Herders

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Smoushond
Posts in topic: 3

Re: Herders

Bericht door Smoushond »

Ik weet ook niet wat Heavy doet hoor als er iemand binnenkomt als wij er niet zijn
Of als iemand langs de tuin via de poort komt binnenlopen
Dat moet je ook niet uit gaan proberen
Afbeelding
mijke
Posts in topic: 8

Bericht door mijke »

Ik kan me trouwens dat experiment van de BBC (geloof ik?) nog goed herinneren, dat ze dan met een acteur gingen doen alsof iemand het huis binnendrong en de bewoner aanviel. Om te zien wat de hond zou doen. Ik geloof dat er vrijwel geen honden waren die echt iets deden. De meesten namen gewoon de kuierlatten :lol:
Marc

Bericht door Marc »

mijke schreef: 23 mar 2022, 14:34
Marc schreef: 23 mar 2022, 14:32
mijke schreef: 23 mar 2022, 13:25 Nee maar herders zijn de nieuwe klapkaak dus sowieso elk topic wordt aangegrepen door sommigen om te benadrukken hoe pittig en fel en ongeschikt belgen en duitsers wel niet zijn :')
Wat is dit nu voor onzin? Iemand wil een herder die wel waakt maar poeslief is. Daarover praten mensen nu en heel veel mensen uit ervaring. Dus snap ik jouw reactie niet? Herders bijten snel ja. Sneller dan de meeste andere rassen. Mag dat niet gezegd worden? Al mijn herders hebben wel eens iemand gebeten en verder beet geen van mijn honden. Wat heeft dat met klapkaken te maken?
Oh sorry, ik wist niet dat je kwaad werd :lol: Wat ik bedoel is dat iemand het woord 'herder' maar hoeft te zeggen en het gesprek draait weer hetzelfde rondje. Je weet nog niet eens wat voor herder ze willen :')
Jij leek eigenlijk vooral kwaad dus ik verbaasde me. Ik ga uit van een Belg, Hollander of Duitser als iemand een herder zoekt. Want dat is wat in de volksmond een herder is. Als de puli of de Corgi een optie waren zou dat denk ik meer specifiek genoemd worden en omdat het in combinatie met waaks is ga ik uit van de NL, DE of BE herders 😇 Gek eigenlijk dat wij en de om ons heen liggende landen de basis van de spitsoren zijn onder de herders.
mijke
Posts in topic: 8

Bericht door mijke »

Huh haha, nee hoor ik ben niet kwaad. Ik observeer gewoon. Je hebt wel gelijk natuurlijk dat de meeste mensen direct aan die 3 denken bij het woord herder. Maar het zijn kennissen van Flamme dus wellicht valt dat in dit geval wel mee?
Loraine
Posts in topic: 9
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Bij het woord herder denk ik in eerste instantie ook aan de standaard puntoor (Duitser of Mechel), daarna aan de andere Belgen en Hollanders en pas daarna aan alle andere herders en veedrijvers. :P
Komt ook omdat de Duitser en Mechel het meest voorkomen in het straatbeeld en benoemd worden als herder, de Collie bijvoorbeeld wordt gewoon Collie genoemd en de Corgi wordt over het algemeen ook niet herder genoemd.

Thuis hadden we overigens 1 herder (x met bouvier), verder de eerder genoemde Rottie, 2 AmStaffs, een Pittje en een bobtail.
De herder kan ik me zelf weinig van herinneren maar ik heb verhalen gehoord dat vreemden niet bij de kinderwagen mochten komen van haar, eigen en bekenden vormden geen probleem.
De eerste Stafford kon je in principe gewoon bij binnenlopen via de achtertuin maar als je verkeerde bedoelingen had of bang was (en daardoor zenuwachtig ging doen) dan gromde hij en pompte zich op.
De buurman die bang was en daardoor werd aangegromd is met klem verzocht om aan de voordeur te komen en aan te bellen, juist om ongelukken te voorkomen.

De huidige hond (iets klapkakerigs met jachthond oid erdoor) van mijn moeder kon soms met bezoek ook moeilijk doen, dat was vnl uit onzekerheid en hem even uit de situatie halen was altijd voldoende.
Dus bijvoorbeeld even meenemen naar de keuken als je drinken pakt voor de visite.
Ik wist dat niet en hoorde hem de visite aanblaffen de eerste keer dat ik visite ontving daar terwijl mijn moeder afwezig was. 🙈
Heb hem uit de situatie gehaald en later tegen mijn moeder gezegd dat ze dat wel even had mogen melden. 😉
Is daarna ook niet weer gebeurd, juist omdat ik erop bedacht was en hem standaard meenam naar de keuken.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 10

Bericht door blondie »

De Schotse collies die ik heb ervaren de laatste jaren waren helaas ook niet zo leuk en makkelijk eerlijk gezegd.
En ook witte herders niet.
Border collies die ik nu hier zie lopen en dat zeg ik echt niet om lullig te doen, maar die sluipen over de straat gewoon geen idee waar ze de honden vandaan hebben, maar zo op het oog lijken het juist de werkertjes die aan een lijn moeten lopen en nauwelijks los komen, het valt me echt op.
Het is echt soms erg om te zien, dat sluipend voor in de lijn hangen en plat gaan bij auto's fietsers of zien van andere honden.
En ook dat zijn inderdaad herders.
blondie
Posts in topic: 10

Bericht door blondie »

mijke schreef: 23 mar 2022, 14:34
Marc schreef: 23 mar 2022, 14:32
mijke schreef: 23 mar 2022, 13:25 Nee maar herders zijn de nieuwe klapkaak dus sowieso elk topic wordt aangegrepen door sommigen om te benadrukken hoe pittig en fel en ongeschikt belgen en duitsers wel niet zijn :')
Wat is dit nu voor onzin? Iemand wil een herder die wel waakt maar poeslief is. Daarover praten mensen nu en heel veel mensen uit ervaring. Dus snap ik jouw reactie niet? Herders bijten snel ja. Sneller dan de meeste andere rassen. Mag dat niet gezegd worden? Al mijn herders hebben wel eens iemand gebeten en verder beet geen van mijn honden. Wat heeft dat met klapkaken te maken?
Oh sorry, ik wist niet dat je kwaad werd :lol: Wat ik bedoel is dat iemand het woord 'herder' maar hoeft te zeggen en het gesprek draait weer hetzelfde rondje. Je weet nog niet eens wat voor herder ze willen :')
Vaak bedoelen mensen wel bij herder een mechel, duitser of een hollander eerlijk gezegd.

En wat ik dan ook de laatste tijd merk is dat men een witte of een ODH neemt want die zijn vriendelijker en socialer :19:
Diana
Posts in topic: 7
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Mijn honden slaan wel aan als er iets ongewoons gebeurt buiten het hek, maar hier binnenkomen is geen probleem en ik denk dat het ook zonder mij geen probleem zou zijn. Van Mila weet ik dat zeker: in NL stond ooit eens een aannemer onverwachts in de achtertuin en toen ik dat ontdekte zag ik dat Mila een speeltje voor zijn voeten had gegooid en daar kwispelend naar stond te kijken. Die denkt alleen maar dat iedereen langskomt om met haar te spelen :lol1: En geen blafje of niks hè :oeps:
Arlo zou het wel eng vinden als hier iemand het terrein op zou komen als ik er niet bij ben en laat om die reden van zich horen, maar hij zou nooit bijten. Van Amy en Amoz weet ik niet precies wat ze dan zouden doen, maar ik kan me niet voorstellen dat ze zouden bijten. Ze zouden denk ik wel wat ongemakkelijk zijn, maar als iemand normaal doet en ze niet serieus lastigvalt of zo, zouden ze denk ik snel ontdooien.

Mila heeft wel wat typische herdertrekjes zoals sneller willen regelen, ingrijpen en corrigeren en dat doet ze inderdaad met de bek. Maar ze bijt nooit (of beter gezegd: dat heeft ze tot nu toe nog nooit gedaan), in het uiterste geval hapt ze in de lucht. Ze is een stuk minder tolerant dan mijn andere honden, die eigenlijk alles wel snel best vinden en zich niet bezighouden met wat andere honden of mensen precies doen. Ze is overigens ook het minst waaks van alle vier.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

billy schreef: 23 mar 2022, 15:53
Marc schreef: 23 mar 2022, 06:43 @billy Zeker niet natuurlijk maar ze vallen uiteraard wel veel sneller aan dan andere rassen want ze gebruiken hun bek sneller. Niet voor niets dat ze om het gebruik van die bek bij de politie, het leger en in de bewaking gebruikt worden. Er is niet zoveel nodig om ze hun bek te laten gebruiken.

Want laten we de feiten eens heel eerlijk bekijken. Ik denk dat er weinig mensen bestaan die een herder hebben of ervaring met herders die nog nooit agressief gedrag in hun hond hebben gezien. Heel veel Duitse herders zijn gigantische uitvallers als pup. Belgen grommen al snel naar vreemd volk dat op ze in loopt. Etc etc. Zet een gemiddelde herder ergens neer en loop er op in en je krijgt in elk geval iets van reactie. Ze zijn gewoon veel pittiger op dat vlak dan veel andere honden.

Ik heb er zelf 3 gehad en alledrie hebben ze wel eens iemand gebeten. Vrijwel elke herder die ik ken heeft ooit wel eens die neiging gehad. Als pup of als volwassen hond. Dat zegt niet zoveel over hoe lief ze waren maar meer over de neiging.
Ja dat is zeker zo, maar ik had in mijn familie ook broers met herders, Duitse en Mechelaar, ook bij ons op het bedrijf liep een mechelaar, maar die beten toch niet hoor, kwestie van opletten vindt ik.
Hier laat ik de poort ook niet open, want geen idee wat Dirk doet, of dat hij hem smeert :F:
Oh dat kan ook gewoon natuurlijk. Mijn tante heeft nu een herder die alleen gevonden is op een boerderij in Bulgarije waar al een poos geen mensen meer woonden alleen een roedel zichzelf voortplantende herdershonden van het type Duitse herder. En die hond was gewoon wild toen ze kwam. Vloog op mij af en op mijn honden met een blik van ik ja je vermoorden. Ze is heel langzaam tam geworden en inmiddels is ze helemaal thuis. Laat net die hond nog nooit iemand gebeten hebben. Nu perfect met kinderen zijn en zelfs katten kan accepteren. En dus nog nooit iemand gebeten.
Je kan gewoon een kleuter met haar laten spelen.

Dus natuurlijk is lang niet elke herder bijterig. Ik zou zelf nooit een herder nemen als je daar niet mee kan omgaan maar ik ben de laatste die beweert dat ze allemaal sowieso bijten. Want dat is zeker niet zo. Mijn eigen ervaring is wel zo maar dat waren maar drie honden. En Wuilus was uiteindelijk bij mij hartstikke lief. Maar die was dus wel half bouvier en daarom super super stabiel en zelfverzekerd. Dus ze was een enorme draak maar deed dat niet standaard met haar tanden. Martijn blokkeerde ze bijvoorbeeld gewoon in de keuken om even uit mijn zicht haar punt te maken. Voer geven en niet stoppen want anders kom je de keuken niet meer uit. Zo maakte zij haar punt. Of een flinke klap met allebei de voorpoten richting iemand die dronken was. Met een diepe grom. Poef! En bij voldoende respect was het dan goed. Of op straat staartstomp recht omhoog en prontificaal tussen mij en het zgn gevaar gaan staan. Zwart, enorm groot en dan als een blok beton ertussen. Dan moest je niet gaan kutten want dan greep ze wel in. Ik zou zo'n hond wel weer willen hebben want als ik zei lief doen! Dan deed ze dat. Dat was een fijn knopje.
Inge O
Posts in topic: 23
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

billy schreef: 23 mar 2022, 15:53 bij ons op het bedrijf liep een mechelaar, maar die beten toch niet hoor, kwestie van opletten vindt ik.
Maar opletten houdt toch juist in dat je zo'n hond niet gewoon los visite kan laten ontvangen zonder dat er iemand bij is?
Inge O

Bericht door Inge O »

billy schreef: 23 mar 2022, 19:04
Inge O schreef: 23 mar 2022, 18:31
billy schreef: 23 mar 2022, 15:53 bij ons op het bedrijf liep een mechelaar, maar die beten toch niet hoor, kwestie van opletten vindt ik.
Maar opletten houdt toch juist in dat je zo'n hond niet gewoon los visite kan laten ontvangen zonder dat er iemand bij is?
Nee maar dat lijkt me normaal :smile: Bij de meeste waak en verdedigingshonden kan er niet zomaar iemand naar binnen als er niemand is, maar dat was ook niet de vraag volgens mij, een hond die aanslaat maar wel lief voor visite is wel en dat lijkt me niet zo'n probleem.
Je zou ervan schrikken hoeveel mensen geen benul hebben van wat jij en ik wel normaal vinden op dat vlak.
malinois
Posts in topic: 11
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Inge O schreef:
billy schreef: 23 mar 2022, 19:04
Inge O schreef: 23 mar 2022, 18:31 Maar opletten houdt toch juist in dat je zo'n hond niet gewoon los visite kan laten ontvangen zonder dat er iemand bij is?
Nee maar dat lijkt me normaal Afbeelding Bij de meeste waak en verdedigingshonden kan er niet zomaar iemand naar binnen als er niemand is, maar dat was ook niet de vraag volgens mij, een hond die aanslaat maar wel lief voor visite is wel en dat lijkt me niet zo'n probleem.
Je zou ervan schrikken hoeveel mensen geen benul hebben van wat jij en ik wel normaal vinden op dat vlak.
Dat weet ik wel zeker...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Inge O

Bericht door Inge O »

malinois schreef: 23 mar 2022, 19:22
Inge O schreef: Je zou ervan schrikken hoeveel mensen geen benul hebben van wat jij en ik wel normaal vinden op dat vlak.
Dat weet ik wel zeker...
Ik ook want zeur er bij elk nest over tegen de toekomstige eigenaars, en krijg net zo goed uit elk nest minimaal wel één keer hoogverbaasde eigenaars aan de lijn 'wat we nú toch meemaakten!?'.
Tja, ik heb er maar 1000 keer voor gewaarschuwd, logisch dat je dan geen idee hebt.
Lothian
Posts in topic: 2
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

:blauwoog:

Ben je nooit eens bang dat het je niet gaat lukken voor álle pups in je (grote) nest goede baasjes te vinden @Inge O?

De spoeling écht geschikte baasjes lijkt me zo dun.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 3
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Ik snap wat je bedoelt. En toch ken ik twee warten die heel waaks zijn en toch de hele dag mensen toestaan op hun erf. Zonder baas.
Ze wonen namelijk op een pensionstal.

Ze hebben prima overzicht. Meestal liggen ze gewoon lekker te kijken.
Maar ze weten altijd wat er gebeurt en als het niet klopt....dan trekken ze een muil open. Ze zullen ook vast bijten als het echt foute boel is.
En toch is dat ook gewoon een keer je zus die om half vijf met haar koffer thuis komt. En dan moet het niet. Dus opletten.

Afbeelding
Crutz
Posts in topic: 16

Herders

Bericht door Crutz »

EchoMira schreef:
Ik snap wat je bedoelt. En toch ken ik twee warten die heel waaks zijn en toch de hele dag mensen toestaan op hun erf. Zonder baas.

Maar ze weten altijd wat er gebeurt en als het niet klopt....dan trekken ze een muil open.
Wat ik eerder al schreef. Ik heb dus 2 herders hier in het dorp geplaatst bij een gezin / op een boerenerf waar ze ook deelverhuur van de loodsen doen. Daar loopt overdag continue vreemd volk in en uit zonder dat er extra opgelet moet worden en zonder dat er gebeten wordt.
Hiervoor hadden ze een bouvier. Die kon niet loslopen. Die beet. Uit angst dat wel, maar die beet dus wel.
Marc

Bericht door Marc »

Crutz schreef: 23 mar 2022, 22:21
EchoMira schreef:

Maar ze weten altijd wat er gebeurt en als het niet klopt....dan trekken ze een muil open.
Wat ik eerder al schreef. Ik heb dus 2 herders hier in het dorp geplaatst bij een gezin / op een boerenerf waar ze ook deelverhuur van de loodsen doen. Daar loopt overdag continue vreemd volk in en uit zonder dat er extra opgelet moet worden en zonder dat er gebeten wordt.
Hiervoor hadden ze een bouvier. Die kon niet loslopen. Die beet. Uit angst dat wel, maar die beet dus wel.
Maar eerlijk is eerlijk. Jij weet precies wat je daar plaatst en jij kent het ras. Als die mensen willekeurig twee pups halen kan dat al heel snel heel anders gaan. De zus van mijn partner had een Hollandse herder uit werklijnen. Dat was echt een eerste klas softie. Lag op de rug aan de hek bij elke bezoeker. Ik was dol op die hond. Toen werd er ingebroken en alles gestolen. Hond is verplaatst want voldeed niet. Zulke honden bestaan ook. Zelfs echte herders. Daarna kwam er een Mechel. Die is ingeslapen. Beet, jaagde, vocht en beet uiteindelijk de fokker die hem wilde trainen om ze uit de brand te helpen. Zeer lastige zeer hevige hond. Zelfde mensen, zelfde omgang en zelfde omgeving. Een enorme boomgaard, paarden, ruimte en wandelingen etc. Dus er zit een enorme variatie in gedrag en jij hebt de juiste honden geplaatst daar waar ze pasten. Eva en mijn eerdere Mechelaar had je daar echt niet moeten plaatsen. Wuilus misschien....die was in staat te leren lief te zijn overdag. Maar liever niet want elke vorm van pesten of dominant doen door bezoekers pikte ze absoluut niet. Sollen was gedoe met haar. Sollen doe je maar met je moeder dacht ze. Ik bijt je in je flikker. Maar lieve begripvolle hondenmensen was best goed gegaan. Negeren en respecteren.
Caat
Posts in topic: 1
Welke: Picard

Bericht door Caat »

Ik herken dat wel, dat het van het individu afhangt hoe er gereageerd wordt. Wij hebben er 3 van hetzelfde ras. Ze zijn alledrie waaks achter de poort maar zodra mensen (met toestemming) binnen stappen hebben ze alledrie een andere reactie. De oudste is het meest gelaten daarin. De jongste dame zoekt heel erg het contact om te onderzoeken, maar wil in eerste instantie niet aangehaald worden dan deinst ze terug. En de reu mag er pas bij als alles gesetteld is, die heeft anders eigen plannen. Hij is eigenlijk heel lief maar je merkt dat hij zijn eerste jaar vooral in de ziekenboeg heeft doorgebracht en dus niet zoveel vertrouwen heeft in mensen buiten het gezin. Dat vertrouwen kan wel groeien maar dat is altijd work in progress.

Alle drie familie en toch alledrie een andere reactie.
Crutz
Posts in topic: 16

Bericht door Crutz »

Marc schreef:
EchoMira schreef: Ik snap wat je bedoelt. En toch ken ik twee warten die heel waaks zijn en toch de hele dag mensen toestaan op hun erf. Zonder baas.

Maar eerlijk is eerlijk. Jij weet precies wat je daar plaatst en jij kent het ras. Als die mensen willekeurig twee pups halen kan dat al heel snel heel anders gaan. De zus van mijn partner had een Hollandse herder uit werklijnen. Dat was echt een eerste klas softie. Lag op de rug aan de hek bij elke bezoeker. Ik was dol op die hond. Toen werd er ingebroken en alles gestolen. Hond is verplaatst want voldeed niet. Zulke honden bestaan ook. Zelfs echte herders. Daarna kwam er een Mechel. Die is ingeslapen. Beet, jaagde, vocht en beet uiteindelijk de fokker die hem wilde trainen om ze uit de brand te helpen. Zeer lastige zeer hevige hond. Zelfde mensen, zelfde omgang en zelfde omgeving. Een enorme boomgaard, paarden, ruimte en wandelingen etc. Dus er zit een enorme variatie in gedrag en jij hebt de juiste honden geplaatst daar waar ze pasten. Eva en mijn eerdere Mechelaar had je daar echt niet moeten plaatsen. Wuilus misschien....die was in staat te leren lief te zijn overdag. Maar liever niet want elke vorm van pesten of dominant doen door bezoekers pikte ze absoluut niet. Sollen was gedoe met haar. Sollen doe je maar met je moeder dacht ze. Ik bijt je in je flikker. Maar lieve begripvolle hondenmensen was best goed gegaan. Negeren en respecteren.
Er staat in het verhaal van Flamme nergens dat deze mensen 2 pups willekeurig ergens halen.

Ook bij onze vrienden heb ik geen 2 pups geplaatst. Eerst een oudere teef en na een paar jaar een oudere (15 weken) pup er bij. Dus met ruim 10-11 jaar leeftijdsverschil.
Ex heeft nu 8 & 2 jaar oud lopen. Daar komt over 2-3 jaar pas weer een pup bij. Dan volgt het mooi op.
Inge O

Bericht door Inge O »

EchoMira schreef: 23 mar 2022, 22:15

Maar ze weten altijd wat er gebeurt en als het niet klopt....dan trekken ze een muil open. Ze zullen ook vast bijten als het echt foute boel is.
En toch is dat ook gewoon een keer je zus die om half vijf met haar koffer thuis komt. En dan moet het niet. Dus opletten.

Afbeelding
Die zijn er zeker, er blijven grote individuele verschillen en dat is dus ook gedeeltelijk het probleem : dat weet je niet als je ze als pup neemt, alle zogezegde info via puptesten ten spijt.

Ik zou dus nooit puppen naar zo'n situatie laten gaan - prima als het goed gaat, en zo niet dan is de hond de pineut. Ik zie vaak Hovawarten ter herplaatsing langskomen en in één geval op twee is de reden een te pittig karakter. Is dat karakter pittiger dan wat je had kunnen weten? Nee, helemaal niet, alleen was de eigenaar of fout ingelicht, of hij dacht dat het allemaal wel zou meevallen, en dat doet het vaak ook - en soms dus niet.

Van al mijn wartjes zou daar misschien een derde prima voor geschikt geweest zijn. Zijn ze dan zo bijterig? Nee, maar de samenleving verdraagt niks meer van honden dus ook van een kleine neep of even verbaal zijn punt maken wordt al een drama gemaakt, en daar wil ik mijn puppen dus voor behoeden.

Overigens zat de moeder van mijn allereerste wart in een vergelijkbare situatie : een grote houthandel, overdag mocht iedereen gaan en komen, maar ging 's avonds de poort dicht dan kwamen zelfs vrienden er niet meer in.
Prachtig toch, alleen leg je zo wel ontzettend veel verantwoordelijkheid op de verkeerde schouders : die van de hond, en dat wil ik dus pertinent niet.
Inge O

Bericht door Inge O »

Lothian schreef: 23 mar 2022, 22:10 :blauwoog:

Ben je nooit eens bang dat het je niet gaat lukken voor álle pups in je (grote) nest goede baasjes te vinden @Inge O?

De spoeling écht geschikte baasjes lijkt me zo dun.
Dat valt op zich wel mee, want wat ik er over vertel qua eventuele moeilijkheden is natuurlijk ook maar een klein deeltje van hun gedrag en prima op te vangen door wat simpele maatregelen : geen mensen achterom de tuin in, geen mensen zonder toezicht laten binnenkomen : vind ik op zich eigenlijk vrij simpele en logische dingen, en ik weet wel zeker dat veel mensen er nonchalanter mee omgaan, maar goed, als dat bij die individuele hond kan is dat verder prima.

Naar onzekere mensen zonder op z'n minst wat natuurlijk overwicht laat ik sowieso geen pup gaan, bij iemand die vooraf angstvallig álle do's en don't's wil weten en een pup als een project ziet waarbij elk detail honderd maal moet gewikt en gewogen worden zit een wart niet op z'n plek, maar bij nuchtere hondenmensen past hij prima en worden het ook heel vaak echte doetjes.

@EchoMira Prachtige wart overigens op die foto, wel benieuwd waar die vandaan komt.
Lothian
Posts in topic: 2
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

:ok: duidelijk.

Ik vind het prachtige honden en zie de charme wel van een grote(re) eenkennige waker. Ik heb zelf altijd het idee dat ik te nonchalant ben voor een wartje maar misschien valt dat ook wel mee.

Ach, een Taro waakt ook prima :mann:
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Lothian schreef: 24 mar 2022, 10:05 :ok: duidelijk.

Ik vind het prachtige honden en zie de charme wel van een grote(re) eenkennige waker. Ik heb zelf altijd het idee dat ik te nonchalant ben voor een wartje maar misschien valt dat ook wel mee.

Ach, een Taro waakt ook prima :mann:
Het enige waar je niet nonchalant mag in zijn is wat ik hoger schreef, voor de rest vinden ze een nonchalante baas prima, dan mogen ze ook nonchalant zijn vinden ze :LOL: .

De enige baas die echt niet past is een baas die onzeker is over hoe ze aan te pakken : of je weet wat je wil, of je bent juist nonchalant en doet gewoon wat in je opkomt, zolang je ze maar niet continu de indruk geeft dat je over alles twijfelt want dan gaan zij wel voor je beslissen.
Ik vind ze poepsimpel, maar voor mensen die niet van waaks houden zijn ze totaal ongeschikt - dat is dan het genre mensen dat zegt 'ik wil graag een waakhond maar hij mag niet waken'. Dat zeggen ze niet in één zin, maar dat bedoelen ze vaak wel. Nee, gaat niet goedkomen.
Inge O

Bericht door Inge O »

Zinodo schreef: 24 mar 2022, 10:06 Wartje klinkt als een ziekte :LOL: Kan er maar niet aan wennen.
Afstand houden dus :F: .
Marc

Bericht door Marc »

Crutz schreef: 24 mar 2022, 08:12
Marc schreef:

Er staat in het verhaal van Flamme nergens dat deze mensen 2 pups willekeurig ergens halen.

Ook bij onze vrienden heb ik geen 2 pups geplaatst. Eerst een oudere teef en na een paar jaar een oudere (15 weken) pup er bij. Dus met ruim 10-11 jaar leeftijdsverschil.
Ex heeft nu 8 & 2 jaar oud lopen. Daar komt over 2-3 jaar pas weer een pup bij. Dan volgt het mooi op.
Dat zeg ik toch ook allemaal helemaal niet?
Plaats reactie