Pupprijs

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Dagmar
Posts in topic: 34

Re: Pupprijs

Bericht door Dagmar »

Pyrnoah schreef: 14 aug 2022, 14:17
Nanna schreef: 14 aug 2022, 14:00 Ook bij dure pups is de garantie vaak tot aan de voordeur hoor.
Ja dat denk ik dus ook. :lol1:
Er is geen verschil. Garantie is wettelijk bepaald, met of zonder contract.
Of je moet erin zetten dat je bij een verwijtbaar defect afhankelijk van de reparatiekosten 3 x de aanschafwaarde vergoedt, maar dan heb ik liever gewoon geen verwijtbaar defect.
De rest is een glijdende schaal, dat kun je niet in een contract zetten. Stel dat je hele nest onverwacht/niet verwijtbaar primaire epilepsie blijkt te ontwikkelen, dan snap ik dat je uit betrokkenheid graag iedereen de aankoopprijs terug wilt geven.
Maar zo zijn er ook zat de fokker niet verwijtbare zaken te bedenken waar je geen cent aan uit zou geven en nog liever die hond terug hebt.
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 16

Bericht door ranetje »

Maart schreef: 14 aug 2022, 13:42
ranetje schreef: 14 aug 2022, 13:27
Maart schreef: 14 aug 2022, 13:14 Nou ja, je koopt een levend wezen, daar horen kosten bij. Dat geroep dat fokkers ineens alles zouden moeten betalen als er wat mis gaat, vind ik even zeer onzin als die torenhoge pupprijzen.
Dikke pech als je veel kosten hebt ja, maar waarom je die verantwoordelijkheid niet zelf zou moeten dragen, ontgaat me.
Dat ben ik met je eens.
De enige uitzondering voor mij is als de fokker doelbewust zou fokken met een hond waar ernstige erfelijke afwijkingen kunnen worden verwacht.
Maar ook daar draag je ook weer zelf aan bij door je vooraf te informeren.
Ik heb ooit de helft van de pupprijs terug betaald aan iemand. Dikke pech met een afwijking, niet zijn noch mijn schuld, die mens heeft daar ook veel geld aan opgehangen. Maar geen denken aan dat ik dat dan volledig zou gaan betalen of me daar verantwoordelijk zou moeten voor voelen.
De helft terug vond ik wel prima (en hij ook).
Dat geldt alleen voor iets wat wel bekend is.
Wat niet bekend is kan je ook niet onderzoeken als de fokker daarover zwijgt.

Dat bijdragen is dan een mooi gebaar als je het zelf ook niet weet hé?
Ondanks gezondheidsonderzoeken en zo.
Ik zou me denk ik dan ook wel verplicht voelen om bij te dragen.
Afbeelding
Dagmar
Posts in topic: 34

Bericht door Dagmar »

Manuma schreef: 14 aug 2022, 14:14 Action variant. Jezus.
Geef me maar een Toepels, ik wijs wel even aan wat de echte actionvarianten zijn.

De look a like labrador uit ongeteste ouders kan natuurlijk zo bij de vette stinkende pastabek van de cruftswinnaar in de ramsjbak.
Afbeelding
pioenroos
Posts in topic: 8
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Pyrnoah schreef: 14 aug 2022, 14:17
Nanna schreef: 14 aug 2022, 14:00 Ook bij dure pups is de garantie vaak tot aan de voordeur hoor.
Ja dat denk ik dus ook. :lol1:
Volgens de wet geldt die garantie wel hoor. Ja, zat fokkers die niet thuis geven of in het geval van HD de vraag opwerpen of het wel aangeboren is. (Meen dat het beiden is, omgeving en aanleg. Maar, verrassend genoeg is de omgevingsfactor vooral een gladde vloer de eerste weken van hun leven, bij de fokker zelf dus)
Flora's fokker vergoed ook gewoon dus ik weet niet beter. Laatst was bij haar sprake van een pup met een mogelijk niet goed aangelegde blaas. Lijkt mee te vallen maar ze zou gewoon betaald hebben.
Er zijn ook rechtszaken geweest en de fokker moest gewoon vergoeden.

Ik ben daar ook vanuit gegaan dat dit 1 van de risico's is van fokken. En het geld om tot pupprijs te helpen mocht een pup een aangeboren aandoening hebben staat nog steeds apart :19:
Ik heb mijn pupprijs gebaseerd op voor mij een 'gratis' pup als alles goed gaat bij een gemiddelde (5 pups voor schapendoes) nestgrootte. Dit was ook gelijk mijn max. Dus als Flora klein nest had en/of ik onverhoopt hogere kosten had (medisch of zoals ik had sterk gestegen kvv prijzen) dan leg ik er geld op toe. Als er meer dan 5 pups waren geweest had ik de prijs omlaag gegooid. Heb dit ook precies zo gezegd tegen de pupkopers.
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 2
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Ik kijk ook niet echt naar prijs, maar naar de hond en naar de fokker of de stichting/herplaatser. Verschil is wel dat ik bij een fokker waarbij ik geen goed gevoel heb (geen echte openheid, verkooppraatjes, te rooskleurige verhalen, manier van opgroeien van de pups en omgang met de honden, prijs is daarbij eigenlijk geen factor) al afhaak voordat ik de honden überhaupt heb gezien, en bij een herplaatser een hond dusdanig graag kan willen hebben, dat ik voor lief neem dat het asiel of de stichting eigenlijk niet aan mijn wensen en eisen voldoet.
Amoz kwam bijvoorbeeld ongetest op mediterrane ziektes (was niet mogelijk, want niet te benaderen) en bleek later Leishmania te hebben. Ik wist natuurlijk dat dat een mogelijkheid was, maar in andere omstandigheden zou ik altijd willen dat de hond vooraf getest was en de uitslagen willen kunnen inzien. Maar ja, het was Amoz, ik wilde hem gewoon en nam dus willens en wetens die gok. Terwijl ik bij een fokker die niet test op genetische aandoeningen bij voorbaat al was afgehaakt, dan had ik nog geen hond of pup gezien.
Marc schreef: 14 aug 2022, 14:40 Dat heb ik met een stichting gehad dus. Oh....heeft hij hartwormen en babesia? Dan zal jij wel geen vlooienband hebben gekocht. En hij heeft aan een slak gelikt in Noord Holland. Je hebt niet goed voor hem gezorgd. Want wij gaven hem dan wel graatmager met de opmerking dat hij gezond was en goed eten en liefde nodig had maar hij was toen wel gezond. Toedels en je krijgt van onze stichting nooit meer een hond.

Dus ook bepaalde stichtingen kunnen er wat van.
Jazeker, helaas :cry: En naast jouw schrijnende verhaal over Tom ken ik nog wel meer van dergelijke voorbeelden. Ik vind die manier van handelen heel vergelijkbaar met broodfok: het gaat alleen maar om zo snel mogelijk de honden plaatsen en er zo min mogelijk moeite voor doen en zo min mogelijk geld aan kwijt zijn en daarna vooral niet thuis geven of je verantwoordelijkheid niet nemen als er iets mis blijkt. Doe je het als stichting wel volgens de regels, inclusief alle gezondheidstesten - en die stichtingen zijn er echt - dan kom je echt niet uit met die € 300 - € 350 aan adoptiegeld (in ieder geval vanuit Spanje, mogelijk wel vanuit bijvoorbeeld Roemenië waar de dierenartskosten volgens mij een stuk lager zijn). Maar als het om de prijs gaat, schijnt er nog één ding erger te zijn dan fokkers die aan een pup verdienen, namelijk stichtingen die meer dan € 300 vragen omdat ze alles volgens de geschreven en ongeschreven regels doen en het anders echt niet kunnen bekostigen :ugh:
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 23
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Nanna schreef: 14 aug 2022, 10:48 Of je koopt je hele rashond in Hongarije. Daar zitten prima fokkers.
Voor Panni en Csikasz heb ik respectievelijk 800 en 500 euro betaald. Csikasz was goedkoper vanwege haar witte borstvlek.
Ouders getest op ogen en HD en mooie kampioensouders. Fokster let erg op karakters.
Voor 35 euro vlieg je vanaf Eindhoven naar Boedapest. Kun je er als je wilt meteen een leuke vakantie aan vastknopen.
Een kennis van een vriendin heeft er een Engelse Bulldog gekocht. Ook 800 euro en met stamboom van een goede fokker. Het is een voor het ras mooie en functionele hond.
Wat betalen we hier voor een EB? Volgens mij zit dat al tussen de 2500 en 3000 euro.
Maar een buitenlandse pup mag pas na 15 weken over de grens, toch? (rabies) Ik denk dat veel pupkopers juist die eerste weken belangrijk/leuk vinden.
Nanna

Bericht door Nanna »

CatnDog schreef: 14 aug 2022, 15:25
Nanna schreef: 14 aug 2022, 10:48 Of je koopt je hele rashond in Hongarije. Daar zitten prima fokkers.
Voor Panni en Csikasz heb ik respectievelijk 800 en 500 euro betaald. Csikasz was goedkoper vanwege haar witte borstvlek.
Ouders getest op ogen en HD en mooie kampioensouders. Fokster let erg op karakters.
Voor 35 euro vlieg je vanaf Eindhoven naar Boedapest. Kun je er als je wilt meteen een leuke vakantie aan vastknopen.
Een kennis van een vriendin heeft er een Engelse Bulldog gekocht. Ook 800 euro en met stamboom van een goede fokker. Het is een voor het ras mooie en functionele hond.
Wat betalen we hier voor een EB? Volgens mij zit dat al tussen de 2500 en 3000 euro.
Maar een buitenlandse pup mag pas na 15 weken over de grens, toch? (rabies) Ik denk dat veel pupkopers juist die eerste weken belangrijk/leuk vinden.
Ja, dat is een afweging. Ik vond het geen enkel probleem. Die pups kwamen hier zindelijk aan. En konden meteen hele nachten doorhalen. Wat mij betreft winwin.
Smoushond
Posts in topic: 15

Bericht door Smoushond »

Tara koopt honden om mee te werken dan is het toch logisch dat je het beste van het beste wil ? En dan is het nog maar afwachten hoe het gaat 😉 in die zin snap ik de action variant wel.

Wij hebben Heavy gekocht om mee te gaan sporten en daar betaal je wat meer voor maar dat is een keuze die je maakt . Net als een dure racefiets of mountainbike. Dat wil helemaal niet zeggen dat de hond een gebruiksvoorwerp is of dat er minder van gehouden wordt

De ouders en voorouders hebben prestaties geleverd en daar betaal je voor
Afbeelding
Omega
Posts in topic: 4
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

Maart schreef: 14 aug 2022, 17:58 Nou, genoeg (x)herders die ook werken en niet voor 3000 euro als pup over de toonbank gaan.
Niet slecht voor Alieexpress rommel.
Topic kort samengevat: het is maar net wat de gek er voor geeft. :ok:
Afbeelding
Pauline
Posts in topic: 6
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Marc schreef: 14 aug 2022, 11:58Welke kosten maak je als je reu dekt en wat verklaart de dekprijs anders dan een slaatje uit je hond slaan? Leg me dat eens uit?
Als je een goed functionerende hond hebt, maar voor een dekking wordt het wel gewenst geacht om zwart op wit te hebben dat hij geen lijder of drager is van afwijking x,y of z, dan kost het geld om hem daarop te laten testen. Als je dat niet zo gauw uit jezelf had gedaan maar vooral voor de statistiek of om het zeker te weten, dan is het wel billijk als de eigenaar van de teef daar op z'n minst wat in bijdraagt.

Mijn eerste twee reuen hebben allebei een paar keer gedekt. Daarvoor was het wenselijk om ze op HD te laten onderzoeken. Nu had ik de mazzel dat ik iemand kende die erg bij het ras betrokken was, en toen nog praktiserend dierenarts was. Ik mocht beide honden bij haar voor de halve prijs laten röntgenen, en toen ze toch groggy op de tafel lagen heeft ze meteen hun gebit schoongemaakt.
Dat vond ik alweer mooi genoeg dus ik heb voor hun dekkingen niks gevraagd. Van één eigenaar heb ik een bloemstuk gekregen en van een grotere fokker die meer in 'kostenplaatje' dacht en er dus wel vreemd van opkeek, f 100 voor de moeite wat ik echt moest aannemen (ik was ook nog naar hem geweest en de volgende dag weer om mijn reu weer op te halen. Kwam beter uit dan dat hij naar mij toe ging, dus het scheelde hem ook nog benzinekosten.)

Als ik nu een reu had gehad die voor de fok wordt gevraagd..... men wil tegenwoordig liefst niet alleen heupfoto's zien maar ook van rug en ellebogen, en er is in een paar nesten een ziekte geconstateerd waarvan het ook wel geruststellend is om even op na te laten kijken. Ik zou toch in elk geval 'iets' van die kosten vergoed willen hebben.
Zamunda
Posts in topic: 3
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Pauline schreef: 14 aug 2022, 18:02
Marc schreef: 14 aug 2022, 11:58Welke kosten maak je als je reu dekt en wat verklaart de dekprijs anders dan een slaatje uit je hond slaan? Leg me dat eens uit?
Als je een goed functionerende hond hebt, maar voor een dekking wordt het wel gewenst geacht om zwart op wit te hebben dat hij geen lijder of drager is van afwijking x,y of z, dan kost het geld om hem daarop te laten testen. Als je dat niet zo gauw uit jezelf had gedaan maar vooral voor de statistiek of om het zeker te weten, dan is het wel billijk als de eigenaar van de teef daar op z'n minst wat in bijdraagt.

Mijn eerste twee reuen hebben allebei een paar keer gedekt. Daarvoor was het wenselijk om ze op HD te laten onderzoeken. Nu had ik de mazzel dat ik iemand kende die erg bij het ras betrokken was, en toen nog praktiserend dierenarts was. Ik mocht beide honden bij haar voor de halve prijs laten röntgenen, en toen ze toch groggy op de tafel lagen heeft ze meteen hun gebit schoongemaakt.
Dat vond ik alweer mooi genoeg dus ik heb voor hun dekkingen niks gevraagd. Van één eigenaar heb ik een bloemstuk gekregen en van een grotere fokker die meer in 'kostenplaatje' dacht en er dus wel vreemd van opkeek, f 100 voor de moeite wat ik echt moest aannemen (ik was ook nog naar hem geweest en de volgende dag weer om mijn reu weer op te halen. Kwam beter uit dan dat hij naar mij toe ging, dus het scheelde hem ook nog benzinekosten.)

Als ik nu een reu had gehad die voor de fok wordt gevraagd..... men wil tegenwoordig liefst niet alleen heupfoto's zien maar ook van rug en ellebogen, en er is in een paar nesten een ziekte geconstateerd waarvan het ook wel geruststellend is om even op na te laten kijken. Ik zou toch in elk geval 'iets' van die kosten vergoed willen hebben.
Maar 1000 euro per dekking? Of nog meer zelfs? Maar net wat Omega zegt: het is wat de gek ervoor geeft (en dat komt dan vooral op de pupkoper neer natuurlijk want de fokker rekent de dekkosten uiteraard mee).
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Pauline
Contacteer:

Bericht door Pauline »

ja ik zou er geen achterlijke bedragen voor vragen hoor. Staat zo pooierig. Geld verdienen kan ik zelf wel. Maar een fatsoenlijke bijdrage in de kosten van die onderzoeken toch zeker wel.

De zin van elke keer € 1000 of zo voor en dekking vragen zie ik ook niet zo.
Nanna

Bericht door Nanna »

*jammermodus aan*

“Ja maar hij mag van de rasvereniging maar vijf keer dekken”😤
Nou, vijf keer duizend euro, ik zie niet hoe je dat allemaal uit kunt geven aan een eenmalig heuponderzoek. Laten we er voor de lol nog een paar showtjes en een oogonderzoek bij optellen. Dan nog zie ik die 5000 euro nog bij lange na niet op de teller verschijnen hoor.
Ik zat in de teckels. Daar was het dekgeld 200 euro😂😂😂
ranetje

Bericht door ranetje »

Nanna schreef: 14 aug 2022, 18:16 *jammermodus aan*

“Ja maar hij mag van de rasvereniging maar vijf keer dekken”😤
Nou, vijf keer duizend euro, ik zie niet hoe je dat allemaal uit kunt geven aan een eenmalig heuponderzoek. Laten we er voor de lol nog een paar showtjes en een oogonderzoek bij optellen. Dan nog zie ik die 5000 euro nog bij lange na niet op de teller verschijnen hoor.
Ik zat in de teckels. Daar was het dekgeld 200 euro😂😂😂
Dat was toen.
Teckels kostten toen ook geen 1000 euro :P
Afbeelding
Pauline
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Maart schreef: 14 aug 2022, 18:14 Sommige dekkingen zijn ook voor niets geweest, Runar is oa gebruikt geweest door zijn eigen fokker, hoe idioot zou ik zijn als ik daar geld voor had gevraagd? :19:
haha, degene die vond dat ik er toch in elk geval f 100 voor moest aannemen was nu net de eigen fokker :F:
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik bedoel maar dat toen niet als dekgeld een pupprijs werd gerekend. Iets wat bij andere rassen wel gebeurt.
Kruimel
Honden: 2
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Die 900 euro was gewoon van de fokker van Logi. Pupprijs bij een redelijk groot nest is gebruikelijk.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
EchoMira
Posts in topic: 55
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Smoushond schreef: 14 aug 2022, 17:55 Tara koopt honden om mee te werken dan is het toch logisch dat je het beste van het beste wil ? En dan is het nog maar afwachten hoe het gaat 😉 in die zin snap ik de action variant wel.

Wij hebben Heavy gekocht om mee te gaan sporten en daar betaal je wat meer voor maar dat is een keuze die je maakt . Net als een dure racefiets of mountainbike. Dat wil helemaal niet zeggen dat de hond een gebruiksvoorwerp is of dat er minder van gehouden wordt

De ouders en voorouders hebben prestaties geleverd en daar betaal je voor
Mira's voorouders hebben ook niet onverdienstelijk gepresteerd. Niemand die meteen met eurotekens in de ogen staat te fantaseren over wat je er dan extra voor kunt vangen.

Daarnaast hoort elke hond van een ras het werk te kunnen doen. Als ze dat niet kunnen zou dat dus korting betekenen, geen bonus voor een jachthond die je daadwerkelijk voor de jacht kunt inzetten.

Maar goed, ik geloof het wel met al die bijbedachte redenatietjes die er steevast op neer moeten komen dat je geld krijgt. :LOL:
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Als die hond nou na 3 jaar een beetje tegenvalt en toch niet helemaal de bonuskwaliteit biedt die we bij het afrekenen voor ogen hadden, krijg je dan alsnog het actiontarief?

Of betaal je dan ineens niet meer voor wat je gekregen hebt?
jenn90
Posts in topic: 1

Bericht door jenn90 »

Ik als (kruising) dekreu eigenaar heb bij beide teefjes die Dakar gedekt heeft overlegd met de fokkers wat ze fair vinden als dekgeld. Ik heb dakar laten rontgen hd/ed/rug dna test voor evt. gebreken, ecvo test en hart echo. Mocht er in de toekomst Dakar nog een keer gevraagd worden zal ik ook weer de ecvo doen en hartecho.
En als ik dan maar als ‘geldwolf’ word gezien dat ik graag dekgeld ontvang dan is het maar zo, als de desbetreffende fokker en ik maar overeenkomen wat voor ons beiden een fair bedrag is interesseert het mij niet wat een ander vind.

Edit: wat tekst toegevoegd
Laatst gewijzigd door jenn90 op 14 aug 2022, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

EchoMira schreef: 14 aug 2022, 18:53 Als die hond nou na 3 jaar een beetje tegenvalt en toch niet helemaal de bonuskwaliteit biedt die we bij het afrekenen voor ogen hadden, krijg je dan alsnog het actiontarief?

Dan heb je het zelf verknald met opvoeden en trainen.
Dat je de kwaliteit er niet uit kan halen ligt niet aan de fokker :pffff:
Afbeelding
_Tiny_
Posts in topic: 24
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Ik heb een pup gekregen in ruil voor een dekking :E:
Als je dan toch geld wilt verdienen met de honden is een paar dekreuen houden veel lucratiever. Die kunnen het hele jaar door geld voor je verdienen en alle risico's zoals sterfte en medische ingrijpen zijn voor de teefeigenaar.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

ranetje schreef: 14 aug 2022, 18:57
EchoMira schreef: 14 aug 2022, 18:53 Als die hond nou na 3 jaar een beetje tegenvalt en toch niet helemaal de bonuskwaliteit biedt die we bij het afrekenen voor ogen hadden, krijg je dan alsnog het actiontarief?

Dan heb je het zelf verknald met opvoeden en trainen.
Dat je de kwaliteit er niet uit kan halen ligt niet aan de fokker :pffff:
Hahaha. Ja, dat is natuurlijk ook niet onwaar.

Alhoewel. Als je je peperdure bichonnetje van 4000 piek naar de juiste trimmer doet zou je een cruftshond moeten hebben, toch?
Als hij dan toch niet helemaal de juiste vacht heeft? Of zijn trippeltje niet geheel adellijk is?

Die amerikanen doen het trouwens weer anders. Die beslissen met 6 weken wat pet quality is en die gaan dan voor weinig weg en de rest is dan al een nieuwe ster waar...u raadt het wellicht al...voor geschoven moet worden.

Hier zie ik trouwens ook dure honden waarvan de kwaliteit alsnog pet is. Meestal van die doodledingen.
mijke
Posts in topic: 22

Bericht door mijke »

Diana schreef: 14 aug 2022, 15:11 Ik kijk ook niet echt naar prijs, maar naar de hond en naar de fokker of de stichting/herplaatser. Verschil is wel dat ik bij een fokker waarbij ik geen goed gevoel heb (geen echte openheid, verkooppraatjes, te rooskleurige verhalen, manier van opgroeien van de pups en omgang met de honden, prijs is daarbij eigenlijk geen factor) al afhaak voordat ik de honden überhaupt heb gezien, en bij een herplaatser een hond dusdanig graag kan willen hebben, dat ik voor lief neem dat het asiel of de stichting eigenlijk niet aan mijn wensen en eisen voldoet.
Amoz kwam bijvoorbeeld ongetest op mediterrane ziektes (was niet mogelijk, want niet te benaderen) en bleek later Leishmania te hebben. Ik wist natuurlijk dat dat een mogelijkheid was, maar in andere omstandigheden zou ik altijd willen dat de hond vooraf getest was en de uitslagen willen kunnen inzien. Maar ja, het was Amoz, ik wilde hem gewoon en nam dus willens en wetens die gok. Terwijl ik bij een fokker die niet test op genetische aandoeningen bij voorbaat al was afgehaakt, dan had ik nog geen hond of pup gezien.
Marc schreef: 14 aug 2022, 14:40 Dat heb ik met een stichting gehad dus. Oh....heeft hij hartwormen en babesia? Dan zal jij wel geen vlooienband hebben gekocht. En hij heeft aan een slak gelikt in Noord Holland. Je hebt niet goed voor hem gezorgd. Want wij gaven hem dan wel graatmager met de opmerking dat hij gezond was en goed eten en liefde nodig had maar hij was toen wel gezond. Toedels en je krijgt van onze stichting nooit meer een hond.

Dus ook bepaalde stichtingen kunnen er wat van.
Jazeker, helaas :cry: En naast jouw schrijnende verhaal over Tom ken ik nog wel meer van dergelijke voorbeelden. Ik vind die manier van handelen heel vergelijkbaar met broodfok: het gaat alleen maar om zo snel mogelijk de honden plaatsen en er zo min mogelijk moeite voor doen en zo min mogelijk geld aan kwijt zijn en daarna vooral niet thuis geven of je verantwoordelijkheid niet nemen als er iets mis blijkt. Doe je het als stichting wel volgens de regels, inclusief alle gezondheidstesten - en die stichtingen zijn er echt - dan kom je echt niet uit met die € 300 - € 350 aan adoptiegeld (in ieder geval vanuit Spanje, mogelijk wel vanuit bijvoorbeeld Roemenië waar de dierenartskosten volgens mij een stuk lager zijn). Maar als het om de prijs gaat, schijnt er nog één ding erger te zijn dan fokkers die aan een pup verdienen, namelijk stichtingen die meer dan € 300 vragen omdat ze alles volgens de geschreven en ongeschreven regels doen en het anders echt niet kunnen bekostigen :ugh:
Ik was net bij mijn achterbuurvrouw. Die heeft net een hond uit Griekenland geadopteerd, nouja 2 eigenlijk. Eentje had maar 3 poten, dat wist ze van tevoren. Verder volgens de dierenartsverklaring gezond. Nou hij oogde niet gezond, dus naar de dierenarts hier. Getest en wat blijkt? Leishmania, hartworm én ehrlichia. I kid you not. Een gigantisch grote, imposante berghond lag daar midden in de kamer en hij keek niet eens op toen ik bij hem kwam staan, wtf. Mevrouw wou hondjes redden maar dit wordt gewoon een enkeltje dierenarts van de week. En de stichting beweert met droge ogen dat hij echt gezond was op de dag van vertrek :kotz:
Nanna

Bericht door Nanna »

Merle
Color: White and grey
Eyes: Blue
Price: $12,000
Main trait: Speckled coat
😂😂😂😂😂

En dan zit je alsnog met een varkensachtig overprijsd monster die inmiddels kind aan huis is bij de dierenarts..

Afbeelding
Plaats reactie