Wat Friezen geweld, en 2 thelwell ponies
Wat Friezen geweld, en 2 thelwell ponies
Misschien dat er nog mensen zijn die mijn paarden herinneren, maar er is in de loop van de jaren wel wat veranderd in de kudde...
Op dit moment hebben we nog 4 Friese paarden op het erf, daarvan zal Wessel wel de bekendste nog zijn:
Hij wordt in Februari alweer 20 jaar, 20 jaar ook in mijn leven
Zijn moeder had ik ook, zij is afgelopen Maart ingeslapen wegens hartfalen, 2 dagen voor haar dood stond ze er nog zo bij, op bijna 27 jarige leeftijd:
In 2019 kreeg ik een vraag van een heel lieve vriendin of ik plek had voor haar 2 friese paarden, zij had een ongeluk gehad en haar man kon de zorg niet meer aan voor de paarden, en zo kwamen haar 2 friesjes bij ons 'logeren' , Karin Sevink heeft deze foto van ze gemaakt, mooier krijg ik ze niet op de foto
Een half jaar later kreeg ik een brief met de papieren van de paarden , dat ik ze kreeg van mijn vriendin, en zo kwamen Nathan en Hayke voorgoed bij ons wonen..
Hayke heeft vorig jaar nog een veulentje gekregen welke na 2 dagen overleed,daarna kreeg ze een pleegveulentje:
op 6 Juni afgelopen jaar is Hayke gestorven aan gaskoliek, ze was 21 jaar ( jong) , zo'n mooie sterke merrie, binnen een dag weg...
Nathan is er gelukkig nog wel, en is een knap , lief paard
Dan woont hier ook nog Lieuwe, Lieuwe is een ruin van 20 jaar, hij was van een vriendin van mij, zij is helaas 2 jaar geleden overleden, Lieuwe blijft bij ons tot zijn dood.. Lieuwe heeft gezondheidsproblemen, hij heeft een typische friezenziekte: verlamde slokdarm, hij zit in de laatste stadium van deze ziekte, hij kan alleen nog gras en slobber eten, en dat gaat voor nu goed, na een hele slechte winter afgelopen jaar , waarin hij op punt stond ingeslapen te worden is hij er gelukkig weer bovenop gekomen..
Na de dood van Hayke zag ik een advertentie op marktplaats dat er een pensioenplek voor een friese merrie gezocht werd, en zo kwam Tess ook hier wonen, Tess is 25 jaar oud en leeft hier haar laatste dagen uit...
En dan zijn er nog de 2 kleine grote mannen, 2 shethengstjes Lucky en Ozzy
Lucky:
En de kleinste terror ponnie Ozzy:
Zo, de afgelopen jaren een beetje in een notendop.. paardjes ook weer up to date
Op dit moment hebben we nog 4 Friese paarden op het erf, daarvan zal Wessel wel de bekendste nog zijn:
Hij wordt in Februari alweer 20 jaar, 20 jaar ook in mijn leven
Zijn moeder had ik ook, zij is afgelopen Maart ingeslapen wegens hartfalen, 2 dagen voor haar dood stond ze er nog zo bij, op bijna 27 jarige leeftijd:
In 2019 kreeg ik een vraag van een heel lieve vriendin of ik plek had voor haar 2 friese paarden, zij had een ongeluk gehad en haar man kon de zorg niet meer aan voor de paarden, en zo kwamen haar 2 friesjes bij ons 'logeren' , Karin Sevink heeft deze foto van ze gemaakt, mooier krijg ik ze niet op de foto
Een half jaar later kreeg ik een brief met de papieren van de paarden , dat ik ze kreeg van mijn vriendin, en zo kwamen Nathan en Hayke voorgoed bij ons wonen..
Hayke heeft vorig jaar nog een veulentje gekregen welke na 2 dagen overleed,daarna kreeg ze een pleegveulentje:
op 6 Juni afgelopen jaar is Hayke gestorven aan gaskoliek, ze was 21 jaar ( jong) , zo'n mooie sterke merrie, binnen een dag weg...
Nathan is er gelukkig nog wel, en is een knap , lief paard
Dan woont hier ook nog Lieuwe, Lieuwe is een ruin van 20 jaar, hij was van een vriendin van mij, zij is helaas 2 jaar geleden overleden, Lieuwe blijft bij ons tot zijn dood.. Lieuwe heeft gezondheidsproblemen, hij heeft een typische friezenziekte: verlamde slokdarm, hij zit in de laatste stadium van deze ziekte, hij kan alleen nog gras en slobber eten, en dat gaat voor nu goed, na een hele slechte winter afgelopen jaar , waarin hij op punt stond ingeslapen te worden is hij er gelukkig weer bovenop gekomen..
Na de dood van Hayke zag ik een advertentie op marktplaats dat er een pensioenplek voor een friese merrie gezocht werd, en zo kwam Tess ook hier wonen, Tess is 25 jaar oud en leeft hier haar laatste dagen uit...
En dan zijn er nog de 2 kleine grote mannen, 2 shethengstjes Lucky en Ozzy
Lucky:
En de kleinste terror ponnie Ozzy:
Zo, de afgelopen jaren een beetje in een notendop.. paardjes ook weer up to date
Re: Wat Friezen geweld, en 2 thelwell ponies
De Friezen zijn prachtig maar ik heb toch wel een zwak voor die ponniekes
Je had vroeger zo’n lolligerd met een hele berg haar op zn hoofd.
Doe daar nog es een foto van
Doe daar nog es een foto van
Ozzy .
Wat heb je een hoop meegemaakt met je paarden. De Friezen vind ik echt zo prachtig.
En dan nog de paarden die bij jou hun laatste jaren mogen slijten. Geweldig hoor.
Wat heb je een hoop meegemaakt met je paarden. De Friezen vind ik echt zo prachtig.
En dan nog de paarden die bij jou hun laatste jaren mogen slijten. Geweldig hoor.
- Kells
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Wat een mooie paarden en die shetjes zijn gewoon koddig!
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Mooie paarden
Ik houd er van om er naar te kijken.
Voor verzorging ben ik niet geschikt denk ik
Dat kan ik ook prima aan mijn schoondochter overlaten.
Ze heeft geen Fries, dat niet.
Ik houd er van om er naar te kijken.
Voor verzorging ben ik niet geschikt denk ik
Dat kan ik ook prima aan mijn schoondochter overlaten.
Ze heeft geen Fries, dat niet.
- Teckeltoos
- Honden: 1
- Welke: Teckel
Ik weet me Wessel nog wel te herinneren. Prachtige vent met een eigen willetje.
Geweldig dat je o.a. de Friese Parels een fijne "avond" kan bezorgen.
Geweldig dat je o.a. de Friese Parels een fijne "avond" kan bezorgen.
Prachtig
En die shetjes zijn zooo leuk!
En die shetjes zijn zooo leuk!
Oh Slash
De Friezen zijn ook prachtig!
De Friezen zijn ook prachtig!
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Wat een prachtige paarden heb je. Die friezen zijn echt prachtig. Kei leuke shetjes. Vooral Ozzy vind ik geweldig
Prachtige Friese paarden. De ponies zijn aanbiddelijk qua uiterlijk!
Ja hij was ook zo leuk, zo zonde dat hij verongelukt is..
We zijn inmiddels al gehalveerd, we hadden er 8... Maar 4 is een mooi aantal en goed te doen met de verzorging
Lekker bij kijken houden, is ook leuk! enne een fries is niet heel anders als een ander ras...schijten allemaal net zo veel
Ja , die zijn heel leuk, behalve als ze ontsnappen en je erachteraan moet rennen...dan vervloek je ze
Ja Slash was echt heel gaaf...was ook zo'n lief shetje, hij is heel lullig verongelukt...zo zonde, zoveel verdriet ook om gehad..
was net zo'n leeuwtje:
Dank je wel, en Ozzy is echt wel heel grappig.. is een bezig mannetje zullen we maar zeggen...
- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
Prachtig die Friese paarden!
Rijd je ook op de paarden of zijn ze daar te oud voor?
Rijd je ook op de paarden of zijn ze daar te oud voor?
-
- Welke: Oud Duitse herder
Ooh wat gaaf Wessel steelt nog steeds wel de show hoor.
Ik heb toch wel een zwak voor dit ras hoor. Ze zijn echt prachtig.
En de kleintjes zijn ook echt schatjes om te zien!
En de kleintjes zijn ook echt schatjes om te zien!
- Alfilillo
- Honden: 2
- Welke: Podenco en kruising
Prachtig. De Fries is toch wel een van de mooiste paardenrassen.
En die shethengstjes
En die shethengstjes
- Gretha
- Honden: 2
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Schitterend, wat een mooie dieren