Pup 2021

Tamara
Posts in topic: 10

Re: Pup 2021

Bericht door Tamara »

Sandra&co schreef: 09 okt 2021, 19:40 Ik zit te hópen dat de fokker van Duque ook 2 jaar tijd tussen 2 nesten aanhoudt...dan zou ik komende lente weer een pup hebben. Maar ik weet niet óf hij nog eens zo'n nest doet en überhaupt de ouderdieren nog heeft. Maar ik heb een zoekopdracht in Marktplaats, dus ik merk het snel genoeg :lol1:
Anders vind ik een VEO ook wel een heerlijke voor erbij. Maar het kan ook zo iets héel anders zijn, ik moet het gewoon zien.
Klote van je relatie Sandra, maar zoals je zegt; je eigen plan kunnen trekken is ook waardevol en fijn. :)

Maar, even, ik zou zweren dat ik de vader van Duque heb gezien in een whippet advertentie een paar maanden terug. Wilde je toen nog appen, maar vergeten. Het was een grote mega gespierde greyhound-achtige hond die ik een keer vluchtig heb gezien toen in de advertentie van de pups van Duque zijn nest. Dus die reu wordt iig nog ingezet als dekreu als ik het goed heb gezien. Ach, je ziet wel. Op zoek gaan naar een pup is leuk en jou kennende vind je weer ergens een parel van een hond :)
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

Ja, dat was hem dan. Nou, in ieder geval maakt ie nog pups, dus hopelijk weer een nestje in het voorjaar dan!
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

Hmm... windhondkruising? Windhond? Ik weet het niet... mocht ik hem nog eens tegenkomen dan app ik je meteen.
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 63

Bericht door Smoushond »

Sandra&co schreef: 09 okt 2021, 15:08
Smoushond schreef: 09 okt 2021, 12:48
Sandra&co schreef: 09 okt 2021, 10:57 Ben net single dus eigenlijk moet er een nieuwe pup bij :lol1:
Nou zeg wat jammer dus de herder is ook weg
Ja, dat vind ik wel heel erg, dat-ie daar nog zit. We hebben afgelopen week een week proefsamengewoond en ik wist niet wat ik zag toen ik dagdagelijks meemaakte hoe hij met dat arme beest omging (typische KNPV-manier, afrossen is de oplossing voor álles en "jij hebt geen werklijn, dus je snapt niet dat het zo hoort. Jouw koetsiekoetsie-methode werkt bij deze honden niet."). Bleek ik dus toch maar weer mooi een gefrustreerde-KNPV-kneus aan de haak te hebben geslagen, ik heb dus de hele week m'n eigen honden meegenomen naar m'n werk. Nou ja, dat leek me geen goede basis om samen te gaan wonen zeg maar.
Maar wat had ik die hond graag 'gered'. Helaas heeft m'n ex dan binnen de week een nieuwe hond, dus net als broodfokpupjes 'redden' los ik daar niks mee op. Het knaagt wel.
Nouja zeg :19:
Afbeelding
*Esther
Posts in topic: 8
Honden: 3
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Bericht door *Esther »

Ja, da's beter dan dat ik weer met iets op de proppen kom.🤣
Afbeelding
*Esther
Posts in topic: 8
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Bericht door *Esther »

Maar ik was er reuzeblij mee. Ik zal voor wat jongers gaan😉
Ze was superlief en heerlijk dat ze 't zo goed had de laatste maanden!!!
Afbeelding
Marlett
Posts in topic: 2

Bericht door Marlett »

Sandra&co schreef: 09 okt 2021, 21:00
Tamara schreef: 09 okt 2021, 20:53 Hmm... windhondkruising? Windhond? Ik weet het niet... mocht ik hem nog eens tegenkomen dan app ik je meteen.
Beter van wel ja, ik weet waar je huis woont :S: :lol1:
Niet van dezelfde fokker, want die tip had je van mij :F: maar wel een whippetkruising: https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ODcwODkuMA..
Zamunda
Posts in topic: 29
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Sandra&co schreef: 09 okt 2021, 20:50 Snap niet dat ik die advertentie niet gezien heb. Ik heb "lurcher", "Greyhound" en "Whippet" als zoekopdracht, dus krijg een melding als 1 van die termen in een nieuwe advertentie verschijnen :?
Heb je in je zoekopdrachten ook ''wippet'' staan? Zou ik even toevoegen :') .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Rakkers
Posts in topic: 3

Bericht door Rakkers »

Sandra&co schreef: 10 okt 2021, 22:47 Die ken ik ja, maar die lijken 80% op een BC en ik vind het juist zo mooi om spieren te zien ;) Dat wordt verborgen onder al dat haar.
Valt best mee die vacht.
Laatst gewijzigd door Rakkers op 01 dec 2021, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Nanna

Bericht door Nanna »

Sandra&co schreef: 10 okt 2021, 22:47

Die ken ik ja, maar die lijken 80% op een BC en ik vind het juist zo mooi om spieren te zien ;) Dat wordt verborgen onder al dat haar.
Langhaar is recessief dus deze pups zijn kortharig. Ze dragen dan wel allemaal het gen voor langhaar.
Rakkers

Bericht door Rakkers »

Klopt, het hele nest is kortharig.
Het hele best was ook zwart met witte aftekening
Rakkers

Bericht door Rakkers »

Zit best wel verschil tussen de pups. De mijne vind ik echt een ukkie als ik zijn broer zie op de foto.
Met de 2de enting zat de Duco op net 4 kilo en zijn broer op ruim 6 kilo.
Plaats reactie