieker want handig zo'n kat die niet weg kon komen :schrik:

Danu kent alleen katten ...
door pioenroos
15 apr 2026, 13:15
Forum: Gedrag & Opvoeding
Onderwerp: Markeren
Reacties: 42
Weergaves: 1607

Re: Markeren

Voor de momenten dat er niet goed opgelet kan worden kan een plasband of hondenluier voor reuen ook helpen.
Plekken waar hij illegaal geplast heeft goed schoonmaken met een enzymenreiniger.
door pioenroos
10 apr 2026, 15:05
Forum: Gedrag & Opvoeding
Onderwerp: Zeer interessant. Sociale vervreemding van de eigenaars
Reacties: 44
Weergaves: 1918

Re: Zeer interessant. Sociale vervreemding van de eigenaars

Mies (buitenlander) en Danu (hier in huis geboren) zijn verzot op elkaar. Begroeten elkaar eerst en dan pas mij als ik met eentje ben weggeweest. Danu kijkt mij kwaad aan als ik Mies per ongeluk ontrief (teckel dus een klitje uitkammen veroorzaakt gegil :P ) Maar evengoed is 1 op 1 tijd met mij ...
door pioenroos
12 mar 2026, 19:39
Forum: Kynologische Klets
Onderwerp: De Gezelschapshond
Reacties: 36
Weergaves: 1306

Re: De Gezelschapshond

Ik heb een 'maltipoo' op speurles. Ik vind hem wel truttig ogen :engel: Korte pasjes, keurig netjes kapsel en zeer beschaafd sociaalvaardig gedrag.

Ik lach me rot als ik dan nieuwe klanten heb met hun werkhond en mening over dat tuttige hondje. Jij raden wie het natuurtalent is en met zijn ...
door pioenroos
11 mar 2026, 15:47
Forum: Picture This!
Onderwerp: Er is er één jarig hoera, hoera!
Reacties: 6
Weergaves: 202

Re: Er is er één jarig hoera, hoera!

Gefeliciteerd van mama en zus :cheer: :cheer:

(Zus die officieel pas morgen jarig is :P )

Ik blijf het grappig vinden hoe de zusjes verschillend zijn maar toch ook zo duidelijk familie :I:



Afbeelding
door pioenroos
08 mar 2026, 14:00
Forum: Kynologische Klets
Onderwerp: Maremmano iemand ervaring?
Reacties: 84
Weergaves: 3959

Re: Maremmano iemand ervaring?

Hovawart?
door pioenroos
04 feb 2026, 15:58
Forum: Kynologische Klets
Onderwerp: Een hond voor mijn tante (gaat toch voor een pup)
Reacties: 64
Weergaves: 3852

Re: Een hond voor mijn tante


https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02ba9pyUMPoPpg4EHeRuG4Uf5Sg59SjiAH5MTjuD9kTXA2aGupa9YFyza5eWQZYzPbl&id=100063726301205


https://i.postimg.cc/kGyyCxRf/627201039-1540991898035006-6718641797380086550-n.jpg
:I: :I: :I:

Maar er zijn zeker 6 pupjes geteld op de echo en ze ...
door pioenroos
31 jan 2026, 16:25
Forum: Kynologische Klets
Onderwerp: Een hond voor mijn tante (gaat toch voor een pup)
Reacties: 64
Weergaves: 3852

Re: Een hond voor mijn tante


Koningspoedel Vince:
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/230248-adoptiehond-zoekt-baasje-koningspoedel-strijen/

Ja, daar gaat haar hart toch het het allersnelst van kloppen :lol1:
Ze staat nu 5de op lijst voor een nestje grote zwarte poedels. Redelijke kans dus. Ze is geloof ik nu ernstig ...
door pioenroos
22 jan 2026, 20:33
Forum: Welkom
Onderwerp: Hallo iedereen!
Reacties: 17
Weergaves: 1531

Re: Hallo iedereen!


Te jong, te klein en reutje :nocheer: klinkt wel als een leuk huis bij die tante, maar daarom daar niet genoemd. Wel jammer hoor, ik gun Koekie wel een huis bij iemand die honden snapt en meer ziet dan 'leuk erbij'.
Het is heel jammer dat mijn tante persé een grote hond wil. Ze weet niet wat ze ...
door pioenroos
22 jan 2026, 20:25
Forum: Kynologische Klets
Onderwerp: Een hond voor mijn tante (gaat toch voor een pup)
Reacties: 64
Weergaves: 3852

Re: Een hond voor mijn tante

Ik heb die maltipoo en nog ander hondje wel gestuurd naar mijn tante, dat koppie :hartjes:

Ze vond hem ook enig maar te klein :nocheer: Toen maar discussie aangegaan want ze had aangegeven een kleinere hond te willen dan grote poedel maar geen kleine hond. Dit hondje valt daar toch onder? Waarom ...
door pioenroos
11 jan 2026, 16:20
Forum: Kynologische Klets
Onderwerp: Een hond voor mijn tante (gaat toch voor een pup)
Reacties: 64
Weergaves: 3852

Re: Een hond voor mijn tante


Hele lieve Poedel kruising familiehond
€ 250,00
https://link.marktplaats.nl/m2353958645?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Er staat ook een wit dwergpoedeltje op. Die kost wat meer dat is een teefje niet van de zelfde adverteerder.
Ik ...
door pioenroos
09 jan 2026, 19:41
Forum: Kynologische Klets
Onderwerp: Een hond voor mijn tante (gaat toch voor een pup)
Reacties: 64
Weergaves: 3852

Re: Een hond voor mijn tante


Pulireu van anderhalf. In NL geboren. Raszuiver. Is goed met de kleinkinderen. Eigenaar moet geopereerd dus de honden moeten weg.
Qua kosten denk ik haast wel dat ze alleen een vrijwillige bijdrage vragen.

https://i.postimg.cc/zBD3vSHc/att-8AGono-ETLw3cp-Uaf-OQbc-Zsm53RXCw-Hg-Jy-X9Dk-JNfs-AI ...
door pioenroos
08 jan 2026, 19:07
Forum: Kynologische Klets
Onderwerp: Een hond voor mijn tante (gaat toch voor een pup)
Reacties: 64
Weergaves: 3852

Re: Een hond voor mijn tante


Deze dan?

https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en-toebehoren/honden-retrievers-spaniels-en-waterhonden/m2352993446-golden-doodle-teefje-4-jaar-oud-kroelhond
Ja, die is wel passend :ok:

Ik heb het doorgestuurd. Maar 950 euro voor een hond van 4 jaar :O:


Klopt, ze hebben soms honden die niet ...
door pioenroos
08 jan 2026, 19:05
Forum: Voeding & Gezondheid
Onderwerp: KVV voor een klein hondje
Reacties: 26
Weergaves: 1119

Re: KVV voor een klein hondje

O.a Darf en Pure Instinct hebben kleine rolletje van 250 gram. Darf wel een wat hoger botaandeel zie ik.

Carnis komt in rollen van 200gram

Energique zijn driehoekjes (100gram?)
Rodi komt in kleine rondjes (50 gram?)
O.a Farmfood, Prins en Wolf's menu komen in plakken (100gram?)
DoodleFood heeft ...