Ik geloof er niet in. Ik denk dat 100 ons kent ons leden allemaal hun eigen legitieme criteria hanteren en dat aardig vinden of een verkeerde neus er daar geen van is. Of een verwaarloosbaar percentage.
beslotenheid Ons Kent Ons
Re: beslotenheid Ons Kent Ons
Dat stemmen over toelating zie ik niet zitten.
Ik heb liever gewoon dat ze zich kunnen aanmelden en dat er dan een modje checked hoeveel berichten diegene gepost heeft en even ertussen neust om te zien wat die de meerderheid van die berichten zijn.
Zijn dat inhoudelijke berichten incl over zijn/haar eigen dieren (stel dat diegene eigenlijk geen hond (meer) heeft) dan is dat toch een prima criteria om in de OKO te kunnen.
Ik heb liever gewoon dat ze zich kunnen aanmelden en dat er dan een modje checked hoeveel berichten diegene gepost heeft en even ertussen neust om te zien wat die de meerderheid van die berichten zijn.
Zijn dat inhoudelijke berichten incl over zijn/haar eigen dieren (stel dat diegene eigenlijk geen hond (meer) heeft) dan is dat toch een prima criteria om in de OKO te kunnen.
Als je maar heel af en toe iets post (jij hebt toch teckels gehad, of heb ik nou de verkeerde Pauline voor me) dan ga ik er van uit dat je ook geen belangstelling hebt voor een afgesloten hoekje. Toch?
Net zoiets als dat ik op een konijnenforum zou zitten waar ik af en toe kijk en vijf berichten per jaar heb. Dan zou ik daar ook niet in de afgesloten hoek willen. Waarom zou ik. Ik kom daar dan overduidelijk alleen voor de nijnen.
- Zamunda
- Posts in topic: 16
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Lijkt me een prima plan. En als je twijfelt dan even in de modgroep gooien.Mellow schreef: ↑13 okt 2021, 16:32 Dat stemmen over toelating zie ik niet zitten.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
-
- Posts in topic: 2
- Contacteer:
oh, ik ben de verkeerde Bouvier en Hollandse herders gehad, zie voorsteltopic. Voornemen voor een nieuwe Hollandse herder volgend jaar.
- Gudrun
- Posts in topic: 11
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Mij best hoor, dat stemmen had ik alleen bedacht omdat ik niet wou dat een modje te veel alleen over dingen zou beslissen (al wordt die dan wel snel teruggefloten door de anderen ) en met het idee dat, als iemand recht heeft om toegang te weigeren, het is wie er al in zit.Zamunda schreef: ↑13 okt 2021, 16:42Lijkt me een prima plan. En als je twijfelt dan even in de modgroep gooien.Mellow schreef: ↑13 okt 2021, 16:32 Dat stemmen over toelating zie ik niet zitten.
Maar aangezien we best een divers mod-team zijn moet dit ook lukken.
Ik lees die verwachting nergens. Gaat er puur om dat een afgeschermd hoekje als OKO een drempel heeft waardoor niet alles toevallig vindbaar en leesbaar is door iedereen. Net als ik mijn voordeur op slot doe omdat ik niet iedereen ongevraagd binnen wil hebben. Helpt uitstekend maar er kan nog steeds ingebroken worden want het is hier geen Fort Knox._Tiny_ schreef: ↑13 okt 2021, 11:21Nou, ik zie die verwachting toch echt al bij een aantal mensen. Daarom wil ik ook die disclaimer.Zamunda schreef: ↑13 okt 2021, 11:03Natuurlijk is dat niet zo en dat is ook niet nodig. Het gaat er niet om om het waterdicht te maken, maar je hoeft het ook niet geheel drempelloos te maken._Tiny_ schreef: ↑13 okt 2021, 10:44Nou niet alleen kinderen hoor. Ook volwassenen. Je ziet nu al in dit topic dat mensen denken dat ons kent ons betekent dat dingen onder elkaar blijven en dat iedereen dezelfde fatsoensnormen heeft. Dat is niet zo!
En ik wil niet dat daar later weer oeverloos gejank over komt!
"Dit is een wat meer afgesloten hoek, maar niks is 100% dicht. Plaats geen dingen op het internet die niet iedereen mag weten."
Tis but a scratch
Daarom vind ik het ook een goed idee om het te laten zoals het nu is. Anders creeert het maar een vals gevoel van veiligheid. Wat in de vethoek op het hf mag blijkbaar hier ook besproken worden, dat kan dus andersom ook gaan gebeuren.
Het is ook niet een besloten vriendenclubje, iedereen die, als er criteria komen, daaraan voldoet, mag daar meeposten, niet alleen een groepje happy few. Dat idee kan je door eventuele criteria wel krijgen. Daarom vind ik zoals het nu is duidelijker. Omdat het risico er is dat in de kantine berichten worden ondergesneeuwd door de ons kent ons berichten vind ik het wel handig het zo te doen zoals het nu is.
Wat was het op het hf? 99 koffiecorner berichten tegenover 1 vethoek bericht?
Enorm risico ja, dat mag niet gebeuren!
Wat ze daar bespreken is me worst.
- Zamunda
Huh? Hoe kunnen in de kantine nou berichten van een ander subforum de kantine ondersneeuwen ?
Nou ja, andersom dan, ik schreef dat ik het nadig vind, niet dat het niet mag gebeuren, het is allemaal niet zo serieus hoor.
- Zamunda
Ik snap het nog steeds niet.
Vanwege de hoeveelheid berichten en het soort berichten. Nu weer sesa binnenkort bijvoorbeeld, maar als verder iedereen gewoon het ons kent ons in de kantine wil hebben is dat ook prima hoor. Of een superberschermde hoek, die uiteindelijk helemaal niet zo superbeschermd is. Of een lieve Lita topic openen waarin het allemaal door elkaar heen loopt, een beetje zoals blik op de wereld maar dat voor medische en relationele dingen ofzo. Dat is trouwens een optie die nog niet voorbij is gekomen. Het maakt me niet veel uit, dacht alleen gezellig mee te doen hier, omdat dit topic daarvoor is.
Zamunda schreef: ↑13 okt 2021, 16:42Lijkt me een prima plan. En als je twijfelt dan even in de modgroep gooien.Mellow schreef: ↑13 okt 2021, 16:32 Dat stemmen over toelating zie ik niet zitten.
Dat zei ik dus alBieneMaya schreef: ↑13 okt 2021, 14:38Scheelt weer.Mellow schreef: ↑13 okt 2021, 11:03 Heb gestemd voor optie 1.
Ik wil wel dat er inderdaad een soort van disclaimer komt en ook dat mensen er pas in mogen als ze in ieder geval een aantal berichten over zichzelf in algemeen of hun dieren hebben gepost, incl aantal foto's.
Zo ongeveer dan
Ik wil het wel bijhouden qua aanmelding (en er weer uit gooien?)
Maar een poll in OKO wie erin mag vind ik 10x niks. Dat kan een mod wel bepalen dacht ik zo en bij twijfel pb je ff een andere mod.
-
- Posts in topic: 21
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Tegen stemmen lijkt me onnodig lullig maar dat er even een paar leden bevestigen dat ze weten wie je bent en wat je komt doen lijkt me niet heel gek.
Dan maak je er geen modkwestie van.
Maar eerlijk gezegd vind ik dat ook geen punt, hoor. Dat het oude modteam op het HF er grote moeite mee had om een keer in maand ergens naar te kijken betekent niet dat het hier ook zo traag moet.
Dan maak je er geen modkwestie van.
Maar eerlijk gezegd vind ik dat ook geen punt, hoor. Dat het oude modteam op het HF er grote moeite mee had om een keer in maand ergens naar te kijken betekent niet dat het hier ook zo traag moet.
- Célie
- Posts in topic: 18
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Dit dusHillieS schreef: ↑13 okt 2021, 07:12Eens met EM en ZamundaZamunda schreef: ↑13 okt 2021, 04:57 Ik ben het eens met Cleva. Echt niet iedere nieuweling die nog niets tot nauwelijks iets gepost heeft hoeft in die hoek, dat is niet 'ons kent ons'.
We hoeven er verder niet heel ingewikkeld over te doen met eruit zetten na x maanden (dat is ook juist de kloteklus), maar elkaar een beetje kennen vind ik wel wenselijk. Een minimum aantal berichten lijkt me wel het minste. Zelfs als je nog een handmatige check voor toelating zou willen uitvoeren is dat het werk niet eens, zo groot is de aanwas (die dan ook nog blijft posten) niet.
-
Maar nogmaals...is het niet beter om dat soort precaire onderwerpen op de chat te bespreken. Dan is het helemaal geen heikel punt meer of de boel wel afgeschermd genoeg is.
- Célie
- Contacteer:
Gaat mij niet om het lekken maar gewoon dat je even lekker wil zeiken over je schoonvader of buurvrouw en dat niet meteen iedere nieuwkomer daar mee gaat zitten glauwen.
- Zamunda
Ik snap(te) je gewoon oprecht niet, dat kan toch? Ik lees in je huidige uitleg beter wat je bedoelt en nu denk ik het wel te snappen. Je wil juist de kantine én OKO zodat (hopelijk) niet allerlei persoonlijke topics in de kantine komen.Anne schreef: ↑13 okt 2021, 19:09 Vanwege de hoeveelheid berichten en het soort berichten. Nu weer sesa binnenkort bijvoorbeeld, maar als verder iedereen gewoon het ons kent ons in de kantine wil hebben is dat ook prima hoor. Of een superberschermde hoek, die uiteindelijk helemaal niet zo superbeschermd is. Of een lieve Lita topic openen waarin het allemaal door elkaar heen loopt, een beetje zoals blik op de wereld maar dat voor medische en relationele dingen ofzo. Dat is trouwens een optie die nog niet voorbij is gekomen. Het maakt me niet veel uit, dacht alleen gezellig mee te doen hier, omdat dit topic daarvoor is.
- Célie
- Contacteer:
Nou dat dus en als ik dan straks per ongeluk in een openbaar topic over bv een nieuwe pup dan zeg dat je dan wel op mag passen met een bepaalde kamerplant omdat ik die dan toevallig op jouw rondleiding heb gezien daar moet dan geen gemekker over zijn.Lothian schreef: ↑13 okt 2021, 09:30 Ik denk dat het je nog zou verbazen hoeveel stille meelezers er op het hondenforum waren, en ook hoeveel daarvan bekenden uit "het echte leven" zijn die het wel interessant vinden om een beetje mee te lezen in de gesprekken. Weet ik niet zeker hoor, maar mijn gevoel zegt dat dat veel meer voorkomt dan je hoopt.
Ik ben niet iemand om allerlei relatiedingen en medische toestanden op een forum te delen (niet eens alleen vanwege privacy maar ik heb er ook zelf totaal geen behoefte aan). Maar ook met andere onderwerpen kan het gewoon fijn zijn dat alleen actieve mede-forumleden het kunnen lezen. Mensen waarvan ik wéét dat ze meelezen. Ik zou het bijvoorbeeld best leuk vinden om eens wat foto's van de verbouwing hier thuis te plaatsen maar dan hoeft niet iedere stiekeme gluurder mee te kijken. Misschien ben ik daarin een beetje raar hoor, maar als ik mijn huis laat zien wil ik wel een beetje een gevoel hebben bij wie ik "rondleid"
- Lothian
- Posts in topic: 7
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Als jullie mijn sexkelder maar niet lekken vind ik het best.
Het is toch een grote doorlopende chat hier
-
Ja. Mijke heeft een chat.
Ik vraag er wel even naar.