Bidhouding hond
- Susam
- Posts in topic: 5
- Welke: Podengo kruising
Bidhouding hond
Betekend de hond in bidhouding vrijwel altijd buikpijn of kan het ook een comfortabele houding zijn die hij aanneemt?
Mijn hond staat er (nog) regelmatig in ondanks maagtabletten, aangepast voer en supplementen. Hij heeft zijn ogen dicht en zijn spieren zijn niet aangespannen. Hij lijkt ontspannen?
Mijn hond staat er (nog) regelmatig in ondanks maagtabletten, aangepast voer en supplementen. Hij heeft zijn ogen dicht en zijn spieren zijn niet aangespannen. Hij lijkt ontspannen?
Re: Bidhouding hond
Deed hij dat ook al voor zijn maag darmklachten?
- Susam
ja, eigenlijk al zo lang ik me kan herinneren.
- annnie
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
Laat hij naast die houding ook andere dingen zien die wijzen op maagklachten? Boeren, borrelende buik, gras eten bijvoorbeeld
- Susam
hij heeft een maag darm infectie gehad door het drinken uit een stinkpoel (denken we) en sindsdien heeft hij antibiotica gehad en heeft nu drie maal daags een maagtablet, eet vrijwel geen gras meer, buik is zacht en rustig, ontlasting goed (voor zover met dit soort brokken) en oogt gezond en ontspannen. Borrelende buik heeft hij wel gehad maar sinds het gebruik van Zitac niet meer.
- Lothian
- Posts in topic: 2
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
In welke context doet hij dit? Taro doet het als hij bij mij wil zijn/aandacht wil maar de vloer te hard is om op te gaan liggen, bijvoorbeeld als ik in de keuken bezig ben. Hij zou dit (buiten uitrekken en een spelbuiging om) nooit op een zachte ondergrond doen. Het is een beetje een windhondendingetje. Niet met die vetloze botten op de grond willen liggen.
- Susam
maar blijft Taro dit zo een tijdje doen? Bij Sambal is het anders dan de spelboog, die duurt altijd maar kort en daarbij laat hij ander gedrag zien. Hier is het net alsof hij een dutje staat te doen in de bidhouding soms. Hij doet het meestal als hij voor de deur staat om naar buiten te willen (en dat is duizend keer per dag) dus als ik er geen gehoor aan geef dan staat ie zo half te slapen).Lothian schreef: ↑26 feb 2024, 09:21 In welke context doet hij dit? Taro doet het als hij bij mij wil zijn/aandacht wil maar de vloer te hard is om op te gaan liggen, bijvoorbeeld als ik in de keuken bezig ben. Hij zou dit (buiten uitrekken en een spelbuiging om) nooit op een zachte ondergrond doen. Het is een beetje een windhondendingetje. Niet met die vetloze botten op de grond willen liggen.
ps wat een schatje!
Lothian schreef: ↑26 feb 2024, 09:21 In welke context doet hij dit? Taro doet het als hij bij mij wil zijn/aandacht wil maar de vloer te hard is om op te gaan liggen, bijvoorbeeld als ik in de keuken bezig ben. Hij zou dit (buiten uitrekken en een spelbuiging om) nooit op een zachte ondergrond doen. Het is een beetje een windhondendingetje. Niet met die vetloze botten op de grond willen liggen.
Heel herkenbaar, mijn honden doen dit ook wel eens als ze iets van me willen, inderdaad omdat ze me niet op de harde grond willen liggen aanstaren. Ik herken het wel van buikgedoe maar dat is dan meer een soort van strekken en meestal wordt er bij gegaapt.
- runninggirl
- Posts in topic: 3
Ja klinkt erg als proberen te ontspannen van de buik. Lazar doet dit dan ook. Net als met zijn pootjes achter zich gestrekt liggen zeg maar als hij last heeft.
- Anneke
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Havanezer
Hier nog één die regelmatig in deze houding staat. Ik vraag regelmatig of dat lekker staat zo. Hij heeft volgens mij dan geen buikpijn of zo.
Anneke en Bobbie
- Susam
bedoel je dit? Want Sam slaapt zo bijvoorbeeld. Vind ie heerlijk.runninggirl schreef: ↑26 feb 2024, 10:42 Ja klinkt erg als proberen te ontspannen van de buik. Lazar doet dit dan ook. Net als met zijn pootjes achter zich gestrekt liggen zeg maar als hij last heeft.
- runninggirl
Ja, dat doet Lazar ook bij buik/darmpijn. Als hij een beetje last heeft dan ligt hij zo heel rustig. Als het hevigere pijn is gaat hij ook steeds verzitten en onrustig zijn dus. En vaak dus ook opstaan en in de speelbooghouding even rekken (zonder dat het een uitdaging is voor iets).
Susam schreef: ↑26 feb 2024, 13:06bedoel je dit? Want Sam slaapt zo bijvoorbeeld. Vind ie heerlijk.runninggirl schreef: ↑26 feb 2024, 10:42 Ja klinkt erg als proberen te ontspannen van de buik. Lazar doet dit dan ook. Net als met zijn pootjes achter zich gestrekt liggen zeg maar als hij last heeft.
Veel van mijn honden lagen ook zo.Susam schreef: ↑26 feb 2024, 13:06bedoel je dit? Want Sam slaapt zo bijvoorbeeld. Vind ie heerlijk.runninggirl schreef: ↑26 feb 2024, 10:42 Ja klinkt erg als proberen te ontspannen van de buik. Lazar doet dit dan ook. Net als met zijn pootjes achter zich gestrekt liggen zeg maar als hij last heeft.
Nooit iets gemerkt van buikpijn daarbij.
Ze vonden het gewoon lekker liggen volgens mij?
- runninggirl
Dat zal ongetwijfeld voor veel honden gelden. Maar het kan dus ook een aanwijzing zijn voor buikklachten.ranetje schreef: ↑26 feb 2024, 14:45Veel van mijn honden lagen ook zo.Susam schreef: ↑26 feb 2024, 13:06bedoel je dit? Want Sam slaapt zo bijvoorbeeld. Vind ie heerlijk.runninggirl schreef: ↑26 feb 2024, 10:42 Ja klinkt erg als proberen te ontspannen van de buik. Lazar doet dit dan ook. Net als met zijn pootjes achter zich gestrekt liggen zeg maar als hij last heeft.
Nooit iets gemerkt van buikpijn daarbij.
Ze vonden het gewoon lekker liggen volgens mij?