Loopse ervaringen (t is zo ver, pag2)
- annnie
- Posts in topic: 6
- Honden: 3
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
Loopse ervaringen (t is zo ver, pag2)
Ronja is nu 11 maanden, tussen nu en een jaar zou ze een keertje loops moeten worden. Ik denk eigenlijk dat het eerdaags gaat gebeuren want ze lijkt me wat lamlendig en sinds vandaag is de zindelijkheid voor zover ze dat was over.
Ik "verheug" me er nu al op, ook omdat Nelson het als intacte reu vast mega interessant gaat vinden. Ik heb gelukkig wel scheidingsopties.
Op het wereldwijde heb ik wel alle technische informatie kunnen vinden over loopse teven, maar ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen met loopse teven. Dus brand los over wandelen, onderbroekjes, ontsnappingspogingen etc.
Wat moet een eigenaar met voor het eerst een loopse teef echt weten?
Ik "verheug" me er nu al op, ook omdat Nelson het als intacte reu vast mega interessant gaat vinden. Ik heb gelukkig wel scheidingsopties.
Op het wereldwijde heb ik wel alle technische informatie kunnen vinden over loopse teven, maar ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen met loopse teven. Dus brand los over wandelen, onderbroekjes, ontsnappingspogingen etc.
Laatst gewijzigd door annnie op 12 sep 2022, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- hakunamatata
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Re: Loopse ervaringen
Ik ben benieuwd naar ervaringen
Eevee is ook nog niet loops geweest en is 9 maanden nu.
Eevee is ook nog niet loops geweest en is 9 maanden nu.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Hier geen rare dingen ze zijn loops en dat is het alleen die van mij waren 13en 15 maand voor het eerst loops. Ook onze toen nog intacte reu vond het leuk en interessant maar een hekje was genoeg om hen gescheiden tehouden. Nu slapen hij bij onze intacte teef de gehele loopsheid
Vlak voor Zus dekrijp is gaat ze mee naar boven en gaan we een paar dagen tutten en serie kijken.
Ik houd ze inmiddels drie dagen van elkaar weg, compleet uit zicht. Zus wil toch niets en geniet enorm van de aandacht en op bed liggen. Jaap is niet aanspreekbaar en eet alleen beleg.
Na drie dagen wil ze weer spelen en snauwt ze reuen weg. Het duurt bij Jaap dan nog 24 uur voor het kwartje valt, dat is eigenlijk de vervelendste dag.
Ik houd ze inmiddels drie dagen van elkaar weg, compleet uit zicht. Zus wil toch niets en geniet enorm van de aandacht en op bed liggen. Jaap is niet aanspreekbaar en eet alleen beleg.
Na drie dagen wil ze weer spelen en snauwt ze reuen weg. Het duurt bij Jaap dan nog 24 uur voor het kwartje valt, dat is eigenlijk de vervelendste dag.
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Hier een intacte teef en een gecastreerde reu.
Mahdu snapt er niet zoveel van, hangt weleens over haar heen te hopsen maar das meer omdat hij dan net het oor aan de andere kant wil kauwen/sabbelen.
Dívka doet geen ontsnappingspogingen oid, ze is ietwat hangeriger en plakkeriger, gaat tijdens de dekrijpheid ervoor staan tijdens stoeien met Mahdu maar heeft niet echt veel interesse in andere reuen verder.
Mahdu snapt er niet zoveel van, hangt weleens over haar heen te hopsen maar das meer omdat hij dan net het oor aan de andere kant wil kauwen/sabbelen.
Dívka doet geen ontsnappingspogingen oid, ze is ietwat hangeriger en plakkeriger, gaat tijdens de dekrijpheid ervoor staan tijdens stoeien met Mahdu maar heeft niet echt veel interesse in andere reuen verder.
- annnie
Ah dankje. Tutten met dekentjes en koekjes terwijl ik ondertussen Nelson met geweld in bedwang houd dus
Ik hoop dat het meevalt. Voor lekker ruikende teefjes kan hij zich wel enorm uitsloven, maar uit het zicht is uit het hart. Maar ja, nu wonen ze in één huis... Overdag kan ik hem thuis laten en haar naar werk meenemen, dat scheelt.
Dat klinkt wel als te overzienDagmar schreef: ↑29 apr 2022, 15:43 Vlak voor Zus dekrijp is gaat ze mee naar boven en gaan we een paar dagen tutten en serie kijken.
Vertel alsjeblieft meer over het bestrijden van draken
- Doyaquba
- Posts in topic: 2
- Welke: Boxers
Mijn hitsige draak is het gewend, zo'n 4 keer minstens per jaar woont ie wel even korter of langer met een loopse teef in huis. Heb hem het plaatscommando daarom aangeleerd als "hup je mand in en niet rond blijven dwalen". Eigenlijk werkt dat prima want de teven willen hem toch niet hebben dus dan denkt ie al snel oke prima. Uit zicht laten doe ik niet en ook niet samen los in de tuin. De hele tijd afgesnauwd worden is ook niet leuk. Verder eet hij normaal en piept ook niet. Is alleen wat waakser als ik van huis ben. Vonden de buren soms minder leuk.
Maar het is nogal anders per hond. Ik laat hem vooral niet te lang snuffelen en likken want dan wordt ie alleen maar vervelend.
Teef in de bench en hij er los naast is de rustigste optie op de 3 hoogste dagen. Teef wil toch alleen maar slapen en andersom gaat ie mekkeren dat ie er niet bij kan. En vaak helemaal scheiden die dagen in andere kamer als het kan.
Met Cato is het iets anders want die snauwt niet maar gooit alles in de strijd om te verleiden 4 weken lang...dus dan gaat Donner wel een weekje uit logeren, anders word ik gek van continu "nee" zeggen
Maar het is nogal anders per hond. Ik laat hem vooral niet te lang snuffelen en likken want dan wordt ie alleen maar vervelend.
Teef in de bench en hij er los naast is de rustigste optie op de 3 hoogste dagen. Teef wil toch alleen maar slapen en andersom gaat ie mekkeren dat ie er niet bij kan. En vaak helemaal scheiden die dagen in andere kamer als het kan.
Met Cato is het iets anders want die snauwt niet maar gooit alles in de strijd om te verleiden 4 weken lang...dus dan gaat Donner wel een weekje uit logeren, anders word ik gek van continu "nee" zeggen
- Zamunda
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Met scheiden heb ik altijd een dubbele scheiding aangehouden, ook omdat Lais deuren kon openmaken. En enkel tralies is geen scheiding.
Ik heb dekens over de bank, enkel bij het mee naar bed gaan deed ik een broekje aan. Op de dekrijpe dagen wel ook overdag broekje aan om die geur niet door het hele huis te laten verspreiden voor Raaf.
Maar bij Lais was er echt iets niet normaal aan haar loopsheden, die duurden 4,5 week (dekrijp tegen dag 19) en ook aan het eind was Raaf niet van haar af te slaan, ook niet toen ik het Lais een keer heb proberen te laten oplossen (die toen écht niet meer wilde). Na Lais haar mastectomieën was ze ineens wel normaal loops, slechts drie weken en Raaf was toen ook veel bereikbaarder en niet meer bezeten. Bizar om dat verschil te zien.
Maar als je Nelson al weleens uit logeren doet dan zou ik hem nu met de dekrijpe dagen ook uit logeren doen.
Ik heb dekens over de bank, enkel bij het mee naar bed gaan deed ik een broekje aan. Op de dekrijpe dagen wel ook overdag broekje aan om die geur niet door het hele huis te laten verspreiden voor Raaf.
Het ligt aan de draak, maar Raaf was tijdens Lais haar (abnormale) loopsheden bezeten en daar viel werkelijk niets aan te bestrijden. Dat was uitzitten (of uit logeren doen en ik heb wel op dat punt gestaan maar uiteindelijk nooit gedaan) en vooral niet aanraken (hij stond zo stijf van de hormonen dat hij zich dan al helemaal niet meer in kon houden).
Maar bij Lais was er echt iets niet normaal aan haar loopsheden, die duurden 4,5 week (dekrijp tegen dag 19) en ook aan het eind was Raaf niet van haar af te slaan, ook niet toen ik het Lais een keer heb proberen te laten oplossen (die toen écht niet meer wilde). Na Lais haar mastectomieën was ze ineens wel normaal loops, slechts drie weken en Raaf was toen ook veel bereikbaarder en niet meer bezeten. Bizar om dat verschil te zien.
Maar als je Nelson al weleens uit logeren doet dan zou ik hem nu met de dekrijpe dagen ook uit logeren doen.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
-
- Welke: Duitse herder
Ik heb best wel wat teven gehad
Mijn 1e was echt zo bang met trainen als ze loops was
Dan moest ik maar zoek of volg zeggen en dan dook ze in elkaar of ze hele dagen in elkaar geslagen werd
Dat gebeurde bij haar vorige baas , niet bij mij
Met pakwerk was ze echt super fel dan
Dat was de 3e week dan want daarvoor had ze echt zoveel pijn dat overkant vd straat nog te ver was
Daar heb ik later puur utero voor gegeven en dan was het gelukkig beter
Mijn andere teven werden wat meer sjacho naar mijn andere honden
Dus dan moest ik wel ff opletten met de dames onderling
Nog steeds trouwens gezien ik moeder en dochter heb die ong tegelijk loops zijn
Normaal loopt alles hier gewoon bij mekaar snachts maar tegen de top gaan de dames toch maar ff voor de zekerheid apart . Dan zijn de lontjes echt kort
Ow en de dame die traint ; meer herrie . nog hectischer dan ze al is en heeelll stout
Mijn 1e was echt zo bang met trainen als ze loops was
Dan moest ik maar zoek of volg zeggen en dan dook ze in elkaar of ze hele dagen in elkaar geslagen werd
Dat gebeurde bij haar vorige baas , niet bij mij
Met pakwerk was ze echt super fel dan
Dat was de 3e week dan want daarvoor had ze echt zoveel pijn dat overkant vd straat nog te ver was
Daar heb ik later puur utero voor gegeven en dan was het gelukkig beter
Mijn andere teven werden wat meer sjacho naar mijn andere honden
Dus dan moest ik wel ff opletten met de dames onderling
Nog steeds trouwens gezien ik moeder en dochter heb die ong tegelijk loops zijn
Normaal loopt alles hier gewoon bij mekaar snachts maar tegen de top gaan de dames toch maar ff voor de zekerheid apart . Dan zijn de lontjes echt kort
Ow en de dame die traint ; meer herrie . nog hectischer dan ze al is en heeelll stout
Nikki heeft gespleten loopsheden en is nu al een aantal keer loops geweest.
20 maart was de laatste en die was volledig.
Dat merkte ik want Puck werd super vervelend.
Mijn altijd en eeuwig heer van stand werd een hitsige puber
Nikki zelf werd niet lam, niet chagrijnig, ging niet slecht eten.
Bleef haar vrolijke en speelse zelf.
Puck heb ik dus maar op de plaats gelegt en bij Nikki uit de buurt gehouden.
Dat werkte in huis prima en buiten in de tuin hield ik ze gescheiden.
Werd gek van dat gehops erop.
Tijdens wandelingen gedroeg Puck zich gelukkig wel goed.
Wel iets pittiger tegenover andere reuen.
Die werden met 'de blik' bij Nikki weggehouden.
Zij toonde gelukkig nooit geen interesse in andere reuen, ook niet op de hoogtijdagen.
20 maart was de laatste en die was volledig.
Dat merkte ik want Puck werd super vervelend.
Mijn altijd en eeuwig heer van stand werd een hitsige puber
Nikki zelf werd niet lam, niet chagrijnig, ging niet slecht eten.
Bleef haar vrolijke en speelse zelf.
Puck heb ik dus maar op de plaats gelegt en bij Nikki uit de buurt gehouden.
Dat werkte in huis prima en buiten in de tuin hield ik ze gescheiden.
Werd gek van dat gehops erop.
Tijdens wandelingen gedroeg Puck zich gelukkig wel goed.
Wel iets pittiger tegenover andere reuen.
Die werden met 'de blik' bij Nikki weggehouden.
Zij toonde gelukkig nooit geen interesse in andere reuen, ook niet op de hoogtijdagen.
- Ipanema
- Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT
Billie werd enkele weken geleden voor het eerst loops (1,5 jaar oud). Zij is ook mijn eerste teef en ik vond het toch wel intenser dan verwacht.
Ze verloor de eerste keer bloed op 12 maart, dit heeft geduurd tot 2 of 3 april. De eerste weken merkte ik geen verschil qua gedrag, maar dan stilaan werd ze buiten “stouter” en wilde naar andere honden toe, dus hield ik haar aan de lijn.
Binnenshuis was het een volledig andere hond. Ze sliep alleen nog maar, vaak ook helemaal alleen in een kamer, en was enorm aanhankelijk (is ze normaal ook, maar nu zat ze echt hele dagen op schoot). Ook heb ik haar al die weken niet één keer horen blaffen, terwijl ze daarvoor vaak wel een mening had over dingen
Ondertussen zijn we eind april en is de loopsheid nog steeds niet volledig over. Zo langzaamaan wordt ze weer zichzelf: blaft meer, haar pit is terug. Tijdens de trainingen (agility & flyball) heeft ze wat meer focus. Haar conditie gaat er weer op vooruit. Het enige verschil dat ik nu nog merk is dat ze enorm voergericht is, terwijl ze vroeger helemaal zot was van haar speeltje. Ik probeer de trainingen kort en luchtig te houden, op niveau van wat ze op dit moment aankan en waar ze zelf ook plezier uit haalt.
Ze verloor de eerste keer bloed op 12 maart, dit heeft geduurd tot 2 of 3 april. De eerste weken merkte ik geen verschil qua gedrag, maar dan stilaan werd ze buiten “stouter” en wilde naar andere honden toe, dus hield ik haar aan de lijn.
Binnenshuis was het een volledig andere hond. Ze sliep alleen nog maar, vaak ook helemaal alleen in een kamer, en was enorm aanhankelijk (is ze normaal ook, maar nu zat ze echt hele dagen op schoot). Ook heb ik haar al die weken niet één keer horen blaffen, terwijl ze daarvoor vaak wel een mening had over dingen
Ondertussen zijn we eind april en is de loopsheid nog steeds niet volledig over. Zo langzaamaan wordt ze weer zichzelf: blaft meer, haar pit is terug. Tijdens de trainingen (agility & flyball) heeft ze wat meer focus. Haar conditie gaat er weer op vooruit. Het enige verschil dat ik nu nog merk is dat ze enorm voergericht is, terwijl ze vroeger helemaal zot was van haar speeltje. Ik probeer de trainingen kort en luchtig te houden, op niveau van wat ze op dit moment aankan en waar ze zelf ook plezier uit haalt.
- Doyaquba
- Welke: Boxers
Dat is geen loopsheid meer dan maar schijndracht. Cato sprong zelfs niet meer hoog bij agility, alleen middenhoogte tijdens schijndracht. Sinds vorige week rent en vliegt ze weer en is ze weer op het speeltje ipv voer en sloom rennen.Ipanema schreef: ↑29 apr 2022, 18:39 Billie werd enkele weken geleden voor het eerst loops (1,5 jaar oud).
Ze verloor de eerste keer bloed op 12 maart, dit heeft geduurd tot 2 of 3 april.
Loopsheid is het bloeden en een paar dagen erna. Die 9 weken na de eisprong is de schijndracht. Dan zijn ze inderdaad meer voergericht en vaak wat langzamer. Inderdaad training dan luchtig houden en leuk
- Ipanema
- Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT
Inderdaad foute woordkeuze. Al is de schijnzwangerschap een uitloper van de loopsheid en zijn het dus nog steeds de effecten van de loopsheid die nu voelbaar zijn.Doyaquba schreef: ↑29 apr 2022, 18:57 Dat is geen loopsheid meer dan maar schijndracht. Cato sprong zelfs niet meer hoog bij agility, alleen middenhoogte tijdens schijndracht. Sinds vorige week rent en vliegt ze weer en is ze weer op het speeltje ipv voer en sloom rennen.
Loopsheid is het bloeden en een paar dagen erna. Die 9 weken na de eisprong is de schijndracht. Dan zijn ze inderdaad meer voergericht en vaak wat langzamer. Inderdaad training dan luchtig houden en leuk
Koop iig niet van die speciale loopsheidsbroekjes. Oor heeft zo'n ding ooit één dag aangehad en had toen gelijk haar liezen compleet open liggen. Ze klaagde niet dus ik zag het pas savonds, het waren echt verschrikkelijke wonden toen al. Gelijk dat ding de deur uit gedaan.
Ik heb haar taille opgemeten en toen bij de zeeman kinderonderbroekjes gekocht. Gaatje in knippen voor de staart en inlegkruisje er in, klaar Blijft redelijk zitten en doet zijn werk. Staat nog grappig ook Alleen smorgens was hij vaak uit, maargoed dan had ze toch alleen geslapen dus deed ik gewoon even een badlaken over de bank.
Ik heb haar taille opgemeten en toen bij de zeeman kinderonderbroekjes gekocht. Gaatje in knippen voor de staart en inlegkruisje er in, klaar Blijft redelijk zitten en doet zijn werk. Staat nog grappig ook Alleen smorgens was hij vaak uit, maargoed dan had ze toch alleen geslapen dus deed ik gewoon even een badlaken over de bank.
Dat is geen wet van meden en perzenannnie schreef: ↑29 apr 2022, 14:59 Ronja is nu 11 maanden, tussen nu en een jaar zou ze een keertje loops moeten worden. Ik denk eigenlijk dat het eerdaags gaat gebeuren want ze lijkt me wat lamlendig en sinds vandaag is de zindelijkheid voor zover ze dat was over.
Van mijn teven was een met 9 maanden loops, eentje met 16 maanden en eentje met 12 maanden.
Dus wanneer het feitelijk zal komen zal je moeten afwachten.
Hoewel een teef op de vruchtbare dagen zeker de neiging kan hebben om elke kans te grijpen om te ontsnappen heb ik zelf meer "last" van mijn reu gehad.
Heel charmant naar de teef toen ze loops was en 24 uur per dag gillen toen ze haar vruchtbare dagen had.
Dat gillen was dus omdat hij niet bij haar mocht zijn
De enige optie om rust in huis te krijgen was uit logeren sturen van de reu.
Het zal nog even afwachten worden hoe dat bij jou zal gaan.
- Kells
- Welke: Ierse Setters
Onze teven en reu zijn gewoon intact. Gedoe met broekjes heb ik nog nooit gedaan. De dames houden zichzelf wel schoon. Op de drie echte hoogtijdagen laat ik ze gescheiden uit om knokpartijen te voorkomen. In huis hok ik er eentje op als dat nodig is. Fin is onze eerste reu en ik moet zeggen dat een teven huishouding met een reu reuze meevalt.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- annnie
@ranetje ik bedoelde tussen nu en de volgende 12 maanden, niet dat ze voor haar eerste jaar loops moet worden. Dat zou wat zijn Ik hoop dat ze het zo lang mogelijk uitsteld en dat Nelson er zo gentlemanachtig als mogelijk is op reageerd. Ach, een mens mag hopen
@mijke, meen je niet. Wat stom. Nou ja, ik ga wel wat vrolijke broekjes shoppen bij de zeeman. Die moeten ze vast wel in maatje noedelhond hebben
@mijke, meen je niet. Wat stom. Nou ja, ik ga wel wat vrolijke broekjes shoppen bij de zeeman. Die moeten ze vast wel in maatje noedelhond hebben
- annnie
dat zijn dan weer gerustellende berichtenKells schreef: ↑29 apr 2022, 22:17 Onze teven en reu zijn gewoon intact. Gedoe met broekjes heb ik nog nooit gedaan. De dames houden zichzelf wel schoon. Op de drie echte hoogtijdagen laat ik ze gescheiden uit om knokpartijen te voorkomen. In huis hok ik er eentje op als dat nodig is. Fin is onze eerste reu en ik moet zeggen dat een teven huishouding met een reu reuze meevalt.
Laatst gewijzigd door annnie op 29 apr 2022, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Hangt heel erg van de hond af...
Jinn deed niet moeilijker of anders, alleen dekrijp dagen wou ze echt wel gedekt en was het opletten, maar ze bleef altijd luisteren en werken.
De chi's en Do is rijden op elkaar, elkaar versieren, oren soppen tot in den treure en een korter lontje tegelijk.
De shelties doen niet anders dan anders, misschien ietsje meer knuffelig en ietsje minder eten.
Kika is een echte draak, valt andere honden aan om een blik, durft een hapje mens te nemen en test alle grenzen die er te testen vallen. Maar blijft wel perfect werken ondertussen
Vivi was vroeger heel erg schijnzwanger en flauw, niet willen wandelen, aan haar mensen plakken, slecht eten....
eerste loopsheid kwam hier tussen de 5 maanden en de iets over de 2 jaar, ook heel erg wisselend, de meesten iets voor het jaar.
Terugval in zindelijkheid voor de eerste loopsheid vind ik niet abnormaal, hebben er hier wel enkelen gehad, vooral de kleintjes dan.
Jinn deed niet moeilijker of anders, alleen dekrijp dagen wou ze echt wel gedekt en was het opletten, maar ze bleef altijd luisteren en werken.
De chi's en Do is rijden op elkaar, elkaar versieren, oren soppen tot in den treure en een korter lontje tegelijk.
De shelties doen niet anders dan anders, misschien ietsje meer knuffelig en ietsje minder eten.
Kika is een echte draak, valt andere honden aan om een blik, durft een hapje mens te nemen en test alle grenzen die er te testen vallen. Maar blijft wel perfect werken ondertussen
Vivi was vroeger heel erg schijnzwanger en flauw, niet willen wandelen, aan haar mensen plakken, slecht eten....
eerste loopsheid kwam hier tussen de 5 maanden en de iets over de 2 jaar, ook heel erg wisselend, de meesten iets voor het jaar.
Terugval in zindelijkheid voor de eerste loopsheid vind ik niet abnormaal, hebben er hier wel enkelen gehad, vooral de kleintjes dan.
Hier is het heel normaal eigenlijk. Niet veel anders dan anders, dus ik moet soms niet vergeten dat ze loops is als we een hond tegen komen Ze is alleen wat rustiger en eet slecht. En dat tot 9 weken later helaas.
Ik heb ook Zeeman onderbroekjes. Zwarte. Niet heel handig in een zwarte vacht. Het is nog al eens gebeurt dat we buiten stonden, ze op het gras ging plassen en ik er toen pas achter kwam dat ze haar broekje nog aan had
Finn heeft totaal geen interesse, dus over draken van reuen kan ik niks zeggen.
Ik heb ook Zeeman onderbroekjes. Zwarte. Niet heel handig in een zwarte vacht. Het is nog al eens gebeurt dat we buiten stonden, ze op het gras ging plassen en ik er toen pas achter kwam dat ze haar broekje nog aan had
Finn heeft totaal geen interesse, dus over draken van reuen kan ik niks zeggen.
- Alfilillo
- Welke: Podenco en kruising
Bij Lily is het altijd best een happening. Ongeveer een maand van tevoren begint ze heel veel te markeren en extra te slijmen bij andere honden. Dat noem ik de ´netwerkperiode´. Als de loopsheid begint, kan ze de eerste 7/9 dagen nog wel los want dan staat ze nog niet. Ze is dan overigens niet chagrijnig naar andere honden, integendeel, maar ze ´mogen´ nog niet. Na die eerste week moet ze 7 tot 10 dagen aan de lijn, want dan is ze enorm hitsig en gaat er absoluut vandoor als ik haar loslaat. Ik ga dan zoveel mogelijk naar gebieden waar ik weinig honden tegen kom en vooral verder van huis. Als ze in haar eigen ´territorium´ wandelt, gaat ze op de grond zitten, of zelfs liggen, met de boodschap dat ze NIET naar huis gaat. Verder van huis loopt ze gelukkig wel mee.
Alfil en zij bouwen nogal wat feestjes tijdens die dagen, maar omdat Alfil gecastreerd is, kan het geen kwaad. Hij bloeit zelfs op . Lily weet echter van geen ophouden, dus soms heeft hij ook wel genoeg van haar.
Na de loopsheid is ze nog ruim twee maanden rustiger dan normaal en dan heeft ze ook minder interesse in andere honden. Daarna volgen een paar dagen van hitsigheid, op een meer reuachtige manier, en vervolgens is ze weer een paar maanden energiek.
Gelukkig bloedt ze niet veel. De paar druppeltjes die op de grond vallen, likken zij en Alfil meteen op. Ik leg wel een laken op de bank en op het bed. In het begin had ik zo´n broekje gekocht. Toen ik thuis kwam, lag ze bibberend op de bank. Het zat heel vervelend, te strak in de liezen denk ik. Dus nu heeft ze niks meer aan. Oh ja, kussens moeten opgeborgen worden, want anders worden die vakkundig verkracht en vermoord en kom je thuis in een sneeuwlandschap.
Alfil en zij bouwen nogal wat feestjes tijdens die dagen, maar omdat Alfil gecastreerd is, kan het geen kwaad. Hij bloeit zelfs op . Lily weet echter van geen ophouden, dus soms heeft hij ook wel genoeg van haar.
Na de loopsheid is ze nog ruim twee maanden rustiger dan normaal en dan heeft ze ook minder interesse in andere honden. Daarna volgen een paar dagen van hitsigheid, op een meer reuachtige manier, en vervolgens is ze weer een paar maanden energiek.
Gelukkig bloedt ze niet veel. De paar druppeltjes die op de grond vallen, likken zij en Alfil meteen op. Ik leg wel een laken op de bank en op het bed. In het begin had ik zo´n broekje gekocht. Toen ik thuis kwam, lag ze bibberend op de bank. Het zat heel vervelend, te strak in de liezen denk ik. Dus nu heeft ze niks meer aan. Oh ja, kussens moeten opgeborgen worden, want anders worden die vakkundig verkracht en vermoord en kom je thuis in een sneeuwlandschap.
- annnie
't is zo ver
Oef, nou, ik ben ondertussen mijn eigen ervaringen aan het op doen met een loopse teef en intacte reu in huis.....
Ze is nu iets van 17 dagen loops. Een periode daarvoor wilde Nelson al steeds flikflooien met Ronja, die aandacht vond ze wel lollig en gezellig. Maar vanaf het moment dat ze loops werd veranderde ze in een verlegen en vooral slaperig muurbloempje. Ik heb er eigenlijk geen kind aan. Ze doet veel schoonheidsslaapjes. Buiten als het rustig is laat ik haar nog wel eens rennen, maar ze lijkt er weinig behoefte aan te hebben. Prima hoor
inlegkruisjes sloopt ze vakkundig uit d'r broekje en ik heb haar eigenlijk vooral "bloot" rondlopen. Ze lekt nauwelijks. Behalve die keer dat ze op de bank mocht. Toen lag er een grote glibberige dot bloed op de bank waar ik achter kwam door mijn hand er vol in zetten, ieuw.
Nelson heeft het echter heeeeeeeel erg zwaar. Zeker de afgelopen dagen loopt hij continu te zuchten, steunen en miepen. Eten heeft hij niet zo zin in, dat is veels te aards als je in de verhoogde sferen van verliefdheid verkeerd. Vannacht heeft hij me ook een paar keer wakker gepiept omdat hij zo ver verwijdert was van zijn geliefde. Streng toespreken en dan mocht ik weer een uurtje slapen. Ik ga eens kijken wat er gebeurt als ik hem in de woonkamer laat slapen en Ronja op de slaapkamer. Dan slaap ik hopelijk door z'n geweeklaag heen.
Ik laat hem alleen thuis terwijl de dames mee werken zijn. Op de camera zie en hoor ik dat hij verlangend rondzoekt naar zijn geliefde en zo nu en dan een romantisch liedje voor haar zingt, maar rond 11 uur waren z'n brokken op en hij ligt nu voor de deur te dutten. Dromend over zijn prinses waarschijnlijk.
Ik ben blij als dit hormonale gedoe weer allemaal voorbij is en beide honden weer zichzelf zijn. Eigenlijk mis ik ze beide een beetje. Nelson is met zijn 14 3/4 ook veel te oud voor dit puberale gedoe. Straks blijft'ie erin.
Castreren was sowieso het plan, ik wil eigenlijk wachten totdat ze ruim 2 is en echt volgroeid. Ze is nu 14 maanden. Maar ik twijfel nu toch om het eerder te doen ivm de druk die het op bejaarde Nelson legt. Hebben jullie daar nog wat nuttige gedachtes over?
Ze is nu iets van 17 dagen loops. Een periode daarvoor wilde Nelson al steeds flikflooien met Ronja, die aandacht vond ze wel lollig en gezellig. Maar vanaf het moment dat ze loops werd veranderde ze in een verlegen en vooral slaperig muurbloempje. Ik heb er eigenlijk geen kind aan. Ze doet veel schoonheidsslaapjes. Buiten als het rustig is laat ik haar nog wel eens rennen, maar ze lijkt er weinig behoefte aan te hebben. Prima hoor
inlegkruisjes sloopt ze vakkundig uit d'r broekje en ik heb haar eigenlijk vooral "bloot" rondlopen. Ze lekt nauwelijks. Behalve die keer dat ze op de bank mocht. Toen lag er een grote glibberige dot bloed op de bank waar ik achter kwam door mijn hand er vol in zetten, ieuw.
Nelson heeft het echter heeeeeeeel erg zwaar. Zeker de afgelopen dagen loopt hij continu te zuchten, steunen en miepen. Eten heeft hij niet zo zin in, dat is veels te aards als je in de verhoogde sferen van verliefdheid verkeerd. Vannacht heeft hij me ook een paar keer wakker gepiept omdat hij zo ver verwijdert was van zijn geliefde. Streng toespreken en dan mocht ik weer een uurtje slapen. Ik ga eens kijken wat er gebeurt als ik hem in de woonkamer laat slapen en Ronja op de slaapkamer. Dan slaap ik hopelijk door z'n geweeklaag heen.
Ik laat hem alleen thuis terwijl de dames mee werken zijn. Op de camera zie en hoor ik dat hij verlangend rondzoekt naar zijn geliefde en zo nu en dan een romantisch liedje voor haar zingt, maar rond 11 uur waren z'n brokken op en hij ligt nu voor de deur te dutten. Dromend over zijn prinses waarschijnlijk.
Ik ben blij als dit hormonale gedoe weer allemaal voorbij is en beide honden weer zichzelf zijn. Eigenlijk mis ik ze beide een beetje. Nelson is met zijn 14 3/4 ook veel te oud voor dit puberale gedoe. Straks blijft'ie erin.
Castreren was sowieso het plan, ik wil eigenlijk wachten totdat ze ruim 2 is en echt volgroeid. Ze is nu 14 maanden. Maar ik twijfel nu toch om het eerder te doen ivm de druk die het op bejaarde Nelson legt. Hebben jullie daar nog wat nuttige gedachtes over?