Teletac
- Kells
- Posts in topic: 5
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Teletac
Naar aanleiding van een ander topic, wat is eigenlijk het bezwaar om zo'n ding te gebruiken? Ik ben absoluut geen voorstander om honden met harde hand op te voeden, dat wil zeggen, ik heb mijn honden nog nooit een mep verkocht, maar een teletac gebruik ik heel af en toe wel en dat is niet uit gemakzucht. Ik heb voorstaande jachthonden die het veld ruim nemen en dat vind ik prima. Wild hetzen vind ik absoluut niet oké en wat ik ze in beginsel leer is te komen als ik fluit. Wat mijn honden weten middels de teletac is dat de fluit niet genegeerd mag worden en dat is behalve het beschermen van wild, ook vanwege hun eigen veiligheid. Zo heel af en toe (en dat is echt minder dan 1x per jaar) doet er eentje het wel en trekt zijn eigen plan. Dat is een moment dat de band weer even gebruikt wordt om de puntjes op de I te zetten. Op de knopjes drukken doe ik trouwens alleen als ik zie wat de hond uitvreet. Ik geef een correctie zodra de hond mij zichtbaar negeert. Op de knopjes drukken zodra hij even uit beeld is is een no go. Het kan zijn dat hij even zit te poepen of op dat moment net een fazant heeft vastgezet. Indien op de juiste manier gebruikt kan zo'n band gewoon een goed hulpmiddel zijn, en standje frituren is ook echt niet nodig, althans niet bij mijn honden. De tril- en de piepstand op een kwart van het vermogen is al ruim voldoende om mijn honden weer tot de orde te roepen.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Re: Teletac
Volgens mij zijn de resultaten uit deze studies voor een belangrijk deel de oorzaak voor een dergelijk verbod:
Training met behulp van de stroomband: een schokkende ervaring voor de hond! M.B.H. Schilder en J.A.M. van der Borg (2000). Hoofdafdeling Geneeskunde van Gezelschapsdieren, Universiteit Utrecht.
Behavioural, saliva cortisol and heart rate responses to different types of stimuli in dogs . B. Beerda, M.B.H. Schilder, J.A.R.A.M. van Hooff, H.W. de Vries en J.A. Mol (1998).
Applied Animal Behaviour Science 58, p. 365-381.De stroomband, een prikkelend onderwerp . A. Stokvis (1999). Doctoraal scriptie Vakgroep Geneeskunde van Gezelschapsdieren, Universiteit Utrecht
Ik denk overigens dat in handen van een goede trainer een hulpmiddel is als andere hulpmiddelen. Ik denk wel dat het de potentie heeft meer kwaad te doen in handen van een minder kundig persoon. Ook zal de kwaliteit van de beschikbare banen erg verschillen, en zal dus niet iedereen in staat zijn een goede band aan te schaffen en deze op een correcte manier te gebruiken.
Training met behulp van de stroomband: een schokkende ervaring voor de hond! M.B.H. Schilder en J.A.M. van der Borg (2000). Hoofdafdeling Geneeskunde van Gezelschapsdieren, Universiteit Utrecht.
Behavioural, saliva cortisol and heart rate responses to different types of stimuli in dogs . B. Beerda, M.B.H. Schilder, J.A.R.A.M. van Hooff, H.W. de Vries en J.A. Mol (1998).
Applied Animal Behaviour Science 58, p. 365-381.De stroomband, een prikkelend onderwerp . A. Stokvis (1999). Doctoraal scriptie Vakgroep Geneeskunde van Gezelschapsdieren, Universiteit Utrecht
Ik denk overigens dat in handen van een goede trainer een hulpmiddel is als andere hulpmiddelen. Ik denk wel dat het de potentie heeft meer kwaad te doen in handen van een minder kundig persoon. Ook zal de kwaliteit van de beschikbare banen erg verschillen, en zal dus niet iedereen in staat zijn een goede band aan te schaffen en deze op een correcte manier te gebruiken.
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 1
ik gebruik ook een TT maar dan voor mijn oude hond die doof is. de band staat op trillen en heeft rubberen dopjes, als ze niet door heeft dat ik door loop dan druk ik op het knopje, de band trilt, hond kijkt op waar ik ben voor haar koekje, want trillen is koekje halen
even wat weggehaald ivm openbaar.
even wat weggehaald ivm openbaar.
Laatst gewijzigd door ellen en de birmanen op 22 jul 2022, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
In Nederland. We hebben ook buitenlandse ledenTara schreef:Even hoor, maar het gebruik van deze banden is bij wet verboden en daarmee strafbaar. Dit topic staat openbaar. Ik meld het maar even.
-
- Posts in topic: 2
- Welke: Duitse herder
-
- Posts in topic: 8
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Het is natuurlijk prima duidelijk dat een hond die een correctie krijgt daarbij zichtbaar en meetbaar stress van oploopt.Anne&taar schreef: ↑22 jul 2022, 06:39 Volgens mij zijn de resultaten uit deze studies voor een belangrijk deel de oorzaak voor een dergelijk verbod:
Net zoals hij dat krijgt van een rondje aan de riem door het park waarbij grote, enge honden hem streng kijkend besnuffelen of wanneer hij alleen thuis gelaten wordt en dat niet goed snapt. Of wanneer hij naar de dierenarts moet.
Stress hoort bij het leven. Sterker nog, als je echt alle stress gaat proberen te vermijden krijg je soms een heel onrustige, gefrustreerde hond.
Te weinig pieken en dalen kan net zo funest zijn.
Dus dat een correctie met een TT voor een stresspiek kan zorgen (kan, want dat hoeft helemaal niet altijd zo te zijn) betekent op zichzelf helemaal niets.
Ja. Maar dat kan met een opgerolde krant ook. En een hond die na 7 uur alleen in een gangetje te hebben gezeten met zijn gezicht in zijn eigen drol geduwd wordt heeft het ook zonder TT niet bepaald voor elkaar.Ik denk overigens dat in handen van een goede trainer een hulpmiddel is als andere hulpmiddelen. Ik denk wel dat het de potentie heeft meer kwaad te doen in handen van een minder kundig persoon. Ook zal de kwaliteit van de beschikbare banen erg verschillen, en zal dus niet iedereen in staat zijn een goede band aan te schaffen en deze op een correcte manier te gebruiken.
Dat los je op door een ondergrens aan de kwaliteit van bazen te stellen, niet door lukraak spullen verboden te maken.
Het is trouwens in nederland-kennisland usance om een problematisch gebrek aan kunde op te lossen door opleidingen aan te bieden.
Het is heel raar om spullen te verbieden omdat je er bij voorbaat vanuit gaat dat de burger te debiel is om er netjes mee om te gaan.
Dan kun je bitten en sporen voor paarden ook verbieden. En van die kattenverjaagapparaten.
Ja, zielige honden zijn zielig. Dat vinden we allemaal.
Maar daarom is het nog niet logisch om alles wat daarvoor symbool zou kunnen staan te verbieden.
Die hufter die zijn mechelaar dwingt strak te werken door hem constant te tikken met een TT gaat nu heus niet ineens met koek in de weer, hoor.
Als je beleid maakt omdat je dierenwelzijn zo hoog in het vaandel hebt dan krijg je niet deze wiebelvingerdrol van een verbod. Dan ga je daadwerkelijk achter dierenwelzijn aan en dat iets anders dan een makkelijk verbodje om vervolgens wel toe te staan dat er nog 10.000 beagles aangeschaft worden om te kijken wat er gebeurt als je ze 20 coronaboosters geeft.
-
- Posts in topic: 2
- Welke: Duitse herder
Ik ben niet voor en niet tegen
Ik heb er ook een gehad , dat ging om t leven van mijn hond
Wel met hulp van iemand die er verstand van had gebruikt , max 4x nodig gehad en sindsdien nooit meer nodig gehad ( klopt hard af )
Ik zie trouwens liever een hond met tt die goed gebruikt word dan een hond die constant snokken aan die lijn krijgt of een schop onder z’n reet wat niet helpt
Zoals gezegd wel mits goed gebruikt en met hulp van iemand met kennis
Dat iedereen met hond zo’n ding gewoon kan kopen en lukraak op die knopjes loopt te drukken staat mij wel tegen
Maar dat vind ik ook van een prikband
Ik heb er ook een gehad , dat ging om t leven van mijn hond
Wel met hulp van iemand die er verstand van had gebruikt , max 4x nodig gehad en sindsdien nooit meer nodig gehad ( klopt hard af )
Ik zie trouwens liever een hond met tt die goed gebruikt word dan een hond die constant snokken aan die lijn krijgt of een schop onder z’n reet wat niet helpt
Zoals gezegd wel mits goed gebruikt en met hulp van iemand met kennis
Dat iedereen met hond zo’n ding gewoon kan kopen en lukraak op die knopjes loopt te drukken staat mij wel tegen
Maar dat vind ik ook van een prikband
Ach, een heel belangrijke reden voor zo'n verbod zal natuurlijk ook de politieke winst zijn. De gemiddelde Nederlander is natuurlijk faliekant voorstander van t verbod en t levert zo makkelijk wat goodwill op. Plus dat deze maatregel waarschijnlijk makkelijker te behalen is dan een heleboel andere situaties die dierenleed veroorzaken. Ik zie trouwens ook de publieke opinie omslaan daar waar het paardensport betreft...EchoMira schreef: ↑22 jul 2022, 11:26 Als je beleid maakt omdat je dierenwelzijn zo hoog in het vaandel hebt dan krijg je niet deze wiebelvingerdrol van een verbod. Dan ga je daadwerkelijk achter dierenwelzijn aan en dat iets anders dan een makkelijk verbodje om vervolgens wel toe te staan dat er nog 10.000 beagles aangeschaft worden om te kijken wat er gebeurt als je ze 20 coronaboosters geeft.
Dat gezegd hebbende, vind ik het gebruik van zo'n band door een gemiddelde, weinig kundige, eigenaar, helemaal in geval van die financieel lekker laagdrempelige goedkope prutbanden, ook niet gepast.
TT in handen van iemand die weet wat die doet heb ik geen probleem mee, ik zie dat liever dan een slipketting, of nog erger: een slipketting met van die pinnen aan de binnenkant. En ook zoiets heeft weleens een plek als het echt niet anders kan, maar heb het idee dat mensen veel makkelijker een ruk aan die ketting geven, wat ook nog eens schade kan veroorzaken aan de nek, dan een stroomstootje.
-
Nee, maar ik vind het een slecht idee om beleid altijd op de laagst functionerende faalhaas te richten.
Zeker als je weet dat een hond daar toch altijd wel verneukt wordt.
Daarnaast kan ik helemaal nergens uit afleiden dat dierenwelzijn een prioriteit is dus laat dan ook maar zitten met die pakken boter op je hoofd.
Zeker als je weet dat een hond daar toch altijd wel verneukt wordt.
Daarnaast kan ik helemaal nergens uit afleiden dat dierenwelzijn een prioriteit is dus laat dan ook maar zitten met die pakken boter op je hoofd.
- Mo-yi
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Zelf zou ik nooit met zo'n ding werken, dan maar andere oplossingen.
Ik snap hoe het werkt en denk ook dat het ergens een goede ondersteuning kan zijn mits de bedienende exact weet wat en wanneer te doen.
Ik heb eens een filmpje gezien waar een hondeneigenaar zijn hond wilde leren om nu eens godverredoeme toch eens bij een slang uit de buurt te blijven. En met wat slangen in een bakje op een veld in zijn tuin, hond zo'n apparaat om en een trainer die exact daar de stimulans gaf waardoor de hond al vrij snel doorhad dat hij bij die slangen toch beter weg kon blijven.
Nu ken ik zelf wat mensen met mechelaars die ook met zo'n apparaat werken en die volgens eigen zeggen precies heus echt weten wat ze doen. Alleen zit daar wel een verschil..mensen die het zeggen en mensen die het echt weten. De dame in kwestie heeft een opgefokte hond die ze zelf niet aan kan. Heel lief beest, super enthousiast, maar hij wordt enorm klein gehouden en mag he-le-maal niks. Ik lieg niks als ik zeg dat uitlaten bestaat uit twee keer per dag het veld over, tegen twee bomen piesen en weer terug naar huis, om vervolgens de hele dag thuis in een kleine bench te moeten zitten. Als ik hem tegenkom met hond, dan hangt de riem vrij slap en loopt de bravert nog naast zn enkels, wij kunnen ook zo op kleine afstand een praatje maken. Als zij met t beestje loopt, houdt ze m zo kort dat ze m zowat optilt en de dame is al zo klein. Maar de TT ten allen tijden om want owee als ie weg schiet dan heeft ze nog wat..en hij mag ook niks blaffen dus zo'n apparaat heeft hij ook nog om. En 1 ( misschien 2 ) x per week even vlug naar het trainingsveld waar die lekker even in een pak mag hangen en dangauw weer terug in de kleine bench.
Waarom dat mens uberhaupt een hond heeft is mij een raadsel.
Nu is dit zeker geen voorbeeld voor een helehoop anderen, dat zie ik ook wel.
Alleen zie ik dan wel weer die "typische"mensen die ook vaak zo'n apparaat gebruiken en dat zit mij ook niet lekker.
De eerste kennismaking met die dame ( woonde hier vroeger ) was direct een hele waslijst van wat die hond allemaal kan, en dat ie met pakwerk zo'n harde bijt heeft dat hond al twee kiezen heeft gescheurd.
joe
leuk voor je
Nogmaals dit is ook geen standaard, maar ik huiver soms wel bij hoeveel mensen roepen dat ze allemaal precies weten waar ze mee bezig zijn.
Ik snap hoe het werkt en denk ook dat het ergens een goede ondersteuning kan zijn mits de bedienende exact weet wat en wanneer te doen.
Ik heb eens een filmpje gezien waar een hondeneigenaar zijn hond wilde leren om nu eens godverredoeme toch eens bij een slang uit de buurt te blijven. En met wat slangen in een bakje op een veld in zijn tuin, hond zo'n apparaat om en een trainer die exact daar de stimulans gaf waardoor de hond al vrij snel doorhad dat hij bij die slangen toch beter weg kon blijven.
Nu ken ik zelf wat mensen met mechelaars die ook met zo'n apparaat werken en die volgens eigen zeggen precies heus echt weten wat ze doen. Alleen zit daar wel een verschil..mensen die het zeggen en mensen die het echt weten. De dame in kwestie heeft een opgefokte hond die ze zelf niet aan kan. Heel lief beest, super enthousiast, maar hij wordt enorm klein gehouden en mag he-le-maal niks. Ik lieg niks als ik zeg dat uitlaten bestaat uit twee keer per dag het veld over, tegen twee bomen piesen en weer terug naar huis, om vervolgens de hele dag thuis in een kleine bench te moeten zitten. Als ik hem tegenkom met hond, dan hangt de riem vrij slap en loopt de bravert nog naast zn enkels, wij kunnen ook zo op kleine afstand een praatje maken. Als zij met t beestje loopt, houdt ze m zo kort dat ze m zowat optilt en de dame is al zo klein. Maar de TT ten allen tijden om want owee als ie weg schiet dan heeft ze nog wat..en hij mag ook niks blaffen dus zo'n apparaat heeft hij ook nog om. En 1 ( misschien 2 ) x per week even vlug naar het trainingsveld waar die lekker even in een pak mag hangen en dangauw weer terug in de kleine bench.
Waarom dat mens uberhaupt een hond heeft is mij een raadsel.
Nu is dit zeker geen voorbeeld voor een helehoop anderen, dat zie ik ook wel.
Alleen zie ik dan wel weer die "typische"mensen die ook vaak zo'n apparaat gebruiken en dat zit mij ook niet lekker.
De eerste kennismaking met die dame ( woonde hier vroeger ) was direct een hele waslijst van wat die hond allemaal kan, en dat ie met pakwerk zo'n harde bijt heeft dat hond al twee kiezen heeft gescheurd.
joe
leuk voor je
Nogmaals dit is ook geen standaard, maar ik huiver soms wel bij hoeveel mensen roepen dat ze allemaal precies weten waar ze mee bezig zijn.
Elian Hattinga heeft een tijd geleden (2009) een artikel geschreven over een onderzoek naar het gebruik van de stroomband wat onder verschillende omstandigheden de effecten waren, gemeten door nagaan hoe hoog het cortisolgehalte in het bloed van de honden is.
Voor, na en iets langer na toediening van de stroomstoot.
Daarbij wordt wel uitgegaan van een stoot op maximaal vermogen.
https://www.elianhattinga.nl/wp-content ... mpleet.pdf
Dat is dus als je de stroomband gebruikt als correctiemiddel.
Je kunt ook gebruik maken van alleen een trilhalsband.
Niet aangeleerd als correctie, maar zoals bij dove honden als "hier" commando.
Bij horende honden kan je dat gebruiken naast het fluitsignaal als de passie van de (jacht)hond de overhand krijgt en je weet dat je je hond weer luisterend zou kunnen krijgen als je hem/haar even aan zou kunnen raken (niet meppen dus maar aanraken).
Trilling dus als aanraking op afstand, "hé ik had je geroepen" = tril, direct gevolgd door fluit.
Bij horende honden kan je dat gebruiken naast het fluitsignaal als de passie van de (jacht)hond de overhand krijgt en je weet dat je je hond weer luisterend zou kunnen krijgen als je hem/haar even aan zou kunnen raken (niet meppen dus maar aanraken).
Trilling dus als aanraking op afstand, "hé ik had je geroepen" = tril, direct gevolgd door fluit.
Waarom is alleen de maximale stand gebruik als correctie middel?ranetje schreef:Elian Hattinga heeft een tijd geleden (2009) een artikel geschreven over een onderzoek naar het gebruik van de stroomband wat onder verschillende omstandigheden de effecten waren, gemeten door nagaan hoe hoog het cortisolgehalte in het bloed van de honden is.
Kato had hem in de USA ook om met hiken. Want ja, ratelslangen, coyotes etc.
Kiara is er (in een land waar her nog toegestaan is) mee gecorrigeerd om het uit frustratie in whatever what zich vast te bijten (helaas zelf gecreëerd door in de reva bij frustratie iets te geven waar ze zich in vast mocht bijten) daar is niet de maximale sterkte voor nodig geweest en 1 sessie was genoeg. In het normale trainen is het totaal niet nodig verder.
Kiara is er (in een land waar her nog toegestaan is) mee gecorrigeerd om het uit frustratie in whatever what zich vast te bijten (helaas zelf gecreëerd door in de reva bij frustratie iets te geven waar ze zich in vast mocht bijten) daar is niet de maximale sterkte voor nodig geweest en 1 sessie was genoeg. In het normale trainen is het totaal niet nodig verder.
Cruz dat stond er niet bij.Crutz schreef: ↑23 jul 2022, 16:35Waarom is alleen de maximale stand gebruik als correctie middel?ranetje schreef:Elian Hattinga heeft een tijd geleden (2009) een artikel geschreven over een onderzoek naar het gebruik van de stroomband wat onder verschillende omstandigheden de effecten waren, gemeten door nagaan hoe hoog het cortisolgehalte in het bloed van de honden is.
Alleen dat die enkele en eenmalige (?) stroomstoot op vol vermogen was.
Staat toch in dik gedruktranetje schreef:Cruz dat stond er niet bij.Crutz schreef: ↑23 jul 2022, 16:35Waarom is alleen de maximale stand gebruik als correctie middel?ranetje schreef:Elian Hattinga heeft een tijd geleden (2009) een artikel geschreven over een onderzoek naar het gebruik van de stroomband wat onder verschillende omstandigheden de effecten waren, gemeten door nagaan hoe hoog het cortisolgehalte in het bloed van de honden is.
Alleen dat die enkele en eenmalige (?) stroomstoot op vol vermogen was.
Hé????
Ik heb niets dik gedrukt, dat heb jij gedaan?
Jij vraagt waarom alleen de maximale stand is gebruikt.
Ik zeg dat dat er niet bij staat (bij het verhaal van Hattinga over dat onderzoek).
Er staat in de link alleen dat de maximale stand is gebruikt omdat het kennelijk een "stevige correctie moest zijn"
En waarom dat moest weet ik dus niet want dat staat er verder niet uitgelegd.
-
Ja, om aan te geven welk stukje ze bedoelt.
Maar er staat toch:
-
Ik heb het artikel gelezen.
Er wordt nogal met wat aannames en generalisaties gegooid. "De meeste mensen denken dit"en "ze doen het meestal zo."
Daar ben ik nooit zo kapot van.
De afsluiting vind ik wel heel sterk:
Bij een hond die wegloopt omdat hij gewoon weet dat hij de buit/het plezier/het voordeel allang binnen heeft als ik hem nog een keer moet inhalen is het antwoord op alle vragen ja.
Vraag 1. Iedereen die kan klikkeren kan timen en gedrag observeren.
Vraag 2. Alles wat de hond fout doet ligt aan jou. Maar dat betekent niet dat het zinnig is om die TT dan maar in je onderbroek te stoppen. De boodschap is voor de hond want mijn fouten moeten hersteld worden.
Vraag 3. Ja. Heldere kaders zijn cruciaal voor de loslopende hond. Weglopende honden zijn gevaarlijk voor zichzelf en de omgeving.
Vraag 4. Ja graag. Hoe vaker hoe beter. Nee hoor maar ik vind het een kutvraag. Elke correctie is vervelend voor de hond. Dat is het doel van een correctie.
Vraag 5. Zijn er mensen die zonder reden hun hond pingen?
Vraag 6. Die is heel cruciaal. Ik denk dat er mensen zijn die hun hond corrigeren om zich af te reageren of eigenlijk gewoon een hekel aan de hond hebben. Maar dan heb ik vraag 7. Hoe heeft die hond daar een leuk leven zonder teletac? Dat is dan toch gewoon een mishandelde hond? Wat heeft dat met het opvoedkundige thema te maken?
Natuurlijk moet alleen een kundige, goede, begripvolle baas met zo'n ding werken. Maar dat zijn niet alleen opgeleide gedragstrainers.
Er wordt nogal met wat aannames en generalisaties gegooid. "De meeste mensen denken dit"en "ze doen het meestal zo."
Daar ben ik nooit zo kapot van.
De afsluiting vind ik wel heel sterk:
Uitstekende vragen die een kundige eigenaar eigenlijk bij elke interventie stelt/weet dat hij ze kan beantwoorden.Ik denk dat iedere voorjager die het gebruik van een stroomband voor training overweegt,
zichzelf een aantal vragen zou moeten stellen.
* Heb ik voldoende kennis en inzicht om zeker te weten dat ik geen fouten maak bij
de training?
* Kan het aan mij (of mijn trainer) liggen dat de hond niet zo goed presteert?
* Is dit eerlijk tegenover mijn hond?
* Ben ik bereid mijn hond pijn en angst te bezorgen?
* Waarvoor doe ik dit?
* Wat wil ik precies bereiken?
Bij een hond die wegloopt omdat hij gewoon weet dat hij de buit/het plezier/het voordeel allang binnen heeft als ik hem nog een keer moet inhalen is het antwoord op alle vragen ja.
Vraag 1. Iedereen die kan klikkeren kan timen en gedrag observeren.
Vraag 2. Alles wat de hond fout doet ligt aan jou. Maar dat betekent niet dat het zinnig is om die TT dan maar in je onderbroek te stoppen. De boodschap is voor de hond want mijn fouten moeten hersteld worden.
Vraag 3. Ja. Heldere kaders zijn cruciaal voor de loslopende hond. Weglopende honden zijn gevaarlijk voor zichzelf en de omgeving.
Vraag 4. Ja graag. Hoe vaker hoe beter. Nee hoor maar ik vind het een kutvraag. Elke correctie is vervelend voor de hond. Dat is het doel van een correctie.
Vraag 5. Zijn er mensen die zonder reden hun hond pingen?
Vraag 6. Die is heel cruciaal. Ik denk dat er mensen zijn die hun hond corrigeren om zich af te reageren of eigenlijk gewoon een hekel aan de hond hebben. Maar dan heb ik vraag 7. Hoe heeft die hond daar een leuk leven zonder teletac? Dat is dan toch gewoon een mishandelde hond? Wat heeft dat met het opvoedkundige thema te maken?
Natuurlijk moet alleen een kundige, goede, begripvolle baas met zo'n ding werken. Maar dat zijn niet alleen opgeleide gedragstrainers.
- Kells
- Posts in topic: 5
- Welke: Ierse Setters
Wat ik mij afvraag is wat er bedoeld wordt met in de juiste handen. Mag alleen een ervaren trainer met zo’n ding werken en zo ja, wat is een ervaren trainer?
Edit, jouw laatste post had ik nog niet gelezen echoMira. Jij beschrijft precies wat ik bedoel.
Edit, jouw laatste post had ik nog niet gelezen echoMira. Jij beschrijft precies wat ik bedoel.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
-
Elke hond hoort in de juiste handen.
Maar dat is nu eenmaal niet hoe de wereld werkt.
Met de complicaties van de complicaties moet je ook kunnen werken.
Muizenvallen ook maar verbieden dan?
Maar dat is nu eenmaal niet hoe de wereld werkt.
Met de complicaties van de complicaties moet je ook kunnen werken.
Muizenvallen ook maar verbieden dan?
EchoMira schreef: ↑23 jul 2022, 19:06Ja, om aan te geven welk stukje ze bedoelt.
Maar er staat toch:Daarbij wordt wel uitgegaan van een stoot op maximaal vermogen.
ranetje schreef: ↑23 jul 2022, 18:56
Jij vraagt waarom alleen de maximale stand is gebruikt.
Ik zeg dat dat er niet bij staat (bij het verhaal van Hattinga over dat onderzoek).
Er staat in de link alleen dat de maximale stand is gebruikt omdat het kennelijk een "stevige correctie moest zijn"
En waarom dat moest weet ik dus niet want dat staat er verder niet uitgelegd.
-
Ik snap niet wat je niet snapt...
Ligt ongetwijfeld aan mij maar ik zie het niet.
Ligt ongetwijfeld aan mij maar ik zie het niet.
Op de vraag van Crutz waarom alleen de hoogste stand (waarbij ze dus dat stukje uit mijn tekst heeft dik gedrukt) zeg ik dat dat er niet bij staat.
Bij dat verhaal in de link dus
Daarom snap ik niet wat ze bedoelt
Tenzij ze denkt dat ik met mijn woorden "dat stond er niet bij" bedoel dat dat dik gedrukte niet in mijn reactie zou hebben gestaan.
Op het waarom kan ik dus niet antwoorden.
Dan moet ze dat stuk (waar het ook niet in staat ) lezen, zoals jij wel hebt gedaan