Mijn buurhondje

Nanna

Mijn buurhondje

Bericht door Nanna »

Soti. Veertien jaar oud.
Had een slecht gebit dus hop naar Evidensia. Ja, dat moest opgeknapt. Dus hondje onder narcose en aan de gang. Volgende dag had Soti het zichtbaar benauwd. Weer naar Evidensia. Opname.
En uiteindelijk euthanasie want ‘linkerhartkamer was sterk vergroot’.
Dat was dus niet vóór de narcose gezien?
Kostenplaatje 2000 euro.

Rattenbende.
ranetje
Posts in topic: 5

Re: Mijn buurhondje

Bericht door ranetje »

Wat een drama.
Wat voel je je dan belazerd :ugh:
Afbeelding
Loraine
Posts in topic: 4
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Ik denk dat ze zoiets haast wel gezien moeten hebben maar alsnog de procedure doorgezet hebben.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
sonj@
Posts in topic: 2

Bericht door sonj@ »

Wat erg, waren de hartklachten helemaal onverwacht? Wat een rekening zeg, alles voor niets.
Kells
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Wat erg!
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Nanna

Bericht door Nanna »

sonj@ schreef: 13 okt 2022, 16:29 Wat erg, waren de hartklachten helemaal onverwacht? Wat een rekening zeg, alles voor niets.
De hartklachten waren niet vooraf genoemd. Ik kan me haast niet voorstellen dat zoiets door een narcose ontstaat. Wel dat een narcose een genadeklap is in zo’n geval. En helemaal op die leeftijd.
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Wat een naar verhaal... en wat een k#$% dierenartsen, dit mag toch niet kunnen.
Kruimel
Posts in topic: 1
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Smerige dieven bij Evidensia. En onkundige klunzen.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Sekreetje

Bericht door Sekreetje »

Wat een ellende. 😕

Onze Tibbe van minimaal 13 is vanmorgen geopereerd bij een Evidensia kliniek. Is ook mijn vaste dierenarts en ik heb er gelukkig hele andere ervaringen.
Afbeelding
Rebble

Bericht door Rebble »

Mijn schoonzus vertelde vorige week dat de hond van een vriendin van haar aangereden was door een bus. Poot verbrijzeld, slagaderlijke bloeding en van alles van binnen kapot. Naar de spoedkliniek (evidensia) gegaan. Hond was er erg slecht aan toe, kostenraming kwam rond de €10.000 uit. Prognose was slecht en eigenaar wilde de hond in laten slapen maar dat gingen ze niet doen. Ze kon kiezen om het hele traject te doorlopen en te betalen of €1000,- betalen en afstand doen maar dan zou ze ook niet op de hoogte worden gehouden. Ze hebben voor het laatste gekozen. Maar dat vond ik dus echt schandalig, je loopt met zo'n toegetakelde hond ook niet naar buiten op zoek naar een dierenarts die wel wil inslapen.
Afbeelding
thom
Honden: 1
Welke: Farah het Portugese meisje

Bericht door thom »

Wat vreselijk zeg.
Afbeelding
Ons Portugese meisje Farah.
sonj@

Bericht door sonj@ »

Rebble schreef: 13 okt 2022, 18:26 Mijn schoonzus vertelde vorige week dat de hond van een vriendin van haar aangereden was door een bus. Poot verbrijzeld, slagaderlijke bloeding en van alles van binnen kapot. Naar de spoedkliniek (evidensia) gegaan. Hond was er erg slecht aan toe, kostenraming kwam rond de €10.000 uit. Prognose was slecht en eigenaar wilde de hond in laten slapen maar dat gingen ze niet doen. Ze kon kiezen om het hele traject te doorlopen en te betalen of €1000,- betalen en afstand doen maar dan zou ze ook niet op de hoogte worden gehouden. Ze hebben voor het laatste gekozen. Maar dat vond ik dus echt schandalig, je loopt met zo'n toegetakelde hond ook niet naar buiten op zoek naar een dierenarts die wel wil inslapen.
Wat erg.
HillieS
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Wat erg zeg!
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Rebble schreef: 13 okt 2022, 18:26 je loopt met zo'n toegetakelde hond ook niet naar buiten op zoek naar een dierenarts die wel wil inslapen.
Moet jij eens opletten. Ik pak mijn hond op en ga naar een ander. Ik laat me door een stel geldbeluste klojo’s niet chanteren.
ranetje
Posts in topic: 5

Bericht door ranetje »

Nanna schreef: 13 okt 2022, 18:38
Rebble schreef: 13 okt 2022, 18:26 je loopt met zo'n toegetakelde hond ook niet naar buiten op zoek naar een dierenarts die wel wil inslapen.
Moet jij eens opletten. Ik pak mijn hond op en ga naar een ander. Ik laat me door een stel geldbeluste klojo’s niet chanteren.
Nou en of :ok:
De ellende is alleen dat je buiten weekdagen nog maar zelden bij een andere DA terecht kunt. :euh:
Afbeelding
Sekreetje

Bericht door Sekreetje »

Rebble schreef: 13 okt 2022, 18:26 Mijn schoonzus vertelde vorige week dat de hond van een vriendin van haar aangereden was door een bus. Poot verbrijzeld, slagaderlijke bloeding en van alles van binnen kapot. Naar de spoedkliniek (evidensia) gegaan. Hond was er erg slecht aan toe, kostenraming kwam rond de €10.000 uit. Prognose was slecht en eigenaar wilde de hond in laten slapen maar dat gingen ze niet doen. Ze kon kiezen om het hele traject te doorlopen en te betalen of €1000,- betalen en afstand doen maar dan zou ze ook niet op de hoogte worden gehouden. Ze hebben voor het laatste gekozen. Maar dat vond ik dus echt schandalig, je loopt met zo'n toegetakelde hond ook niet naar buiten op zoek naar een dierenarts die wel wil inslapen.

WTF! 😱
Afbeelding
K@ren

Bericht door K@ren »

Dit is toch te gek voor woorden :kotz:
Afbeelding
Inge O
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

:80: :80: :80:

Nog liever gooi ik hem met een molensteen om de hals in het water :jank: .
Rebble

Bericht door Rebble »

Ja, ik vind het ook verschrikkelijk om te horen. Het gebeurde op vrijdag eind van de middag/begin van de avond, ze hadden naar het andere dierenziekenhuis kunnen gaan. Ik zou ook mondiger geweest zijn denk ik maar ik weet ook niet meer dan dit. Misschien wilden ze wel ergens anders heen en lieten ze ze niet gaan. Ik kan me voorstellen dat ze gelijk zijn begonnen met behandelen en onderzoeken van de hond en was die dus al elders in het gebouw. Ik vond het iig een bizar verhaal.
Afbeelding
Kipo
Posts in topic: 3

Bericht door Kipo »

Ik vraag me af of dat mag. Ik had het ook niet gepikt. Hier met mijn hond en wel nu. Dierenartsen hebben geen retentierecht, dus mogen ze geen dier houden zonder toestemming van de eigenaar en euthanasie is een reële optie die wél wettelijk is toegestaan.

Ze mogen het wel als optie geven, maar de beslissing hoort bij de eigenaar.
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Schandalig.

Maar het verbaast me niet. Sinds een aflevering van, wat was het... radar?, over Evidensia en Anicura - die bijna ene monopolie hebben op de spoedzorg - heb ik niet zo'n positief beeld meer over de diergeneeskunde in Nederland. Aansmeren van dure behandelingen onder het mom van 'je wilt toch het beste voor je kind/hond'. Geldklopperij.
Laatst gewijzigd door CatnDog op 13 okt 2022, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Budkes
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

Kipo schreef: 13 okt 2022, 20:03 Ik vraag me af of dat mag. Ik had het ook niet gepikt. Hier met mijn hond en wel nu. Dierenartsen hebben geen retentierecht, dus mogen ze geen dier houden zonder toestemming van de eigenaar en euthanasie is een reële optie die wél wettelijk is toegestaan.

Ze mogen het wel als optie geven, maar de beslissing hoort bij de eigenaar.
Nou idd. dit dus, ik hing ze op aan de hoogste boom. Schandalig handelen van die kliniek.
Afbeelding
Loraine
Posts in topic: 4
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Ik weet een praktijk hier die een hond in gijzeling heeft genomen totdat de rekening betaald was.
Toen was ik er echt boos over maar met de informatie die ik nu heb (eigenaar was een notoire wanbetaler) kan ik het nog begrijpen ook.
Niet dat ik het alsnog goedkeur ofzo. 😉
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Marlett

Bericht door Marlett »

Nanna schreef: 13 okt 2022, 16:19 Soti. Veertien jaar oud.
Had een slecht gebit dus hop naar Evidensia. Ja, dat moest opgeknapt. Dus hondje onder narcose en aan de gang. Volgende dag had Soti het zichtbaar benauwd. Weer naar Evidensia. Opname.
En uiteindelijk euthanasie want ‘linkerhartkamer was sterk vergroot’.
Dat was dus niet vóór de narcose gezien?
Kostenplaatje 2000 euro.

Rattenbende.
Valt daar nou nog een klacht over in te dienen bij een tuchtcollege oid? Of ben je bij voorbaat kansloos?

Dat geldkloppen vind ik wel echt irritant ja. Ik weet ook (nog) niet alles op het gebied van honden, dus ik informeerde afgelopen week over titeren en vaccineren.
Ja. Ja, titeren kon zeker.
"Maar dan heb je na drie jaar misschien wel meer kans dat je alsnog moet vaccineren en dan betaal je dus dubbel, of heb ik dat mis?"
Er volgde een moeilijk en vaag antwoord met uiteindelijk de suggestie om éérst te vaccineren en daarna te titeren. :scratch:
Vicky
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Bericht door Vicky »

Wat een triestigheid. :jank:
Afbeelding
Bo en de honden
Plaats reactie