Jij hebt ook een prachtige herder
Er zijn 9 resultaten gevonden
- 23 apr 2026, 19:59
- Forum: Welkom
- Onderwerp: Voorstellen
- Reacties: 29
- Weergaves: 1859
- 23 apr 2026, 19:57
- Forum: Welkom
- Onderwerp: Voorstellen
- Reacties: 29
- Weergaves: 1859
Re: Voorstellen
Dank jullie wel voor het hartelijke welkom 
Even een paar dagen mijn handen vol gehad aan Barney
Het lijkt alsof hij nu pas de wereld om hem heen waar begint te nemen. Hij heeft maar weinig indrukken gehad, aan zijn reacties te zien.
Eergisteren en vandaag een paar ballen gegooid om hem vrij te laten rennen. Dat kent hij niet. Hij wil liever niet los en pakt zelf de riem vast. Enfin, balletje vond hij leuk maar hij kan het alleen volgen als je het over de grond laat rollen. Dinsdag hield hij het 8 min. vol. Vandaag 5 min. Hij maakte een sliding over kin en buik en twee ballen later sloeg hij finaal over de kop. Ben gestopt. Om hem niet teveel te belasten gooi ik sowieso niet meer dan 5-8 keer. Dat is dus nog teveel.
Igors kennelnaam is Shepherd's Dogmate, uit Meerssen.
Even een paar dagen mijn handen vol gehad aan Barney
Het lijkt alsof hij nu pas de wereld om hem heen waar begint te nemen. Hij heeft maar weinig indrukken gehad, aan zijn reacties te zien.
Eergisteren en vandaag een paar ballen gegooid om hem vrij te laten rennen. Dat kent hij niet. Hij wil liever niet los en pakt zelf de riem vast. Enfin, balletje vond hij leuk maar hij kan het alleen volgen als je het over de grond laat rollen. Dinsdag hield hij het 8 min. vol. Vandaag 5 min. Hij maakte een sliding over kin en buik en twee ballen later sloeg hij finaal over de kop. Ben gestopt. Om hem niet teveel te belasten gooi ik sowieso niet meer dan 5-8 keer. Dat is dus nog teveel.
Igors kennelnaam is Shepherd's Dogmate, uit Meerssen.
- 19 apr 2026, 19:07
- Forum: Welkom
- Onderwerp: Voorstellen
- Reacties: 29
- Weergaves: 1859
- 19 apr 2026, 18:55
- Forum: Welkom
- Onderwerp: Voorstellen
- Reacties: 29
- Weergaves: 1859
Re: Voorstellen
Op mij ook. Ik had hem bewaard en heb er een paar keer naar gekeken. Twijfelde oa omdat er geen foto staand bijzat. Had eerder naar een Duitse gekeken en op de laatste foto stond de hond met doorgezakte achterhand en zwaar koehakkig. Laat maar. 2e Paasdag stond Barney ineens als SPOED. Toen pas gereageerd, met als gevolg dezelfde middag een hond erbij.
- 19 apr 2026, 16:53
- Forum: Welkom
- Onderwerp: Voorstellen
- Reacties: 29
- Weergaves: 1859
- 19 apr 2026, 16:48
- Forum: Welkom
- Onderwerp: Voorstellen
- Reacties: 29
- Weergaves: 1859
Re: Voorstellen
@Marc
J dat klopt! De eerste foto is idd de MP foto, de tweede is n zijn verhuizing, doodmoe in zijn nieuwe mand. Haha, precies hetzelfde wat ik dacht op de MP foto's. Het is geen volle mechel. Ondanks zijn ondervoeding lijkt de uitdrukking en zijn lange rug duitse invloed. Inmiddels heb ik contact met zijn 'fokker', het was een oepsnestje. Heb ook foto's gekregen van zijn familie. Vader zou een werkhond uit Hongaarse bloedlijn zijn. Zijn moeder een zwarte opvangteef. Ik zal het binnenkort in een nieuw topic zetten.
J dat klopt! De eerste foto is idd de MP foto, de tweede is n zijn verhuizing, doodmoe in zijn nieuwe mand. Haha, precies hetzelfde wat ik dacht op de MP foto's. Het is geen volle mechel. Ondanks zijn ondervoeding lijkt de uitdrukking en zijn lange rug duitse invloed. Inmiddels heb ik contact met zijn 'fokker', het was een oepsnestje. Heb ook foto's gekregen van zijn familie. Vader zou een werkhond uit Hongaarse bloedlijn zijn. Zijn moeder een zwarte opvangteef. Ik zal het binnenkort in een nieuw topic zetten.
- 19 apr 2026, 15:54
- Forum: Welkom
- Onderwerp: Voorstellen
- Reacties: 29
- Weergaves: 1859
- 19 apr 2026, 15:46
- Forum: Welkom
- Onderwerp: Voorstellen
- Reacties: 29
- Weergaves: 1859
Re: Voorstellen
O, en wat ik in mijn vorige post ben vergeten: ik stel er echt prijs op om goede raad en hulp te krijgen van kenners die weten waarover ze het hebben. Geen "ach toch, zielig hoor" en "maar dat wil 'ie niet" of "laat 'm toch, dat zoeken ze zelf wel uit".
- 19 apr 2026, 14:29
- Forum: Welkom
- Onderwerp: Voorstellen
- Reacties: 29
- Weergaves: 1859
Voorstellen
Hallo allemaal op dit gezellige en wetenswaardige forum
Al jaren lees ik onregelmatig mee op eerst Het Hondenforum en nu Een Hondenleven. Ooit ook account gehad bij de eerste. Al veel leuke, nuttige en zeker behulpzame info gevonden!
Dat ik mij opnieuw aanmeld komt doordat ik alweer een paar maanden meelees en weer het gevoel heb mee te willen praten.
Directe aanleiding is dat ik twee weken geleden een negen maanden oude mechelaar-reu heb opgehaald (Paashond spoedje) vanuit een zeer druk gezin op een paar m2. Het ging niet langer ... Ik kan me daar alles bij voorstellen gezien wat ik aantrof!
Ben voor het hondje blij dat de mensen dat nu inzagen en hem nu een beter leven gunde ipv door te modderen totdat hij op volle sterkte is. Beter ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald.
Ik heb al heel lang herders en kruisingen daarvan, op vijf na allemaal herplaatsingen.
Wel enige ervaring dus. En toch kom je bij iedere hond weer nieuwe uitdagingen tegen.
Op dit moment heb ik:
een oude 12jr Laekense reu, Igor;
een middelbare 6jr volle Mechel-Duitse kruising teef, Hera;
en nu dus een jonge 9mnd Mechelaar reu, Barney.
Zal kijken of ik snel wat foto's kan plaatsen. Van de oudsten moet dat geen probleem zijn, van de jongste heb ik zelf nog niet veel foto's kunnen maken ... heb letterlijk mijn handen vol aan hem

Later meer, ga weer een rondje lopen met de 'roedel'.
Al jaren lees ik onregelmatig mee op eerst Het Hondenforum en nu Een Hondenleven. Ooit ook account gehad bij de eerste. Al veel leuke, nuttige en zeker behulpzame info gevonden!
Dat ik mij opnieuw aanmeld komt doordat ik alweer een paar maanden meelees en weer het gevoel heb mee te willen praten.
Directe aanleiding is dat ik twee weken geleden een negen maanden oude mechelaar-reu heb opgehaald (Paashond spoedje) vanuit een zeer druk gezin op een paar m2. Het ging niet langer ... Ik kan me daar alles bij voorstellen gezien wat ik aantrof!
Ben voor het hondje blij dat de mensen dat nu inzagen en hem nu een beter leven gunde ipv door te modderen totdat hij op volle sterkte is. Beter ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald.
Ik heb al heel lang herders en kruisingen daarvan, op vijf na allemaal herplaatsingen.
Wel enige ervaring dus. En toch kom je bij iedere hond weer nieuwe uitdagingen tegen.
Op dit moment heb ik:
een oude 12jr Laekense reu, Igor;
een middelbare 6jr volle Mechel-Duitse kruising teef, Hera;
en nu dus een jonge 9mnd Mechelaar reu, Barney.
Zal kijken of ik snel wat foto's kan plaatsen. Van de oudsten moet dat geen probleem zijn, van de jongste heb ik zelf nog niet veel foto's kunnen maken ... heb letterlijk mijn handen vol aan hem
Later meer, ga weer een rondje lopen met de 'roedel'.








