Opvoeding van onze eerste pup ooit

Cooper
Posts in topic: 109
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

Afbeelding
Ik kan ook best chillen hoor......2 minuten :goeie:
Sterre
Posts in topic: 5

Bericht door Sterre »

Hij is wel erg leuk hoor.
Cooper

Bericht door Cooper »

Vanochtend vroeg al de grote wandeling gedaan. Geen kip op straat nog dus helemaal prima. Dan kan Cooper hier op de landweggetjes los. Kwam er ineens een kat langs :80:. Ik was precies op tijd om hem af te leiden met voer. En warempel, hij bleef rustig :cheer:. Dat vond ik wel super knap van hem.
Later tijdens de wandeling werden alle luchtjes, vogels en dergelijke hem teveel. Je zag per seconde de opwinding stijgen dus heb 'm toen rustig aangelijnd. Thuisgekomen 'm met de voerbal samen de tuin in. Het eten is vooralsnog belangrijker dan de vogels. Nu ligt hij uitgevloerd :F:.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Cooper op 18 jun 2023, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Cooper

Bericht door Cooper »

Yes!
HillieS
Posts in topic: 12
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Super! Extra goed beloond dat hij zo goed en braaf kwam neem ik aan?! Maar goed zo!
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 41

Bericht door Smoushond »

Top ! Ik kwam laatst ook een kat tegen in het wandelgebied die sprong ineens uit de bosjes en begon te rennen 😂
Bertus zat vast maar anders was hij erachteraan gegaan
Afbeelding
Pauline
Posts in topic: 1
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Cooper schreef: 18 jun 2023, 09:21 Vanochtend vroeg al de grote wandeling gedaan. Geen kip op straat nog dus helemaal prima. Dan kan Cooper hier op de landweggetjes los. Kwam er ineens een kat langs :80:. Ik was precies op tijd om hem af te leiden met voer. En warempel, hij bleef rustig :cheer:. Dat vond ik wel super knap van hem.
Later tijdens de wandeling werden alle luchtjes, vogels en dergelijke hem teveel. Je zag per seconde de opwinding stijgen dus heb 'm toen rustig aangelijnd. Thuisgekomen 'm met de voerbal samen de tuin in. Het eten is vooralsnog belangrijker dan de vogels. Nu ligt hij uitgevloerd :F:.

Afbeelding
dat ging goed, houden zo. Komt dan uiteindelijk allemaal goed als hij wat ouder wordt.
Cooper

Bericht door Cooper »

Cooper is aan de schijterij. Ben al 2 nachten ook 's nachts in de weer met hem. :jank:
Hij eet en drinkt verder prima en is zichzelf dus het zal niets bijzonders zijn. Wel vermoeiend weer. :Q:
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Cooper schreef: 28 jun 2023, 12:02 Cooper is aan de schijterij. Ben al 2 nachten ook 's nachts in de weer met hem. :jank:
Hij eet en drinkt verder prima en is zichzelf dus het zal niets bijzonders zijn. Wel vermoeiend weer. :Q:
Echte puber hij heeft het schijt aan je 😂
Afbeelding
Cooper

Bericht door Cooper »

Smoushond schreef: 28 jun 2023, 12:33
Cooper schreef: 28 jun 2023, 12:02 Cooper is aan de schijterij. Ben al 2 nachten ook 's nachts in de weer met hem. :jank:
Echte puber hij heeft het schijt aan je 😂
:F:
Mo-yi
Posts in topic: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

:hartjes:
Goed gedaan zo. Mo-yi reageerde laatst ook op een kat, of nou ja, op een snelle wegsprinter ineens voor ons neus. Ze vindt katten onnoemlijk leuk, ze is ermee opgegroeid en heeft er respect voor. Een kat buiten die niet beweegt daar loopt ze omheen, eentje die wel wil komen maar niet durft daar gaat ze voor zitten en heeeel voorzichtig om wat te snuffelen. Maar schiet er 1 zomaar uit het hoge gras voor je weg, dan is het de beweging wat in haar ogen spel is.
Afbeelding
Cooper

Bericht door Cooper »

Ik had het er in een ander topic al over, Cooper trekt behoorlijk aan de riem. Tong loopt er blauw van aan en hij stikt dus zowat. En voor mijzelf wandelt het natuurlijk ook niet fijn. Op de hondenschool kreeg ik het advies een tuigje te nemen met een sluiting aan de borst. Zodat hij zichzelf uit evenwicht trekt. Maar dat heeft ook weer nadelen. En stilstaan als hij trekt. Nou, dan kom ik niet ver :?. Dat werkt niet voor mij.
Iemand nog andere tips?
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Cooper schreef: 05 aug 2023, 10:18 Ik had het er in een ander topic al over, Cooper trekt behoorlijk aan de riem. Tong loopt er blauw van aan en hij stikt dus zowat. En voor mijzelf wandelt het natuurlijk ook niet fijn. Op de hondenschool kreeg ik het advies een tuigje te nemen met een sluiting aan de borst. Zodat hij zichzelf uit evenwicht trekt. Maar dat heeft ook weer nadelen. En stilstaan als hij trekt. Nou, dan kom ik niet ver :?. Dat werkt niet voor mij.
Iemand nog andere tips?
Ik heb zo’n tuigje met ring aan de voorkant van Dog Copenhagen . Omdat ik vreselijke pijn had in nek en schouder en handen 😩
Helpt het ? Een beetje ,maar nog trekt hij veel te veel naar mijn zin. Stoppen en omdraaien doe ik nu ook dat werkt beter
Naast lopen met lekkers werkt soms gewoon niet als hij een loopse of lekker ruikende teef in zijn neus heeft

Wat wel vaak helpt is hem voor het wandelen in de tuin met een balletje even de ergste spanning en opwinding kwijt laten raken
Afbeelding
Desiree
Posts in topic: 6
Honden: 3
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Bericht door Desiree »

Cooper schreef: 05 aug 2023, 10:18 Ik had het er in een ander topic al over, Cooper trekt behoorlijk aan de riem. Tong loopt er blauw van aan en hij stikt dus zowat. En voor mijzelf wandelt het natuurlijk ook niet fijn. Op de hondenschool kreeg ik het advies een tuigje te nemen met een sluiting aan de borst. Zodat hij zichzelf uit evenwicht trekt. Maar dat heeft ook weer nadelen. En stilstaan als hij trekt. Nou, dan kom ik niet ver :?. Dat werkt niet voor mij.
Iemand nog andere tips?
Loopt hij aan een halsband of tuig nu?
Afbeelding
Omega
Posts in topic: 4
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

Hoe dat hij het op de hondenschool in de les, loopt hij dan ook te trekken?

Een tuig met de ring op de borst is een trainingshulpmiddel, geen permanente oplossing. Sowieso zou ik een tuig gebruiken als hij zowat stikt. En oefenen met netjes meelopen, steeds opnieuw, er is geen 'een minuut-klaar oplossing voor'.
Afbeelding
Frootje
Posts in topic: 5
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Leuk is anders maar ik heb hier de beste ervaringen met simpelweg consequent zijn. Ik ga dus wel stilstaan elke keer dat ze trekt en wacht tot ze bij me terugkomt. Uiteraard heb ik wel eerst aangeleerd wat ik op zo’n moment van haar wil. Hier is de regel ‘als je trekt lopen we niet’ en die regel is altijd. Ook als het niet uitkomt omdat het hoost, ook als ik dan niet ver kom, ook als de wereld vergaat, als er druk op de lijn staat lopen we niet. En goed belonen als ze het netjes deed. Ik heb ook gedacht dat ik voor de kat z’n viool telkens stilstond hoor, ze probeert het soms nog steeds. :hmmm:

Maar ik merk ook dat ze het steeds minder gaat doen, zichzelf vaker corrigeert door af te remmen als ze het einde van de lijn voelt en dat ik tegenwoordig met de waarschuwing ‘niet trekken’ haar kan herinneren aan wat de bedoeling is en dat ze dan netjes de lijn los houdt. Het was ongetwijfeld makkelijker geweest met een hulpmiddel, maar daar ben ik te eigenwijs voor geweest geloof ik. Oefenen zullen we. :schrik:

Het scheelt denk ik wel dat ik dit al vanaf het allereerste begin doe trouwens, de gewoonte om te trekken is er nooit in gesleten. Alleen de gewoonte om niet te trekken heeft ook tijd nodig gehad om erin te slijten. En het blijft een jonge hond die nog regelmatig spontaan vergeet wat ook alweer de bedoeling was, vooral bij enthousiasme. :LOL: Daar houd ik ook wel rekening mee, maar toch sta ik wel op riemmanieren, ook als het Aloy niet uitkomt. Ik merk dat kwartjes uiteindelijk echt wel vallen, maar ik moet er echt een gewoonte van maken en daar de eerste (lange!) tijd heel consequent in zijn. Vind ik enorm stom, maar ik heb al bij andere dingen geleerd dat ik er gelukkig later wel de vruchten van pluk. :F:

Aan de andere kant doet dit me ook denken aan een hond die hier in de wijk woonde. Die hond trok enorm aan de lijn en elke keer dat hij dat deed ging zijn eigenaresse stilstaan. Die mensen heb ik drie jaar lang op die manier langs zien komen want die hond pikte het gewoon niet op. :') Waar dat aan lag weet ik niet, zij liep altijd maar met haar telefoon dus ik kan me ook wel indenken dat die hond haar niet heel inspirerend vond verder. :engel: Maar ik kan me dus ook wel voorstellen dat het niet altijd de oplossing is.
Cooper

Bericht door Cooper »

Meestal loopt hij in een tuigje. Als mijn man wandelt de halsband. Hij vindt het tuigje teveel gedoe :ruzie:.

Op de hondenschool doet hij het redelijk maar dat is ook omdat er nog met heel veel voer gewerkt wordt. Doe ik tijdens de wandeling ook wel maar minder. Ben bang dat ik dan verkeerd gedrag beloon.

Moet wel zeggen dat hij meestal minder trekt als je met hem alleen wandel.

We blijven gewoon oefenen het hoeft ook niet perfect :smile:.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Cooper schreef: 05 aug 2023, 19:20 Meestal loopt hij in een tuigje. Als mijn man wandelt de halsband. Hij vindt het tuigje teveel gedoe :ruzie:.

Op de hondenschool doet hij het redelijk maar dat is ook omdat er nog met heel veel voer gewerkt wordt. Doe ik tijdens de wandeling ook wel maar minder. Ben bang dat ik dan verkeerd gedrag beloon.

Moet wel zeggen dat hij meestal minder trekt als je met hem alleen wandel.

We blijven gewoon oefenen het hoeft ook niet perfect :smile:.
Bertus is nu 2 en het gaat steeds beter 😉 volhouden
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Hoe gaat het nu met het trekken aan de riem? Bertus was weer vreselijk en ik kreeg zo’n last van mijn rug dat ik vandaag heb besloten dat ik gewoon niet meer loop als hij trekt. En hij moet zitten voor we vertrekken en als de deur open gaat blijven zitten. Pas naar buiten als ik het zeg ,gaat dan stuk rustiger ook al is de hond van de buren nu loops.

Nu volhouden maar ik heb vandaag al 2 keer gelopen zonder trekken
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 18
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Smoushond schreef: 25 aug 2023, 14:52 En hij moet zitten voor we vertrekken en als de deur open gaat blijven zitten. Pas naar buiten als ik het zeg.
Dat heb ik vanaf dag 1 bij Zeno al gedaan. Ik moet toegeven dat ik het van Cesar Millan had. Dat 'niet vertrekken als de hond in stand hoge opwinding zit'. 'Niet de riem omdoen bij 'excitement'. En eerlijk gezegd vond ik dat echt een zegen. Nooit spijt van gehad. Ik ben nooit door mijn hond de straat op getrokken. En hij is nogal het type van 0 naar 100 in 1 seconden.
Cooper

Bericht door Cooper »

Smoushond schreef: 25 aug 2023, 14:52 Hoe gaat het nu met het trekken aan de riem? Bertus was weer vreselijk en ik kreeg zo’n last van mijn rug dat ik vandaag heb besloten dat ik gewoon niet meer loop als hij trekt. En hij moet zitten voor we vertrekken en als de deur open gaat blijven zitten. Pas naar buiten als ik het zeg ,gaat dan stuk rustiger ook al is de hond van de buren nu loops.

Het gaat iets beter. Hij trekt vooral ook tijdens de avondwandeling.
De rust bewaren vindt hij heel moeilijk. Hij gaat zitten als ik dat zeg maar zodra hij weer mag gaan lopen vliegt hij er weer in.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Cooper schreef: 26 aug 2023, 10:25
Smoushond schreef: 25 aug 2023, 14:52 Hoe gaat het nu met het trekken aan de riem? Bertus was weer vreselijk en ik kreeg zo’n last van mijn rug dat ik vandaag heb besloten dat ik gewoon niet meer loop als hij trekt. En hij moet zitten voor we vertrekken en als de deur open gaat blijven zitten. Pas naar buiten als ik het zeg ,gaat dan stuk rustiger ook al is de hond van de buren nu loops.

De rust bewaren vindt hij heel moeilijk. Hij gaat zitten als ik dat zeg maar zodra hij weer mag gaan lopen vliegt hij er weer in.
Ja dat doet Bertus ook 😉 komt teruglopen naar me toe en als ik dan een stap zet neemt hij weer een sprintje 😩
Altijd op de heenweg ,terugweg gaat goed
Afbeelding
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Gaan zitten is natuurlijk niet hetzelfde als rustig zijn. Daar moet je even wat meer geduld voor hebben. Pas verder gaan lopen als hij echt rustig is. Wacht even totdat hij 'een standje lager' gaat, zeg maar. Een geeuw kan een signaal zijn. Wacht totdat hij zacht oogcontact maakt. Lees je hond.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

CatnDog schreef: 26 aug 2023, 16:08
Gaan zitten is natuurlijk niet hetzelfde als rustig zijn. Daar moet je even wat meer geduld voor hebben. Pas verder gaan lopen als hij echt rustig is. Wacht even totdat hij 'een standje lager' gaat, zeg maar. Een geeuw kan een signaal zijn. Wacht totdat hij zacht oogcontact maakt. Lees je hond.
Dat maakt bij Bertus niet uit. Hij stopt als ik stop ,wacht even,kijkt me aan,komt terug lopen ,wacht even en dan hup neemt hij weer een sprint 😩zit gewoon iets in zijn neus dan waar hij heen wil.
Wat ik ook heb geprobeerd is omdraaien en de andere kant op,lopen maar dan ruikt hij daar iets en neemt hij weer een sprintje .

Het enige wat tot nu toe hielp is knakworst . Dan wil hij naast me lopen dus die heb ik maar weer gekocht
Afbeelding
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Smoushond schreef: 26 aug 2023, 16:54 Dat maakt bij Bertus niet uit. Hij stopt als ik stop ,wacht even,kijkt me aan,komt terug lopen ,wacht even en dan hup neemt hij weer een sprint 😩zit gewoon iets in zijn neus dan waar hij heen wil.
Wat ik ook heb geprobeerd is omdraaien en de andere kant op,lopen maar dan ruikt hij daar iets en neemt hij weer een sprintje .

Het enige wat tot nu toe hielp is knakworst . Dan wil hij naast me lopen dus die heb ik maar weer gekocht
Hij stopt gewoon netjes als jij stopt. Dan is het inderdaad iets anders. Op het filmpje loopt hij ook zo braaf mee aan de lange lijn. Dus ik zie ook het trekken aan de lijn niet?
Ik vind even snuffelen en dan een sprintje trekken en dan weer stili staan en dan weer bijpoten typisch losloopgedrag. Dat doet mijn hond ook als hij los loopt. Aan de lijn trekt hij de sprintjes vooruit niet, al heeft hij wel de neiging om bij lekkere luchtjes te blijven hangen.
Plaats reactie