Willen jullie duimen voor Redje?

Alfilillo
Posts in topic: 6
Honden: 2
Welke: Podenco en kruising

Re: Willen jullie duimen voor Redje?

Bericht door Alfilillo »

Wat naar. Beterschap en hier draaien de duimen voor Red.
Afbeelding
Susam
Posts in topic: 11
Welke: Podengo kruising

Bericht door Susam »

hoe gaat het vandaag? Hoe was de nacht?
Cooper
Posts in topic: 3
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Bericht door Cooper »

Beterschap!
Kelperuaantjes
Posts in topic: 10

Bericht door Kelperuaantjes »

Ben ook benieuwd hoe Red de nacht is doorgekomen. Wat een spanning zul je hebben.
Kimmie
Posts in topic: 39
Honden: 6

Bericht door Kimmie »

Wat lief dat je dat vraagt, Red is de nacht an sich goed door gekomen, alleen om 2 uur moest hij plassen en heeft hij ook al zijn eten uitgebraakt... Maar daarna was hij wel veel rustiger, hij lag zo kreunend adem te halen en dat was na het kotsen weg..Daarna heeft hij nog rustig geslapen.

Toen ik vanmorgen opstond , stond hij even later ook op en kwam hij weer naar het bed einde gelopen, al kwispelend, en dat heeft ie al een paar dagen niet meer gedaan, daarna weer even geplast in de tuin, en nu ligt hij op zijn bed, na het stukje lopen naar de tuin en terug is hij echt hélemaal op..

Maar goed, toen ik de andere honden hun bakje eten gaf, lag hij ook te kijken om zijn hapje, en heeft hij 4 stukjes vlees met zijn pijnstillers gekregen en dat heeft hij heel graag opgegeten..

Gisteravond is alleen wel zijn infuus gesneuveld, het vocht liep zijn poot in en niet meer in het bloedvat, dus die heb ik eruit gehaald, dat is dan wel jammer ik had graag nog een dag doorgespoeld.

En gisteravond heb ik ook nog met mijn vaste dierenarts gebeld, mens is altijd zo lief dat ik haar mag bellen, Red wordt nu door haar ex-collega/praktijk behandeld,maar ik ga eigenlijk met mijn dieren altijd naar haar toe, alleen werkt zij alleen maar op maandag en dinsdag bij mij in de regio, afijn, ik maakte mij best zorgen dat Red heel veel infuusvloeistof kreeg, dan ook steeds naar buiten moest maar dan echt een mini beetje plaste, en zijn buik wel steeds dikker werd, ik zie dan het al helemaal mis gaan, maar goed, het haar verteld hoe en wat, en ze zei , dat als hij maar plast dan is het goed en zolang Red blijft eten dat ze hem nog wel een kans zag hebben, grootste zorg is dat de alvleesklier niet knapt, dan krijgt hij buikvliesontsteking en dan is het over..

Ik moest haar vandaag nog terug bellen hoe het met Red gaat, dus maar vragen of het verstandig is , ergens een nieuwe infuusnaald te laten prikken ja/nee.

Voor nu , is hij zeker in ademhaling zoveel rustiger, en lijkt hij wel iets meer "wakker" ... Klein beetje vooruitgang, maar elk stapje vooruit is er 1...
kayleigh*
Posts in topic: 1
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Bericht door kayleigh* »

Duimen draaien!
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
ranetje
Posts in topic: 12

Bericht door ranetje »

IK blijf ook nog flink doorduimen
Hopelijk is er een goed begin gemaakt als hij weer kwispel
Afbeelding
ingrid48
Posts in topic: 2
Welke: Grieks

Bericht door ingrid48 »

poeh, heftig allemaal! Heel veel beterschap gewenst voor Red :E:
Afbeelding
Kelperuaantjes

Klinkt op zich niet verkeerd, maar mijn duimen draaien voorlopig nog maar even hard door voor Red.
Laatst gewijzigd door Kelperuaantjes op 12 feb 2024, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Pyrnoah
Posts in topic: 5

Bericht door Pyrnoah »

Wat zullen jullie je zorgen maken om Red.
Ik wens jullie heel veel sterkte en ik duim mee voor een goede afloop.
Kimmie

Bericht door Kimmie »

Ja, doe maar doorduimen voor hem, het is allemaal zo fragiel, zo kijkt hij wat rond en 10 minuten later ligt hij er weer zo bij dat je denkt dat zijn laatste uur geslagen heeft, heeft heeft na die AIHA die hij in 2019 had zijn zijn rode bloedplaatjes nooit meer helemaal goed geworden, hij heeft altijd een lichte bloedarmoede gehad, maar nu zijn die slijmvliezen ook weer zo bleek aan het worden... pff... mijn zorgen zijn nog helemaal niet over...

Van de 4 stukjes vlees van vanmorgen zijn er weer 2 uitgekotst, nu heeft hij gesnipperde kipfilet gekregen, echt een mini stukje , hij eet het echt heel graag op, dus de honger en trek is er wel, alleen binnen houden zou wel fijn zijn...

Afbeelding

Oja, vanmorgen heb ik nog gebeld met de dierenarts, maar omdat hij een beetje meer monter was/ niet slechter geworden was , was het opnieuw laten prikken van een infuusnaald niet noodzakelijk, het vocht wat hij heeft gekregen zou ip genoeg moeten zijn...
ranetje
Posts in topic: 12

Bericht door ranetje »

Die bleke slijmvliezen zijn niet bepaald een goed teken :(
Ik ga nog even harder duimen
Afbeelding
thom
Posts in topic: 7
Welke: Farah het Portugese meisje

Bericht door thom »

Wat een zorgen zeg, wat moeilijk om te zien.
Hier gaan de duimen nog een stukje harder !
Afbeelding
Ons Portugese meisje Farah.
Célie
Posts in topic: 3
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

De duimen draaien hier voor Red
Kimmie

Bericht door Kimmie »

In 2019 had hij nog maar zo weinig rode bloedplaatjes dat deze niet meetbaar meer waren:
Afbeelding

Hij zit nu meestal rond de 40% , ik laat hem 1 a 2x per jaar checken hoe het ervoor staat, maar het blijft altijd aan de te lage kant.Het is echt gewoon een soort tik geworden om naar zijn slijmvliezen te kijken, als hij een dag wat rustiger is als normaal, is dat het eerste wat ik check... :bloos:
Persistence
Posts in topic: 6
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Kun je vandaag nog zo’n injectie krijgen met spul wat misselijkheid tegengaat? Dan houdt hij misschien z’n eten beter binnen ook al heeft hij wel eetlust.
Met bleke slijmvliezen zou ik denk ik ook niet tot morgen wachten, kan op een bloeding duiden… of bedoelde je dat dat voor hem ‘normaal’ is omdat hij vaker tegen bloedarmoede aan zit?

Kom op Red!
Afbeelding
Snowflake
Honden: 4
Contacteer:

Bericht door Snowflake »

Hier duimen we ook volop mee!
Groetjes Brechtje
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 8
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Ik blijf voor jullie duimen. Zijn toestand klinkt nog altijd heel erg kritiek.
Susam
Posts in topic: 11
Welke: Podengo kruising

Bericht door Susam »

misschien wat Cerenia geven via de dierenarts? Ik stuur alle goeie vibes, zen, duimen en alles daar tussen in naar jullie!
katerke
Posts in topic: 4

Bericht door katerke »

Hoe is het nu met Red? Hopelijk is hij weer wat beter. De duimen blijven in ieder geval omhoog gaan. We blijven duimen en goede vibes sturen.
Afbeelding
Kelperuaantjes

Ik hoop dat hij de nacht goed is doorgekomen want wat je gisteravond schreef klinkt toch weer erg zorgwekkend. Ik duim door!
Kimmie

Bericht door Kimmie »

Red is de nacht door gekomen, we zijn weer een dag verder...

Ik had gisteren over de hele dag , steeds een eetlepel gesnipperd vlees gegeven wat hij helemaal lekker vond, maar dat is er vannacht allemaal weer uitgekomen, en dat braaksel stinkt zo vreselijk, ik weet dat nog wel van de vorige keer ook, toen had hij dat ook..
Later heeft hij nog een keer gekotst, wat was alleen wat gemalen vlees achtig water...
Vanmorgen ging hij wel goed mee naar buiten, heeft geplast en flink water gedronken wat een goed teken is, daarna zijn pijnstillers in wat vlees gegeven, ging goed naar binnen, maar nu...
Hij ligt te kreunen, wil niets eten en is dan weer gelijk zo ziek..
Om 12 uur moeten we bij de dierenarts zijn, dan zal er bloed afgenomen worden om te kijken of de waardes willen zakken, als dat niet zo is, zie ik het wel heel somber in...
Ineke A

Bericht door Ineke A »

Ik duim voor hem
blondie
Posts in topic: 8

Bericht door blondie »

Kimmy, als het echt weer een alvleesklierontsteking is dan lijken de symptomen toch erg op wat ik van Chara heb ervaren.
Lang verhaal, maar haar kreeg ik geleverd met speciaal poeder om over de brokken van Gastro intestinal low fat te doen.
Het moment dat ze bij haar daadwerkelijk EPI constateerden was het spul uit Rusland op en kon in die enzymen niet krijgen (Zymoral).
1 dag haar voer toen gegeven zonder dat middel en zij begon te braken en te kreunen van de pijn in de buik.

Door te googlen vond ik toen die Carnibest Pancreas als alternatief waarvan ik een rol bij een asiel hier in de buurt kon ophalen en dat bleek voor haar toen wel direct de oplossing, ze hield toen het voer binnen en had geen buikpijn meer.

Sommige honden hebben chronisch en zullen dit blijven moeten krijgen, anderen kunnen na verloop van tijd weer normaal voer gaan verteren.

We konden haar toen écht niet iets laten eten zonder dat zij er enorme pijn van kreeg en ook ging braken of via diarree alles eruit gooide.

En ze had dus enorm tekort aan b12.

Ik duim uiteraard nog steeds voor hem, maar zou je wel aanraden om in ieder geval zo'n rol van Carnibest Pancreas op de kop te tikken, baat het niet dan schaadt het niet denk ik... als je het gaat proberen, dan moet het vlees op een bepaalde temperatuur gegeven worden om goed te werken. (30 graden)

Nogmaals veel sterkte want kan me voorstellen dat je je machteloos voelt nu :ugh:
Kimmie

Bericht door Kimmie »

Ik ga het zo vragen aan de dierenarts of hij nu wel ondersteund moet gaan worden, best kans dat de alvleesklier nu anders ontstoken is als de vorige keer..ook mede omdat hij al 2 jaar super vetvrij eet.Hij heeft wel een schildklier die niet meer werkt, maar daar krijgt hij ook al 2 jaar pillen voor en bij de bloedonderzoeken zijn deze perfect ingesteld, maar ik vond op internet dat honden met een trage schildklier blijkbaar ook heel kwetsbaar zijn voor pancreatitis, de B12 neem ik ook mee...
Ik moest net met zijn zusje naar de dierenarts ( andere praktijk als waar Red heen gaat) , zij heeft CLL ( chronische lymfatische leukemie) en daar wordt elke 2 weken bloed bij afgenomen, en toen ik de sleutels van de auto pakte sprong Red van zijn bed en stond heel blij kwispelend klaar om ook mee te gaan, dan ziet hij er echt wel weer wat beter uit..

Ik hoop echt dat hij wat stabieler wordt, en zo stabiel dat hij een dag mee kan in de auto, daar het heel slecht met mijn moeder gaat en ik echt nog wel afscheid van haar wil nemen :cry: , duimen duimen dat hij genoeg gaat opknappen de komende dagen...
Plaats reactie