Er zijn 2 resultaten gevonden

door EchoMira
22 apr 2026, 21:50
Forum: Verzorging & Toebehoren
Onderwerp: Workshop trimmen gehad! Is nog best hard werken!
Reacties: 10
Weergaves: 1297

Re: Workshop trimmen gehad! Is nog best hard werken!

Kells schreef: 21 apr 2026, 23:36Tuurlijk.
Hoe dan?

Ik ben scarlet nu elke dag even aan het borstelen met een gewone haarborstel
Vooral om te kunnen voelen of ze klitten heeft.
Waar ze die heeft (en ze heeft altijd wel iets) steek ik het er uit met de punt van het schaartje. En gebruik een rechte kam met rollende tanden.
Soms is er toch een piepje. Ik piep ook als je me haar uit mijn kruis trekt.

Ik ben geen vachtnicht en het is ook niet hoe langer hoe beter dus ik zoek nog een beetje naar een leuk kapsel.

De vacht is op zich best glad. Beetje yorkieachtig. Ook qua wol. Niet heel veel maar omdat het zo dun is verplakt het snel.
Ze heeft een onnodige hoeveelheid okselhaar. Hoe knip je dat mooi weg?
door EchoMira
21 apr 2026, 23:29
Forum: Verzorging & Toebehoren
Onderwerp: Workshop trimmen gehad! Is nog best hard werken!
Reacties: 10
Weergaves: 1297

Re: Workshop trimmen gehad! Is nog best hard werken!

Kun je het mij leren?

Ik heb nooit trimhonden gehad maar nu een powderpuff en daar zit wat haar aan.
Ik vind het best leuk om te doen en het gaat ook goed maar het blijft alleen maar groeien en niet alleen maar op een mooie manier.

Daarnaast duldt ze het allemaal heel lief maar het is niet haar eigen geluk om eindeloos gekamd te worden en stiekjes in heur haar te krijgen. Voor haar eigen plezier wil ik het dus efficient houden. Daar zijn vast kappersfoefjes voor.