Hond erbij in 2024
- Susam
- Posts in topic: 25
- Welke: Podengo kruising
Re: Hond erbij in 2024
oei! dat is inderdaad niet goed en ik wist dat het het niet voorkomt maar wel de verschijnselen minder erg zou maken?
Ik vond het ook een doodschrik voor mijn pup overigens (Kenzi is de enige waarbij de dierenarts sneller was als ik )
Ik weet niet beter dan dat alleen de gewone vaccinaties gevraagd worden op training, al heb ik nog nooit de vaccinaties moeten laten zien en ik kom echt op heel veel verenigingen en trainingslocaties
- sabine
- Site Admin
- Posts in topic: 10
- Honden: 1
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
Kennelhoest komt wel voor, Karel heeft het vorig jaar ook nog gehad. Hij ws overigens niet gevaccineerd, maar was er vrij snel weer vanaf. Maar goed, soms wordt het gewoon gevraagd en kom je er niet omheen. Zelfde ls met Rabies als je naar het buitenland gaat.
- Loraine
- Posts in topic: 9
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Hier hebben ze er nooit naar gevraagd bij de hondenscholen waar ik cursus heb gelopen.Crutz schreef: ↑30 nov 2023, 14:16niet alle cursussen vragen een kennelhoest vaccinatie, ook niet alle pensionsSusam schreef: ↑30 nov 2023, 13:31oh ja hondenbelasting, dat ook! wordt hopelijk 2025 afgeschaft hier, die onzin.Sandra&co schreef: ↑30 nov 2023, 10:52 Idem hier. Ik koop zelden iets nieuws omdat ik genoeg heb liggen. Voer is 60,- per 2 maanden (trouwens, minder nu, want Sofi krijgt ander voer tegenwoordig). Entingen doen we niet meer en naar de dierenarts ben ik toch ook al zo'n 3 jaar niet hoeven gaan - grotendeels omdat ik probeer honden te kopen die niet na de geboorte van ellende al uit elkaar vallen. Cursussen doe ik niet (alleen een gratis cursusje hier in de buurt) want vind gewoon wandelen met trucjes tussendoor veel leuker.
Hondenbelasting is wel duur. Ik meen de eerste hond 80,- en de 2e (en alle volgende) hond 180,-.
Hoe doe je dat zonder bv een kennelhoest enting als je eventueel bij andere honden gaat of laat? (ik weet niet of je dat doet?) hier als je bv op cursus gaat, moet ie verplicht kennelhoest hebben. (edit typo, ik zie niks zonder leesbril)
hondenscholen accepteren vaak ook voor de DHP de titeluitslag
Dívka had op dat moment alleen de puppy entingen gehad, Mahdu werd wel jaarlijks gevaccineerd totdat de dierenarts ook titerbepaling aanbood.
- Diana
- Posts in topic: 3
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Fayah krijgt hier wel de kennelhoestvaccinatie, inderdaad omdat het verplicht is op de hondenschool. De rest krijgt die vaccinatie niet.
Rabiës is hier voor alle honden een verplichte vaccinatie.
Maar vaccinaties zijn hier in Spanje niet zo duur en je hoeft er ook geen consultkosten voor te betalen, dus dat kost mij hier ongeveer evenveel voor vier honden als het in Nederland bij mijn vaste da voor 1 hond kostte.
Rabiës is hier voor alle honden een verplichte vaccinatie.
Maar vaccinaties zijn hier in Spanje niet zo duur en je hoeft er ook geen consultkosten voor te betalen, dus dat kost mij hier ongeveer evenveel voor vier honden als het in Nederland bij mijn vaste da voor 1 hond kostte.
- Mo-yi
- Welke: Malamute-husky
- Mo-yi
ah oke, nee ik had oprecht geen idee. Ik weet dat ze er hier wel vaker om vragen dus kon me voorstellen dat met invoeren ander land de regels nog scherper konden zijn. Engeland is helemaal vervelend geloof ik met wat er allemaal in moet zitten.
-
- Posts in topic: 4
- Honden: 5
- Welke: Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik train op verschillende hondenscholen, maar geen daarvan eisen kennelhoest enting. Dan was ik ook ergens anders gaan trainen trouwens, niet om de kosten, maar omdat ik dat een onzin vaccinatie vind.
Qua voer zitten we hier rond de 150-200 euro per maand voor 5 honden, maar de Dog maakt het vooral duur. Geloof dat we zonder hem de helft kwijt zouden zijn Hij is qua dierenartskosten ook by far de duurste, want de meeste medicatie gaat op gewicht natuurlijk. Ik begrijp wel dat mensen van zulke grote honden niet meerdere willen vanwege de kosten. De tollers vind ik best meevallen. Voor hen zijn we nog het meest kwijt aan de trainingen, maar dat kun je ook zelf indelen natuurlijk. Mochten we financieel in de problemen komen, vermaken we ze zelf wel met oefeningen tijdens de wandelingen en in onze vrije tijd. Ik vind het wekelijks trainen op een KC vooral een fijne stok achter de deur voor mezelf.
Qua voer zitten we hier rond de 150-200 euro per maand voor 5 honden, maar de Dog maakt het vooral duur. Geloof dat we zonder hem de helft kwijt zouden zijn Hij is qua dierenartskosten ook by far de duurste, want de meeste medicatie gaat op gewicht natuurlijk. Ik begrijp wel dat mensen van zulke grote honden niet meerdere willen vanwege de kosten. De tollers vind ik best meevallen. Voor hen zijn we nog het meest kwijt aan de trainingen, maar dat kun je ook zelf indelen natuurlijk. Mochten we financieel in de problemen komen, vermaken we ze zelf wel met oefeningen tijdens de wandelingen en in onze vrije tijd. Ik vind het wekelijks trainen op een KC vooral een fijne stok achter de deur voor mezelf.
- Mo-yi
good to knowZinodo schreef: ↑30 nov 2023, 15:59Engeland is geen EU, die mogen van alles en nog wat erbij verzinnen. Alles binnen EU is paspoort en rabiës enting.
Tenzij je een vechthond of een andere krokodil hebt dan moet je opletten in sommige landen zoals Denemarken.
Hond erbij in 2024
En Engeland is ook niet heel lastig.
Rabies vaccinatie (rabies titer sinds brexit weer dacht ik, nagevraagd bij vriendin die dit jaar nog geweest is en nee, alleen een geldige vaccinatie) en ontwormen binnen x aantal dagen
- Susam
bedankt voor de tips rondom kennelhoest enz! ik ben altijd slaafs naar de dierenarts gerend voor checks en vaccinaties, ik ga daar nu eens heel kritisch naar kijken!
- Loraine
Tip; lees je even in over titeren.
Ik laat dat sinds een paar jaar doen, is iets duurder dan enten maar het hoeft maar eens in de zoveel jaar en wanneer de bescherming te laag is kun je ipv een cocktail kiezen voor apart enten.
L4 en kennelhoest enten doe ik niet aan, maar ik heb indien nodig (denk aan ziekenhuisopname ofzo) wat mensen om me heen die Dívka komen uitlaten en Mahdu ophalen.
Ik laat dat sinds een paar jaar doen, is iets duurder dan enten maar het hoeft maar eens in de zoveel jaar en wanneer de bescherming te laag is kun je ipv een cocktail kiezen voor apart enten.
L4 en kennelhoest enten doe ik niet aan, maar ik heb indien nodig (denk aan ziekenhuisopname ofzo) wat mensen om me heen die Dívka komen uitlaten en Mahdu ophalen.
- Mo-yi
Toen ik met Mo ging mantrailen ( Belse vereniging ), wilde de club ook vaccinatie boekje zien. Ik heb gevraagd of een titerbepaling ook goed was..wisten ze niet..en heb er nooit meer iets over gehoord
- Susam
titeren is bij Sam wel een dingetje, hij zou dan gesedeerd moeten worden om bloed af te nemen, vandaar dat ik eerder nooit voor die optie gekozen hebLoraine schreef: ↑30 nov 2023, 16:28 Tip; lees je even in over titeren.
- Susam
er is 1 pension waar ik al een jaar op de wachtlijst sta die ik volledig vertrouw en waarvan ik weet dat ze Sambal snappen, maar daar is kennelhoest absoluut verplicht, alsmede alle andere vaccinaties OF titerbepaling. En ze wil het passpoort en alles zien.
- Loraine
Dat snap ik dan wel.
Dan zou ik het of erop gokken en evt eens in de zoveel jaar laten enten of goed kijken naar de houdbaarheid vd huidige vaccinatie(s) en het entbeleid daarop aanpassen.
Staat me nl iets van bij dat de cocktail 3-5 jaar werkzaam zou moeten zijn.
Dan zou ik het of erop gokken en evt eens in de zoveel jaar laten enten of goed kijken naar de houdbaarheid vd huidige vaccinatie(s) en het entbeleid daarop aanpassen.
Sederen vraagt toch eveneens een prik van een naald? Bloed afnemen voor titeren is hier gewoon met zo'n micro naaldje 1 prikje in de voorpoot, met een druppel hebben ze genoeg immers.
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
-
- Posts in topic: 11
- Susam
de laatste keer bij sedatie voor een oorpunt biopt had degene die hem vasthield een gebroken neus
- Susam
ja zoiets ga ik doen inderdaad, dank!Loraine schreef: ↑30 nov 2023, 16:51 Dat snap ik dan wel.
- Susam
-
- Posts in topic: 4
- Honden: 5
- Welke: Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 3
mijn titer dierenarts haalt het bloed uit de achterpoot. ik hou dus een tube smeerkaas voor de neus van de hond zodat deze wordt afgeleid. zelfs bij de puppen gaat dit goed.
Haha! Dat wordt een helm aandoen dus
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
Voedingsadvies op maat.