Er zijn 3 resultaten gevonden
Terug naar “Praktijkspeuren”
- door Jetski
- 29 apr 2026, 15:23
- Forum: Sport, Spel & Actief
- Onderwerp: Praktijkspeuren
- Reacties: 28
- Weergaves: 1873
Diana schreef: ↑29 apr 2026, 12:04
Leuk dat jullie er zoveel plezier in hebben!
Jetski schreef: ↑29 apr 2026, 10:58
Zo leuk om te doen voor baas en hond!
Mij valt op het filmpje de los ontspannen riem gelijk op.
Bij Ollie stond ie altijd strak, omdat ie vond dat ik best wat meer door kon lopen ofzo.
Bij Amy hetzelfde, die speurde het liefst in volle galop als het aan haar lag. Dat kon natuurlijk niet, omdat ik niet zo hard door het bos kon sjezen een uur lang, maar alsnog moest ik er in een flink tempo erachteraan over lastige bospaadjes, heuvel op heuvel af, doodmoe was ik na die speurlessen!
Haha ja een goede workout voor beide
De pauzemomenten zijn geen overbodige luxe.
- door Jetski
- 29 apr 2026, 15:19
- Forum: Sport, Spel & Actief
- Onderwerp: Praktijkspeuren
- Reacties: 28
- Weergaves: 1873
blondie schreef: ↑29 apr 2026, 11:56
Jetski schreef: ↑29 apr 2026, 10:58
Zo leuk om te doen voor baas en hond!
Mij valt op het filmpje de los ontspannen riem gelijk op.
Bij Ollie stond ie altijd strak, omdat ie vond dat ik best wat meer door kon lopen ofzo.
Whaha, dit is maar paar seconden en we zijn net bezig he.
Bij Glory (de kleinste) nu vooral stimuleren om door te zoeken, en bij haar had ik vriend al aangegeven lijn te geven omdat zij best snel van slag is, dus bij weerstand op de lijn kan zij al denken dat ze iets niet goed doet, dus moet je voorkomen dat ze tegendruk krijgt.
Denk zomaar dat als zij wat lesjes verder is, ik in een streep achter haar aan kan met strakke lijn omdat ze weet wat ze aan het doen is
Bij Chara liet ik lijn af en toe ook losser omdat zij echt op kruispunten gaat snuiven en geen strakke lijn omdat ik soms ook geen idee had waar de instructrice zich had verstopt.
Mijn vorig les dat Glory een oud spoor volgde stond lijntje wel strak hoor, en kon ik gaan klimmen maar zonder resultaat.. toen ze lucht weer had te pakken kon ik me net aan rechthouden omdat ze als een speer weer naar beneden vertrok... en ik met mijn twee benen niet zo rap was als zij
Haha. Wel leuk dan dat je in ieder geval een foto hebt met een ontspannen lijn
Toch wat comfortabeler dan zo n vliegende start
Dat gevoelige op een ruk aan de lijn had Ollie ook idd.
Normale wandeling betekende strakke lijn niet verder lopen, dat zit er dan toch in.
Maar idd na een paar lessen wist Ollie ook dat speuren met (constantere) druk op de lijn okee was.
- door Jetski
- 29 apr 2026, 10:58
- Forum: Sport, Spel & Actief
- Onderwerp: Praktijkspeuren
- Reacties: 28
- Weergaves: 1873
Zo leuk om te doen voor baas en hond!
Mij valt op het filmpje de los ontspannen riem gelijk op.
Bij Ollie stond ie altijd strak, omdat ie vond dat ik best wat meer door kon lopen ofzo.
