Zo, nu hoofdstuk winkelhaak is afgesloten heb ik meteen een ander Ronjaprobleem en dat is haar vacht. Mevrouw glanst als een spiegel, maar heeft sinds ik haar heb ook mini witte schilfertjes in haar vacht. Wat kan de oorzaak zijn en hoe kan ik het oplossen? Ze krijgt momenteel Prins ProCare Croque Super Performance hondenvoer
Die ene kale elleboog vind ik ook fascinerend. Ze ligt op de bank of op een lekker zacht kussen zoals een prinses betaamd. Moet ik hier iets mee of is het gewoon een raar windhondending?
Schilfertjes
Re: Schilfertjes
Hmm, dit had Lanai ook afgelopen zomer... volgens mij had ik toen een nieuw merk brok geprobeerd en toen ik dit niet meer voerde was het over.
Duo dog paardenvet. Met die brok zou je er nog iets uit plantaardige bron naast kunnen doen. Hennep, lijnzaad etc.
- Bondi
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Portugese schone
Omega3 olie? Dat ondersteunt de huid optimaal.
Ik doe 1,5 eetlepel per dag over haar kivo, en ze vindt het ook nog eens super lekker
Ik doe 1,5 eetlepel per dag over haar kivo, en ze vindt het ook nog eens super lekker
- runninggirl
- Honden: 3
Jura heeft een probleem met haar talgklieren, die maken niet normaal talg aan en haar huid is daarom extreem schilferig. Dit helpt voor haar echt heel goed. Ben begonnen met 1x per week en nu 1 keer per 14 dagen zo een pipet. https://www.medpets.nl/dermoscent+essential+6/
Even door de dierenarts laten bekijken, het kan een mijt zijn. D-Dat moet even onder de microscoop worden beken. Behandeling is eenvoudig, twee keer een pipetje vlooienmiddel (welke weet ik niet meer).
- Ipanema
- Honden: 2
- Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT
Georges heeft daar af en toe ook last van, bij hem U.S. het met voeding te maken. Ik denk dat hij een lichte kip-allergie heeft. Hij heeft er verder niet veel last van (krabt niet), dus ik doe er verder niet zo veel mee. Wanneer hij veel stress heeft krijgt hij het ook wel eens.
- annnie
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
Die duo dog klinkt interessant. Dar ga ik mee eens wat verder in verdiepen. Hoe en waarom geef je hennep en lijnzaad etc erbij? Gewoon halen bij Holland & Barret ofzo. En wat doet het dan?
Dit klinkt ook wel als iets wat kan helpen. Ik denk dat ik eerst eens wil kijken wat een supplement doet en als de zak leeg is toch een ander merk voer proberen. Ze lijkt verder nergens last van te hebben. Als het erger wordt of ik merk dat ze jeuk heeft wordt het tijd voor de dokter. Maar ik zie nu niets wat bij haar op ongemak wijst. Dank voor het advies allemaal!
Vanwege de essentiële vetzuren. Plantaardig geeft omega 6. Kan ook zijn wat je zelf in de keuken hebt staan.annnie schreef: ↑02 apr 2022, 21:59Die duo dog klinkt interessant. Dar ga ik mee eens wat verder in verdiepen. Hoe en waarom geef je hennep en lijnzaad etc erbij? Gewoon halen bij Holland & Barret ofzo. En wat doet het dan?
Dit klinkt ook wel als iets wat kan helpen. Ik denk dat ik eerst eens wil kijken wat een supplement doet en als de zak leeg is toch een ander merk voer proberen. Ze lijkt verder nergens last van te hebben. Als het erger wordt of ik merk dat ze jeuk heeft wordt het tijd voor de dokter. Maar ik zie nu niets wat bij haar op ongemak wijst. Dank voor het advies allemaal!
Jaap heef heel veel vet nodig om z'n vacht en huid in conditie te houden. Uit veel verschillende bronnen, dierlijk en plantaardig, geeft bij hem het beste effect.