Dat gebeurd hier ook dat oppeppen. Daarom maak ik aktijd thuis filmpjes. Stuur deze eerst door en laat die eerst beoordelen. Overigens zit mijn da in Belgie. In NL wilden ze dit niet op deze manier. In Belgie pakt hij ook veel sneller door, direct fotos etc bij de geringste verdenking. En hij neemt mij serieus. Dat is nog wel t belangrijkste. Ik zit er 24/7 bij en niet hij is zijn mening.Susam schreef:ja precies! En dan is Sambal ook nog een hond die zich enorm oppept tijdens een dierenarts bezoek, deels uit angst en deels uit enthousiasme en laat dan tijdelijk een ander beeld zien dan thuis. Omdat het een vrij grote kliniek is en je bijna nooit dezelfde dierenarts krijgt, krijgt zo'n arts toch ook geen beeld van hoe Sambal normaal is tijdens vaccinaties of gewoon een check? Hij was super lief wordt er dan gezegd maar ik word daar heel nerveus van, omdat het zo niet zichzelf is. Ik had de laatste tijd steeds dezelfde arts, specifiek naar gevraagd bij boeken van consulten, maar hij is helaas voor zichzelf begonnen elders.Alfilillo schreef: ↑05 feb 2024, 08:13Ik lees je topic nu pas. Fijn dat het beter gaat met Sambal.Susam schreef: ↑05 feb 2024, 05:51 Ik vind het toch wat vreemd, de eerste diagnose was maagontsteking, toen heeft hij een spuit gekregen tegen braken en tabletten tegen braken voor daarna en buikpijn, maar aan de oorzaak werd niets gedaan? Na een tweede bezoek meer tabletten tegen braken en buikpijn en bij het derde bezoek toen gal buikloop erbij kwam (naast duizend andere klachten) pas bloedonderzoek en andere onderzoeken en antibiotica. Waarom dat niet gelijk gedaan? Zijn bij jouw teckel de foto en echo bij het eerste consult gelijk gemaakt?
Ik sprak gisteren een kennis, hond met zelfde verhaal, direct bloedonderzoek en antibiotica.
Ik heb het idee dat het gigantisch uit de hand lopen voorkomen had kunnen worden en dan heb ik het nog niet eens over het financiele aspect van drie consulten plus dan uiteindelijk de broodnodige onderzoeken.
Ik zie het veel in Nederland, zowel bij mensen als honden, dat een diagnose in eerste instantie alleen gesteld wordt op klinisch beeld en er hoogstens wat gedaan wordt aan symptoombestrijding. En dan heel stellig zijn dat het niet dit of dat is, terwijl je iets alleen kan uitsluiten als je daadwerkelijk meet, wat dan pas veel later gedaan wordt. Heel irritant.
hond ziek
- malinois
- Posts in topic: 4
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Re: hond ziek
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Susam
- Posts in topic: 51
- Welke: Podengo kruising
ja dat is het ook! Wat goed dat je dit zo hebt kunnen regelen, echt heel fijn!malinois schreef: ↑05 feb 2024, 09:51Dat gebeurd hier ook dat oppeppen. Daarom maak ik aktijd thuis filmpjes. Stuur deze eerst door en laat die eerst beoordelen. Overigens zit mijn da in Belgie. In NL wilden ze dit niet op deze manier. In Belgie pakt hij ook veel sneller door, direct fotos etc bij de geringste verdenking. En hij neemt mij serieus. Dat is nog wel t belangrijkste. Ik zit er 24/7 bij en niet hij is zijn mening.Susam schreef:ja precies! En dan is Sambal ook nog een hond die zich enorm oppept tijdens een dierenarts bezoek, deels uit angst en deels uit enthousiasme en laat dan tijdelijk een ander beeld zien dan thuis. Omdat het een vrij grote kliniek is en je bijna nooit dezelfde dierenarts krijgt, krijgt zo'n arts toch ook geen beeld van hoe Sambal normaal is tijdens vaccinaties of gewoon een check? Hij was super lief wordt er dan gezegd maar ik word daar heel nerveus van, omdat het zo niet zichzelf is. Ik had de laatste tijd steeds dezelfde arts, specifiek naar gevraagd bij boeken van consulten, maar hij is helaas voor zichzelf begonnen elders.Alfilillo schreef: ↑05 feb 2024, 08:13
Ik lees je topic nu pas. Fijn dat het beter gaat met Sambal.
Ik zie het veel in Nederland, zowel bij mensen als honden, dat een diagnose in eerste instantie alleen gesteld wordt op klinisch beeld en er hoogstens wat gedaan wordt aan symptoombestrijding. En dan heel stellig zijn dat het niet dit of dat is, terwijl je iets alleen kan uitsluiten als je daadwerkelijk meet, wat dan pas veel later gedaan wordt. Heel irritant.
Ik kan ook filmpjes doorsturen, maar ik vind inderdaad dat mijn woord ook goed genoeg moet zijn. Ik snap wel dat ze ook mensen in de kliniek krijgen die niet weten of ze een reu of een teef hebben, maar mijn historie bij deze kliniek gaat 30 jaar terug. Dan zou je denken dat ze een beetje een beeld hebben van wie ik ben en ik niet voor mijn lol honderden extra euros wil uitgeven omdat ik naar de dierenarts gaan met een angstige hond zo leuk vind.
Belgie is voor mij net te ver weg, zeker in geval voor spoed en ik zit wel 1 km van Duitsland, maar alle Duitsers komen juist hierheen, daar schijnt het een stuk duurder te zijn?
Zo'n filmpje kan je natuurlijk sowieso wel maken en dan doorsturen.
Dan wijs je ze daar maar op als je er bent.
Heb ik ook wel eens gedaan, al hoef ik zelden iets uit te leggen als ik met spoed wil komen (ze kennen me zo langzamerhand, helaas).
Wel een keer bij een nieuwe assistente even moeten doordrukken dat ik echt direct kwam en niet de volgende dag omdat er dan pas tijd was.
Heb ik ook wel eens gedaan, al hoef ik zelden iets uit te leggen als ik met spoed wil komen (ze kennen me zo langzamerhand, helaas).
Wel een keer bij een nieuwe assistente even moeten doordrukken dat ik echt direct kwam en niet de volgende dag omdat er dan pas tijd was.
- Susam
ik heb ooit een keer een assistente aan de lijn gehad terwijl ik met gillende banden al onderweg was en ik dacht dat mijn Berner een maagkanteling had, zegt ze... kun je om 3 uur? Het was toen half 10 in de ochtend. Ik kijk nergens meer van op. Het is precies zoals je zegt, als je al 30 jaar bij een dierenarts bent, dan weten ze toch dat je echt alleen komt buiten de normale checks als er stront aan de knikker is?ranetje schreef: ↑05 feb 2024, 12:02 Zo'n filmpje kan je natuurlijk sowieso wel maken en dan doorsturen.
Maar je dacht in eerste instantie toch zelf ook dat hij opknapte?
- Susam
?? lichte verbetering en vervolgens gigantische achteruitgang die ik niet uitgebreid hier beschreven heb, alleen dat we weer bij de da waren, omdat het even echt niet goed ging.
Ik heb overigens net een goed gesprek gehad met de dierenarts die uitgelegd heeft dat er inderdaad bij dit soort dingen niet direct gestart wordt met AB vanwege de extra belasting op maag en darmen.
Er wordt zo veel mogelijk een vaste dierenarts binnen de kliniek gepland, dan is al heel veel opgevangen.
Precies.Susam schreef: ↑05 feb 2024, 12:36ik heb ooit een keer een assistente aan de lijn gehad terwijl ik met gillende banden al onderweg was en ik dacht dat mijn Berner een maagkanteling had, zegt ze... kun je om 3 uur? Het was toen half 10 in de ochtend. Ik kijk nergens meer van op. Het is precies zoals je zegt, als je al 30 jaar bij een dierenarts bent, dan weten ze toch dat je echt alleen komt buiten de normale checks als er stront aan de knikker is?ranetje schreef: ↑05 feb 2024, 12:02 Zo'n filmpje kan je natuurlijk sowieso wel maken en dan doorsturen.
Vooral als je er nooit voor niets bent gekomen
Ik kreeg wel even flink de P in dat die assistente niet aansloeg op de klachten die ik opnoemde.
Maar heb toen maar gewoon gezegd dat ik er NU aan kwam. Kwaad worden en nog eens uitleggen leek me zinloos en kost alleen maar tijd.
En ook toen was het terecht dat ik kwam, 5 minuten na binnenkomst lag mijn hond aan een infuus.
- Susam
wat een stress! goed gedaan. Ik vind het erg voor de minder assertieve mensen wiens dier misschien echt schade oploopt doordat ze niet zo mondig gebekt zijn of het vanwege de stress situatie misschien niet zo goed kunnen verwoorden.ranetje schreef: ↑05 feb 2024, 14:43Precies.Susam schreef: ↑05 feb 2024, 12:36ik heb ooit een keer een assistente aan de lijn gehad terwijl ik met gillende banden al onderweg was en ik dacht dat mijn Berner een maagkanteling had, zegt ze... kun je om 3 uur? Het was toen half 10 in de ochtend. Ik kijk nergens meer van op. Het is precies zoals je zegt, als je al 30 jaar bij een dierenarts bent, dan weten ze toch dat je echt alleen komt buiten de normale checks als er stront aan de knikker is?ranetje schreef: ↑05 feb 2024, 12:02 Zo'n filmpje kan je natuurlijk sowieso wel maken en dan doorsturen.
Ik kreeg wel even flink de P in dat die assistente niet aansloeg op de klachten die ik opnoemde.
Maar heb toen maar gewoon gezegd dat ik er NU aan kwam. Kwaad worden en nog eens uitleggen leek me zinloos en kost alleen maar tijd.
En ook toen was het terecht dat ik kwam, 5 minuten na binnenkomst lag mijn hond aan een infuus.
Dat is zeker waar.Susam schreef: ↑05 feb 2024, 14:50wat een stress! goed gedaan. Ik vind het erg voor de minder assertieve mensen wiens dier misschien echt schade oploopt doordat ze niet zo mondig gebekt zijn of het vanwege de stress situatie misschien niet zo goed kunnen verwoorden.ranetje schreef: ↑05 feb 2024, 14:43Precies.Susam schreef: ↑05 feb 2024, 12:36
ik heb ooit een keer een assistente aan de lijn gehad terwijl ik met gillende banden al onderweg was en ik dacht dat mijn Berner een maagkanteling had, zegt ze... kun je om 3 uur? Het was toen half 10 in de ochtend. Ik kijk nergens meer van op. Het is precies zoals je zegt, als je al 30 jaar bij een dierenarts bent, dan weten ze toch dat je echt alleen komt buiten de normale checks als er stront aan de knikker is?
Ik heb het toen wel gemeld bij de DA.
Niet om die assistente te pesten, maar om te voorkomen dat zoiets een veel ziekere of dode hond (of ander huisdier) oplevert.
- CatnDog
- Posts in topic: 14
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Wat vervelend dat de dierenarts niet meteen doorpakte (met AB en bloedonderzoek). Hier gelukkig wel een vaste dierenarts die ons als jaren kent (en ook altijd uitgebreid gaat kletsen ) en ook niet moeilijk doet en altijd meedenkt.
Dat is met mijn huisarts wel anders. Die was niet zo van het voorschrijven van AB (want resistentie etc.). Ik had een blaasontsteking. Ik weet niet of hij zelf ooit een blaasontsteking heeft gehad, maar ik had zo van: doe maar gewoon wel die AB Dat was overigens jaren geleden, maar ik denk dat het er niet beter op is geworden.
Dat is met mijn huisarts wel anders. Die was niet zo van het voorschrijven van AB (want resistentie etc.). Ik had een blaasontsteking. Ik weet niet of hij zelf ooit een blaasontsteking heeft gehad, maar ik had zo van: doe maar gewoon wel die AB Dat was overigens jaren geleden, maar ik denk dat het er niet beter op is geworden.
- Susam
het antibiotica protocol voor mensen is nog sterker aangescherpt. Ik slik al heel lang dagelijks antibiotica en ben resistent voor een aantal groepen. Ik wissel van alles af en het is vaak Russisch roulette om te zien wat nog werkt en wat niet, dus ik snap de terughoudendheid van artsen, maar bij een blaasontsteking dat zo maar kan escaleren naar erger?! auw!
- CatnDog
- Posts in topic: 14
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
In Oost-Europa gebruiken ze bacteriofagen om bacteriele infecties te bestrijden. Ik denk dat ze hier met de antibiotica-resistentie ook serieus naar moeten gaan kijken. Het target de bacterie die je wil bestrijden ook veel specifieker.
- Susam
ik denk dat ook! Die fagen zijn volgens mij de toekomst en het is natuurlijk weer een financiele kwestie waarom dat hier niet wordt doorgepakt, vooral voor mensen zoals ik, zonder afweer, zou dat mooi kunnen zijn.
Heeft er iemand ervaring hier met slechte reacties op antibiotica? Sambal had gisteren een super dag, uiteraard nog niet compleet zichzelf, maar normale ontlasting, eetlust maar vanochtend weer rillen, wel drinken, niet eten en sloom en moe. Ik merk dat een uur na inname van de antibiotica, hij onrustig wordt, heeft ook weer diarree.
Diarree is normaal want de antibiotica verstoort de darmflora natuurlijk. Ik zou ook na de kuur een probiotica geven. Maar dat rillen enz kan misschien door misselijkheid komen dat is ook een bijwerking
Ik zou even contact opnemen met de dierenarts als het zo blijft
- Susam
hij ligt boven op de badmat, ik ga zo even bellen,Smoushond schreef: ↑06 feb 2024, 07:43 Diarree is normaal want de antibiotica verstoort de darmflora natuurlijk. Ik zou ook na de kuur een probiotica geven. Maar dat rillen enz kan misschien door misselijkheid komen dat is ook een bijwerking
Dat klinkt echt niet goed, heel veel beterschap voor Sambal, zieke honden hebben is zo niet leuk...
Susam schreef: ↑06 feb 2024, 07:55hij ligt boven op de badmat, ik ga zo even bellen,Smoushond schreef: ↑06 feb 2024, 07:43 Diarree is normaal want de antibiotica verstoort de darmflora natuurlijk. Ik zou ook na de kuur een probiotica geven. Maar dat rillen enz kan misschien door misselijkheid komen dat is ook een bijwerking
Niet goed
- Susam
de dierenarts weet niet of hij zo ellendig is met buikloop omdat de ontsteking nog niet op orde is of dat het door de antibiotica is, dus doorgaan en dan de pillen doormidden breken en 4 x per dag met een hapje voer aanbieden ipv 2 x per dag een hele pil. En dan eind van de week opnieuw bezien. Kan ik me wel in vinden!
Wij hebben in eerste instantie direct een volledig en compleet bloedbeeld laten bepalen.Susam schreef: ↑05 feb 2024, 05:51Ik vind het toch wat vreemd, de eerste diagnose was maagontsteking, toen heeft hij een spuit gekregen tegen braken en tabletten tegen braken voor daarna en buikpijn, maar aan de oorzaak werd niets gedaan? Na een tweede bezoek meer tabletten tegen braken en buikpijn en bij het derde bezoek toen gal buikloop erbij kwam (naast duizend andere klachten) pas bloedonderzoek en andere onderzoeken en antibiotica. Waarom dat niet gelijk gedaan? Zijn bij jouw teckel de foto en echo bij het eerste consult gelijk gemaakt?
Ik sprak gisteren een kennis, hond met zelfde verhaal, direct bloedonderzoek en antibiotica.
Ik heb het idee dat het gigantisch uit de hand lopen voorkomen had kunnen worden en dan heb ik het nog niet eens over het financiele aspect van drie consulten plus dan uiteindelijk de broodnodige onderzoeken.
Daaruit kwam dat er ergens een ontsteking gaande was. Maar ze gaf nergens echt pijn aan. Dus voor antibiotica, maagbeschermers en anti misselijkheid medicatie.
Dat weekend ging het rap slechter.
Op maandag gekozen om nogmaals de antibiotica te spuiten en daarna de prednison op te starten als ze niet verbeterde.
Dat gebeurde niet dus prednison opgestart, anti misselijkheid medicatie en maag beschermers.
Weer bloedbeeld en geen verbetering. Dag erna nog slechter dus opgenomen voor een infuus.
S middags mocht ze weer mee.
Leek beter te gaan en ze at weer voorzichtig wat.
Dronk weer kleine beetjea dus we begonnen hoopvol te worden.
3 dagen later weer berg afwaarts. Dus toen echo van de maag en foto's van neus tot staart.
Nergens een onregelmatigheid te vinden.
Uiteindelijk hield ze op met eten, drinken en kwam haar bench niet meer uit.
Toen was het voor mij klaar en de volgende ochtend zijn we helaas voor euthanasie gegaan ze was op.
Nu was mijn teckel dame wel een dame op leeftijd. Maar fysiek echt nog wel gezond... Liep tot dat dit begon nog makkelijk 10 a 15 kilometer mee met de grote reuen.
echo?Susam schreef: ↑06 feb 2024, 12:59 de dierenarts weet niet of hij zo ellendig is met buikloop omdat de ontsteking nog niet op orde is of dat het door de antibiotica is, dus doorgaan en dan de pillen doormidden breken en 4 x per dag met een hapje voer aanbieden ipv 2 x per dag een hele pil. En dan eind van de week opnieuw bezien. Kan ik me wel in vinden!
Bij Claire werd geconstateerd op de echo dat de darmen extreem onrustig waren.
Zij heeft toen ook een klein beetje prednison gekregen.
Is er uitgebreid bloedonderzoek gedaan en is die alvleesklier nu nagekeken eigenlijk?
- Alfilillo
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Podenco en kruising
Hé, wat balen. Je zou verwachten dat het langzaam aan beter gaat met de antibiótica als het om een bacteriele infectie gaat. Een terugval is kut. Hou het maar goed in de gaten.
- malinois
- Posts in topic: 4
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Oei das minder goed... weet je zeker dat t de AB is? Ik zou ook een echo laten maken voor de zekerheid denk ik
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Susam
wat vreselijk naar en al helemaal als je nooit echt hebt geweten wat het nu was?JoJo schreef: ↑06 feb 2024, 13:31Wij hebben in eerste instantie direct een volledig en compleet bloedbeeld laten bepalen.Susam schreef: ↑05 feb 2024, 05:51Ik vind het toch wat vreemd, de eerste diagnose was maagontsteking, toen heeft hij een spuit gekregen tegen braken en tabletten tegen braken voor daarna en buikpijn, maar aan de oorzaak werd niets gedaan? Na een tweede bezoek meer tabletten tegen braken en buikpijn en bij het derde bezoek toen gal buikloop erbij kwam (naast duizend andere klachten) pas bloedonderzoek en andere onderzoeken en antibiotica. Waarom dat niet gelijk gedaan? Zijn bij jouw teckel de foto en echo bij het eerste consult gelijk gemaakt?
Daaruit kwam dat er ergens een ontsteking gaande was. Maar ze gaf nergens echt pijn aan. Dus voor antibiotica, maagbeschermers en anti misselijkheid medicatie.
Dat weekend ging het rap slechter.
Op maandag gekozen om nogmaals de antibiotica te spuiten en daarna de prednison op te starten als ze niet verbeterde.
Dat gebeurde niet dus prednison opgestart, anti misselijkheid medicatie en maag beschermers.
Weer bloedbeeld en geen verbetering. Dag erna nog slechter dus opgenomen voor een infuus.
S middags mocht ze weer mee.
Leek beter te gaan en ze at weer voorzichtig wat.
Dronk weer kleine beetjea dus we begonnen hoopvol te worden.
3 dagen later weer berg afwaarts. Dus toen echo van de maag en foto's van neus tot staart.
Nergens een onregelmatigheid te vinden.
Uiteindelijk hield ze op met eten, drinken en kwam haar bench niet meer uit.
Toen was het voor mij klaar en de volgende ochtend zijn we helaas voor euthanasie gegaan ze was op.
Nu was mijn teckel dame wel een dame op leeftijd. Maar fysiek echt nog wel gezond... Liep tot dat dit begon nog makkelijk 10 a 15 kilometer mee met de grote reuen.
- Susam
Er is uitgebreid bloedonderzoek gedaan en ook alvleesklier enz bekeken en bepaald, dit was allemaal goed, ook de andere organen. De ontstekingswaarden zijn verhoogd en leverwaarden.
Hij is vandaag een beetje beter, dus dat zou erop lijken dat inderdaad de ontsteking nog niet onder controle was/is en de antibiotica nu beginnen te werken, al dan niet met bijwerkingen.
Hij eet alleen maar die natte Pedigree troep van de supermarkt, ik heb dat geprobeerd te mengen met recovery voer en elektrolyten enz, dan is het gelijk nee. Het is ook wel een prinsje, want snoepjes neemt hij wel aan. Ik ga straks botten bouillon bestellen. Er is nu afgesproken nog te wachten totdat de kuur op is (nog anderhalve dag) en mocht het niet helemaal beter zijn dan dan komt er een echo en foto's. Hij is levendiger en wil met wandelen al grotere rondjes. Verder slaapt hij nog heel veel.
* update, hij knapt nu snel op, speelt alweer wat en is alert en vrolijk!
Hij is vandaag een beetje beter, dus dat zou erop lijken dat inderdaad de ontsteking nog niet onder controle was/is en de antibiotica nu beginnen te werken, al dan niet met bijwerkingen.
Hij eet alleen maar die natte Pedigree troep van de supermarkt, ik heb dat geprobeerd te mengen met recovery voer en elektrolyten enz, dan is het gelijk nee. Het is ook wel een prinsje, want snoepjes neemt hij wel aan. Ik ga straks botten bouillon bestellen. Er is nu afgesproken nog te wachten totdat de kuur op is (nog anderhalve dag) en mocht het niet helemaal beter zijn dan dan komt er een echo en foto's. Hij is levendiger en wil met wandelen al grotere rondjes. Verder slaapt hij nog heel veel.
* update, hij knapt nu snel op, speelt alweer wat en is alert en vrolijk!