Voor de mensen die hun honden aankleden een vraag

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Plaats reactie
annnie
Posts in topic: 4
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Voor de mensen die hun honden aankleden een vraag

Bericht door annnie »

Laten jullie je hond ook aangekleed alleen thuis? Tot nu zijn mijn honden altijd 'bloot' als ik weg ga. Geen halsbanden en geen truien. Dan kan niemand blijven haken of in de knoop raken.

,'s nachts krijgt Ronja wel een trui aan. Als ik dat niet doe vind ik in de ochtend een plas. Met truitje aan is ze bijna 100% zindelijk.

Nu vind ik overdag ook steeds vaker een plas als ik een paar uurtjes weg ben, mijn theorie is dat ze het ook overdag koud krijgt, onrustig wordt en gaat rondlopen :brrr:

Dat valt dan natuurlijk op te lossen door haar aan te kleden, maar ik vindt dat ergens wel een beetje engig. Maar misschien ben ik ook wel gewoon aan het miepen en kan dat prima met haar op maat gemaakte outfits. Zo gaan we in iedergeval naar de markt, lapje halen om een hondenpyama te maken
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 3
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Voor de mensen die hun honden aankleden een vraag

Bericht door Diana »

Ik laat ze wel gewoon thuis met een trui aan. Daar heb ik nog nooit een seconde over nagedacht eigenlijk :oeps:
Bij het spelen bijt Fayah wel eens in de truien van Amy en Arlo, maar als ik weg ben, spelen ze nooit (kan ik zien op de IP-camera). Dan liggen ze gewoon ergens rustig te slapen. Dus daar kan truitechnisch niet zo veel misgaan.
Afbeelding
Kimmie
Posts in topic: 1
Honden: 6

Bericht door Kimmie »

Duke houdt ook gewoon zijn trui aan, nog niet aan gedacht dat er iets mee zou kunnen gebeuren..
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Hier ook een trui aan. Die zou ook gewoon direct scheuren moest hij ergens vasthangen gok ik.
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
Nanna

Bericht door Nanna »

Mijn honden hebben altijd een jas aan. Hun eigen vacht.
En never nooit dat ik thuiskom en ze zielig kijkend aan de cv hangen of zo.
annnie

Bericht door annnie »

Nou, dan waag ik het er maar op en mag Ronja d´r trui aan als ik weg ga, ik ben soms iets te goed in het bedenken van problemen, maar het arme kind mag het ook een beetje comfortabel hebben. Ik hoop dat ze het dan niet meer nodig vind om me te laten dweilen.
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

annnie schreef: 10 nov 2023, 11:37 Nou, dan waag ik het er maar op en mag Ronja d´r trui aan als ik weg ga, ik ben soms iets te goed in het bedenken van problemen, maar het arme kind mag het ook een beetje comfortabel hebben. Ik hoop dat ze het dan niet meer nodig vind om me te laten dweilen.
Vindt ze een dekbed waar ze lekker in kan kruipen anders geen fijne optie? Amy heeft dat bijvoorbeeld liever dan een trui aan. Dan kan ze er zelf ook weer onderuit als ze het warm genoeg vindt.
Anders gaat ze proberen de trui zelf uit te trekken en dat is uiteindelijk meestal een beetje zonde van de trui :mann: :oeps: :engel:
Afbeelding
annnie

Bericht door annnie »

Diana schreef: 10 nov 2023, 12:04
annnie schreef: 10 nov 2023, 11:37 Nou, dan waag ik het er maar op en mag Ronja d´r trui aan als ik weg ga, ik ben soms iets te goed in het bedenken van problemen, maar het arme kind mag het ook een beetje comfortabel hebben. Ik hoop dat ze het dan niet meer nodig vind om me te laten dweilen.
Vindt ze een dekbed waar ze lekker in kan kruipen anders geen fijne optie? Amy heeft dat bijvoorbeeld liever dan een trui aan. Dan kan ze er zelf ook weer onderuit als ze het warm genoeg vindt.
Anders gaat ze proberen de trui zelf uit te trekken en dat is uiteindelijk meestal een beetje zonde van de trui :mann: :oeps: :engel:
Ik heb een dikke wollen deken in huis liggen en wat dekentjes, maar ik geloof niet dat ze snapt hoe ze die over zich heen krijgt. Zeuren en zielig kijken werkt alleen als ik in de buurt ben. Ze vind het wel heerlijk om bij mij onder een deken te liggen. Ik vermoed ook niet dat ze zelf gaat proberen de trui uit te krijgen. Daar heb ik haar nog nooit op betrapt, ze doet wel altijd een dansje als ze 'm aan krijgt.

Ik wil eigenlijk zo'n cozy cave hebben, maar ruim 150 euro aan een mand uitgeven vind ik wel een dingetje en dan maakt ze er natuurlijk helemaal geen gebruik van.....

Windhonden zijn wel echt hun eigen categorie diersoort zeg. Annie is veel minder bewerkelijk :I:
Afbeelding
Loraine
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Mahdu's trui blijft gewoon aan wanneer ik wegga maar hij zit in de gang en keuken waar weinig is waar hij achter kan blijven haken.
Maakt overigens geen verschil qua plassen in huis, das puur stress en opwinding omdat hij alleen thuis zijn háát.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

annnie schreef: 10 nov 2023, 12:46
Diana schreef: 10 nov 2023, 12:04
Ik heb een dikke wollen deken in huis liggen en wat dekentjes, maar ik geloof niet dat ze snapt hoe ze die over zich heen krijgt. Zeuren en zielig kijken werkt alleen als ik in de buurt ben. Ze vind het wel heerlijk om bij mij onder een deken te liggen. Ik vermoed ook niet dat ze zelf gaat proberen de trui uit te krijgen. Daar heb ik haar nog nooit op betrapt, ze doet wel altijd een dansje als ze 'm aan krijgt.

Ik wil eigenlijk zo'n cozy cave hebben, maar ruim 150 euro aan een mand uitgeven vind ik wel een dingetje en dan maakt ze er natuurlijk helemaal geen gebruik van.....

Windhonden zijn wel echt hun eigen categorie diersoort zeg. Annie is veel minder bewerkelijk :I:
Ja, wat betreft behoefte aan comfort en pampering is het inderdaad een heel bijzondere categorie :mrgreen:
Arlo probeert ook nooit zijn truien uit te trekken, maar Amy is echt bijzonder zelfredzaam. Desnoods scheurt ze 'm van haar lijf als ze 'm niet meer aan wil. Voor haar is een deken dus fijner, want ze weet precies hoe ze daar een lekker holletje van moet maken. Dat doet Arlo ook niet, terwijl hij het wel fijn vindt om onder een deken te liggen. Maar als die gewoon plat ligt, weet hij niet hoe hij dat voor elkaar moet krijgen. :euh:
Afbeelding
Susam
Welke: Podengo kruising

Bericht door Susam »

wat tof dit! Sambal heeft een hele zooi truien en jassen enz, ik laat ze op maat maken bij Marian Coensen en zij doneert een gedeelte van de opbrengst aan buitenlandse asielen. https://www.facebook.com/mar.marian.543
Ik hoor veel dat ik mijn hond hond moet laten en niet moet aankleden, maar dat volk komt hier niet zijn barf opruimen op mijn nieuwe bont mat als hij zijn ontbijt of diner er weer eens uitgooit als hij geen trui buiten aanheeft als het koud is (wat een rare zin maar goed).
Ik doe hem binnen geen trui aan, maar buiten als ik bv weet dat hij met andere honden gaat spelen oid dan krijgt hij iets strakkers aan met minder risico op blijven hangen enz en dan alleen als het echt heel heel koud is.
Laatst gewijzigd door Susam op 19 nov 2023, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
galga's
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Bericht door galga's »

Normaal gesproken hebben de Galgo's geen pyjama's aan overdag. Maar mocht het te koud worden, krijgen ze er 1 aan en hebben ze hem ook aan als ik er niet ben. Nooit over nagedacht trouwens. Ze slapen hier de hele dag. Eventuele stoorzender (het langhaarvarken) zit apart bij ze in een puppyren. Als het buiten koud is, spelen ze ook in hun jassen.

Zelf onder een deken kruipen snappen ze ook niet hier.
Afbeelding
Desiree
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Bericht door Desiree »

Roderick en Izzy hebben nu vaak ook overdag hen trui aan. Ook als ik ga werken. Ze slapen voornamelijk en ik heb camera's thuis dus daar maar ik me totaal geen zorgen over.
Afbeelding
annnie

Bericht door annnie »

Ik werk momenteel 3x week een paar uur dat ze niet mee kunnen. Vorige week had ze alle 3x in huis geplast,afgelopen week maar 1x en dat was ook de keer dat ik het langst weg was. Het truitje lijkt te werken voor haar.:D
Afbeelding
Plaats reactie