Er zijn 4 resultaten gevonden

door Kells
22 apr 2026, 22:38
Forum: Verzorging & Toebehoren
Onderwerp: Workshop trimmen gehad! Is nog best hard werken!
Reacties: 10
Weergaves: 1290

Re: Workshop trimmen gehad! Is nog best hard werken!

EchoMira schreef: 22 apr 2026, 21:50
Kells schreef: 21 apr 2026, 23:36Tuurlijk.
Hoe dan?

Ik ben scarlet nu elke dag even aan het borstelen met een gewone haarborstel
Vooral om te kunnen voelen of ze klitten heeft.
Waar ze die heeft (en ze heeft altijd wel iets) steek ik het er uit met de punt van het schaartje. En gebruik een rechte kam met rollende tanden.
Soms is er toch een piepje. Ik piep ook als je me haar uit mijn kruis trekt.

Ik ben geen vachtnicht en het is ook niet hoe langer hoe beter dus ik zoek nog een beetje naar een leuk kapsel.

De vacht is op zich best glad. Beetje yorkieachtig. Ook qua wol. Niet heel veel maar omdat het zo dun is verplakt het snel.
Ze heeft een onnodige hoeveelheid okselhaar. Hoe knip je dat mooi weg?
Ik zou haar niet borstelen, maar kammen met een niet al te grove kam. Met een borstel veeg je nogal makkelijk over de klitten heen. Grotere klitten kun je inderdaad van de huid af kleiner snijden met een rechte schaar en alsnog eruit kammen. Okselhaar(?) of haar op onzichtbare plaatsen zou ik met een tondeuse wegscheren. Wat is een kam met rollende tanden?
door Kells
21 apr 2026, 22:42
Forum: Verzorging & Toebehoren
Onderwerp: Workshop trimmen gehad! Is nog best hard werken!
Reacties: 10
Weergaves: 1290

Re: Workshop trimmen gehad! Is nog best hard werken!

Welnee joh, dat valt allemaal reuze mee. Dit is jouw eerste Springer? Ik ben zelf (inmiddels gepensioneerd) trimster en heb/fok Ierse setters. Qua onderhoud komt dat zo ongeveer op hetzelfde neer. Voor tips mag je mij altijd een berichtje sturen en mijn tips zijn gratis.
door Kells
21 apr 2026, 21:39
Forum: Verzorging & Toebehoren
Onderwerp: Workshop trimmen gehad! Is nog best hard werken!
Reacties: 10
Weergaves: 1290

Re: Workshop trimmen gehad! Is nog best hard werken!

Netjes hoor! Heel veel werk zit er niet aan jouw hondje, behalve de voetjes. Die kun je deels doen met een effileerschaar (bovenkant) en een rechte schaar (onderkant) maar als het niet zo nauw komt dan kun je ook een tondeuse pakken.