angstig adoptiehondje
angstig adoptiehondje
Beste mensen,
Ons hondje Nyah is op 9 juli bij ons gekomen. Het is een hondje afkomstig uit Spanje, de precieze geboortedatum is niet bekend, deze is geschat op half januari 2022. Zij is samen met haar moeder en broertjes en zusjes in februari gevonden en ze zijn ook samen naar de opvang aldaar gebracht. Wij hebben haar via de website van de stichting die samenwerkt met de opvang in Spanje geadopteerd.
Wij zijn prille zestigers, mijn echtgenoot is visueel beperkt en daarom hebben wij ook een (stabiele) blindengeleidehond van 5 jaar oud. Nyah is overal bang voor, ook voor ons. We bemerken wel dat het ietsje beter gaat intussen maar zij vlucht nog steeds weg voor ons. We kregen als advies om haar veel te aaien. Dit doen wij als zij in haar mandje ligt want op ieder ander moment is dit onmogelijk, zij laat zich niet verleiden, ook niet voor iets lekkers. Ik heb het wel voor elkaar gekregen om haar in haar veiligheidstuigje te krijgen en uit te laten als ik alleen ben met haar. Eenmaal buiten loopt ze best wel goed mee, afgezien van de momenten dat ze iets ‘engs’ tegenkomt (mensen, verkeer, (grote) geparkeerde auto’s). Ze loopt nog beter mee als Sultan (de blindengeleidehond) mee is. Overigens richt zij zich in huis helemaal op Sultan, waar hij is, is Nyah. Drie dagen in de week is Sultan niet aanwezig omdat mijn echtgenoot dan van huis is met ‘m. Zij is dan alleen met mij en ik hoopte dat er hierdoor iets meer contact zou groeien maar helaas is dit niet het geval. Het enige moment dat zij wel zichtbaar contact zoekt, is als ik ’s morgens naar beneden kom, zij begroet mij dan wel, en kwispelt er zelfs bij.
Begin september moeten wij naar het buitenland. De opvang waar Nyah terecht kan, wil dat wij haar voor die tijd steriliseren, ivm de reuen die op dat moment ook aanwezig zijn.
Ik heb 2 vragen. Zal Nyah nog een blije hond worden, kunnen wij nog meer doen om dit voor elkaar te krijgen? En is het verstandig om haar al te steriliseren? Ik hoorde van iemand dat als je een teefje steriliseert voordat zij volwassen is, en als er sprake is van veel angst, je de angst er als het ware in steriliseert.
Veel dank aan degenen die de moeite hebben genomen om bovenstaande te lezen en ik ben erg benieuwd naar jullie reactie.
Groetjes,
Wolpet
Ons hondje Nyah is op 9 juli bij ons gekomen. Het is een hondje afkomstig uit Spanje, de precieze geboortedatum is niet bekend, deze is geschat op half januari 2022. Zij is samen met haar moeder en broertjes en zusjes in februari gevonden en ze zijn ook samen naar de opvang aldaar gebracht. Wij hebben haar via de website van de stichting die samenwerkt met de opvang in Spanje geadopteerd.
Wij zijn prille zestigers, mijn echtgenoot is visueel beperkt en daarom hebben wij ook een (stabiele) blindengeleidehond van 5 jaar oud. Nyah is overal bang voor, ook voor ons. We bemerken wel dat het ietsje beter gaat intussen maar zij vlucht nog steeds weg voor ons. We kregen als advies om haar veel te aaien. Dit doen wij als zij in haar mandje ligt want op ieder ander moment is dit onmogelijk, zij laat zich niet verleiden, ook niet voor iets lekkers. Ik heb het wel voor elkaar gekregen om haar in haar veiligheidstuigje te krijgen en uit te laten als ik alleen ben met haar. Eenmaal buiten loopt ze best wel goed mee, afgezien van de momenten dat ze iets ‘engs’ tegenkomt (mensen, verkeer, (grote) geparkeerde auto’s). Ze loopt nog beter mee als Sultan (de blindengeleidehond) mee is. Overigens richt zij zich in huis helemaal op Sultan, waar hij is, is Nyah. Drie dagen in de week is Sultan niet aanwezig omdat mijn echtgenoot dan van huis is met ‘m. Zij is dan alleen met mij en ik hoopte dat er hierdoor iets meer contact zou groeien maar helaas is dit niet het geval. Het enige moment dat zij wel zichtbaar contact zoekt, is als ik ’s morgens naar beneden kom, zij begroet mij dan wel, en kwispelt er zelfs bij.
Begin september moeten wij naar het buitenland. De opvang waar Nyah terecht kan, wil dat wij haar voor die tijd steriliseren, ivm de reuen die op dat moment ook aanwezig zijn.
Ik heb 2 vragen. Zal Nyah nog een blije hond worden, kunnen wij nog meer doen om dit voor elkaar te krijgen? En is het verstandig om haar al te steriliseren? Ik hoorde van iemand dat als je een teefje steriliseert voordat zij volwassen is, en als er sprake is van veel angst, je de angst er als het ware in steriliseert.
Veel dank aan degenen die de moeite hebben genomen om bovenstaande te lezen en ik ben erg benieuwd naar jullie reactie.
Groetjes,
Wolpet
- Alfilillo
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Podenco en kruising
Re: angstig adoptiehondje
Hoi, Welkom!
Nyah is er nog maar een paar weken, dus ik denk zeker dat er nog een heleboel kan verbeteren. Uitgaand van mijn gevoel, zou ik haar niet aaien als ze er zelf niet om vraagt. Dat kan de druk alleen maar vergroten. Ik zou ook niet lokken met voertjes trouwens. Fijn dat ze zich zo optrekt aan Sultan. Heel positief!
Steriliseren zou ik inderdaad niet doen zo jong. Ze zal in september toch nog niet loops zijn? Ik zie het probleem met de reuen niet zo... (Nou ja, het is natuurlijk niet ónmogelijk dat ze heel vroeg loops is.)
Nyah is er nog maar een paar weken, dus ik denk zeker dat er nog een heleboel kan verbeteren. Uitgaand van mijn gevoel, zou ik haar niet aaien als ze er zelf niet om vraagt. Dat kan de druk alleen maar vergroten. Ik zou ook niet lokken met voertjes trouwens. Fijn dat ze zich zo optrekt aan Sultan. Heel positief!
Steriliseren zou ik inderdaad niet doen zo jong. Ze zal in september toch nog niet loops zijn? Ik zie het probleem met de reuen niet zo... (Nou ja, het is natuurlijk niet ónmogelijk dat ze heel vroeg loops is.)
Hoi, welkom,
Ik zou haar zeker nog niet laten steriliseren, nu ze nog zo jong is, en ook nog bang is.
Je kan beter op zoek naar een andere opvangmogelijkheid.
Fijn dat ze zich optrekt aan jullie andere hond ! Dat is positief.
Ik zou haar niet dwingen om het aaien te ondergaan, en dat doe je wel als je haar in haar mand aait.
Liever haar op haar eigen tempo naar je toe laten komen. Telkens kleine stapjes, nog niet te veel te snel willen.
Nog een tip : Sanal relax zijn rustgevende pilletjes die ook wel wat kunnen helpen, om wat meer in de ontspanning te komen. Toen mijn herplaatscollie kwam was hij de eerste weken nerveus, en sliep alleen hazeslaapjes. Met deze pilletjes ging hij voor het eerst diep slapen, en trok zijn gedrag overdag ook bij.
aminocalm is ook een supplement, daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Ik zou haar zeker nog niet laten steriliseren, nu ze nog zo jong is, en ook nog bang is.
Je kan beter op zoek naar een andere opvangmogelijkheid.
Fijn dat ze zich optrekt aan jullie andere hond ! Dat is positief.
Ik zou haar niet dwingen om het aaien te ondergaan, en dat doe je wel als je haar in haar mand aait.
Liever haar op haar eigen tempo naar je toe laten komen. Telkens kleine stapjes, nog niet te veel te snel willen.
Nog een tip : Sanal relax zijn rustgevende pilletjes die ook wel wat kunnen helpen, om wat meer in de ontspanning te komen. Toen mijn herplaatscollie kwam was hij de eerste weken nerveus, en sliep alleen hazeslaapjes. Met deze pilletjes ging hij voor het eerst diep slapen, en trok zijn gedrag overdag ook bij.
aminocalm is ook een supplement, daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Zou zelf niet steriliseren omdat het van een opvang moet. Het diertje is al wat onzeker en nog niet helemaal op haar gemak, dan zou je haar ook nog een operatie laten ondergaan waar je zelf wellicht nog helemaal niet achter staat.
Zelf heb ik 2 buitenlandse teefjes die wel al geholpen waren op jonge leeftijd daar ter plaatse. Ik kan geen zinnig woord zeggen over verandering van gedrag of dat ze misschien anders zouden zijn geweest. Heb ook eerder twee teven gehad die tot hun dood toe intact zijn gebleven omdat ik geen noodzaak zag om ze te laten helpen.
Contact maken zou ik persoonlijk vanuit haarzelf laten gebeuren. Dus juist niet meer aanraken of als zij ergens ligt vanuit jezelf contact gaan maken.
Hier dan niet met angstige honden te maken gehad, maar wat ik wel merkte was dat ze de eerste dagen geen rust konden vinden, soms veel contact maakten maar op een bepaald moment na een of 2 weken wel een bepaald stukje veiligheid leken te vinden en dat rust heel belangrijk werd. Ze wilden slapen op een veilig plekje en met rust gelaten worden.
Blij als ze mee uit mochten, en als eten werd gegeven, maar ook vonden ze het prettig merkte ik dat ze hun ogen durfden te sluiten om echt te rusten en ook verwerken van alle nieuwe dingen die ze ervaarden.
Moest me soms ook bedwingen om niet te gaan aaien, of als ze kozen bij me te komen liggen om te gaan aaien. Uit zichzelf vlakbij of tegen me aan komen was al ok.
Maar die twee van ons waren niet angstig voor mensen of voor de dingen die buiten op ons pad kwamen, dus geen 1 op 1 vergelijk uiteraard.
Zelf heb ik 2 buitenlandse teefjes die wel al geholpen waren op jonge leeftijd daar ter plaatse. Ik kan geen zinnig woord zeggen over verandering van gedrag of dat ze misschien anders zouden zijn geweest. Heb ook eerder twee teven gehad die tot hun dood toe intact zijn gebleven omdat ik geen noodzaak zag om ze te laten helpen.
Contact maken zou ik persoonlijk vanuit haarzelf laten gebeuren. Dus juist niet meer aanraken of als zij ergens ligt vanuit jezelf contact gaan maken.
Hier dan niet met angstige honden te maken gehad, maar wat ik wel merkte was dat ze de eerste dagen geen rust konden vinden, soms veel contact maakten maar op een bepaald moment na een of 2 weken wel een bepaald stukje veiligheid leken te vinden en dat rust heel belangrijk werd. Ze wilden slapen op een veilig plekje en met rust gelaten worden.
Blij als ze mee uit mochten, en als eten werd gegeven, maar ook vonden ze het prettig merkte ik dat ze hun ogen durfden te sluiten om echt te rusten en ook verwerken van alle nieuwe dingen die ze ervaarden.
Moest me soms ook bedwingen om niet te gaan aaien, of als ze kozen bij me te komen liggen om te gaan aaien. Uit zichzelf vlakbij of tegen me aan komen was al ok.
Maar die twee van ons waren niet angstig voor mensen of voor de dingen die buiten op ons pad kwamen, dus geen 1 op 1 vergelijk uiteraard.
-
- Posts in topic: 5
- Welke: Whippet en Lurcher
Dan zou ik meteen op dat moment heel laagdrempelig contact aangaan. Brokjes uit de hand voeren, niet uit de bak als dat voor jou werkt.
Dan even uitlaten en daarna gewoon aangelijnd naast je op de bank.
Dat is zo vanaf een berichtje natuurlijk niet te zeggen maar het beeld dat je nu hebt zegt natuurlijk van alles over hoe ze in elkaar zit.Ik heb 2 vragen. Zal Nyah nog een blije hond worden, kunnen wij nog meer doen om dit voor elkaar te krijgen?
Een pup die een half jaar met moeder broers en zussen in de opvang heeft gezeten is natuurlijk erg onthand als de omgeving en haar roedelgenoten allemaal tegelijk wegvallen.
Een doldwaze brutale aap van een hond zal het zeer waarschijnlijk niet worden maar dat is niet erg. Een rustige, ietwat gereserveerde hond kan net zo goed een heel fijne hond zijn.
Of dat er in zit kun je het beste laten bepalen door iemand die haar even komt zien. De lichaamstaal van een hond is vaak vrij duidelijk maar moeilijk te lezen als je daar niet bedrijven in bent.
Een de ene angst is de andere ook niet.
Waar wonen jullie ongeveer? Misschien is er iemand op dit forum in de buurt die even kan komen kijken.
Daar zit een kern van waarheid in. De hormonen die bij de cyclus horen hebben ook hun weerslag op hoe een teef in het leven staat.En is het verstandig om haar al te steriliseren? Ik hoorde van iemand dat als je een teefje steriliseert voordat zij volwassen is, en als er sprake is van veel angst, je de angst er als het ware in steriliseert.
Het is op dit moment niet voordelig om haar te laten steriliseren. Dat kan rustig even wachten.
Een teef steriliseren omdat ze dan naar een opvang kan zou ik sowieso nooit doen. Dat is een blijvende oplossing voor een tijdelijk probleem en ze kan ook gewoon ergens anders heen. Daarnaast is ze misschien wel helemaal niet loops op dat moment.
Dus nee, ik zou dat zeker niet doen. Niet nu en niet om die reden.
- runninggirl
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
Er is al veel gezegd, zoals het met rust laten in haar mandje wat erg belangrijk is. Laat dat inderdaad een veilige plek voor haar zijn waar ze met rust wordt gelaten en zeker niet wordt aangehaald. Als ze zelf om aandacht komt vragen kan je dat rustig geven.
Hier kan je heel veel tips vinden over wat je juist wel of niet moet doen de eerste periode met je hond en evt. ook begeleiding krijgen https://buitenlandsehondinzicht.nl/
Hier kan je heel veel tips vinden over wat je juist wel of niet moet doen de eerste periode met je hond en evt. ook begeleiding krijgen https://buitenlandsehondinzicht.nl/
- Jackira
- Posts in topic: 2
- Welke: Herderkruisingen en een Husky
Het kan zeker nog veranderen. Ik zou alleen niks afdwingen maar vooral het contact vanuit haar laten komen. Dus niet aaien terwijl ze in haar veilige mand ligt.
Het kan best een tijd duren. Ik heb zelf een erg angstige hond gehad vanuit het buitenland. Zij had kennelsyndroom. Het is nooit helemaal goed gekomen want ze was al 8 jaar toen ze bij ons kwam. Maar ze heeft op een gegeven moment zelf besloten dat ze bij mij hoorde. Daar is wel twee jaar overheen gegaan.
Ze heeft ook nooit gereageerd op haar naam. Ze liep gewoon altijd achter me aan, dus haar roepen was ook niet echt nodig.
Nu was dit extreem en jouw hond is jong en staat al heel anders in het leven om te beginnen. Dus ik denk zeker dat er verandering mogelijk is met vooral veel geduld.
Sterilisatie zou ik ook nog niet doen.
Het kan best een tijd duren. Ik heb zelf een erg angstige hond gehad vanuit het buitenland. Zij had kennelsyndroom. Het is nooit helemaal goed gekomen want ze was al 8 jaar toen ze bij ons kwam. Maar ze heeft op een gegeven moment zelf besloten dat ze bij mij hoorde. Daar is wel twee jaar overheen gegaan.
Ze heeft ook nooit gereageerd op haar naam. Ze liep gewoon altijd achter me aan, dus haar roepen was ook niet echt nodig.
Nu was dit extreem en jouw hond is jong en staat al heel anders in het leven om te beginnen. Dus ik denk zeker dat er verandering mogelijk is met vooral veel geduld.
Sterilisatie zou ik ook nog niet doen.
Spuit 11 komt ook even om de hoek.
Ik heb 3 buitenlandse honden.
Een kruising poedel (puli?) teefje uit Roemenië, ze was ruim 1.5 jaar toen ze bij mij kwam en is nu 8 jaar.
Een kruising podenco teefje uit Spanje, was 4 maand toen ze bij mij kwam en is nu bijna 2 jaar.
Een chihuahua teefje uit Portugal, geschat op 12 jaar en is er net.
Niets forceren qua aandacht en aaien.
Mijn chihuahua wilde niets van ons weten.
Tot ik merkte dat ze de carnis vers vlees zalm/kip wel heul lekker vond en daar heb ik haar mee omgekocht.
Niet vanuit een bakje voeren maar vanuit de hand.
Verder dus geen contact opdringen.
Dat steriliseren wilden ze ook dat ik dat direct bij mijn podenco liet doen.
Maar die was toen nog wat ziekelijk en ik heb geweigerd.
Voor een opvang zou ik dat dus al helemaal niet doen.
Ben benieuwd naar een foto van Nyah.
Ik heb 3 buitenlandse honden.
Een kruising poedel (puli?) teefje uit Roemenië, ze was ruim 1.5 jaar toen ze bij mij kwam en is nu 8 jaar.
Een kruising podenco teefje uit Spanje, was 4 maand toen ze bij mij kwam en is nu bijna 2 jaar.
Een chihuahua teefje uit Portugal, geschat op 12 jaar en is er net.
Niets forceren qua aandacht en aaien.
Mijn chihuahua wilde niets van ons weten.
Tot ik merkte dat ze de carnis vers vlees zalm/kip wel heul lekker vond en daar heb ik haar mee omgekocht.
Niet vanuit een bakje voeren maar vanuit de hand.
Verder dus geen contact opdringen.
Dat steriliseren wilden ze ook dat ik dat direct bij mijn podenco liet doen.
Maar die was toen nog wat ziekelijk en ik heb geweigerd.
Voor een opvang zou ik dat dus al helemaal niet doen.
Ben benieuwd naar een foto van Nyah.
Ik zou elk gedrag wat ze richting jou laat zien rustig doch een beetje enthousiast belonen. Oren richting jou is een goed zo.
Snuffelen richting jou ook.
En dan ook als Sultan erbij is. Zodra Nyah een teken van openheid laat zien naar jou toe weer belonen met een rustige doch ietwat enthousiaste goed zo meisje oid.
Maar niet aaien. Wat men hierboven al zei.. dat is een stap te ver en komt vanzelf wel goed.
Snuffelen richting jou ook.
En dan ook als Sultan erbij is. Zodra Nyah een teken van openheid laat zien naar jou toe weer belonen met een rustige doch ietwat enthousiaste goed zo meisje oid.
Maar niet aaien. Wat men hierboven al zei.. dat is een stap te ver en komt vanzelf wel goed.
Nyah is nog jong en zal zich dus zeker nog ontwikkelen.
Zelf heb ik 1 adoptiehond uit Spanje gehad, die was al vijf jaar toen hij naar NL kwam en kende eigenlijk niks.
Niet in een huis gewoond, niet zindelijk, niet gewend dat mensen hem konden belonen met lekkers.
Wat ik mee zou willen geven aan je: geef het de tijd en laat Nyah zelf ontdekken. Niet honderd verschillende prikkels in deze begintijd, dat is teveel, maar een duidelijke routine en simpelweg leren genieten van elkaar. Ook binnenshuis of in de tuin. Waar wordt ze vrolijk van? Waar gaat ze van kwispelen? Start daar.
September is al heel snel. En ik neem aan dat ze alleen naar de opvang gaat en Sultan als blindengeleidehond mee op reis gaat?
Dan zou ik een andere oplossing zoeken. Kan er iemand in jullie huis op komen passen? Eventueel met een stabiele hond erbij?
Zelf heb ik 1 adoptiehond uit Spanje gehad, die was al vijf jaar toen hij naar NL kwam en kende eigenlijk niks.
Niet in een huis gewoond, niet zindelijk, niet gewend dat mensen hem konden belonen met lekkers.
Wat ik mee zou willen geven aan je: geef het de tijd en laat Nyah zelf ontdekken. Niet honderd verschillende prikkels in deze begintijd, dat is teveel, maar een duidelijke routine en simpelweg leren genieten van elkaar. Ook binnenshuis of in de tuin. Waar wordt ze vrolijk van? Waar gaat ze van kwispelen? Start daar.
September is al heel snel. En ik neem aan dat ze alleen naar de opvang gaat en Sultan als blindengeleidehond mee op reis gaat?
Dan zou ik een andere oplossing zoeken. Kan er iemand in jullie huis op komen passen? Eventueel met een stabiele hond erbij?
-
- Welke: Grieks
wat een leuk hondje en wat fijn dat ze een stabiel maatje heeft!
Zoals eerder gezegd, het heeft gewoon tijd nodig! Wij hebben diverse angstige honden opgevangen en we hebben ze de eerste weken vooral met rust gelaten en laten bijkomen van alle avonturen. Daarna stapje voor stapje steeds wat meer aanhalen.
Het gaat zeker maanden duren, maar dan heb je waarschijnlijk ook een fijn en blij hondje
Zoals eerder gezegd, het heeft gewoon tijd nodig! Wij hebben diverse angstige honden opgevangen en we hebben ze de eerste weken vooral met rust gelaten en laten bijkomen van alle avonturen. Daarna stapje voor stapje steeds wat meer aanhalen.
Het gaat zeker maanden duren, maar dan heb je waarschijnlijk ook een fijn en blij hondje
-
- Honden: 1
- Welke: Oud Duitse herder
Helemaal mee eens. De honden van mijn ouders die ook op latere leeftijd kwamen hebben echt lang de tijd nodig gehad om echt zichzelf te zijn. Soms na een jaar zagen wij in positieve zin nog veranderingen in hun gedrag. Ze is er net, super spannend. Ze moet jullie nog leren kennen. Haar nieuwe omgeving vertrouwen. En leren dat ze lekker zichzelf mag gaan zijn. Met rust en regelmaat gaan jullie een eind komen, maar vooral bergen geduld.Alfilillo schreef: ↑29 jul 2022, 14:43 Hoi, Welkom!
-
- Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond
Wil je een eerlijk antwoord? Ik zou heel niet op vakantie gaan!
Neem je de het prulleke mee is dat denk ik teveel prikkeling.
Laat je iemand anders oppassen of zelfs in een pension is dat nog veel meer (intense) prikkeling.
Dus tsja.. ik zou lekker thuisblijven, met beide honden.
Suzanne
Laat je iemand anders oppassen of zelfs in een pension is dat nog veel meer (intense) prikkeling.
Suzanne
- Alfilillo
- Welke: Podenco en kruising
Ik had er niet bij stilgestaan dat Sultan wel mee op reis zou gaan. Dat lijkt me inderdaad behoorlijk heftig voor Nyah.
Rust regelmaat ritme.
Ik heb al jaren buitenlandse honden ook tijden opgevangen, geen dwang al helemaal niet tegen zin aaien ( wie verzint dat ) . En ze komt echt vanzelf. Echt. Ik snap hoe je je voelt maar echt het komt goed.
Geef het tijd en besteed er eigenlijk geen aandacht aan, ze komt vanzelf . Je kan hooguit af en toe wat lekkers laten vallen en doorlopen , niet paaien niet overhalen. T komt goed maar t heeft heel veel tijd nodig.
Ik heb al jaren buitenlandse honden ook tijden opgevangen, geen dwang al helemaal niet tegen zin aaien ( wie verzint dat ) . En ze komt echt vanzelf. Echt. Ik snap hoe je je voelt maar echt het komt goed.
Geef het tijd en besteed er eigenlijk geen aandacht aan, ze komt vanzelf . Je kan hooguit af en toe wat lekkers laten vallen en doorlopen , niet paaien niet overhalen. T komt goed maar t heeft heel veel tijd nodig.
- Fenneke
- Honden: 1
- Welke: Witte herder en nu een hún
Ik kan mij hier ook bij aansluiten. Is ze net ietsje gewend moet ze weer ergens anders heen.~Suzanne~ schreef: ↑29 jul 2022, 20:20 Wil je een eerlijk antwoord? Ik zou heel niet op vakantie gaan!
Suzanne
Dan ben je weer terug bij af en is het bertrouwen weer weg. Ik zou het niet doen.
Verder ik heb nu mijn 5e opvanger en de 3 rren kan ik je aanraden. Rust Regelmaat Reinheid.
Haar mand is haar plaats en daar moet ze echt rust hebben. Dus niet aaien of storen , wat al meer gezegd id.
Voeren uit je hand is prima maar verder niets. Nidt proberen te aaien. Brokjes en weer klaar. Het komt wel goed. Beter in ieder geval.
Ik zag soms na een jasr nog dingen waarvan ik dacht oh dat ben je dus ook..
Nou ja wat hewi ook zegt dus
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
Dank weer voor de reacties. Ik had van tevoren bij de stichting aangegeven dat wij in september naar het buitenland gaan. Dit is niet vanwege een vakantie maar vanwege het feit dat mijn zoon in het buitenland gaat trouwen. Volgens de stichting zou dit geen probleem zijn voor Nyah, ze zou tegen die tijd al voldoende gewend zijn bij ons maar wellicht hebben zij niet geweten hoe angstig zij is.
Er is iemand die via via heeft laten weten op beide honden te willen passen (Sultan gaat ook niet mee, het betreft een vliegreis van ongeveer 10 uur) en deze dame heeft ook nog eens ervaring met angstige honden. We hebben haar nog niet gesproken maar dit zal binnenkort gebeuren. Klinkt te mooi om waar te zijn maar ik hoop dat dit doorgaat.
Er is iemand die via via heeft laten weten op beide honden te willen passen (Sultan gaat ook niet mee, het betreft een vliegreis van ongeveer 10 uur) en deze dame heeft ook nog eens ervaring met angstige honden. We hebben haar nog niet gesproken maar dit zal binnenkort gebeuren. Klinkt te mooi om waar te zijn maar ik hoop dat dit doorgaat.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Hoe lang gaan jullie naar dit verre oord?
- annnie
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
Het meeste is al wel gezegd. Maar geef het vooral tijd. Babbel tegen d'r aan terwijl je in huis bezig bent, maar laat haar vooral gewoon zijn. Dan kijkt ze van de andere hond wel af dat jullie ook leuk zijn.
Mijn Spanjaard heeft een soortgelijke achtergrond als jouw hondje. Gelukkig zonder de angst, maar ze was best serieus in het begin, eigenlijk niet wat ik van een jonge hond verwachte. Ze is er sinds december en de laatste 2 maanden is ze echt aan het veranderen in een blij ei en heb ik het gevoel dat ze nu zelf ook vindt dat ze 'thuis' is.
Mijn Spanjaard heeft een soortgelijke achtergrond als jouw hondje. Gelukkig zonder de angst, maar ze was best serieus in het begin, eigenlijk niet wat ik van een jonge hond verwachte. Ze is er sinds december en de laatste 2 maanden is ze echt aan het veranderen in een blij ei en heb ik het gevoel dat ze nu zelf ook vindt dat ze 'thuis' is.
-
- Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond
Tsja.... aan mij heb je niets. Ik bestempel dit als een vakantie, niet iets wat zakelijk moet en onder geen voorwaarde is uit te stellen.Wolpet schreef: ↑29 jul 2022, 21:50 Dank weer voor de reacties. Ik had van tevoren bij de stichting aangegeven dat wij in september naar het buitenland gaan. Dit is niet vanwege een vakantie maar vanwege het feit dat mijn zoon in het buitenland gaat trouwen. Volgens de stichting zou dit geen probleem zijn voor Nyah, ze zou tegen die tijd al voldoende gewend zijn bij ons maar wellicht hebben zij niet geweten hoe angstig zij is.
Ik heb geen kinderen dus ik zou niet weten hoe de prioriteiten horen te liggen maar ik zou serieus niet gaan. Iemand die nu nog niet kent (en de honden ook niet) op je honden laten passen? Een volkomen vreemde in je huis..? Nope, sorry, no can do.
Nogmaals; aan mij heb je niets. Ik zou niet gaan en de hond prio geven; die krijgt anders een forse bak met prikkels over zich heen waarvan je je nog maar moet afvragen hoe die erdoor komt. Je kent die persoon niet eens! Weet jij veel hoe ze straks met je honden omgaat?
Suzanne
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Het zou weer een keer niet .
Heb je vóór haar adoptie ook filmpjes gezien hoe ze zich daar bij hen gedroeg?
Dubio. Trouwerij stel je niet zo even uit. Hoe lang blijven jullie weg?
Als die persoon wel een oppasoptie is zou ik haar wel een paar keer van tevoren willen zien.
Er is niemand in jullie persoonlijke kring die op kan passen?
Als die persoon wel een oppasoptie is zou ik haar wel een paar keer van tevoren willen zien.
Er is niemand in jullie persoonlijke kring die op kan passen?