senioren draadje

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Nanna
Posts in topic: 7

Re: senioren draadje

Bericht door Nanna »

Ondertussen heeft meneer Nanna eens een enorme wandeling gemaakt met de meiden, toen ik in de dierentuin was. Drie uur onderweg geweest. En Rozi heeft de hele weg probleemloos meegedarteld.
Speelde zelfs nog. Ik loop steeds te gillen dat ze veertien is, maar ze wordt dit jaar dertien😂
Afbeelding
Reza
Posts in topic: 10
Honden: 2
Welke: Beagle - Duitse Herder

Bericht door Reza »

Hier kan de buggy voorlopig ook weer in de kast. Ik heb sinds een aantal maanden een autootje en de oude man loopt als een speer in afgelegen gebieden met z'n zusje erbij. Ronde van 8 km door het bos is geen enkel probleem, hij loopt gewoon niet meer graag in drukke gebieden en snap ik ook wel als oudje van 16. Nog ff en hij kan mooi zelf gaan sturen. :mrgreen:

Afbeelding
sabine
Site Admin
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Bericht door sabine »

Perle schreef: 19 mar 2024, 21:14
sabine schreef: 13 mar 2024, 12:17 Karel wordt ook wel echt ouder. Het gaat hem goed, maar hij is een beetje aan het verslijten. Nu heeft ie last van zn knie waardoor ie niet meer in de auto kan springen. Heb een loopplank maar die vindt ie uiteraard DOODeng. Dat vergt nog wat training...
Ahhhh... :roos: .
Zou hij het makkelijker vinden met een Help'em Up harnas? Alisha kan ook niet meer zelf in de auto springen, maar ik zag zelf niet echt het gedoe met een loopplank zitten :schrik: . Ik geef haar een zwiepje mee met de achterkant van het harnas, is heel comfortabel, en met wat oefening qua timing mijnerzijds lijkt het alsof ze helemaal zelf nog in de auto springt :engel: (hetgeen de oude heks heeeeel belangrijk vindt).
Ja dat is misschien wel een idee, maar het is zo'n ongelofelijke duts met dit soort dingen. Ik zal het eens checken iig, hij gaat zo graag mee naar familie bijvoorbeeld maar ik kan hem niet steeds de auto in tillen. In een noodgeval lukt me dat wel, maar niet iedere keer zeg maar. Maar als ie het idee heeft dat ie het zelf doet, wie weet :)
Persistence
Posts in topic: 6
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Perle schreef: 19 mar 2024, 21:14
sabine schreef: 13 mar 2024, 12:17 Karel wordt ook wel echt ouder. Het gaat hem goed, maar hij is een beetje aan het verslijten. Nu heeft ie last van zn knie waardoor ie niet meer in de auto kan springen. Heb een loopplank maar die vindt ie uiteraard DOODeng. Dat vergt nog wat training...
Ahhhh... :roos: .
Zou hij het makkelijker vinden met een Help'em Up harnas? Alisha kan ook niet meer zelf in de auto springen, maar ik zag zelf niet echt het gedoe met een loopplank zitten :schrik: . Ik geef haar een zwiepje mee met de achterkant van het harnas, is heel comfortabel, en met wat oefening qua timing mijnerzijds lijkt het alsof ze helemaal zelf nog in de auto springt :engel: (hetgeen de oude heks heeeeel belangrijk vindt).
Is dat werkelijk een harnas van bijna 200 euro? :schrik:
Zou een brede zachte band onder zn buik door ook niet kunnen helpen met een ‘kontje’ geven?
Reza schreef: 20 mar 2024, 17:11 Hier kan de buggy voorlopig ook weer in de kast. Ik heb sinds een aantal maanden een autootje en de oude man loopt als een speer in afgelegen gebieden met z'n zusje erbij. Ronde van 8 km door het bos is geen enkel probleem, hij loopt gewoon niet meer graag in drukke gebieden en snap ik ook wel als oudje van 16. Nog ff en hij kan mooi zelf gaan sturen. :mrgreen:

Afbeelding
Wat goed en wat ver nog voor 16 jaar :lol1:
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 21

Bericht door ranetje »

Perle schreef: 19 mar 2024, 21:12
ranetje schreef: 12 mar 2024, 19:57
Perle schreef: 12 mar 2024, 18:15 Ik denk dat we nu wel Alisha's reservetijd ingegaan zijn. Twee weken geleden enorm melkklierabces, etter liep er gewoon uit. Op twee dagen tijd, want dinsdag nog bij de DA geweest voor haar maandelijkse inspuiting van Librela en Laurabolin en toen ook gecontroleerd, niks aan de hand. Donderdagavond 40°C temp en dus etter uit twee tepels.
Een uur na de eerste antibiotica begon ze al op te klaren, gelukkig. 15 dagen moeten geven, abcessen mooi weggetrokken. Maar nu voel ik dus kleine clusters tumoren zitten...

Ach. Ze voelt zich nog prima, ze is blij, rent rond, zijzelf heeft nergens last van, dus dat gaan we zo maar laten begaan... Ze gaat richting de 16 jaar, ik heb niks te klagen.
Zijn het tumoren of resten van de abcessen?
Ik zou haar ook gewoon lekker laten rond hobbelen, zeker gezien haar leeftijd :ok:
Ik was al vrij zeker dat het tumoren waren, vandaag even laten checken bij de DA: inderdaad... Ze zijn nog heel klein, amper erwtjes.
DA vroeg wat ik er al dan niet nog mee wou doen. Tja, niks. Gewoon laten genieten. Was de DA het helemaal mee eens.
:ok:
Wel heel prettig als de DA geen behoefte voelt om er nog eens over te gaan discussiëren :smile:
Afbeelding
Mo-yi
Posts in topic: 71
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Ik moet er nog steeds wel wat aan wennen hoor, aan ouderdom :lol1:
Ze is altijd zo vrolijk, echt altijd zo'n smile op dr smoel, en nu is alles zo..bedeesd..
Alle bekende buurtjes werden altijd heel vriendelijk Hallo gezegd, flinke kwispel..liefst willen opspringen :neenee:
en nu sjokt ze erheen, een kwispel, hoofd laag en alles heel voorzichtig, neus tegen de benen en dan weer door.
Ze kan ook niet te lang stilstaan heb ik het idee. Normaal als ik even een praatje maak met iemand gaat ze er sowieso al bij liggen, maar meer met het idee; ohhh ze gaan weer kletsen..ik wacht wel weerrrr. Nu kijkt ze me vaak wat zielig aan alsof ze bijna smeekt of we a.u.b gewoon wat door kunnen gaan. Doen we dus ook.
Het wandelen mis ik ergens wel..dat was altijd smorgens direct kilometers maken, en nu sjokken we thuis zo wat rond.
Verder eet ze weer ontzettend goed, krijgt dus ook extra maaltijden die ook zo opgaan, en twee mensen viel het wat op dat ze wat dikker lijkt te worden :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 33
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Mo-yi schreef: 19 jul 2024, 12:09 Ik moet er nog steeds wel wat aan wennen hoor, aan ouderdom :lol1:
Ze is altijd zo vrolijk, echt altijd zo'n smile op dr smoel, en nu is alles zo..bedeesd..
Alle bekende buurtjes werden altijd heel vriendelijk Hallo gezegd, flinke kwispel..liefst willen opspringen :neenee:
en nu sjokt ze erheen, een kwispel, hoofd laag en alles heel voorzichtig, neus tegen de benen en dan weer door.
Ze kan ook niet te lang stilstaan heb ik het idee. Normaal als ik even een praatje maak met iemand gaat ze er sowieso al bij liggen, maar meer met het idee; ohhh ze gaan weer kletsen..ik wacht wel weerrrr. Nu kijkt ze me vaak wat zielig aan alsof ze bijna smeekt of we a.u.b gewoon wat door kunnen gaan. Doen we dus ook.
Het wandelen mis ik ergens wel..dat was altijd smorgens direct kilometers maken, en nu sjokken we thuis zo wat rond.
Verder eet ze weer ontzettend goed, krijgt dus ook extra maaltijden die ook zo opgaan, en twee mensen viel het wat op dat ze wat dikker lijkt te worden :cheer: :cheer: :cheer:
Fijn dat ze weer goed aan het eten is! :ok:
Heeft ze pijn of ongemak? Ik weet niet of haar gewrichten al eens zijn gecheckt of dat ze daar misschien al iets pijnstillends voor krijgt?
Dat alles trager gaat en niet meer zo uitbundig, herken ik zeker van Mila. Ze is nog wel vrolijk, speelt elke dag en eet nog uitstekend. Als de Librela voor haar artrose is uitgewerkt, merk ik dat wel goed, dan is ze minder actief en ook minder vrolijk, meer bedeesd. Ze mankt niet of geeft niet duidelijk pijn aan, maar aan haar gedrag kan ik dan goed merken dat ze toch wat ongemak ervaart. Gelukkig reageert ze goed op de Librela met af en toe een extra pijnstiller erbij.
Ik heb dan nog de andere honden voor de lange wandelingen, dat hoeft voor Mila echt niet meer. Meestal doen we een kalm snuffelrondje waarbij ze 10 minuten aan elke graspol wil snuffelen - en dat voor een hond die in haar jonge jaren nooit snuffelde, daar had ze het altijd véél te druk voor! - en af en toe gaat ze nog mee voor een wat langere wandeling, maar dat is dan max. een klein uurtje op heel rustig tempo.
Ze is ook een stuk aanhankelijker geworden, vooral sinds ze die GVS heeft gehad. Voordien was Mila altijd een hond die alles zelf wilde doen en nooit ergens bij geholpen wilde worden, maar sinds dat net na die GVS wel echt nodig was omdat ze zonder ondersteuning niet kon lopen en ik haar de trap af moest tillen, is ze helemaal om - nu komt ze zelfs soms om hulp vragen als ze geen zin heeft om zelf de trap op te lopen :engel:
Afbeelding
Persistence

Diana schreef: 19 jul 2024, 12:50 Ze is ook een stuk aanhankelijker geworden, vooral sinds ze die GVS heeft gehad. Voordien was Mila altijd een hond die alles zelf wilde doen en nooit ergens bij geholpen wilde worden, maar sinds dat net na die GVS wel echt nodig was omdat ze zonder ondersteuning niet kon lopen en ik haar de trap af moest tillen, is ze helemaal om - nu komt ze zelfs soms om hulp vragen als ze geen zin heeft om zelf de trap op te lopen :engel:
Dat noem ik gewoon slim :mrgreen:

Heb er zelf ook weleens beetje moeite mee, dat ze merkbaar ouder worden. Victor is nu 11,5 jaar en nog steeds mega enthousiast over alles wat we doen, maar heeft toch wel minder energie, eerste halfuur is nog gek doen en heen en weer rennen, maar uiteindelijk sjokt hij achter je aan. Het aantal kilometer kon vroeger niet op, nu merk ik toch vermoeidheid, hij wilt ook wel meer rust daarna. Dan vraag ik me toch af of ik hem nog wel blij maak met 10km of meer wandelen.
Als Bella mee is, snuffelt hij ook veel meer. Waar hij voorheen altijd voorop liep, blijft hij nu soms achter om nog van alles te besnuffelen. En hij komt ook niet meer hard aangerend zoals vroeger, nee een sukkeldrafje is goed genoeg.
Ik vind hem ook milder naar andere honden, hij laat zich makkelijker zelf besnuffelen en is met pups ook toleranter.
Toen ik vorig jaar in Noorwegen met hem kampeerde, lag hij in de tent ook te rillen van de kou, dat had hij eerder ook nooit.
Het wordt allemaal een tandje minder. Zijn nek/keelvel gaat ook losser hangen haha. Maar verder toont hij zich nog niet echt als ‘oude’ hond, ik zie labradors en golden retriever van vele jaren jonger veel ouder ogen.
Afbeelding
Reza

Bericht door Reza »

Slim van Mila idd!

Gork loopt sowieso niet meer graag op plekken waar veel andere honden komen, ik krijg hem dan gewoon niet meer mee. Op stap naar rustige gebieden loopt hij nog erg graag. Hij is erg onzeker geworden, dus gaan we maar op stap naar rustige gebieden.
Diana

Bericht door Diana »

Persistence schreef: 19 jul 2024, 13:36
Diana schreef: 19 jul 2024, 12:50 Ze is ook een stuk aanhankelijker geworden, vooral sinds ze die GVS heeft gehad. Voordien was Mila altijd een hond die alles zelf wilde doen en nooit ergens bij geholpen wilde worden, maar sinds dat net na die GVS wel echt nodig was omdat ze zonder ondersteuning niet kon lopen en ik haar de trap af moest tillen, is ze helemaal om - nu komt ze zelfs soms om hulp vragen als ze geen zin heeft om zelf de trap op te lopen :engel:
Dat noem ik gewoon slim :mrgreen:

Heb er zelf ook weleens beetje moeite mee, dat ze merkbaar ouder worden. Victor is nu 11,5 jaar en nog steeds mega enthousiast over alles wat we doen, maar heeft toch wel minder energie, eerste halfuur is nog gek doen en heen en weer rennen, maar uiteindelijk sjokt hij achter je aan. Het aantal kilometer kon vroeger niet op, nu merk ik toch vermoeidheid, hij wilt ook wel meer rust daarna. Dan vraag ik me toch af of ik hem nog wel blij maak met 10km of meer wandelen.
Als Bella mee is, snuffelt hij ook veel meer. Waar hij voorheen altijd voorop liep, blijft hij nu soms achter om nog van alles te besnuffelen. En hij komt ook niet meer hard aangerend zoals vroeger, nee een sukkeldrafje is goed genoeg.
Ik vind hem ook milder naar andere honden, hij laat zich makkelijker zelf besnuffelen en is met pups ook toleranter.
Toen ik vorig jaar in Noorwegen met hem kampeerde, lag hij in de tent ook te rillen van de kou, dat had hij eerder ook nooit.
Het wordt allemaal een tandje minder. Zijn nek/keelvel gaat ook losser hangen haha. Maar verder toont hij zich nog niet echt als ‘oude’ hond, ik zie labradors en golden retriever van vele jaren jonger veel ouder ogen.
Ja, een rasechte opportunist is ze nog steeds. :mrgreen: Vroeger gebruikte ik het als 'dreigement' als ze een trap niet op wilde of niet in de auto wilde springen: 'Als je het nu niet doet, dan til ik je!' en dan wist ze niet hoe snel ze het alsnog zelf moest doen. :lol1: Nu maakt ze er maar al te graag gebruik van.
Mila is ook nog behoorlijk goed te pas voor haar 13,5 jaar, maar natuurlijk ga je op den duur de ouderdom wel merken. Hopelijk blijft Vic ook nog een hele tijd lekker meehobbelen - dan maar op een wat rustiger tempo!
Reza schreef: 19 jul 2024, 14:21 Slim van Mila idd!

Gork loopt sowieso niet meer graag op plekken waar veel andere honden komen, ik krijg hem dan gewoon niet meer mee. Op stap naar rustige gebieden loopt hij nog erg graag. Hij is erg onzeker geworden, dus gaan we maar op stap naar rustige gebieden.
Mila heeft met andere honden geen enkel probleem, ze boezemt ondanks haar hoge leeftijd nog steeds veel ontzag in bij andere honden. Hoe oud is Gork en is hij onzeker geworden doordat hij niet meer zo goed ziet bijvoorbeeld, of heeft hij dat altijd al gehad met andere honden?
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Mo heeft normaal zo'n rustig drafje voor je uit, heerlijk zen om zo achter te lopen. Dat drafje is nu wat rustig wandelen/slenteren. Als we gaan lopen hoefde ik eerst maar naar mn jas te kijken en dan stond ze al bij de deur, nu wacht ze geduldig af of ik wel echt het tuig pak want anders staat ze niet op..ik met jas aan in de gang iets roepen ligt ze me wat wazig aan te kijken, alsof ze er nog niet zeker van is, tot ik dr tuig pak..terugloop, die laat zien..dan staat madame wel op :lol1: .Vanmorgen liep ze paar keer met een drafje voor me uit en ik leef helemaal op met t gevoel; ohh kijk..ze is er weer!, om verderop weer rustig aan te sjokken :hartjes:
Ze heeft ook 1 buurtje waar we met de avondronde langslopen en dat vindt ze leuk om vooral haar even Hallo te zeggen, helemaal feest als ze buiten zit te eten. Soms is ze dan niet thuis..dan is ze echt teleurgesteld..tenminste zo'n blik heeft ze nu wel vaker..beetje sneu.
Ik klaag niks hoor, ik egrijp het allemaal prima en ze krijgt alle ruimte en tijd die ze nodig heeft en ze mag uiteraard veel meer. Het is gewoon wennen en dat gewoon gaat bij mij niet zo snel. Ben allang blij dat ze er nog is en dat ze zo rustig oud (mag) worden.
Afbeelding
Reza

Bericht door Reza »

Gork is een Beagle van 16,5. Het was vroeger zo'n rothond die uitviel aan de lijn, nu blijft hij stokstijf staan. De hondenvelden in de buurt weigert hij sowieso om nog naartoe te gaan. Ik had zelfs een buggy voor hem aangeschaft omdat ik dacht dat hij niet meer kon, maar de auto blijkt een beter succes. Met mijn Herder naast zich voelt hij zich zekerder, maar die heeft nog maar kort te leven en gelukkig lijkt hij Chimmy ook een prima bliksemafleider te vinden. Sowieso is hij niet meer het scherpste mes uit de lade mentaal gezien.

Ik heb hier wel eens gelezen dat oude honden moeite krijgen met diepte zien en dat klopt bij hem wel. Afgelopen maandag heeft hij ook een eerste Librela gehad, omdat hij wat moeite leek te krijgen met opspringen en ik wil hem gezien zijn leeftijd gewoon erg comfortabel hebben.

Fijn dat Mo iig lekker eet, dat is ook mijn geniet momentje, lege bakken. Als Reza stopt met eten bel ik de dierenarts (kanker), bij Gork zal het dan wsl ook wel einde zijn. (uit seniorencheck bleek beginnende nierfalen, geen klachten wel dieet begonnen)
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Heavy is nog steeds blij om mee te gaan ,vraagt ( zeurt) er ook om 😂
Eten doet ze ook nog heel goed ook daar vraagt ze om
Maar ze loopt wel wat vaker naast me ipv voor me

En stilstaan om te praten kan niet lang dan gaat ze liggen
De librela geeft haar ook een beter humeur maar ze loopt er niet beter door
Haar achterhand is slap en wiebelig en spelend een bocht nemen gaat vaak mis dan glijdt ze uit

We lopen nog een kleine ronde een paar keer per dag en contact met andere honden vind ze leuk dan wil ze wel spelen maar ze wiebelt erg met de achterhand . Haar koppie is niks mis mee

Krijgt Mo iets van pijnstillers? Want als Heavy blijft liggen als ik haar riem pak dan maak ik me toch echt zorgen
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Smoushond schreef: 20 jul 2024, 08:53 Heavy is nog steeds blij om mee te gaan ,vraagt ( zeurt) er ook om 😂
Eten doet ze ook nog heel goed ook daar vraagt ze om
Maar ze loopt wel wat vaker naast me ipv voor me

En stilstaan om te praten kan niet lang dan gaat ze liggen
De librela geeft haar ook een beter humeur maar ze loopt er niet beter door
Haar achterhand is slap en wiebelig en spelend een bocht nemen gaat vaak mis dan glijdt ze uit

We lopen nog een kleine ronde een paar keer per dag en contact met andere honden vind ze leuk dan wil ze wel spelen maar ze wiebelt erg met de achterhand . Haar koppie is niks mis mee

Krijgt Mo iets van pijnstillers? Want als Heavy blijft liggen als ik haar riem pak dan maak ik me toch echt zorgen
Ik heb wel pijnstillers voor dr, voor zonodig. Ze staat wel op hoor, ook vrolijk gaat ze mee, ze wil nu alleen vooral zeker weten dat ze meegaat en niet voor jan snot zich gaat ophijsen denk ik.
Dat van dat onstabiele herken ik ook wel en valt me wel op laatste tijd. Vorige week viel ze in het bos zo pardoes op de grond omdat ze met dr voorpoot een mug bij dr neus weg wilde slaan en ze was achter niet snel genoeg om erbij te zetten..ik schrok ervan, maar ze krabbelde op en sjokte verder alsof er niets gebeurd was.
Afbeelding
Maart
Honden: 3
Contacteer:

Bericht door Maart »

Ik vind senioren nog steeds de leukste honden :I:
Runar doet het nog prima, krijgt niets van reguliere medicatie/pijnstilling etc, dus daar ben ik super tevreden mee. Wel aangepaste voeding en suppletie (medicinale champignons oa) en eeb celondersteunende spagyriek.
In september gaat hij een week op logement, maar daar heb ik ook nog alle vertrouwen in.
Vorige week was hij een ganse middag en avond mee naar een familiefeest, daar moet hij dan de dag erop wel van bekomen haha :slaap: :lol1:
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
Diana

Bericht door Diana »

Mo-yi schreef: 20 jul 2024, 10:09 Ik heb wel pijnstillers voor dr, voor zonodig. Ze staat wel op hoor, ook vrolijk gaat ze mee, ze wil nu alleen vooral zeker weten dat ze meegaat en niet voor jan snot zich gaat ophijsen denk ik.
Dat van dat onstabiele herken ik ook wel en valt me wel op laatste tijd. Vorige week viel ze in het bos zo pardoes op de grond omdat ze met dr voorpoot een mug bij dr neus weg wilde slaan en ze was achter niet snel genoeg om erbij te zetten..ik schrok ervan, maar ze krabbelde op en sjokte verder alsof er niets gebeurd was.
Ja, vlak na de GVS viel Mila ook nog wel eens, inderdaad als ze haar balans even verloor en dan niet meer snel genoeg kon compenseren. Maar inderdaad, ze stond dan gewoon weer op en liep verder alsof er niets was gebeurd - ze werd er gelukkig ook niet onzeker van of zo.
Met spelen moet ik ook opletten, soms wil ze dan te hard rennen en te krappe bochten maken en dat lukt ook niet altijd meer goed. Ze kan haar vaart niet meer zo goed afremmen, omdat bij haar de klachten vooral in de polsen zitten, dus dan schiet ze zo een paar meter door of vliegt uit de bocht. De trap af lopen is daardoor ook nog steeds wat lastig, gelukkig zijn het maar drie treden.
Afbeelding
Persistence

Gisteravond lag Victor voor de bank en deed ineens op een gekke manier zijn hoofd een paar keer schuin naar achter buigen. Toen ik keek draaien zijn ogen apart van elkaar alle kanten op, met veel oogwit. Ben bij hem gaan zitten en dat oogdraaien was binnen een minuut ofzo weer over. Hij leek een beetje verdwaast maar stond na een paar minuten weer op en er was niks meer aan de hand. Vanochtend ook prima in orde. Schrok er wel even van.
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Persistence schreef: 21 jul 2024, 12:29 Gisteravond lag Victor voor de bank en deed ineens op een gekke manier zijn hoofd een paar keer schuin naar achter buigen. Toen ik keek draaien zijn ogen apart van elkaar alle kanten op, met veel oogwit. Ben bij hem gaan zitten en dat oogdraaien was binnen een minuut ofzo weer over. Hij leek een beetje verdwaast maar stond na een paar minuten weer op en er was niks meer aan de hand. Vanochtend ook prima in orde. Schrok er wel even van.
Oeh, dat is wel eng. Kleine epileptische aanval?
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

Ja, klein soort insultje of zo? Ik zou ook heel erg schrikken, hopelijk was het eenmalig!
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Een nieuwe knuffel voor Mo. Ze kijkt niet blij, maar ze heeft al een half uur liedjes staan zingen, en het vol trots in mn gezicht geduwd :hartjes:

Afbeelding
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Ze is er dus heel blij mee :lol1:
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

ranetje schreef: 22 jul 2024, 12:43 Ze is er dus heel blij mee :lol1:
Ja ze is heel blij, ze heeft hem zelf uit de tas mogen trekken en ligt er nu met dr hoofd op te tukken :hartjes:
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Ach dat koppie 😍
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Mo-yi schreef: 22 jul 2024, 13:11
ranetje schreef: 22 jul 2024, 12:43 Ze is er dus heel blij mee :lol1:
Ja ze is heel blij, ze heeft hem zelf uit de tas mogen trekken en ligt er nu met dr hoofd op te tukken :hartjes:
Wat lief :liefde:
Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 7

Bericht door Nanna »

Ahhhh🥰
Afbeelding
Plaats reactie