Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Zamunda
Posts in topic: 402
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Murphy ❤ Flinke fotospam

Bericht door Zamunda »

Lothian schreef: 22 feb 2022, 20:09
Zamunda schreef: 22 feb 2022, 19:39 Lais vond het qua spelen in de tuin met Mister het leukst denk ik, die liet zich immer opjutten tot najagen en was lang niet zo snel als zij dus dan had ze het hélémaal naar haar zin met een boze Mister achter haar aan, de draak :LOL: . Met Raaf de windhond werkte dat niet, heel gek...
:LOL: heel herkenbaar, Dalí vond zichzelf ook helemaal de renkoning tot we Taro kregen :LOL: nu is het helemaal niet leuk meer voor hem om voorop te rennen want dat lukt hem nooit langer dan 2 passen, dan heeft hij weer een terriër in zijn nek hangen :lol1: gelukkig vindt hij het ook leuk om de jager te zijn en Taro dan het haasje.
Haha, de DECEPTIE hè :nocheer: :LOL: . Lais vond het najagen in de open ruimte geen zak aan met Raaf, maar als ze hem dan achter het huis kreeg werd het wel interessant want daar zijn allemaal obstakels (afgezette stukjes, heggen, tafels) en dan stond ze hem op te wachten :rambo: . Prachtig gezicht, Raaf wist vaak tenauwernood langs haar opengesperde bek te sjezen maar soms had ze beet een daar deed ze het voor :mrgreen: . Nagejaagd worden door Raaf voorkwam ze door gewoon niet te rennen als hij achter haar was want hij deed haar dan pijn door in/op haar rug te happen, dat was wel jammer.
Maar laat Taro zich ook weleens pakken als hij het haasje is of blijft Dalí het gewoon leuk vinden ook al trekt Taro even een (moeiteloos) sprintje als Dalí denkt dat hij bijna bij Taro is?
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Frootje
Posts in topic: 24
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Hoi lieve mooie Murphy. Thuis ❤

Bericht door Frootje »

Ravi speelt inderdaad super leuk met Murphy zeg. Wat heerlijk. :I:

Zamunda schreef: 10 okt 2021, 07:43 Afbeelding
Ik zit dus serieus alle 55 pagina’s van dit topic opnieuw door te lezen want dat wordt de komende maanden mijn idee van vermaak. :LOL: Maar ik zie dat jij ook deze bench had, beviel dat en welk formaat had Murphy hier? Froo heeft twee van deze en ik zat erover te denken om voor op bed (Froo ligt los onder de lakens in mijn knieholtes, en om daar wat rekening mee te houden Pup misschien maar even in een bench in het begin) voor Pup ook deze te nemen. Ik wil graag weten hoeveel van mijn bed ik moet opofferen, Froo heeft de kleinste natuurlijk en dat stelt weinig voor. :engel: Maar ik heb een tweepersoonsbed voor mezelf dus er kan nog wel wat ruimte af hoor. :mann:
Lothian
Posts in topic: 30
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Zamunda schreef: 22 feb 2022, 20:50 Haha, de DECEPTIE hè :nocheer: :LOL: . Lais vond het najagen in de open ruimte geen zak aan met Raaf, maar als ze hem dan achter het huis kreeg werd het wel interessant want daar zijn allemaal obstakels (afgezette stukjes, heggen, tafels) en dan stond ze hem op te wachten :rambo: . Prachtig gezicht, Raaf wist vaak tenauwernood langs haar opengesperde bek te sjezen maar soms had ze beet een daar deed ze het voor :mrgreen: .
Ohhh, dráák! Dat zal Raaf ook wel een adrenalinekick gegeven hebben als ze miste :LOL:
Maar laat Taro zich ook weleens pakken als hij het haasje is of blijft Dalí het gewoon leuk vinden ook al trekt Taro even een (moeiteloos) sprintje als Dalí denkt dat hij bijna bij Taro is?
Ze wisselen het rennen wel af met stoeien maar meestal is dat omdat Dalí het op een gegeven moment opgeeft en Taro dan komt worstelen :lol1:

Dalí probeert soms wel slimmer te zijn. Alvast om de hoek wachten waar Taro vandaan zal komen sjezen. Vinden ze allebei geweldig.
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 92
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Lothian schreef: 22 feb 2022, 21:23
Dalí probeert soms wel slimmer te zijn. Alvast om de hoek wachten waar Taro vandaan zal komen sjezen. Vinden ze allebei geweldig.
Ohh, dat doen ze hier ook zo graag, ik heb er zelfs extra een gangetje aan de kant van de buren voor opengehouden, zodat ze rondom rond kunnen rennen. Hier is Karma altijd prooi, en de rest beperkt zich vooral tot het loeren op het gepaste moment om toe te slaan :rambo: .
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Frootje schreef: 22 feb 2022, 21:15Ik zit dus serieus alle 55 pagina’s van dit topic opnieuw door te lezen want dat wordt de komende maanden mijn idee van vermaak. :LOL: Maar ik zie dat jij ook deze bench had, beviel dat en welk formaat had Murphy hier? Froo heeft twee van deze en ik zat erover te denken om voor op bed (Froo ligt los onder de lakens in mijn knieholtes, en om daar wat rekening mee te houden Pup misschien maar even in een bench in het begin) voor Pup ook deze te nemen. Ik wil graag weten hoeveel van mijn bed ik moet opofferen, Froo heeft de kleinste natuurlijk en dat stelt weinig voor. :engel: Maar ik heb een tweepersoonsbed voor mezelf dus er kan nog wel wat ruimte af hoor. :mann:
Hahaha, wat leuk :E: . Die bench is 77x57 (en 63 hoog), Murph sliep daar inderdaad op bed in in het begin en toen was het heel ruim (er stond een mand in en dan kon ie ook nog achter die mand liggen), toen woog ie 5kg. Al snel sliep ie los op bed trouwens en stond die bench er voor de sier :') . Ik denk dat ie er tot een kilo of 10 goed in had kunnen liggen en tot 15 ook nog wel, maar dat hij met 15kg niet meer een koeler plekje had kunnen zoeken (dat zou ik dan zelf wel een nadeel vinden).
Overigens ging Lais er met haar 30kg ook in liggen, dus er past veel hond in :Q: .

Zamunda schreef: 22 feb 2022, 20:50 Haha, de DECEPTIE hè :nocheer: :LOL: . Lais vond het najagen in de open ruimte geen zak aan met Raaf, maar als ze hem dan achter het huis kreeg werd het wel interessant want daar zijn allemaal obstakels (afgezette stukjes, heggen, tafels) en dan stond ze hem op te wachten :rambo: . Prachtig gezicht, Raaf wist vaak tenauwernood langs haar opengesperde bek te sjezen maar soms had ze beet een daar deed ze het voor :mrgreen: .
Ohhh, dráák! Dat zal Raaf ook wel een adrenalinekick gegeven hebben als ze miste :LOL:
Ja, dan gaf hij álles om haar voorbij te komen en als het lukte was ie natuurlijk helemaal de held :pffff: , als ze hem dan toch te pakken kreeg daalde z'n ego weer flink :P .

Ze wisselen het rennen wel af met stoeien maar meestal is dat omdat Dalí het op een gegeven moment opgeeft en Taro dan komt worstelen :lol1:

Ja dat is wel herkenbaar. En mooi hè, dat opwachten, zo leuk zo'n schouwspel!

Inge O schreef: 23 feb 2022, 19:13
Lothian schreef: 22 feb 2022, 21:23Dalí probeert soms wel slimmer te zijn. Alvast om de hoek wachten waar Taro vandaan zal komen sjezen. Vinden ze allebei geweldig.
Ohh, dat doen ze hier ook zo graag, ik heb er zelfs extra een gangetje aan de kant van de buren voor opengehouden, zodat ze rondom rond kunnen rennen. Hier is Karma altijd prooi, en de rest beperkt zich vooral tot het loeren op het gepaste moment om toe te slaan :rambo: .
Haha, goed gedaan! Ik snap wel dat Karma altijd de prooi is :mrgreen: .
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Ga er maar even rustig voor zitten, hier nog weer fotospam van de afgelopen weken :lees: .

Weer samen sjorren, deze keer aan een 'binnenbal' :Q:
Afbeelding

Murf vond het een leuk ballonnetje
Afbeelding

Inmiddels was ie ook best moegespeeld
Afbeelding

Maar liggend op de bal jagen kon ie nog wel :I:
Afbeelding

Even uitrusten
Afbeelding

Best moe vrouwtje
Afbeelding

Maar wel leuke bal...
Afbeelding

...even lekker op knabbelen.
Afbeelding

En nu weer moe zijn
Afbeelding

Murf had een nieuw speeltje gekregen van opa en oma dus daar gingen Murf en Raaf meteen gezellig samen aan sjorren :I: . De 'tennisballen' zijn diezelfde middag nog vakkundig door Murf aan stukjes geknabbeld.
Afbeelding

De stoere bink met z'n zwoele blik en z'n sigaret tussen z'n tenen :LOL:
Afbeelding

Spelen met opa en het nieuwe speeltje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gezellig met drie honden :I:
Afbeelding

Lekker weggekropen :I:
Afbeelding

Tegen mij en Willem aan
Afbeelding

Op de uitkijk op de heuvel
Afbeelding

Afbeelding

Hij ziet van alles :P
Afbeelding

Raaf weer even bij de keel grijpen
Afbeelding

Samen darren
Afbeelding

Op Raaf klimmen
Afbeelding

Bijna Murf
Afbeelding

Euh Raaf... gaat alles nog wel goed :80:
Afbeelding

En weer moe van al dat stoeien
Afbeelding

Knappies
Afbeelding

Stukje worteldoek door de tuin sleuren :hmmm:
Afbeelding

De grote hulp uithangen door in mijn pas gemaakte paadje te graven :hmmm:
Afbeelding

Uitermate tevreden met zichzelf
Afbeelding

Ruim twee weken geleden hebben we besloten om toch de keuken weer aan de 'kittens' te geven omdat ze er gewoon heel erg graag bij zijn (en wij in de keuken leven in de winter), zowel wij, de honden als de kittens vinden het heel erg gezellig :I: . Hier waren de katten nog aan het herontdekken en Murf volgde ze graag op de voet
Afbeelding

Heel moe, maar toch even goed kijken naar de kat (waarvan je een oor ziet)
Afbeelding

Samen slapen :I:
Afbeelding

Hoi :wave:
Afbeelding

Hier was hij zooooo moe, maar de omstandigheden waren niet helemaal goed...
Afbeelding

...hij had het namelijk een beetje koud en na toegedekt te zijn viel hij heerlijk in slaap. Willem lag lekker bij mij.
Afbeelding

Samen met Charlie de vensterbank onveilig maken
Afbeelding

Afbeelding

Weer lekker slapen
Afbeelding

En dan met je dekentje op je rug op de etensgeur afkomen, samen met (ik denk) Mannes :I: .
Afbeelding

Ik was in de zijtuin bezig en dan is dit mijn uitzicht: de druktemakers die zich uitstekend zonder mij in de achtertuin vermaken
Afbeelding

Totdat Murf me doorhad en gezellig naar me toe kwam rennen
Afbeelding

Hij is dol op de 'tussen' dus komt te pas en vooral te onpas tussen m'n benen staan, vaak met een speeltje in z'n bek :F:
Afbeelding

Weer even lekker op de uitkijk staan met een vodje in z'n bek (overblijfsel van de 'buitenbal' :P )
Afbeelding

En dan meteen even een hol inspecteren daar
Afbeelding

En de waterstand opnemen
Afbeelding

Op de terugweg na de les, wat een heerlijk hondje :I:
Afbeelding

Zo gezellig, wel jammer dat ie liever achter ligt maar ja
Afbeelding

Zo z'n best gedaan en nu zo moehoeeeeee :I:
Afbeelding

Hij is al net zo groot als de paarden :tongue:
Afbeelding

En weer samen met dezelfde bal spelen natuurlijk
Afbeelding

Afbeelding

Heerlijk bijslapen
Afbeelding

Ondertussen ligt Raaf in het flauwe zonnetje in de vensterbank
Afbeelding

Murf is al aardig aan het waken tegenwoordig, dus hij houdt het af en toe goed in de gaten allemaal
Afbeelding

We hebben een heleboel struikjes geplant...
Afbeelding

...onder toeziend oog van deze mooie opzichter :I:
Afbeelding
Afbeelding
Frootje
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Zamunda schreef: 23 feb 2022, 20:03
Hahaha, wat leuk :E: . Die bench is 77x57 (en 63 hoog), Murph sliep daar inderdaad op bed in in het begin en toen was het heel ruim (er stond een mand in en dan kon ie ook nog achter die mand liggen), toen woog ie 5kg. Al snel sliep ie los op bed trouwens en stond die bench er voor de sier :') . Ik denk dat ie er tot een kilo of 10 goed in had kunnen liggen en tot 15 ook nog wel, maar dat hij met 15kg niet meer een koeler plekje had kunnen zoeken (dat zou ik dan zelf wel een nadeel vinden).
Overigens ging Lais er met haar 30kg ook in liggen, dus er past veel hond in :Q: .
Ik ben pas (of al?) bij pagina 20. :F:

Dat past er nog wel bij op bed. :pffff: Het is toch maar tijdelijk. Zet ik mooi naast m’n kussen, dan heeft Froo haar vertrouwde plekje ook nog. Dankjewel voor de info. :F: Nu snel meer foto’s van Murphy. :mann:
Frootje
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Oh joh, ik word op mijn wenken bediend! Ik ga gelijk kijken. :engel: :LOL:

Die tweede foto is zo schattig. Hij is toch nog wel puppy hoor. :I: :I: :I:
Lothian
Posts in topic: 30
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Murphy ❤ En nog meer fotospam van het gespuis

Bericht door Lothian »

Genieten weer die fotoserie :I: jouw honden hebben wel echt de mooiste speeltuin van heel het forum.
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Frootje schreef: 23 feb 2022, 21:01Ik ben pas (of al?) bij pagina 20. :F:

Dat past er nog wel bij op bed. :pffff: Het is toch maar tijdelijk. Zet ik mooi naast m’n kussen, dan heeft Froo haar vertrouwde plekje ook nog. Dankjewel voor de info. :F: Nu snel meer foto’s van Murphy. :mann:
Haha, het is een heel leeswerk zeg! Gelukkig staan er ook af en toe foto's tussen :F: .

Ja dat moet makkelijk passen, fijn voor Froo die als vanouds en ongestoord kan slapen en voor pup die ook lekker bij je kan slapen.

Frootje schreef: 23 feb 2022, 21:02 Oh joh, ik word op mijn wenken bediend! Ik ga gelijk kijken. :engel: :LOL:

Die tweede foto is zo schattig. Hij is toch nog wel puppy hoor. :I: :I: :I:
Ja ik vind hem ook nog best puppy. Okee, ik moet niet naar foto's van de eerste weken hier kijken want dat verschil is enorm, maar hij is vaak gewoon nog lekker pup in z'n doen en uiterlijk (met z'n slappe oren).

Lothian schreef: 23 feb 2022, 21:12 Genieten weer die fotoserie :I: jouw honden hebben wel echt de mooiste speeltuin van heel het forum.
Nou ik denk dat het bij Lucie nog wel een tandje gaver is hoor! Die heeft nog veel meer te beleven op haar nog veel grotere landgoed :I: . En bij Inge O kunnen ze gewoon naar Engeland zwemmen! En misschien nog wel meer gave hondentuinen waar ik nu zo niet aan denk. Maar ik ben zéér content met onze tuin en wei en de honden ook best wel :E: .
Murf weet inmiddels ook heel goed hoe leuk hij de wei vindt en als we achter in de tuin lopen gaat hij daar voor het hek staan, met zijn neus naar de wei wijzend: daarheen graag :pffff: . Lekker dier.

Inge O schreef: 18 feb 2022, 20:35
Zamunda schreef: 18 feb 2022, 20:28 Nou hoop dat het tussen Maf en Plezant niet fout gaat lopen, of denk je dat het dan meer een eenmalig iets zal zijn, niet zoals met Crunchje?
Even naamsverwarring, bedoel je tussen Mafje en Karma? Of tussen Karma en Plezantje?
Deze was ik vergeten, foutje, ik bedoelde tussen Karma en Plezantje.
Afbeelding
Frootje
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Zamunda schreef: 23 feb 2022, 21:24 Haha, het is een heel leeswerk zeg! Gelukkig staan er ook af en toe foto's tussen :F: .

Ja ik vind hem ook nog best puppy. Okee, ik moet niet naar foto's van de eerste weken hier kijken want dat verschil is enorm, maar hij is vaak gewoon nog lekker pup in z'n doen en uiterlijk (met z'n slappe oren).
Een paar foto’s maar. :F:

Het verschil met de eerste foto’s is inderdaad gigantisch, en op sommige foto’s vind ik hem al een hele kerel, maar op veel foto’s heeft hij ook echt nog die puppenuitstraling. Fijn dat je daar nog even van kunt genieten voordat hij straks echt is uitgegroeid. :F:
Inge O

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 23 feb 2022, 21:24
Inge O schreef: 18 feb 2022, 20:35
Zamunda schreef: 18 feb 2022, 20:28 Nou hoop dat het tussen Maf en Plezant niet fout gaat lopen, of denk je dat het dan meer een eenmalig iets zal zijn, niet zoals met Crunchje?
Even naamsverwarring, bedoel je tussen Mafje en Karma? Of tussen Karma en Plezantje?
Deze was ik vergeten, foutje, ik bedoelde tussen Karma en Plezantje.
Ik sluit zeker niet uit dat er op een gegeven moment spanningen komen, maar dan denk ik wel op een andere manier als met Crunch. Plezantje heeft Crunch alleen als oudere hond meegemaakt, en toen ze volwassen werd vond ze dat Crunch gewoon moest dimmen :S: . Toen ik daar een stokje voor stak bleef Plezant een soort van passief op haar loeren, genre 'ik mot je niet, haal je dus vooral niks in je hoofd :ruzie: '.

Met Karma zal dat waarschijnlijk toch anders lopen, die twee zijn gek van elkaar en spelen zich elke dag te pletter, ik vermoed dus dat spanningen niet meer gaan worden dan wat hoge poten en misschien niet meer zo ontspannen spelen.
Maar zeker weten doe je het nooit.
Smoushond
Posts in topic: 74

Bericht door Smoushond »

Wat groeit hij mooi op en hij heeft het prima naar zijn zin zo te zien
Hoe gaat het op les?
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 34
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Geweldige foto's weer!
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 16
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Wat een flinkerd is hij al zeg! :80: Ongelofelijk hoe snel dat gaat!
Maar ik zie inderdaad ook nog die puppy-uitstraling in dat inmiddels al grote lijf. Super dat het zo goed gaat en dat het tussen hem en Raaf zo'n goede match is :ok: Wat kunnen die heerlijk spelen samen :I:
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Frootje schreef: 23 feb 2022, 21:59
Zamunda schreef: 23 feb 2022, 21:24 Haha, het is een heel leeswerk zeg! Gelukkig staan er ook af en toe foto's tussen :F: .

Een paar foto’s maar. :F:

Het verschil met de eerste foto’s is inderdaad gigantisch, en op sommige foto’s vind ik hem al een hele kerel, maar op veel foto’s heeft hij ook echt nog die puppenuitstraling. Fijn dat je daar nog even van kunt genieten voordat hij straks echt is uitgegroeid. :F:
:mrgreen: . Ja ik vind zijn hoofd gewoon echt nog wel puppie, ik zie nog steeds een smal bekkie en relatief korte snuit en dat vind ik inderdaad best fijn, het gaat allemaal al hard genoeg!

Inge O schreef: 24 feb 2022, 08:39Ik sluit zeker niet uit dat er op een gegeven moment spanningen komen, maar dan denk ik wel op een andere manier als met Crunch. Plezantje heeft Crunch alleen als oudere hond meegemaakt, en toen ze volwassen werd vond ze dat Crunch gewoon moest dimmen :S: . Toen ik daar een stokje voor stak bleef Plezant een soort van passief op haar loeren, genre 'ik mot je niet, haal je dus vooral niks in je hoofd :ruzie: '.

Met Karma zal dat waarschijnlijk toch anders lopen, die twee zijn gek van elkaar en spelen zich elke dag te pletter, ik vermoed dus dat spanningen niet meer gaan worden dan wat hoge poten en misschien niet meer zo ontspannen spelen.
Maar zeker weten doe je het nooit.
Dat dat dan nog maar lang mag duren zonder hoge potengedoe :ok: .

Smoushond schreef: 24 feb 2022, 08:51 Wat groeit hij mooi op en hij heeft het prima naar zijn zin zo te zien
Hoe gaat het op les?
Ja hij vermaakt zich heel goed, tot mijn grote plezier. Op les gaat het hartstikke goed en het is zo leuk om met hem te werken :I: . Ik heb wel het idee dat hij een uur wel echt lang vindt, z'n concentratie wordt aan het eind minder, hij gaat dan steeds vaker snuffelen of naar de andere honden toe willen en is daar dan moeilijker uit te halen. Ik twijfel dan weleens waar ik dan goed aan doe, gewoon even rustig met hem zitten (en kroelen of om zich heen kijken) zoals in de eerste weken zit er in elk geval niet in. Spelen wil dan vaak ook niet meer. Iets makkelijks doen wil dan wel werken maar het is niet dat hij daar dan echt van herstelt natuurlijk. Ik probeer dan maar iets te doen waar lekker veel beweging in zit, dus een commando/oefening en na elke beloning een kaasje weggooien waar hij achteraan kan rennen. Maar ik twijfel dus weleens of het dan wel goed is om (zo) door te gaan, ik vind dat er niet echt aandacht is voor wanneer je je hond overvraagt dus ik moet het een beetje zelf uitzoeken.
Maar het gaat dus wel heel erg leuk en we hebben veel plezier samen. Het hardste moet ik werken als andere honden de hier-oefening doen, dan kon ik zijn aandacht niet bij mij houden. Vorige keer ging dat wel, superleuk! Alleen bij de laatste hond lukte dat niet meer maar dat kwam omdat de hond daarvoor naar/tegen de miniteckel (wat zal het diertje wegen, 2kg) sjeesde en de teckel het uitgilde :schrik: . Daar was ie van geschrokken en hij wilde erg graag kijken wat er nou met de teckel was.

Hoe gaat het met Bertus op les?

Diana schreef: 24 feb 2022, 11:00 Wat een flinkerd is hij al zeg! :80: Ongelofelijk hoe snel dat gaat!
Maar ik zie inderdaad ook nog die puppy-uitstraling in dat inmiddels al grote lijf. Super dat het zo goed gaat en dat het tussen hem en Raaf zo'n goede match is :ok: Wat kunnen die heerlijk spelen samen :I:
Ja hij is echt flink. Ik had trouwens het idee dat hij al zowat net zo breed is als Dakar :80: . Kan natuurlijk vertekenen door het verschil in vacht maar het zou zomaar kunnen dat hij relatief breed gebouwd is. Ben wel benieuwd wat het gaat worden als hij dan later ook nog moet uitzwaren.
Ja die match die ook vanuit Raaf komt verbaas ik me nog elke dag over, want dat Murf wil spelen is natuurlijk geheel volgens verwachting, dat Raaf daarin mee wil gaan is heel erg leuk, maar dat Raaf zélf ook echt staat te trappelen om met Murf te spelen vind ik geweldig. Ik zweer je dat als ik ze naar buiten laat Raaf soms heel trots/tevreden naast Murf staat te wachten zo van: Ja, gaan we weer samen buiten spelen hè?!

Murf is met zijn 20,5kg nu trouwens zwaarder dan Raaf en dat is te merken in het spel. Als ze elkaar aan het duwen zijn tijdens het spel zie je Raaf tevergeefs proberen Murf om te duwen, hij moet nog even wennen dat dat niet meer gaat geloof ik (je ziet hem soms verbaasd zijn dat het niet werkt). Murf daarentegen duwt Raaf een eind weg alsof het niets is :F: . Het scheelt natuurlijk nog niet veel in gewicht, maar Murf staat gewoon veel steviger doordat hij lager bij de grond is, een bredere basis heeft en zijn massa meer geconcentreerd is. Erg leuk om te zien hoe hij zich ontwikkelt van mini-onderdeurtje tot stevige onderdeur.
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 74

Bericht door Smoushond »

De laatste les was een drama met Bertus 🤣 zijn neus is niet van de grond geweest
Ik kon zijn aandacht ook heel moeilijk krijgen meteen al vanaf het begin
Het waaide en de week daarvoor was hij omver gerend ( viel mee hoor) door een Duitse herder en ik was door die herder omver gelopen

Waarschijnlijk stond ik ook niet zo gezellig op het veld 😇
Dat zal hij wel gevoeld hebben in combinatie met zijn hormonen en lekkere geurtjes ,vreemde geluiden door werklui en wapperend zeil was het dus drama
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Smoushond schreef: 24 feb 2022, 21:00 De laatste les was een drama met Bertus 🤣 zijn neus is niet van de grond geweest
Ik kon zijn aandacht ook heel moeilijk krijgen meteen al vanaf het begin
Het waaide en de week daarvoor was hij omver gerend ( viel mee hoor) door een Duitse herder en ik was door die herder omver gelopen

Waarschijnlijk stond ik ook niet zo gezellig op het veld 😇
Dat zal hij wel gevoeld hebben in combinatie met zijn hormonen en lekkere geurtjes ,vreemde geluiden door werklui en wapperend zeil was het dus drama
Oh, frustrerend :x . Maar hard waaien, wapperend zeil, werk in uitvoering en misschien nog spanning door de week daarvoor... je zou als jonge hond van minder totaal afgeleid zijn. Het is allemaal wel ergens goed voor maar op dat moment niet heel leuk.

Naast het comfort van les in een hal heb je er natuurlijk ook veel minder invloeden van buitenaf, dat is wel een grote mazzel vind ik voor mezelf.
Afbeelding
SuzanneS
Posts in topic: 7

Bericht door SuzanneS »

Wat een heerlijk hondenleven. Mooie plaatjes van de plaatjes!
Hondenpoot
Posts in topic: 18

Re: Murphy [emoji173] En nog meer fotospam van het gespuis

Bericht door Hondenpoot »

Even de achterstand bij gewerkt :mrgreen: wat een leuke foto’s weer. Grappig om te zien dat het verschil met Ravi steeds kleiner wordt. Gaat hij hem in hoogte voorbij denk je?

Zijn oren zijn ook nog zo lekker pupperig:I:
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

In liefdevolle herinnering: Floor, Job, Benno & Ziva
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Hondenpoot schreef: 01 mar 2022, 19:45 Even de achterstand bij gewerkt :mrgreen: wat een leuke foto’s weer. Grappig om te zien dat het verschil met Ravi steeds kleiner wordt. Gaat hij hem in hoogte voorbij denk je?

Ik weet het niet, ik denk dat hij er wel (net) onder gaat blijven. Raaf is 63cm, Dakar 60 (en Ren ook dacht ik) en Murf was een paar weken geleden 54,5cm (toen net een half jaar oud).
Hij zit trouwens al op de 22kg dus qua gewicht zal hij wel boven de 25kg uit gaan komen.
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Murf doet het zo lekker. Ik kan geen foto's plaatsen want problemen met het vaste internet en dat kan nog wel even duren dus m'n databundel vliegt er doorheen (als ik bereik heb tenminste... gisteren had ik wel bereik maar geen 4G, dus 3G of 2G ofzo, niet te doen!).

Maar Murf dus. Wat een belachelijk heerlijk ventje is het toch :I: . Op cursus gaat het zo leuk en ben thuis ook wat meer aan het oefenen en dat merk ik op cursus heel goed. Zo gaaf hoe snel hij het allemaal oppakt.
Verder speelt ie met dit mooie weer hele dagen met Raaf buiten, ze zijn ook niet binnen te krijgen! Nou ja, als het echt moet wel natuurlijk wel natuurlijk maar als ik ze het vraag blijven ze op vijf meter van de deur staan: ''We willen graag nog buiten blijven!'' :') . Wat een genot. En dan gaan ze achter elkaar aan rennen, samen met een bal spelen, stoeien of even apart van elkaar rommelen (Murf vooral graven, graven, graven. Had ik al gezegd dat Murf weleens graaft :') ?), ergens liggen en gisteren lag Murf en ging Raaf er pal naast liggen, ik smolt :I: .

We zijn nog naar een markt geweest in het centrum, ik denk dat er wel vijf kramen stonden :P . Hij vond het errug gezellig, vooral de kraam van de slager vond ie aantrekkelijk :mrgreen: .
We hebben natuurlijk lekker met Lothian, Lucca en Taro gewandeld, daar hebben jullie ook nog wat foto's van tegoed. Binnenkort gaan we weer met Random en Yuna wandelen.

Hij is flink aan het waken sinds een aantal weken en er zit een beste blaf op als hij het 'meent' :80: . Dat hoopte ik ook wel want het zou mooi zijn als hij ooit Lais kon opvolgen qua (imposante) waker, helaas komt dat opvolgen heel veel eerder dan ik had gewenst, maar wel fijn dat het in hem zit. Het geeft wel weer werk aan de winkel natuurlijk want het is niet de bedoeling dat hij te pas en te onpas en ongeremd gaat lopen tetteren. En het is al helemaal niet de bedoeling dat hij niemand meer tolereert thuis maar daar zie ik niet zoveel problemen in. Hij is dol op mensen en ik denk niet dat dat nog heel erg veranderen (wel dat hij selectief gaat worden, maar niet dat het de kant op gaat zoals bij Lais).
Ik merk wel dat hij nu al onderscheid maakt tussen mensen 'elders' en mensen op/rond z'n erf. Gisteren kregen we weer 'vreemden' (voor hem dan) op bezoek, we waren buiten en daar waakt hij dus ik heb een zak worst gepakt en hem rustig laten wennen aan de indringers. Het bezoek was in het huisje en na een tijdje stond ik met Murf bij de open deur, hij vond het nog steeds een beetje raar want hij vindt mensen zo leuk maar kon dat dan ook op de plek waar normaal nooit iemand was en waar hij waakte? Heel even was hij onzeker en ging hij schuddekontend en onderdanig contact maken en toen was het leuk: mensen! Gezellig!
Ik denk dat als wij binnen waren geweest en ze meteen bij ons binnen waren gekomen hij er niet eens echt van opgekeken had, maar buiten was anders. Maar na hem geleerd te hebben dat dit bezoek is was het goed en is hij lekker gaan spelen, met Raaf maar ook met de jongste bezoeker (nog geen vier jaar) en is verder lekker z'n eigen gang gegaan met af en toe weer even contact maken. Hij is de hele dag buiten geweest dus toen we 's avonds met z'n allen in de keuken zaten was hij kapot :Q: :slaap2: . Ach het is toch zo'n lekkere knul :I: .
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Een lot uit de loterij is hij :ok: !
Hondenpoot
Posts in topic: 18

Bericht door Hondenpoot »

Zamunda schreef:
Hondenpoot schreef: 01 mar 2022, 19:45 Even de achterstand bij gewerkt :mrgreen: wat een leuke foto’s weer. Grappig om te zien dat het verschil met Ravi steeds kleiner wordt. Gaat hij hem in hoogte voorbij denk je?

Ik weet het niet, ik denk dat hij er wel (net) onder gaat blijven. Raaf is 63cm, Dakar 60 (en Ren ook dacht ik) en Murf was een paar weken geleden 54,5cm (toen net een half jaar oud).
Hij zit trouwens al op de 22kg dus qua gewicht zal hij wel boven de 25kg uit gaan komen.
Dan is hij nu gewoon al zo groot en zwaar als Vik! Maar 63 zal hij dan wrs niet gaan halen nee.
Ben wel benieuwd hoeveel gewicht er nog bij komt. Als ik sommige grafiekjes mag geloven is dat nog wel 30% ofzo maar dat lijkt me zo veel?

Hij klinkt wel heerlijk hoor. Ook Zo passend bij jullie en jullie huis.
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

In liefdevolle herinnering: Floor, Job, Benno & Ziva
Célie
Posts in topic: 26
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Wat fijn dat hij het zo goed doet, ben wel benieuwd naar hoe z'n blaf klinkt.
Plaats reactie