En t scheelt opruimenmalinois schreef: ↑12 dec 2023, 18:55Gewoon laten doen hoor. Dat is gewoon een natuurlijke reactie op deze manier is t voedsel voorbewerkt en makkelijker verteerbaar.Susam schreef:ja nou precies, Sambal eet (of probeert) nadat ie gespuugd heeft die hele kledderzooi gelijk weer op te eten!Veertje schreef: ↑12 dec 2023, 09:52
Oh, nee met dat doel geef ik het niet. Ze krijgen af en toe konijnenoren met vacht, omdat de haren vergelijkbaar werken als vezels. Maar ik geef het niet na het spugen om iets te reinigen.
De maag hoeft ook niet echt van streek te zijn als ze iets uitspugen. Soms is het gewoon een afweermechanisme wanneer ze iets eten dat te groot is of te koud. Dan komt het er onverteerd weer uit, maar dan zullen ze met hetzelfde gemak meteen daarna weer iets eten. Als de maag echt van streek is zijn ze wel langer misselijk meestal en willen ze niet eten.
Ik doe niks met spugen eigenlijk, behalve het voorkomen van spugen op lege maag.
hij heeft niet meer gespuugd gelukkig!
voer voeding barf darf kvv ik weet het niet meer?!
Re: voer voeding barf darf kvv ik weet het niet meer?!
- Mo-yi
- Posts in topic: 6
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
haha,hier ook. En ook altijd net op mn kleed dan natuurlijk, vaak ruimt ze het gelijk op, soms moet ze eerst even liggen nadenken, en dan laat ik t ff want even later gaat het er toch weer in , en hoe wonderlijk..mn kleed is vrij goed schoon daarnaYbbihs schreef: ↑12 dec 2023, 19:05En t scheelt opruimenmalinois schreef: ↑12 dec 2023, 18:55Gewoon laten doen hoor. Dat is gewoon een natuurlijke reactie op deze manier is t voedsel voorbewerkt en makkelijker verteerbaar.Susam schreef:
ja nou precies, Sambal eet (of probeert) nadat ie gespuugd heeft die hele kledderzooi gelijk weer op te eten!
hij heeft niet meer gespuugd gelukkig!
- Kells
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
O ja, hier eten ze het ook gelijk weer op. Ik vind het prima! Vanwege de huisdieren heb ik geen kleden op de vloer. De honden kotsen zelden, maar de katten hadden er een handje van.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Susam
- Posts in topic: 43
- Welke: Podengo kruising
Inmiddels voer ik Sambal in de ochtend Barf en in de avond Darf brokken (via een tip hier in een eerdere post) met wat toppings en toevoegingen en dat is een daverend succes! Goeie ontlasting, hij valt als een wolf aan op de voerbak! Super super bedankt voor alle suggesties en tips, so far so good! Nul keer gespuugd.
- malinois
- Posts in topic: 5
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Waar bestellen jullie de Darf brokken ? En klopt het dat de verzendkosten bijna 10 euro zijn?
- Susam
ik had het ook via bol besteld inderdaad en nog een lekker botje erbij graaaatiessch
Ik ken het niet . Ik heb proefpakket aangevraagd van Darf . Het liefst betaal ik rond de 3,00 per kilo . Met Proplan lukt dat nog aardig in grootverpakking en Bertus doet het daar nu goed op samen met kvv
Van Darf vind ik het wel prettig dat het zo’n groot vleesaandeel heeft en dat het in NL gemaakt wordt.
En ze vinden het erg lekker. Never change a winning team en al helemaal niet vanwege zo’n luttel prijsverschil.
En ze vinden het erg lekker. Never change a winning team en al helemaal niet vanwege zo’n luttel prijsverschil.
-
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Met een menu op basis van kuiken kom je een heel eind en dan heb je prooidieren. Dat is toch het mooist.
Heb je alleen een beetje te weinig vet dus dat zou ik toevoegen en dan nog een bron van koolhydraten. Kan prima binnen 3 euro hoor.
-
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Het zal best prima zijn, hoor, maar wat een lulverhaal erbij. Holistisch en een excellente smaakbeleving. Jezus. Het is een brok.Sandra&co schreef: ↑15 dec 2023, 17:18 Bij Bol zie ik nu ook deze brokken staan, reviews zijn positief. Kent/voert iemand het?
https://www.bol.com/nl/p/avalon-petfood ... androidapp
Voor het gemak en de afwisseling heb ik er weer een paar dozen Hektor bij gekocht.
Als ze het er goed op doen prima toch . Zit wel veel granen in zegt de voerwijzer
- Susam
Darf brokken zijn alweer uit, voor nu wat Prins VitalCare Gastro-Intestinal Low Fat brokken samen met Riverwood natvlees paard.
Paar keer per week vers vlees met gedroogde groentenvlokken.
Ik besteed meer aandacht aan mijn hond's voer dan aan mijn eigen eten en ik ben een hobby kok die voor jan en alleman van alles maakt! )I(*&^%&*(*
Paar keer per week vers vlees met gedroogde groentenvlokken.
Ik besteed meer aandacht aan mijn hond's voer dan aan mijn eigen eten en ik ben een hobby kok die voor jan en alleman van alles maakt! )I(*&^%&*(*
Ik reageerde op de brokken
Het vlees is gerekend als vers vlees, maar is gedroogd toegevoegd. Van 60% vlees inclusief vocht blijft na het drogen minder over. Dat is ook te zien aan het eiwitgehalte.
- Susam
heeft iemand ervaring met het voer van Lily's kitchen? Als leek zijnde ziet het er okay uit? Ik heb een pakketje met natvoer gekocht en Sam eet er als een wolf van.
Het natvoer van hun, heb ik me nooit zo in verdiept. Van de brokken weet ik dat ze heel hoog scoren op verteerbaarheid. Positief dus
Hoi, misschien heb je iets aan dit nuttige e-book over hondenvoer:
https://baboo.nl/over-ons/beste-hondenvoer-gratis-pdf
Dan kun je voortaan zelf een afweging/keuze maken voor (gezond) hondenvoer voor jouw hond.
Succes!
https://baboo.nl/over-ons/beste-hondenvoer-gratis-pdf
Dan kun je voortaan zelf een afweging/keuze maken voor (gezond) hondenvoer voor jouw hond.
Succes!