OKKimmie schreef: ↑13 feb 2024, 11:50Ja klopt maar Novalgin heeft een uitzondering:
Metamizol
Metamizol (Novalgin) ein Pyrazolonderivat nimmt wegen seiner spezifischen Eigenschaften eine Sonderstellung unter den NSAIDs ein.
Wirkungsweise
Es dringt leicht ins zentrale Nervensystem ein und hemmt dort die Prostaglandinproduktion. Im Gegensatz zu den anderen NSAIDs reichert es sich aber nicht im entzündeten Gewebe, Niere und im Magen an. Dadurch fehlt zwar einerseits die entzündungshemmende Wirkung aber andererseits treten keine typischen Nebenwirkungen auf. Es wirkt gut schmerzlindernd, fiebersenkend und krampflösend.
Novalgin is echt wel nodig voor de hevige buikpijn die hij heeft..( en daarvan krijgt hij nu 15! tabletten per dag.. elke 8 uur 5... tot de waardes zakken en hij minder buikpijn heeft, dan heel langzaam afbouwen)
Willen jullie duimen voor Redje?
Re: Willen jullie duimen voor Redje?
Wat fijn dat Red een rustige nacht heeft gehad en dat hij zich iets beter voelt. Dat moet een beetje moed geven!
-
- Posts in topic: 10
Ik weet het niet, ben gistermiddag met spoed naar mijn moeder moeten gaan, ik ben nu bij mijn vader thuis, maar mijn vriend zei gisteravond dat alles wel was gegaan
..ik wacht zelf nu ook op een update...
..ik wacht zelf nu ook op een update...
-
Ach jeetje, er blijft je ook weinig bespaard zeg... heel veel sterkte met je moeder.
- malinois
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Jeetje, sterkte met zowel je moeder als Red
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dank jullie wel , Red gaat wel oke , eet, drinkt en plast, nog geen poep
Geen ontlasting terwijl hij nu wel eten binnen houdt. Heeft de DA daar wat over gezegd, dat kan toch ook niet zoveel dagen duren..
Heel veel sterkte ook voor je moeder!,
Heel veel sterkte ook voor je moeder!,
- nevache
- Posts in topic: 5
- Honden: 7
Sterkte, Kimmie!
- Susam
- Posts in topic: 11
- Welke: Podengo kruising
zet m op Red en jij ook Kimmie!
- CatnDog
- Posts in topic: 8
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Is er een bepaald plekje in jullie tuin/op jullie stuk land waar hij normaliter ontlast? Is het nog een idee om hem daar naartoe te brengen?
Beweging helpt normaliter ook, maar dat zit er op dit moment niet in.
Beweging helpt normaliter ook, maar dat zit er op dit moment niet in.
Ik ben net thuis gekomen, en ben toch een beetje verrast met Red, hij was blij dat ik thuis was, maar ziet er echt wel ziek uit, maar hij had volgens mijn vriend toch 3x in de tuin gelopen en geplast, gisteren stortte hij in na de buitendeur, nou ja, verder had hij goed gegeten en gedronken.
Net ging hij mee naar buiten, dronk maar moest verder niet plassen maar liep toch mee, wat hij de voorgaande dagen echt niet deed, en liep eigenlijk heel goed mee weer naar binnen.
En met eten geven ging hij staand staan eten...ik wist niet wat ik zag, echt hij is de afgelopen dagen met de hand gevoerd, en gisteren deed hij voor het eerst liggend uit een bakje zelf eten, maar nu ervoor gaan staan... Ja, daar wordt ik toch best een beetje blij van...
Red deed voorheen wel gewoon zijn behoefte in de tuin, maar nu echt niet, ik ga morgen ochtend naar de da voor bloed trekken en dan zal ik het nog wel melden, misschien moet ie iets krijgen om het een zetje te geven..De dierenarts zei ook dat hij meer moest lopen eigenlijk, maar hij gaat echt na een meter of 30 liggen en dan heeft hij zoveel buikpijn, ik ga hem daarin echt niet dwingen..
Net ging hij mee naar buiten, dronk maar moest verder niet plassen maar liep toch mee, wat hij de voorgaande dagen echt niet deed, en liep eigenlijk heel goed mee weer naar binnen.
En met eten geven ging hij staand staan eten...ik wist niet wat ik zag, echt hij is de afgelopen dagen met de hand gevoerd, en gisteren deed hij voor het eerst liggend uit een bakje zelf eten, maar nu ervoor gaan staan... Ja, daar wordt ik toch best een beetje blij van...
Red deed voorheen wel gewoon zijn behoefte in de tuin, maar nu echt niet, ik ga morgen ochtend naar de da voor bloed trekken en dan zal ik het nog wel melden, misschien moet ie iets krijgen om het een zetje te geven..De dierenarts zei ook dat hij meer moest lopen eigenlijk, maar hij gaat echt na een meter of 30 liggen en dan heeft hij zoveel buikpijn, ik ga hem daarin echt niet dwingen..
Fijn dat hij weer ietsje beter te pas is. Toch duim ik nog even door.
Het was denk ik een kleine opleving, vannacht heeft hij zoveel buikpijn gehad en nu is hij zo ziek... Ik denk dat hij straks ingeslapen wordt
- Susam
oh nee (((((( dit is gewoon echt niet tof. Ik vind het ZO rot.
-
Hij heeft gisteravond echt lekker gegeten nog, maar savonds kreeg hij buikpijn en heeft 1 stukje vlees eruit gekotst, nou ja, de rest zit er dus in, vannacht om 3 uur werd ik wakker dat hij weer kotste dit was een heel klein beetje breiig spul, daarna kreeg hij zoveel buikpijn, echt alleen maar kreunen, dus om kwart over 6 heb ik al zijn novalgin gegeven zo in zijn keel, geen voer erbij, een 3 kwartier later wilde hij van het bed af, liep de woonkamer in en kotste daar zijn vlees uit van de avond ervoor, toen naar buiten gegaan, grote plas gedaan en een plons gedronken, en eigenlijk wel met staartje erop naar binnen, daar wilde hij wel weer in de woonkamer gaan liggen, want hij krijgt gewoon buikpijn van lopen..
Maar met even , Redje kom, is hij op zijn bed gestapt, hij lag daar rustig, dus ik zei al misschien had hij zo'n buikpijn van toch dat vlees..
Nou ja, net een heel klein beetje kalkoen gegeven dat ging er zo in..
Maar hij werd wat onrustig , dus nu net weer naar buiten gedaan, maar die buik wordt zo dik, en hij wilde niets, beetje drinken, maar toen weer naar binnen, hij is op een ander kussen gaan liggen die ik weg moet gooien,hij is sinds dat infuus incontinent en het kussen waar hij nu op ligt is nat en stinkt...maar goed, daar ligt hij nu zwaar kreunend weer op..
Nu weet ik dus niet of hij de novalgin uitgespuugd heeft, maar hier zit zo weinig verbetering in... ik wil hem dit gewoon niet lang(er) aandoen..
We gaan nu naar de da..
Maar met even , Redje kom, is hij op zijn bed gestapt, hij lag daar rustig, dus ik zei al misschien had hij zo'n buikpijn van toch dat vlees..
Nou ja, net een heel klein beetje kalkoen gegeven dat ging er zo in..
Maar hij werd wat onrustig , dus nu net weer naar buiten gedaan, maar die buik wordt zo dik, en hij wilde niets, beetje drinken, maar toen weer naar binnen, hij is op een ander kussen gaan liggen die ik weg moet gooien,hij is sinds dat infuus incontinent en het kussen waar hij nu op ligt is nat en stinkt...maar goed, daar ligt hij nu zwaar kreunend weer op..
Nu weet ik dus niet of hij de novalgin uitgespuugd heeft, maar hier zit zo weinig verbetering in... ik wil hem dit gewoon niet lang(er) aandoen..
We gaan nu naar de da..
- thom
- Posts in topic: 7
- Welke: Farah het Portugese meisje
Ach nee, wat een triest bericht na de voorzichtige opleving.
Heel erg veel sterkte bij de dierenarts.
Heel erg veel sterkte bij de dierenarts.
Ons Portugese meisje Farah.
- Alfilillo
- Posts in topic: 6
- Honden: 2
- Welke: Podenco en kruising
Wat slopend zo, heel veel sterkte. De da zal nu de echo toch wel maken?
- Susam
heel veel kracht gewenst
- Fenneke
- Welke: Witte herder en nu een hún
Dat klinkt niet goed. Sterkte met Red. Ik hoop dat de pijn minder mag worden. Dit is toch geen doen zo voor hem.
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
- Teckeltoos
- Posts in topic: 4
- Welke: Teckel
Een zware en pijnlijke beslissing. Ik wens je heel veel sterkte.
Wat een nare wending. Je hoopt zo dat hij opknapt maar aldoor zo ziek zijn is ook niks.
Bah, wat zonde Maar pijn moet inderdaad op zijn minst beteren, want plots wordt het inderdaad niet meer fijn om te leven anders
Bah, hopelijk brengt de dierenarts duidelijkheid in alle mogelijke opties die er nog zijn zodat je gericht een keuze kan maken.
Bah, hopelijk brengt de dierenarts duidelijkheid in alle mogelijke opties die er nog zijn zodat je gericht een keuze kan maken.
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
- ellen en de birmanen
heel veel sterkte en ik hoop dat de dierenarts nog wat kan doen.