Nieuw baasje gooit puppy Fleur van vier hoog naar beneden

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
Mo-yi
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Nieuw baasje gooit puppy Fleur van vier hoog naar beneden

Bericht door Mo-yi »

"Nieuw baasje gooit puppy Fleur van vier hoog naar beneden: ‘Hij stuurde mij berichten dat hij de hond beu was’
In het Belgische Dendermonde is afgelopen weekend hondje Fleur gruwelijk om het leven gekomen nadat de eigenaar haar door het raam naar beneden gooide.
De baasjes, een koppel dat het beestje nog maar een week had, beweerde eerst nog dat ze om het leven was gekomen door een aanrijding. Maar al snel bleek dat er meer aan de hand was. Het koppel riskeert tot vijf jaar cel en een boete tot 800.000 euro.

Fleur was zes maanden oud en een kruising tussen een chihuahua en een boomer. ,,Ze was sinds 12 maart bij haar nieuwe eigenaars”, zegt Chantal Verhagen, de vorige eigenaar. ,,We dachten dat het hondje daar gelukkig zou zijn, maar al snel bleek dat dit niet waar was. We zijn enorm in shock.”

De vrouw kreeg onder meer berichten over het feit dat ze de hond al weer beu waren. Wat er op zondag fout is gegaan, is niet duidelijk, maar de eigenaars gooiden de hond van de vierde verdieping naar beneden. Door de zware klap was het dier meteen dood.

De eigenaars zeiden dat de hond ontsnapt was en aangereden door een auto, maar er waren weinig uitwendige sporen zichtbaar van een aanrijding. De politie twijfelde meteen en na onderzoek bleek dat de hond naar beneden was gegooid.

Chantal deelde de berichten die ze van de eigenaar had gekregen met de politie en legde een verklaring af."

https://www.bndestem.nl/buitenland/nieu ... QUnTfPKRoM
Afbeelding
EchoMira
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Nieuw baasje gooit puppy Fleur van vier hoog naar beneden

Bericht door EchoMira »

Mo-yi schreef: 20 mar 2024, 21:00 koppel riskeert tot vijf jaar cel en een boete tot 800.000 euro.
Heel goed. En een leven lang een aantekening als randverschijnsel dat in de gaten gehouden moet worden. En dan niet alleen de meneer. Beide graag. Want dat kutkunstje kennen we ook wel een keer. Erbij staan en er naar kijken en huilend uitleggen hoe het je allemaal overkomen is is niet goed genoeg, shenaya.

Geen banen. Geen toegang tot toeslagen en regelingen.
Zeer beperkte mogelijkheden tot huurwoningen.
Als het aan mij lag zou het op hun voorhoofd getatoeerd worden maar dat zal wel weer te ongenuanceerd zijn.
Mo-yi
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

EchoMira schreef: 20 mar 2024, 21:06
Mo-yi schreef: 20 mar 2024, 21:00 koppel riskeert tot vijf jaar cel en een boete tot 800.000 euro.
Heel goed. En een leven lang een aantekening als randverschijnsel dat in de gaten gehouden moet worden. En dan niet alleen de meneer. Beide graag. Want dat kutkunstje kennen we ook wel een keer. Erbij staan en er naar kijken en huilend uitleggen hoe het je allemaal overkomen is is niet goed genoeg, shenaya.

Als het aan mij lag zou het op hun voorhoofd getatoeerd worden maar dat zal wel weer te ongenuanceerd zijn.
Dat allemaal, en nooit nooit nooit nog 1 dier in huis. Laat ze ook gelijk hun voortplantingsorganen eruit halen, straks wordt er nog een baby t raam uitgekiept omdat ie zo huilt.
Afbeelding
Kells
Posts in topic: 3
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

EchoMira schreef: 20 mar 2024, 21:06

Riskeert wil nog niet zeggen dat ze het ook krijgen. Verder ben ik het helemaal met je eens.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Marc
Posts in topic: 1

Bericht door Marc »

Wel jammer dat de oud eigenaar na het ontvangen van berichten dat de het beestje niet meer wilden en zat waren niet heeft gezorgd dat het daar weg gehaald werd. Want ze dacht dat het hondje daar gelukkig zou worden ondanks dat die mensen berichten stuurden dat ze hem zat waren? Apart.
Ik hoop dat ze een boete van 8 ton krijgen. Net goed. Ga je leven maar op zwart zaad zitten. Heerlijk!
Sterre

Bericht door Sterre »

Marc schreef: 21 mar 2024, 18:29 Wel jammer dat de oud eigenaar na het ontvangen van berichten dat de het beestje niet meer wilden en zat waren niet heeft gezorgd dat het daar weg gehaald werd. Want ze dacht dat het hondje daar gelukkig zou worden ondanks dat die mensen berichten stuurden dat ze hem zat waren? Apart.
Ik hoop dat ze een boete van 8 ton krijgen. Net goed. Ga je leven maar op zwart zaad zitten. Heerlijk!
Ja dat zit ik me ook steeds af te vragen. Waarom ze het hondje niet gelijk weer opgehaald hebben. Bah ik ben er gewoon naar van. Ook van het zinnetje dat het hondje bang was van de nieuwe eigenaren. Dat stond overigens in een ander krantenbericht.
Nanna

Bericht door Nanna »

Die krijgen echt geen straf. Misschien een ‘niet meer doen hoooorrrr’.

We zien het wel aan die pedo Benno L. In plaats dat zo’n monster ter plekke gecastreerd wordt krijgt ie nog coulance ook want hij had zo te lijden onder al die belangstelling.🙄
Afbeelding
EchoMira
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 21 mar 2024, 18:51 Die krijgen echt geen straf.
Nee? Wat slecht zeg.

Hopelijk gaan ze dan op vakantie allebei dood aan een rare voedselvergiftiging. Iets met friet met sate met resistente bacterien.
Duurt wel lang maar dat is niet erg.
S.V.

Bericht door S.V. »

Die mogen wel even langs het GGZ zou je zeggen en ja als mensen me zouden zeggen van die hond die ik ovenam valt een beetje tegen zou ik hem zo weer ophalen, maar goed.. iedereen is anders, arm beest
Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

Marc schreef: 21 mar 2024, 18:29 Wel jammer dat de oud eigenaar na het ontvangen van berichten dat de het beestje niet meer wilden en zat waren niet heeft gezorgd dat het daar weg gehaald werd. Want ze dacht dat het hondje daar gelukkig zou worden ondanks dat die mensen berichten stuurden dat ze hem zat waren? Apart.
Dat snap ik ook niet , dan ga je dat beestje toch direct weer ophalen.
Maar zij zullen er ook wel genoeg van hebben gehad maar zet je zo'n hondje op verhuisdieren of mp is het ook zo weg.
Voor mijn part zet je hem dan aan het hek van het asiel.

Hoop ook dat ze flink gestraft zullen worden en het langdurig mogen voelen dat k@tvolk.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Noor

Bericht door Noor »

Ik kan uit het bericht niet opmaken hoeveel tijd er zat, tussen de berichten met de oud eigenaar en het gooien van fleur. Denk erg weinig. Wellicht heeft de oud eigenaar niet eens de tijd gehad om haar op te halen, bericht krijgen dat ze haar beu zijn is wat anders dan bericht krijgen dat ze haar elk moment uit het raam gaan gooien.

Triest. Arm hondje, misselijk bij de gedachte 😪
Afbeelding
Ineke A

Bericht door Ineke A »

Ik hoop dat het nieuwe bericht wordt:
Oud baasje van Fleur gooit nieuw baasje over het balkon….
Kells

Bericht door Kells »

Noor schreef: 22 mar 2024, 19:40 Ik kan uit het bericht niet opmaken hoeveel tijd er zat, tussen de berichten met de oud eigenaar en het gooien van fleur. Denk erg weinig. Wellicht heeft de oud eigenaar niet eens de tijd gehad om haar op te halen, bericht krijgen dat ze haar beu zijn is wat anders dan bericht krijgen dat ze haar elk moment uit het raam gaan gooien.

Dat ben ik met je eens.
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Kells schreef: 22 mar 2024, 21:32
Noor schreef: 22 mar 2024, 19:40 Ik kan uit het bericht niet opmaken hoeveel tijd er zat, tussen de berichten met de oud eigenaar en het gooien van fleur. Denk erg weinig. Wellicht heeft de oud eigenaar niet eens de tijd gehad om haar op te halen, bericht krijgen dat ze haar beu zijn is wat anders dan bericht krijgen dat ze haar elk moment uit het raam gaan gooien.

Dat ben ik met je eens.
Daar dacht ik ook aan, misschien stuurde die nieuwe baas die berichten wel pas naar de oude baas nadat hij het hondje naar beneden had gegooid.
Afbeelding

Tanja en Anne
Kells

Bericht door Kells »

Gonnie schreef: 22 mar 2024, 21:34

Dat ben ik met je eens.
Daar dacht ik ook aan, misschien stuurde die nieuwe baas die berichten wel pas naar de oude baas nadat hij het hondje naar beneden had gegooid.
Dat denk ik niet direct. Wat ik wel denk is dat die lieden hebben geroepen dat ze de hond zat waren, maar daarmee ga je er niet van uit dat ze de pup van de galerij flikkeren.
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Kells schreef: 22 mar 2024, 21:41
Gonnie schreef: 22 mar 2024, 21:34

Dat ben ik met je eens.
Dat denk ik niet direct. Wat ik wel denk is dat die lieden hebben geroepen dat ze de hond zat waren, maar daarmee ga je er niet van uit dat ze de pup van de galerij flikkeren.
Nee, daar zou ik ook niet vanuit gaan, mensen zijn tegenwoordig echt gek. Net als die twee Rotweiler pups verdronken zijn, doordat ze met stenen aan hun lijf gebonden het water in gegooid zijn. Toch niet normaal dat je dat doet.
Afbeelding

Tanja en Anne
ranetje

Bericht door ranetje »

Eens :ok:
Er kan niet veel tijd tussen hebben gezeten, het hondje heeft maar een week bij de nieuwe eigenaar doorgebracht.
Afbeelding
Plaats reactie