Echt he, dat zeggen echt veel mensen op Facebook. Zelfs als kinderen in hun eigen tuin spelen en de hond van de buren de tuin invliegt en een kind pakt geven die mensen nog het kind de schuld.
Nannydog slaat toe
Re: Nannydog slaat toe
Tanja en Anne
Die koter keek verkeerd. Of had een rood jasje aan en dat trekt Killface niet. Of het kind was ziek en in de netuur betekent dat dat je wel dood ken. Dus wat Killface deed was normaal.
- Budkes
- Posts in topic: 7
- Honden: 5
- Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke
Het waren weer oren vol nietjes.....
En je eigen hond in je eigen tuin redden mag ook niet, dan verdien je volgens die aanvallende hond de doodstraf.
Tanja en Anne
In Lanaken gebeurde dinsdagvoormiddag een incident in een huis in de Jan Rosierlaan. Een vrouw lijkt daar aangevallen te zijn door haar drie American Staffords. Het slachtoffer ligt in het ziekenhuis en haar drie honden verblijven voorlopig in het dierenasiel in Kinrooi. Het onderzoek naar wat er precies gebeurd is, loopt nog.
Het incident vond dinsdagmiddag rond 11 uur plaats. De hulpdiensten kregen een oproep van een zwaargewonde vrouw die door haar eigen honden gebeten zou zijn. De vrouw, die in een rolstoel zit werd naar het ziekenhuis gebracht. “Daar verblijft ze nu nog steeds”, zegt burgemeester Marino Keulen.
“Het gaat om een hulpbehoevende vrouw die nog maar net uit het ziekenhuis kwam.
Slecht opgefoet.
Het incident vond dinsdagmiddag rond 11 uur plaats. De hulpdiensten kregen een oproep van een zwaargewonde vrouw die door haar eigen honden gebeten zou zijn. De vrouw, die in een rolstoel zit werd naar het ziekenhuis gebracht. “Daar verblijft ze nu nog steeds”, zegt burgemeester Marino Keulen.
Slecht opgefoet.
-
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Labrador Retrievers
Ik snap het niet hè, wat moet je met zo'n krokodil? Wat is er nou leuk aan aan het hebben van zo'n hond die binnen een nano seconde kan bedenken dat alles om hem heen dood moet? Hoe meer ik dit soort verhalen lees hoe meer in dit type hond met een grote boog links laat liggen.
Ik vindt het haast nog bijzonderder dat in een land van regels dit soort type honden gewoon mag zonder sancties. Aan alle kanten is wel duidelijk dat je behoorlijk sterk in je schoenen moet staan voor zo'n type hond en er zeker van moet zijn dat de rest van de maatschappij veilig moet blijven en elke simpele ziel kan aan een klapkaak komen.....
Ik snap dat het lastig is met al die kruisingen en rassen die onder de noemer hoog risico hond vallen maar kom op.....hoeveel mensen en andere honden moeten nog slachtoffer worden?
Ik vindt het haast nog bijzonderder dat in een land van regels dit soort type honden gewoon mag zonder sancties. Aan alle kanten is wel duidelijk dat je behoorlijk sterk in je schoenen moet staan voor zo'n type hond en er zeker van moet zijn dat de rest van de maatschappij veilig moet blijven en elke simpele ziel kan aan een klapkaak komen.....
Ik snap dat het lastig is met al die kruisingen en rassen die onder de noemer hoog risico hond vallen maar kom op.....hoeveel mensen en andere honden moeten nog slachtoffer worden?
- Célie
- Posts in topic: 58
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
hulphond die de vrouw wilde helpen natuurlijkNanna schreef: ↑17 feb 2023, 23:33 In Lanaken gebeurde dinsdagvoormiddag een incident in een huis in de Jan Rosierlaan. Een vrouw lijkt daar aangevallen te zijn door haar drie American Staffords. Het slachtoffer ligt in het ziekenhuis en haar drie honden verblijven voorlopig in het dierenasiel in Kinrooi. Het onderzoek naar wat er precies gebeurd is, loopt nog.
Slecht opgefoet.
- Célie
- Posts in topic: 58
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
kwestie van opvoedenFabienne schreef: ↑18 feb 2023, 07:56 Ik snap het niet hè, wat moet je met zo'n krokodil? Wat is er nou leuk aan aan het hebben van zo'n hond die binnen een nano seconde kan bedenken dat alles om hem heen dood moet? Hoe meer ik dit soort verhalen lees hoe meer in dit type hond met een grote boog links laat liggen.
-
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Labrador Retrievers
O ja dat was hetCélie schreef: ↑20 feb 2023, 11:32kwestie van opvoedenFabienne schreef: ↑18 feb 2023, 07:56 Ik snap het niet hè, wat moet je met zo'n krokodil? Wat is er nou leuk aan aan het hebben van zo'n hond die binnen een nano seconde kan bedenken dat alles om hem heen dood moet? Hoe meer ik dit soort verhalen lees hoe meer in dit type hond met een grote boog links laat liggen.
- Diana
- Posts in topic: 20
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
In Valencia is een 67-jarige vrouw overleden na een aanval van een gedumpte/loslopende pitbull zonder baas: https://www.levante-emv.com/sucesos/202 ... 95343.html
https://nypost.com/2023/03/02/a-dog-bit ... n-my-face/
Dat dedie anders noooiit.
Maar ja.
Daar zit je dan, met je behaarde neus.
Dat dedie anders noooiit.
Maar ja.
Daar zit je dan, met je behaarde neus.
Weer eentje voor de lijst.
Kind van twee dat op bezoek was bij jarige oma. Hele dag met de hond gespeeld en op het eind vond de hond het mooi geweest en beet het kind dood. Deettieandersnooit. Uiteraard.
https://www.fox5dc.com/news/dog-kills-2 ... n-maryland
Kind van twee dat op bezoek was bij jarige oma. Hele dag met de hond gespeeld en op het eind vond de hond het mooi geweest en beet het kind dood. Deettieandersnooit. Uiteraard.
https://www.fox5dc.com/news/dog-kills-2 ... n-maryland
‘Bayke werd door ‘vechthond’ uit het niets doodgebeten: ‘Hij gaf geen kik, pats, dat was het’
Slechts een half jaar oud werd Bayke. Tijdens een wandeling in het Liesbos bij Etten-Leur werd ze vanuit het niets doodgebeten. Door een hond die in die buurt mogelijk ook een paard de dood in joeg. De eigenaar moet 1 mei voorkomen. Maar of hij verschijnt?’
Weer door zo’n kutvechthond.
Slechts een half jaar oud werd Bayke. Tijdens een wandeling in het Liesbos bij Etten-Leur werd ze vanuit het niets doodgebeten. Door een hond die in die buurt mogelijk ook een paard de dood in joeg. De eigenaar moet 1 mei voorkomen. Maar of hij verschijnt?’
Weer door zo’n kutvechthond.
Wat erg van dat lieve hondje.
Ik vind het doodeng dat die vechthonden zo uit het niets kunnen aanvallen.
Ik vind het doodeng dat die vechthonden zo uit het niets kunnen aanvallen.
Zelfs met Toos loop ik om voor die k*t honden.
Vaak loopt er zo'n geval bij met zo'n klein piemeltje natuurlijk... en als ze Toos dan zien moeten ze natuurlijk ff slikken want dan hebben ze ineens maar een klein iel hondje aan de lijn.
Dan moet er even extra stoer worden gedaan.. gaan zie die krengen lopen opjutten
Godzijdank loopt er bij ons in de omgeving helemaal niks van dat spul rond.
Vaak loopt er zo'n geval bij met zo'n klein piemeltje natuurlijk... en als ze Toos dan zien moeten ze natuurlijk ff slikken want dan hebben ze ineens maar een klein iel hondje aan de lijn.
Dan moet er even extra stoer worden gedaan.. gaan zie die krengen lopen opjutten
Gisteren liep ik met de honden naar het bos, vlakbij het bos liep een vrouw met een Stafford aan de lijn, ze ziet ons en draait zich snel om toen trok die hond zich uit zijn tuig. Schrok me een ongeluk, want die vrouw deed nogal panisch toen die hond zich los trok. Ben achter de geparkeerde auto’s gaan lopen, en die vrouw ging voor haar hond zitten en probeerde hem weer in zijn tuig te krijgen. Dat ging een beetje moeilijk want ze had ook haar mobieltje in haar hand. Het lukte uiteindelijk wel gelukkig. Ze bleef ook steeds kijken waar ik liep met de honden.
Normaal maak ik me niet druk als ik iemand met een Stafford aan de lijn tegenkom, maar doordat die vrouw terug liep en nogal panisch deed vertrouwde ik het toch niet.
Vond het jammer dat ik nu beide honden vast hield, Gerard liep 100 meter achter me, dus die had niks kunnen doen als het fout was gegaan.
Ik had Anne overgenomen toen Gerard bij ons flat een flesje wilde oprapen, normaal wilt Anne niet met mij meelopen, maar nu wel. Normaal hebben we elk een hond vast.
Normaal maak ik me niet druk als ik iemand met een Stafford aan de lijn tegenkom, maar doordat die vrouw terug liep en nogal panisch deed vertrouwde ik het toch niet.
Vond het jammer dat ik nu beide honden vast hield, Gerard liep 100 meter achter me, dus die had niks kunnen doen als het fout was gegaan.
Ik had Anne overgenomen toen Gerard bij ons flat een flesje wilde oprapen, normaal wilt Anne niet met mij meelopen, maar nu wel. Normaal hebben we elk een hond vast.
Tanja en Anne
Kan me voorstellen dat je schrok. Idioot weer dat het beest uit zijn tuig kon komen.
Waarschijnlijk zo’n k-9 tuig. Daar stappen ze zo uit helaasSterre schreef:Kan me voorstellen dat je schrok. Idioot weer dat het beest uit zijn tuig kon komen.
Ja, hij was er inderdaad zo uit. Binnen een seconde, zij keert om en hij stapt uit zijn tuig. Gelukkig zag ze het wel gelijk.
Tanja en Anne
Honden die uitvallen met een vrij agressieve intentie van dit soort types (Amstaf, Dogo argentino e.d.) , ben ik inderdaad enorm op mijn hoede en let ik toch wel een beetje op de halsband en lijn en wie de lijn hanteert..
Bang wil ik mezelf dan niet noemen, maar eis dat mijn honden dan echt aan mijn knie lopen (en volgens mij allemaal aan 1 kant het verst bij de hond vandaan) en bedenk wat ik kan doen als de hond wél los zou schieten.
Eigenaren die het wel kicken vinden, sommige zijn ook zo dom om gewoon dat te zeggen.. "laat even mijn hond bij jullie herder even zien wie sterker is " Daar steek ik inmiddels absoluut voor over. Idioot. Die heeft nu 2 bullterriers, normaliter nooit problemen met dat type hond, maar goed bij een eigenaar die er stoer mee wil doen krijg je alles fel natuurlijk.
Bang wil ik mezelf dan niet noemen, maar eis dat mijn honden dan echt aan mijn knie lopen (en volgens mij allemaal aan 1 kant het verst bij de hond vandaan) en bedenk wat ik kan doen als de hond wél los zou schieten.
Eigenaren die het wel kicken vinden, sommige zijn ook zo dom om gewoon dat te zeggen.. "laat even mijn hond bij jullie herder even zien wie sterker is " Daar steek ik inmiddels absoluut voor over. Idioot. Die heeft nu 2 bullterriers, normaliter nooit problemen met dat type hond, maar goed bij een eigenaar die er stoer mee wil doen krijg je alles fel natuurlijk.
Ik zie er hier steeds, meer maar ook Kangalachtigen, hoesso is dat een goed idee in Nederland en ja ik heb Zillion en Boots er ook niet voor overCendy schreef: ↑19 apr 2023, 11:53 Zelfs met Toos loop ik om voor die k*t honden.
- Diana
- Posts in topic: 20
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ik heb dat juist meer met honden van dit type die niet uitvallen, maar alleen gespannen fixeren. Dat vind ik echt enge honden.
Ik spreek ook over mijn beleving als ik dit type op straat aangelijnd tegen kom. Heb er niet zo veel mee als ze loeren en fixeren op straat met passeren omdat ik dan dus zelf even kijk wat voor baas er mee loopt en ik eigen honden ook aanspreek op niet terug fixeren, en indien nodig steek ik dus zelf wel over om afstand te bewaren.
Los op bijvoorbeeld strand zou ik er een minder prettig gevoel bij hebben inderdaad.