Freek en zijn tanden

Plaats reactie
Noor
Posts in topic: 3

Freek en zijn tanden

Bericht door Noor »

Zo' 2 jaar geleden, zijn er wat tanden getrokken bij freek, in de jaren daarna geprobeerd zijn resterende gebit schoon te houden/ maken, maar dat lukte niet.
Dus freek moest weer voor gebitssanering. 25 november is hij bij de da , onder narcose, geholpen van wat rotte tanden, erg veel heeft hij niet meer, hij heeft nog maar 1 hoektand en een aantal kiezen.
Nu heeft hij rare klachten sindsdien. Alsof er iets tussen zijn tanden zit, veel smakken, vooral bij opwinding lijkt hij er meer last van te hebben, dan kan hij echt met zijn voorpootjes in zijn bekkie klauwen, alsof er iets dwars zit.
Er is niks te zien.

Twee weken terug bij de da geweest en er was een soort trilling in zijn tong waarneembaar, we hebben toen medicatie voor zenuwpijn meegekregen en uiteraard gegeven. Het helpt niks, hij voelt zich ongemakkelijk, klauwt dus met zijn pootjes in zijn bekkie en veel smakken.

Ik kan geen pijnpunt ontdekken.

Ik heb het idee dat zijn tong hem dars zit, dat die naar achter glijd? Misschien dat er zenuwen beschadigd zijn bij het verwijderen van zijn kiezen?

Het is dus niet zo dat hij pijn heeft, maar hij is niet happy, het ziet er ook naar uit ( ik ga proberen een filmpje te maken)

Herkent iemand iets?
Afbeelding
Ybbihs
Posts in topic: 1

Re: Freek en zijn tanden

Bericht door Ybbihs »

Laat eens een, echt goede, masseur kijken?
Lou heeft regelmatig bekklachten. Vorig jaar is alles nagekeken want ik was er van overtuigd dat het in haar bek zat. Niks, 0,0 te vinden. Zij had ook smakken, doen alsof er iets tussen haar tanden zat, klappertanden,etc.
Bij Lou is het een spier die regelmatig vast zit. Ik masseer m inmiddels prima zelf los als ze weer last krijgt.
Afbeelding
Noor

Bericht door Noor »

Ybbihs schreef: 30 dec 2023, 20:18 Laat eens een, echt goede, masseur kijken?
Lou heeft regelmatig bekklachten. Vorig jaar is alles nagekeken want ik was er van overtuigd dat het in haar bek zat. Niks, 0,0 te vinden. Zij had ook smakken, doen alsof er iets tussen haar tanden zat, klappertanden,etc.
Bij Lou is het een spier die regelmatig vast zit. Ik masseer m inmiddels prima zelf los als ze weer last krijgt.

Dit is echt na de tanden " operatie" daarvoor niks van deze klachten.

Ik kan het ook niet zo goed uitleggen, wat hij precies doet, hij moet ook wennen aan een tong die uit zijn mond valt ,maar dat verklaart voor mij niet zijn klachten.
De da merkte dus een" twitch" in zijn tong op, ik zag het toen ook, maar ik zie dat dus nu thuis niet meer.
Het vermoeden was een zenuw geraakt/ beschadigd.
Daarvoor dus pillen gekregen, maar geen verschil.

Ik denk dus ook , dat het niet iets met spieren te maken heeft. Maar ik weet het dus niet....
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Is er iets gehecht (oplosbaar materiaal) bij het trekken van kiezen/tanden?
Dat zou ook nog een reden kunnen zijn omdat dat vreemd voelt in de bek.
Afbeelding
runninggirl
Honden: 3

Bericht door runninggirl »

Kan er nog een stukje wortel zijn blijven zitten? Dat had mijn partner laatst na het trekken van een kies... kwam een paar dagen later nog een stuk uit omhoog door het tandvlees heen. En hij zei daarvoor steeds dat hij iets voelde zitten.
Noor

Bericht door Noor »

We zijn er nog niet achter wat het nou is. Het lijkt erop dat het toch om zijn tong gaat, dat die naar achter " zakt" ofzo, misschien dus idd tongzenuw aangetast... medicatie doet iig niks.
Binnenkort weer een ritje da. 🙃
Afbeelding
Plaats reactie