Crematie.

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
GoldenGizmo
Posts in topic: 4
Honden: 1
Welke: Golden retriever

Re: Crematie.

Bericht door GoldenGizmo »

Mo-yi schreef: 21 jan 2024, 15:59 "U kunt uw huisdier zelf mee begeleiden naar de oven vanaf € 85,00."

t is wat
wil je zelf op de knop drukken mag dat gelijk wat kosten
Bij ons was dat iets minder, maar alsnog 60 euro. Wij hebben daar niet voor gekozen, maar dat betekent ook dat hij niet linea recta naar de oven ging, dat was pas een paar uur nadat wij daar vertrokken waren. Dat geeft hen dus meer flexibiliteit om de crematie in te plannen, en ik denk dat dat ook iets is waarvoor je betaald.
CatnDog schreef: 21 jan 2024, 15:58 Ik denk zoals de meeste al zeiden, dat het inderdaad een kwestie van vertrouwen moet zijn en wellicht een kwestie van geloof: geloven dat het inderdaad de as is van jouw hond/huisdier.
Persoonlijk vind ik het geen nare gedachte om mijn hond tegelijkertijd met andere honden/huisdieren te laten cremeren ('gedeelde as'). Dus ik zou niet zo snel voor een individuele crematie kiezen. Ik heb overigens ook geen behoefte aan een urn in huis.
Bij ons is het ook niet de bedoeling dat er een urn in huis staat. Hij zit nu in een strooikoker die op zolder staat. In het voorjaar gaat hij in de tuin onder de grond. We kunnen hem met koker en al begraven (die vergaat dan ook vanzelf), of alleen de as, daar moeten we even over nadenken. Evenals waar we hem precies willen hebben. Ik weet ook niet waarom, maar met Gizmo had ik er wel moeite mee om hem niet mee terug naar huis te brengen. Bij de honden waarmee ik ben opgegroeid had ik dat niet, terwijl ik daar toch ook een behoorlijke band mee had. Die zijn niet eens naar een crematorium gegaan, maar 'gewoon' naar de Rendac.
CatnDog
Posts in topic: 5
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

GoldenGizmo schreef: 21 jan 2024, 16:56 Bij ons is het ook niet de bedoeling dat er een urn in huis staat. Hij zit nu in een strooikoker die op zolder staat. In het voorjaar gaat hij in de tuin onder de grond. We kunnen hem met koker en al begraven (die vergaat dan ook vanzelf), of alleen de as, daar moeten we even over nadenken. Evenals waar we hem precies willen hebben. Ik weet ook niet waarom, maar met Gizmo had ik er wel moeite mee om hem niet mee terug naar huis te brengen. Bij de honden waarmee ik ben opgegroeid had ik dat niet, terwijl ik daar toch ook een behoorlijke band mee had. Die zijn niet eens naar een crematorium gegaan, maar 'gewoon' naar de Rendac.
Ik weet ook niet hoe het terzijnertijd zal gaan. Misschien heb ik dan wel de behoefte om hem mee naar huis te nemen.
Teckeltoos
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

Ik wil dus ook niet een urn ofzo. Gewoon een potje om het in te bewaren. Het gaat mij erom dat hij als ik zelf de oven inga hij bij mij gevoegd gaat worden.
Afbeelding
Kimmie
Posts in topic: 9
Honden: 6

Bericht door Kimmie »

We hebben hier jaren lang de honden begraven op het terrein, alleen Alfa niet, die overleed in Januari '10 en toen vroor het met -10 ofzo, de grond was veel te hard om in te kunnen graven..

Totdat in 2013 heel plotseling Donnie overleed, ik was zo gek op die hond, dat ik hem per se bij mij wilde houden, en die is gecremeerd, en dat beviel zo goed dat we nooit meer honden begraven hebben, wel nog een veulentje, maar honden komen naar huis en krijgen een urn die gemaakt is naar hun evenbeeld, dan zijn ze thuis... dan krijg ik rust..

Watercrematie heb ik nog niet van gehoord, dat ga ik eens opzoeken..
sonj@
Posts in topic: 1

Bericht door sonj@ »

Ja, ik vertrouw er ook op dat ik gewoon de as van de eigen hond krijg. De as van Lotus staat nog steeds op zolder om uitgestrooid te worden. Nu al 13 jaar zo’n beetje. Dat uitstrooien is moeilijker dan ik toen dacht.
Mo-yi
Posts in topic: 8
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Ik vind uitstrooien dan weer niks, ik heb ze liever in mn buurt
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

GoldenGizmo schreef: 21 jan 2024, 16:56
Mo-yi schreef: 21 jan 2024, 15:59 "U kunt uw huisdier zelf mee begeleiden naar de oven vanaf € 85,00."

t is wat
wil je zelf op de knop drukken mag dat gelijk wat kosten
Bij ons was dat iets minder, maar alsnog 60 euro. Wij hebben daar niet voor gekozen, maar dat betekent ook dat hij niet linea recta naar de oven ging, dat was pas een paar uur nadat wij daar vertrokken waren. Dat geeft hen dus meer flexibiliteit om de crematie in te plannen, en ik denk dat dat ook iets is waarvoor je betaald.
Dat klinkt logisch, voor hun gezien
Afbeelding
Maart
Posts in topic: 3
Honden: 3
Contacteer:

Bericht door Maart »

Mo-yi schreef: 21 jan 2024, 18:56 Ik vind uitstrooien dan weer niks, ik heb ze liever in mn buurt
Idem. Maar ook geen gedenkhoek of dergelijk. Ds zit in een knuffelbeer waar ze zelf de vulling van uitgehaald had, niemand die weet dat er dazr as inzit. Zo zal ik het blijven doen.

Mijn vader wil wel uitgestrooid worden, samen met mijn ma, op voorwaarde dat het op een stormachtige dag en tegenwind gebeurt :LOL:
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Maart schreef: 21 jan 2024, 19:01
Mo-yi schreef: 21 jan 2024, 18:56 Ik vind uitstrooien dan weer niks, ik heb ze liever in mn buurt
Idem. Maar ook geen gedenkhoek of dergelijk. Ds zit in een knuffelbeer waar ze zelf de vulling van uitgehaald had, niemand die weet dat er dazr as inzit. Zo zal ik het blijven doen.

Mijn vader wil wel uitgestrooid worden, samen met mijn ma, op voorwaarde dat het op een stormachtige dag en tegenwind gebeurt :LOL:
:proest:

Hier heb ik Wolf ( vorige hond ) ook gecremeerd, hij zit nog steeds in zo'n bamboe-koker en staat in een kast. Altaartjes en dergelijke heb ik niets mee. Kaarsen en regenboogbruggen evenmin.
Afbeelding
Kimmie

Bericht door Kimmie »

Ik heb geen altaar ofzo, wel planken waar de urnen bij elkaar staan, en daar branden dan wel weer kaarsjes bij, maar die zorgen dan weer voor mooi licht bij ze... :bloos:
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Maart schreef: 21 jan 2024, 19:01 Mijn vader wil wel uitgestrooid worden, samen met mijn ma, op voorwaarde dat het op een stormachtige dag en tegenwind gebeurt :LOL:
:LOL: Dat vind ik wel humor.
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Watercrematie is goedkoper dan een gewone crematie. Bij ons in Rotterdam zou een gewone crematie voor onze honden 285 euro zijn per hond,
En een watercrematie 175 euro per hond. Moeten we dan wel 50 km voor gaan rijden, maar ach, het is vlakbij de Loonse en Druneseduinen, kunnen we daar gelijk lopen met de hond die er nog is.

Heb drie van de vorige honden in urntjes in de kast staan. Gerard wilde dat graag. Maar ik kom zo weinig in die kast dat ik vergeet dat ze daar staan.
Afbeelding

Tanja en Anne
Kimmie

Bericht door Kimmie »

Die prijzen verschillen ook best wel, wij betalen hier voor toch flinke honden 125 euro, crematie dan, en daar komt dan wel een asbus bij..
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Kimmie schreef: 21 jan 2024, 21:07 Die prijzen verschillen ook best wel, wij betalen hier voor toch flinke honden 125 euro, crematie dan, en daar komt dan wel een asbus bij..
Dat is niet echt duur. De prijs die ik noemde voor een gewone crematie was individueel en vanaf 15 kg tot 24 kilo.
Afbeelding

Tanja en Anne
Kimmie

Bericht door Kimmie »

ja dit is ook individueel, ze zeggen daar overigens altijd grote honden individueel te cremeren, alleen als iemand as van zijn hond terug wil hebben, dan maken ze de asla schoon van te voren, na de crematie halen ze dan de as eruit..

Buddy woog tegen de 60 kilo:
Afbeelding
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Kimmie schreef: 21 jan 2024, 21:25 ja dit is ook individueel, ze zeggen daar overigens altijd grote honden individueel te cremeren, alleen als iemand as van zijn hond terug wil hebben, dan maken ze de asla schoon van te voren, na de crematie halen ze dan de as eruit..

Buddy woog tegen de 60 kilo:
Afbeelding
Daar had je hier in Rotterdam 405 euro voor moeten betalen. 385 euro crematie en 20 euro energietoeslag.
Afbeelding

Tanja en Anne
Teckeltoos
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

Eigenlijk vallen kosten van individueel cremeren best wel mee.
Dit is de prijslijst van een crematorium vlakbij Drachten. Daar komt dan nog wel wat bij voor een bewaarbus en zo.
Ik dacht in honderden euro's :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Die prijzen vallen inderdaad mee. Bij Rotterdam gaat het om hoe zwaar een hond is.
Afbeelding

Tanja en Anne
Maart
Posts in topic: 3
Contacteer:

Bericht door Maart »

Waar ik ga, gaat het ook op gewicht. Een vast bedrag betaal je sowieso en dan nog toeslag per kg.
Nog een reden om geen vette honden te houden :lol1:
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
malinois
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Waar ik naat toe ga heb je t in gewichtsklasses. Xavi viel net 1 kg in de zwaardere klasse.
Voor hem heb ik individueel 266 betaald.
Anders was het 235 geweest...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Cendy

Bericht door Cendy »

Ik vertrouw er maar op dat ik m'n eigen hond terug krijg.
Branco en Jannie staan hier op de kast, en iedere keer met afstoffen denk ik, ik moet er wat mee.
Maar weet niet wat.

Toos heeft 2 kunst knieen dus bij haar moet het wel duidelijk zijn of ze het echt is ja of nee.
Maar laten we hopen dat dat nog even duurt.
Afbeelding
Suzanne
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Havanezers

Bericht door Suzanne »

Ik kan me niet meer herinneren wat we voor Cas en Jess hebben betaald. Ik dacht dat het ook wel mee viel. Nu keek ik even op de site en vind het absurde tarieven.
Vooral de tarieven die er extra bij komen.
Wil je dat je hond niet gelijktijdig (wel gescheiden) met andere dieren gecremeerd wordt 100 euro extra. Nog even een extra energietoeslag, zit je ermee op zondag, kost dat ook nog 125 euro extra. Wil je een pootafdruk, ben je ook nog 30 euro extra kwijt. en erbij zijn mag ook al niet.
https://www.dierenuitvaartcentrumijssel ... l/tarieven
GoldenGizmo

Gizmo (32 kg) kostte 220 euro, voor een individuele crematie, inclusief afscheid nemen. Een pootafdruk en een pluk haar kreeg je er voor niks bij als je wilde, en je kon kiezen om een urn te kopen, of de as in een strooikoker terug te krijgen, in dat laatste geval kostte dat ook niks extra's. Wel hebben we er een ashangertje bij gekocht, dus ik denk dat we in totaal zo'n 250 euro hebben betaald. Geen idee of dat veel is, voor anderen, maar volgens mij gaven wij per maand aan alleen medicijnen voor hem al meer uit. Liever had ik gehad dat we dat langer hadden kunnen doen (had gekund, maar was niet in zijn beste belang), maar daarbij valt het eenmalige bedrag voor cremeren ook wel een beetje in het niet zeg maar.
Cendy

Bericht door Cendy »

Zo de tandjes, ik zit eens even te kijken wat ik kwijt ben mocht Toos een keer gaan.
Dan ben ik gewoon 434,50 kwijt :O:
Ik kan me niet herinneren dat ik dat ook voor die andere 2 kwijt was :O:
Afbeelding
GoldenGizmo

Cendy schreef: 22 jan 2024, 11:46 Zo de tandjes, ik zit eens even te kijken wat ik kwijt ben mocht Toos een keer gaan.
Dan ben ik gewoon 434,50 kwijt :O:
Ik kan me niet herinneren dat ik dat ook voor die andere 2 kwijt was :O:
Dat verschilt echt heel veel per locatie blijkbaar. Waar wij heen gingen is de de zwaarste hond (65+ kg), de duurste optie (individueel en mee naar de oven en wachten) 340 euro. 'Gewoon' individueel 280, en collectief 215 euro. Ik kan me wel voorstellen dat de prijzen de laatste tijd flink gestegen zijn, want dat zijn de gasprijzen natuurlijk ook. Maar het valt me wel op dat er zo'n prijsverschillen door het land heen zijn.
Plaats reactie