Dushi.. de weg naar een happy hondenleven..
Re: Dushi.. de weg naar een happy hondenleven..
Nee hoor, ze komt voorgoed bij ons wonen...
En vanmorgen is de mail binnen gekomen dat Dushi ingeschreven staat in de TracesNT waardoor de 20 Juni mee mag met de happybus, vrijdag of zaterdag zal ze aankomen..
En vanmorgen is de mail binnen gekomen dat Dushi ingeschreven staat in de TracesNT waardoor de 20 Juni mee mag met de happybus, vrijdag of zaterdag zal ze aankomen..
Mooie dame. Heb je wel al filmpjes gezien en gekregen hoe ze met andere honden is, of heb ik daar overheen gekeken?
Ze was in dat ene filmpje best onder de indruk van de andere hond zo ik zag, de katten gingen wel.
Ze was in dat ene filmpje best onder de indruk van de andere hond zo ik zag, de katten gingen wel.
- nevache
- Posts in topic: 19
- Honden: 7
Ze laat wel spanning zien - lijkt een mix tussen onwennigheid en angst -, maar ze lijkt ook oogcontact/steun te zoeken met degene die de riem vasthoudt. Daarnaast zie je af en toe een snelle blik op de omgeving, die ook gevoed lijkt te worden door interesse, niet alleen door angst.
Is er enige zekerheid over de schatting van haar leeftijd, of is het maar een gok?
Ze zat in de doding met meerdere honden en die zwarte hond ( yara) op de filmpjes daar is ze samen mee in de kennel en daar doet ze verder alles mee samen, en op meerdere filmpjes zijn ook andere honden te zien, maar voor nu lijkt ze meer met de mens ( angst voor) bezig te zijn als de andere honden, maar zoals ze zelf schrijven:
Yara and Dushi are
shelter mates;
chat mates;
training mates.
Ja buiten zijn is ze nog erg onzeker, ik heb nog meer filmpjes, die wil ik wel plaatsen, maar ik vind het al heel wat dat ze zo buiten met haar gaan wandelen...nevache schreef: ↑17 jun 2024, 13:04
Ze laat wel spanning zien - lijkt een mix tussen onwennigheid en angst -, maar ze lijkt ook oogcontact/steun te zoeken met degene die de riem vasthoudt. Daarnaast zie je af en toe een snelle blik op de omgeving, die ook gevoed lijkt te worden door interesse, niet alleen door angst.
Is er enige zekerheid over de schatting van haar leeftijd, of is het maar een gok?
Leeftijd is een schatting , dit is wat ervan bekend is, alleen ze is geen mannetje..:
Male 8624 - he is not neutered, nothing written in the healthbook
Scared
Age approximation ~4-5 years, birthdate in the healthbook 01.10.2023
Weight approx 20-22 kg, height approx 50 cm.
Apparently in good health
Ik snap alleen niet dat er niets in het healthbook staat, maar uiteindelijk wel een geboortedatum, maar dat ze toch ouder geschat wordt..
We gaan het hier wel zien, zodra het kan ga ik langs mijn dierenarts, kijken wat ze denkt ervan.
Dit was overigens 1 van de eerste filmpjes die ik kreeg toen ze haar mee naar buiten namen..Ze deed toen alleen maar liggen:
Wat laat ze zich al rustig aanhalen. Een wereld van verschil met eerdere filmpjes.
Ja, die eerste filmpjes die we kregen ,was ze zo vreselijk bang...arm meisje... maar ze gaat nu zo goed vooruit, ben ook echt blij voor haar, dat ze wat meer rust krijgt...
*edit* verdorie heel verhaal geschreven, poef weg.
ik zei dus. Zo'n health book is wat word ingevuld op moment van binnenkomst. geschatte geboortedatum, eventuele medische klachten botbreuken etc. en dat word in de tijd in de shelter dan nog verder aangevuld als ze ergens voor behandeld worden. betekend dus dat ze nergens voor behandeld is. (niet dat ze niet ziek is geweest...). dat ze de geschatte leeftijd later hebben veranderd kan zijn op bijv basis van gebit, botten etc. maar ze mogen dat volgens mij niet meer aanpassen in het boek (iig in bulgarije niet).
Oke, dat is duidelijk, dank je voor de uitleg als ze straks hier is en wat gesetteld dan ga ik naar mijn dierenarts en dan hoor ik het wel wat zij ervan denkt...
Overigens was dit de hele foto waar ik haar het eerste zag, ze heeft dus in een kennel met meerdere honden gezeten, geen idee hoelang, maar ze is dus wel gewend om bij honden te zijn ( alle honden op deze foto zijn met Dushi uit het dodingsasiel gehaald) :
Overigens was dit de hele foto waar ik haar het eerste zag, ze heeft dus in een kennel met meerdere honden gezeten, geen idee hoelang, maar ze is dus wel gewend om bij honden te zijn ( alle honden op deze foto zijn met Dushi uit het dodingsasiel gehaald) :
Dat eerste filmpje is wel heel ontroerend. Wat een schatje.
Super goed nieuws
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Ja , het is gelukkig allemaal goed gelopen, we hebben gevraagd nog met Dushi te trainen t/m woensdag, donderdag gaat haar reis beginnen...
Het is toch wel bijzonder om een hondje wat vorige maand zo op het nippertje gered is, mee te maken dat ze gered werd, dat ze naar Ringoland ging, zo vreselijk bang, en dan nu is ze bijna thuis... Echt heel bijzonder om me te maken...
Het is toch wel bijzonder om een hondje wat vorige maand zo op het nippertje gered is, mee te maken dat ze gered werd, dat ze naar Ringoland ging, zo vreselijk bang, en dan nu is ze bijna thuis... Echt heel bijzonder om me te maken...
- thom
- Posts in topic: 6
- Honden: 1
- Welke: Farah het Portugese meisje
Wat fijn, wat ontzettend fijn dat ze bij jullie en de roedel mag komen wonen én blijven.
Ze heeft enorm veel vooruitgang gemaakt in best korte tijd. Goede reis meisje
Ze heeft enorm veel vooruitgang gemaakt in best korte tijd. Goede reis meisje
Ons Portugese meisje Farah.
- Diana
- Posts in topic: 7
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ideaal voor zo'n hondje om in jullie situatie te komen, waar ze niets hoeft zolang dat nog te spannend is, met stabiele honden waar ze steun aan kan hebben en alles van af kan kijken.
Het geeft zeker hoop dat ze in deze korte tijd al duidelijk vooruitgang heeft geboekt
Het geeft zeker hoop dat ze in deze korte tijd al duidelijk vooruitgang heeft geboekt
Ja , ze zeggen ook zelf dat ze rust nodig heeft, dat ze heel erg reageerd op alle geluiden, het is daar ook zo onrustig...
" Dushi needs a lot of attention and especially silence. I think that the comfort of a house will make it open. Outside, she is attentive to every noise, movement or person."
Die rust gaat ze hier wel krijgen, zeker achter op de wei is het zo stil...
" Dushi needs a lot of attention and especially silence. I think that the comfort of a house will make it open. Outside, she is attentive to every noise, movement or person."
Die rust gaat ze hier wel krijgen, zeker achter op de wei is het zo stil...
- CatnDog
- Posts in topic: 21
- Welke: Groenendaeler
Weet je al een beetje hoe je het wilt gaat aanpakken als je thuis komt?
Eerst in de tuin? Aan een lange lijn? Is de tuin goed omheind?
De introductie van de honden? Een voor een of allemaal tegelijk?
Ik vind het heel bijzonder dat ze ondangs haar angst geen agressie laat zien. Misschien durft ze helemaal niet voor zichzelf op te komen?
Eerst in de tuin? Aan een lange lijn? Is de tuin goed omheind?
De introductie van de honden? Een voor een of allemaal tegelijk?
Ik vind het heel bijzonder dat ze ondangs haar angst geen agressie laat zien. Misschien durft ze helemaal niet voor zichzelf op te komen?
Jawel, ip net als alle andere nieuwe honden, we hebben een heel goed afgezette achtertuin, hier gaat ze in , met een veiligheidstuig en lange lijn, als eerste laten we daar Duke erbij, Duke heeft niet heel veel met andere honden en negeert deze, als hij gaat kennismaken is dat heel voorzichtig en rustig... En dan kijken we wat ze daarop doet, is er alleen maar paniek, dan hebben we in de woonkamer een ruime afgezette plek waar ze kan lopen/slapen, en daar kan ze de andere honden dan vanuit kennismaken..
Doet ze wel goed op Duke reageren, doe we de andere honden 1 voor 1 erbij... ( meest ideale senario)
En verder wachten we echt af wat ze doet als ze eenmaal binnen is, we kunnen zelfs de woonkamer scheiden waardoor ze bv eerst alleen met Duke in de woonkamer is...Zij gaat uitmaken hoe we het verder gaan aanpakken.
Maar voor nu hebben we haar laatste trainingsfilmpjes en foto's gekregen, morgen gaat haar lange reis beginnen..
In een 'huiskamer' met andere honden:
Ik ben zo benieuwd naar haar...
Doet ze wel goed op Duke reageren, doe we de andere honden 1 voor 1 erbij... ( meest ideale senario)
En verder wachten we echt af wat ze doet als ze eenmaal binnen is, we kunnen zelfs de woonkamer scheiden waardoor ze bv eerst alleen met Duke in de woonkamer is...Zij gaat uitmaken hoe we het verder gaan aanpakken.
Maar voor nu hebben we haar laatste trainingsfilmpjes en foto's gekregen, morgen gaat haar lange reis beginnen..
In een 'huiskamer' met andere honden:
Ik ben zo benieuwd naar haar...
Ze lijkt binnen nog een stuk banger dan buiten. Toch weer in een hoekje gaan zitten. Ik ben echt heel benieuwd hoe ze zal zijn bij jullie thuis. Bijna is het zover!
Het is wel weer een plaatje hoor, hopelijk gaat ze snel wennen honden kunnen dat onderscheid vaak snel maken hoor
Haar oortjes zijn zo leuk... ik ben ook heel benieuwd hoe ze het hier binnen gaat doen, ze gaat in ieder geval de herrie en onrust van het asiel uit weg...
Nog 2 dagen...zo bijzonder dat ik haar dan eindelijk in het echt ga zien
Nog 2 dagen...zo bijzonder dat ik haar dan eindelijk in het echt ga zien
Het is een knappe deerne, met haar flapoortjes!
- CatnDog
- Posts in topic: 21
- Welke: Groenendaeler
Hopelijk verloopt de eerste kennismaking (met ambassadeur Duke) goed en is het geen blinde paniek.
Het zullen waarschijnlijk wel kleine stapjes worden, maar wie weet zal ze iedereen verbazen.
Het zullen waarschijnlijk wel kleine stapjes worden, maar wie weet zal ze iedereen verbazen.
- nevache
- Posts in topic: 19
- Honden: 7
Mijn ervaring is dat filmpjes vooral iets zeggen over je/zijn/haar startpunt, en dan ook nog in andere context, maar veel minder over ontwikkeling daarna.
Hier lopen inmiddels hond 11 t/m 17 rond, 14 x een herplaatser, 1x pup-uit-Spanje, uit heel diverse omstandigheden, achtergronden, drijvende emoties en rassen. Soms waren ze zoals gefilmd, maar doken er andere dingen op. Soms klopte het feilloos. Soms was het een afgebakende, specifieke angst of gewoonte die heel veel tijd bleek te kosten, soms een diffuus onwelbevinden dat als sneeuw voor de zon verdween.
Mojo, een van de laatste 3, presteerde het om bij het Nederlandse opvanggezin echtechtecht niet naar buiten (of heel snel weer naar binnen) te willen, ondanks rustige tuin, ondanks ander 'hondenvriendje', ondanks fijne opvangbaas - piepend en stampvoetend buiten bij de deur. Bijna reden geweest om hem niet op te halen. Hier bij ons is ie vanaf het begin - in sneeuw, regen, wind, kou - de laatste van 't spul die binnenkomt, vermaakt zich kostelijk, staat te stuiteren als ie mee naar buiten denkt te kunnen.... dus zeg 't maar ...
@Kimmie Weet je al wanneer ze gaat arriveren, ze is inmiddels onderweg toch?
Hier lopen inmiddels hond 11 t/m 17 rond, 14 x een herplaatser, 1x pup-uit-Spanje, uit heel diverse omstandigheden, achtergronden, drijvende emoties en rassen. Soms waren ze zoals gefilmd, maar doken er andere dingen op. Soms klopte het feilloos. Soms was het een afgebakende, specifieke angst of gewoonte die heel veel tijd bleek te kosten, soms een diffuus onwelbevinden dat als sneeuw voor de zon verdween.
Mojo, een van de laatste 3, presteerde het om bij het Nederlandse opvanggezin echtechtecht niet naar buiten (of heel snel weer naar binnen) te willen, ondanks rustige tuin, ondanks ander 'hondenvriendje', ondanks fijne opvangbaas - piepend en stampvoetend buiten bij de deur. Bijna reden geweest om hem niet op te halen. Hier bij ons is ie vanaf het begin - in sneeuw, regen, wind, kou - de laatste van 't spul die binnenkomt, vermaakt zich kostelijk, staat te stuiteren als ie mee naar buiten denkt te kunnen.... dus zeg 't maar ...
@Kimmie Weet je al wanneer ze gaat arriveren, ze is inmiddels onderweg toch?