Keihard kauwspul
Keihard kauwspul
Mijn honden krijgen het niet en willen het ook niet.
Het is voor ons bazen wel fijn als ze urenlang bezig kunnen zijn met knagen maar die gebitten gaan eraan.
Het hardste dat ze hier krijgen is rauwe kippenpoot.
Zo
Foto van een bek van een hond die voor iets anders onder zeil moest. Je ziet duidelijk dat de kies is afgebroken. En zeggen dat ze een zere bek hebben kunnen ze niet.
Dus hier heeft mamma haar veto ingezet.
Het is voor ons bazen wel fijn als ze urenlang bezig kunnen zijn met knagen maar die gebitten gaan eraan.
Het hardste dat ze hier krijgen is rauwe kippenpoot.
Zo
Foto van een bek van een hond die voor iets anders onder zeil moest. Je ziet duidelijk dat de kies is afgebroken. En zeggen dat ze een zere bek hebben kunnen ze niet.
Dus hier heeft mamma haar veto ingezet.
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Re: Keihard kauwspul
Dapper had een keer een bot.
Lekker knagen.
Op een bepaald moment was hij klaar met kluiven en liep hij naar buiten. Blijft er op de bank een puntgave maar totaal afgebroken kies liggen.
Dus nee, hier krijgen ze zulke dingen ook niet. Niet dat ze er interesse in hebben, ook.
Lekker knagen.
Op een bepaald moment was hij klaar met kluiven en liep hij naar buiten. Blijft er op de bank een puntgave maar totaal afgebroken kies liggen.
Dus nee, hier krijgen ze zulke dingen ook niet. Niet dat ze er interesse in hebben, ook.
- _Tiny_
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Mijn honden willen gelukkig alleen maar knaagjes waar ze heel weinig moeite voor hoeven doen. Konijnenoortjes enzo.
- malinois
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Kauwplaten en konijnenoren en kippenvoetjes gedroogd en een heel konijn, kwartel of kipkarkas of eendenvleugels. Dat is denk ik t hardste wat ze hier krijgen. Ik heb een paar keer geelhaar gegeven dat geef ik niet meer. Vind ik veel te hard
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- runninggirl
Hier beginnen ze er niet eens aan als het te veel moeite kost. Ik vind 10 minuten kauwen meer dan genoeg, en dat krijgen ze ook niet dagelijks. Gewoon een hazenoor of stukje gedroogde pens en ze zijn tevreden hoor.
Hier ook kauw dingen welke minimaal 5 of 10 minuten duren. Waarom in hemelsnaam uren laten knagen op iets?
- malinois
- Contacteer:
Een kauwplaat zijn ze wel een paar uur zoet mee, die van Novivit zelfs dagen. Dat vinden ze geweldig, die hap slik weg dingen zijn leuk maar geeft ze geen voldoening. Ze gaan gerust na een uur kauwen even liggen slapen maar gaan weer verder als ze wakker worden.Noor schreef:Hier ook kauw dingen welke minimaal 5 of 10 minuten duren. Waarom in hemelsnaam uren laten knagen op iets?
Keihard is een plaat overigens niet, het wordt zacht voor t knagen
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Als het zacht wordt, prima, maar ik bedoelde dus uren knagen op iets wat nooit opgaat, gewoon puur knagen. Ik neem ook een kauwgombal en geen kiezelsteenmalinois schreef: ↑09 mar 2022, 21:28Een kauwplaat zijn ze wel een paar uur zoet mee, die van Novivit zelfs dagen. Dat vinden ze geweldig, die hap slik weg dingen zijn leuk maar geeft ze geen voldoening. Ze gaan gerust na een uur kauwen even liggen slapen maar gaan weer verder als ze wakker worden.Noor schreef:Hier ook kauw dingen welke minimaal 5 of 10 minuten duren. Waarom in hemelsnaam uren laten knagen op iets?
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Sommige honden hebben die behoefte gewoon meer dan andere. Hier zijn Amy en Arlo echt van het lang en vaak kluiven. Dat doen ze geen uren achter elkaar, maar wel een keer of vier tot zes per dag tien minuten of een kwartiertje. Het zijn allebei ook honden die kluiven om stress af te laten vloeien. Dan zorg ik toch liever voor kauwspul dat kan rondslingeren, dat ze kunnen pakken als ze willen en dat een tijd meegaat, dan dat ze die kauwbehoefte gaan afreageren op andere dingen, zoals mijn meubels of mijn schoenenNoor schreef: ↑09 mar 2022, 21:37Als het zacht wordt, prima, maar ik bedoelde dus uren knagen op iets wat nooit opgaat, gewoon puur knagen. Ik neem ook een kauwgombal en geen kiezelsteenmalinois schreef: ↑09 mar 2022, 21:28Een kauwplaat zijn ze wel een paar uur zoet mee, die van Novivit zelfs dagen. Dat vinden ze geweldig, die hap slik weg dingen zijn leuk maar geeft ze geen voldoening. Ze gaan gerust na een uur kauwen even liggen slapen maar gaan weer verder als ze wakker worden.Noor schreef:Hier ook kauw dingen welke minimaal 5 of 10 minuten duren. Waarom in hemelsnaam uren laten knagen op iets?
Mila en Amoz hebben dat veel minder. Mila gebruikt sowieso geen nylabones of koffiehout om te kluiven, die denkt dat dat speelgoed is en wil alleen dingen die ook echt eetbaar zijn, en Amoz kluift er maar af en toe op.
Oh ja maar dat bedoel ik ook, ik heb ook wel eens een bullepees oid, dat gaat niet in een dag op, maar ze mogen ( en doen ze ook niet) er uren achter elkaar op knagen. Ook zo'n bullepees wordt zacht natuurlijk. Echt botten of kunstmatige dingen puur voor het knagen krijgen ze niet.
- Kells
- Welke: Ierse Setters
Die drie van ons krijgen 1 of 2 keer per week een stuk runderkophuid. Dat is best hard maar na een uurtje sabbelen en knagen is het op. De gebitten van ons drietal zijn keurig schoon.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Nikki
- Honden: 1
- Welke: Kruising Jack Russell Jet
Dat keiharde spul (churpies, geweien e.d.) komt er hier ook niet in. Jet kauwt graag ergens op, kan ze ook gerust 1 á 1,5 uur doen, daarna is ze helemaal voldaan, heerlijk Kameelkophuid is momenteel favoriet, hertenhuid is ook lekker.
Hier ook geen knetterhard spul. Maar meer omdat ik denk dat zo lang intensief knagen ook niet zo heel goed kan zijn voor de kaakspieren?
Op hard spul kunnen ze niet kauwen. Hier liggen ik denk wel dertig mergpijpen, stukken bot en geweien. De buffelhoorn en hoeven heb ik maar weggegooid, daar blijft zo veel haar in plakken.
Die zijn om mee te gooien en een beetje te schrapen. Dat doet Zus vooral heel graag en vaak. Die mergpijpen worden uiteindelijk flinterdun.
Het komt niet in ze op daarop te bijten. Te harde vleesbotten in hun voer laten ze ook liggen.
Die zijn om mee te gooien en een beetje te schrapen. Dat doet Zus vooral heel graag en vaak. Die mergpijpen worden uiteindelijk flinterdun.
Het komt niet in ze op daarop te bijten. Te harde vleesbotten in hun voer laten ze ook liggen.
- malinois
- Contacteer:
Churpies en geweien of die wortel wat nu weer hot is krijgen ze hier overigens ook niet
- Kruimel
- Honden: 2
- Welke: IJslandse honden
Ooit heeft een heddur van mij een kies gebroken op een bot. Zo'n gezellige runderknie die je vroeger van de slager mee kreeg voor de hond. Nooit meer. Ze eten hier barf en voorheen kregen ze ook wel lamsribben maar die zijn tegenwoordig een stuk harder dan wat ik vroeger kreeg dus ook niet meer
Het duo Olie en Bol
- Lothian
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Geweien schrapen ze hier inderdaad een beetje langs met hun tanden. Niet echt kauwen.Dagmar schreef: ↑10 mar 2022, 09:49 Op hard spul kunnen ze niet kauwen. Hier liggen ik denk wel dertig mergpijpen, stukken bot en geweien. De buffelhoorn en hoeven heb ik maar weggegooid, daar blijft zo veel haar in plakken.
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Kika kan ook uren kauwen/schrapen.
En een konijnenoor of zo is in 2 minuten op.
Ik heb nu kamelenkophuid gekocht, dat is wat harder/taaier denk ik.
Straks bezoek dan mag ze testen hoe lang ze er zoet mee is.
Die nylabone en andere harde dingen kauwt/knaagt ze dus ook echt stukjes af, krijgt ze ook niet mee, te veel schrik voor haar tanden.
Zo een jolly-egg bal ook trouwens, ze is daar heel erg fanatiek mee (man dacht dat er een piep in dat ding zat en vroeg zich af waarom die alleen piepte als Kika er mee speelde en niet een van de anderen ) maar duwt/jaagt die met open bek, je hoort zo haar tanden er op knallen, ook maar weggelegd dus.
En een konijnenoor of zo is in 2 minuten op.
Ik heb nu kamelenkophuid gekocht, dat is wat harder/taaier denk ik.
Straks bezoek dan mag ze testen hoe lang ze er zoet mee is.
Die nylabone en andere harde dingen kauwt/knaagt ze dus ook echt stukjes af, krijgt ze ook niet mee, te veel schrik voor haar tanden.
Zo een jolly-egg bal ook trouwens, ze is daar heel erg fanatiek mee (man dacht dat er een piep in dat ding zat en vroeg zich af waarom die alleen piepte als Kika er mee speelde en niet een van de anderen ) maar duwt/jaagt die met open bek, je hoort zo haar tanden er op knallen, ook maar weggelegd dus.
- Saschesfloor
Yakka's zijn hier heel populair. Maar inderdaad, dat kauwen ze niet maar schrapen ze af. Uren zijn ze zoet en ze gaan lang mee. Verder krijgen ze hoefjes, runderhuid en dat soort spul. Gebitten zien er keurig uit.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Célie
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Hier kauwt/knaagt Oes wel op heel hard kauwspul maar die heeft echt een prima gebit de dierenarts vroeg zelfs hoe vaak in de week we poetsen Maar die heeft dat gewone knaagspul ook binnen 10 sec. weg.