welke kliniek?

Plaats reactie
Kimmie
Posts in topic: 2
Honden: 6

welke kliniek?

Bericht door Kimmie »

Mijn nichtje heeft haar eerste hondje gekocht, een 4 maanden oude pup, heidewachtel x poedel. Een druk levendig hondje toen ze hem net had.

Nu een ruime maand later ,een zieke pup, hij had/ heeft Giardia en is daarvoor onder behandeling, maar het hondje werd steeds zieker, buikklachten, pijn. Inmiddels is de pup al diverse malen opgenomen en daaruit is voor nu gekomen :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb haar gezegd om een verwijzing naar een grote kliniek te vragen, naar welke kliniek kan zij het beste gaan met deze klachten denken jullie?
Of iemand nog een idee wat deze pup kan hebben? of wat ze nog kunnen testen...

Ze is inmiddels omdat hondje weer zo ziek toont contact met haar dierenarts en die schrijft dit:
Afbeelding
Teckeltoos
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Teckel

Re: welke kliniek?

Bericht door Teckeltoos »

Giardia kan vreselijk hardnekkig zijn vanwege de zelfbesmetting door poep wat aan het lange haar blijft zitten.. Toen Sarah dat had heb ik haar achterkant kaal geschoren en na elke keer poepen in warm water gezet en goed gedroogd.
Verder op plaatsen waar de hond ligt handdoeken neerleggen die op 90° gewassen kunnen worden.
Superhygiëne is bij giardia vaak het beste medicijn.
Afbeelding
Crutz

Bericht door Crutz »

Ze kunnen heel ziek zijn van (en na) giardia omdat de hele darmflora op z’n kop ligt.
Maar of dat het is en obv berichtjes zo

Ik denk eerder dat hij geen 16 weken was met maar 3,5 kilo. Broodfok?

Mijn ervaring met de Wagenrenk is dat als het echt niet tot volgende week kan wachten ze tijd maken. Vught idem. Dat zouden m’n 2 opties zijn voor een internist.

Sterkte
Kimmie
Posts in topic: 2
Honden: 6

Bericht door Kimmie »

Wat ik wel zorgelijk vind is : verkalking in longen en luchtwegen, en die bloedarmoede.. en ik ben er niet bij geweest, maar goed , hij kwam uit een huiselijk gezin waar ook de moederhond zou rondlopen, en ze zijn meerdere keren gaan kijken, maar ja dat zegt ook niets tegenwoordig .. Ik weet het niet, wel dat ik dit zorgelijk vind voor een puppie.

Maar ze hebben voor nu as dinsdag een afspraak in Arnhem, en ze denken nu aan een levershunt... maar wat dat te doen heeft met verkalking in longen en luchtwegen...
ranetje

Bericht door ranetje »

Kimmie schreef: 29 mei 2024, 11:01 Wat ik wel zorgelijk vind is : verkalking in longen en luchtwegen, en die bloedarmoede.. en ik ben er niet bij geweest, maar goed , hij kwam uit een huiselijk gezin waar ook de moederhond zou rondlopen, en ze zijn meerdere keren gaan kijken, maar ja dat zegt ook niets tegenwoordig .. Ik weet het niet, wel dat ik dit zorgelijk vind voor een puppie.

Maar ze hebben voor nu as dinsdag een afspraak in Arnhem, en ze denken nu aan een levershunt... maar wat dat te doen heeft met verkalking in longen en luchtwegen...
Het verband weet ik ook niet, maar wat je beschrijft lijkt op longfibrose (ik zeg niet dat het dat is!).
Die fibrose (calcificatie van de aders) zou dan ook in de lever kunnen zitten waardoor het lijkt op shunt?
Voor zo'n jong hondje is dat wel heel zeldzaam lijkt me, meestal gebeurt dat bij oudere honden.

Veel sterkte met dat hondje, het lijkt niet erg gunstig :(
Afbeelding
Plaats reactie