Dushi.. de weg naar een happy hondenleven..

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Kimmie
Posts in topic: 72
Honden: 6

Re: Dushi.. de weg naar een happy hondenleven..

Bericht door Kimmie »

We gaan het afwachten hoe ze is... ik hoop dat de rust hier en de andere honden haar steun kunnen geven en dat ze uit haar schulp gaat komen...Ik weet ook helemaal niets van haar achtergrond, wat dat betreft weet ik ook niet waar ze geleefd heeft en hoe...

Ze is vanmiddag op de bus gegaan, ik weet nog niet wanneer ze gaat komen, we zouden vandaag in de chat gaan, dat we de bus gaan volgen, maar ben nog nergens toegevoegd, of ik stuur nog even een berichtje hoe laat ze denken dat ze komt, maar ik ga zelf uit van zaterdag...

Afbeelding
Hakkene
Posts in topic: 5
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Ik ben echt heel benieuwd hoe ze het bij jullie doet. En hoe snel ze stappen maakt, of juist niet. Hoop dat je regelmatig een update plaatst
Kimmie

Bericht door Kimmie »

zaterdag op zondag nacht.. :
02:30 - 03:00
DUSHI
SISSI

wat een ongelukkige tijd zeg... midden in de nacht, dat gaat hem niet worden om met Duke in de tuin te gaan beginnen.. dat wordt een plan B bedenken... :scratch:
CatnDog
Posts in topic: 21
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Hè, wat een onmogelijke tijd. Slaapt de chauffeur niet/zijn er geen stops?
Kimmie

Bericht door Kimmie »

ja heel veel stops, en de chauffeurs slapen in de bus, mag niet maar doen ze wel zodat ze 24 uur achter elkaar door kunnen rijden...maar alleen stops om honden en katten af te leveren..
Laatst gewijzigd door Kimmie op 20 jun 2024, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
ranetje
Posts in topic: 12

Bericht door ranetje »

Kimmie schreef: 20 jun 2024, 21:36 zaterdag op zondag nacht.. :
02:30 - 03:00
DUSHI
SISSI

wat een ongelukkige tijd zeg... midden in de nacht, dat gaat hem niet worden om met Duke in de tuin te gaan beginnen.. dat wordt een plan B bedenken... :scratch:
Ik hoop dat ze bij jou gemakkelijk tot rust komt.
Op de filmpjes vind ik haar nog wel behoorlijk timide.

Wat een idiote aankomsttijd :schrik:
Afbeelding
nevache
Posts in topic: 19
Honden: 7

Bericht door nevache »

Hmm, da's zo ongeveer de beroerdste tijd die je verzinnen kunt :(
Afbeelding
Kimmie

Bericht door Kimmie »

Ja, we moeten eerst nog een uur heen, en weer terug, ik hoop dat het al licht is als we terug zijn...
We houden het maar positief :mrgreen:
Pyrnoah
Posts in topic: 2

Bericht door Pyrnoah »

Ah ze is al onderweg, wat spannend!
Alma haar reis startte ook op donderdag, zij kwam zondagochtendvroeg aan in Nederland.
Dan hadden wij nog de mazzel dat onze ophaalplek wat zuidelijker lag, want in het noorden van het land zat de stop ook midden in de nacht :schrik:
Kimmie

Bericht door Kimmie »

Ja, na ons hebben ze nog 4 stops..en daarvoor veel meer, maar de tijd kan nog veranderen , ze hebben 2 stops in Berlijn en al een paar mensen willen hun hond naar een andere stop hebben , als ze dat allemaal willen, vervalt 1 stop, nou ja, we zien wel, meest vervelende is dat we nu in de nacht moeten gaan kennismaken met alles hier...
Diana
Posts in topic: 7
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

nevache schreef: 20 jun 2024, 20:35 Mijn ervaring is dat filmpjes vooral iets zeggen over je/zijn/haar startpunt, en dan ook nog in andere context, maar veel minder over ontwikkeling daarna.
Hier lopen inmiddels hond 11 t/m 17 rond, 14 x een herplaatser, 1x pup-uit-Spanje, uit heel diverse omstandigheden, achtergronden, drijvende emoties en rassen. Soms waren ze zoals gefilmd, maar doken er andere dingen op. Soms klopte het feilloos. Soms was het een afgebakende, specifieke angst of gewoonte die heel veel tijd bleek te kosten, soms een diffuus onwelbevinden dat als sneeuw voor de zon verdween.
Mojo, een van de laatste 3, presteerde het om bij het Nederlandse opvanggezin echtechtecht niet naar buiten (of heel snel weer naar binnen) te willen, ondanks rustige tuin, ondanks ander 'hondenvriendje', ondanks fijne opvangbaas - piepend en stampvoetend buiten bij de deur. Bijna reden geweest om hem niet op te halen. Hier bij ons is ie vanaf het begin - in sneeuw, regen, wind, kou - de laatste van 't spul die binnenkomt, vermaakt zich kostelijk, staat te stuiteren als ie mee naar buiten denkt te kunnen.... dus zeg 't maar ...

@Kimmie Weet je al wanneer ze gaat arriveren, ze is inmiddels onderweg toch?
Ja, dat is ook wel mijn ervaring. En zeker bij honden die in de asielomgeving slecht gedijen en veel stress hebben, kun je echt een heel andere hond zien zodra de hond uit die situatie is. Maar ook andersom: honden die zich in die situatie inmiddels veilig voelen, en in een onbekende situatie opeens een wrak zijn en al hun gevoel van zekerheid en veiligheid kwijt zijn.

Ik ben benieuwd @Kimmie, zo fijn dat ze bij jullie de tijd, ruimte en gelegenheid krijgt die ze nodig heeft om zich op haar tempo te ontwikkelen.
Afbeelding
Marc
Posts in topic: 11

Bericht door Marc »

Ik vind het een dapper project wat ik zelf niet aan zou durven. Puur omdat ik wel bepaalde verwachtingen van honden heb en ook geen dermate grote tuin en hoog omheind dat dat voldoet. Ik ben wel super nieuwsgierig naar hoe ze zich ontwikkelt omdat ik hoop dat het mij een beetje dapperder maakt bij het nemen van een volgende hond.

Ik zie mezelf voor de volgende hond namelijk wel naar Kreta gaan naar Takis omdat ik erg gecharmeerd ben van wat hij doet en hoe. Ook erg leuk dat overal videos van zijn. Dus hoe je hond is gevonden en wat de achtergrond is.

Zijn er zo een paar die ik direct op zou willen halen.

Dus ik ben ontzettend benieuwd hoe deze bange poepert het straks in Nederland gaat doen. Ik zie ook diepe angsten maar dat zegt echt niks. Hoe zou je eigen hond zijn in die situatie alleen al.
Kimmie

Bericht door Kimmie »

Ja Takis is geweldig... en die heeft echt ook wel heel knappe honden daar zitten. :hartjes:

Ik heb helemaal geen verwachting van Dushi, alleen de hoop dat ze gelukkig gaat worden :hartjes: , ik heb zelf wel het idee dat die drukke asielomgeving voor haar heel veel stress oplevert bij haar, en haar wel in die angst houdt.

Jaren geleden heeft 1 van mijn rottweilers 2 dagen in een vakantiepension gezeten, toen we die ophaalde, was hij zo verschrikkelijk bang, hij durfde zijn nachthok niet eens uit, zo bang... met zijn staart tussen zijn poten en kruipend ging hij met ons mee( ik heb toen zo vreselijk moeten huilen hoe bang hij was) , we zijn toen op een grote wei die in de buurt lag gaan staan en heel langzaam durfde hij weer zijn kop omhoog te doen en toen we heel blij deden kwam het staartje er weer op en toen ging die plassen, zoveel plassen, denk dat ie die 2 dagen amper wat gedaan , gelukkig kwam die snel naar huis weer, maar wat als hij in zo'n helhol was gekomen als dat de honden in Roemenië zitten.. Dat is waar ik heel veel aan denk bij Dushi...
Ik zie wel die hele bange Buddy die we toen ophaalde, slogan van dat pension was "als uw huisdier vakantie heeft, dan heeft u dat ook" , nou :schrik: :LOL: , als we echt 2 weken weg waren gegaan wat was dat verschrikkelijk geweest voor Buddy, en hoe had hij er dan uitgekomen?
Laatst gewijzigd door Kimmie op 21 jun 2024, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Marc

Bericht door Marc »

Dat herken ik. Wuilus is eens noodgedwongen een maand in pension gegaan door persoonlijke omstandigheden bij mijn vader. Ze heeft nauwelijks gegeten en vreselijk veel gevochten met andere honden. Overal gaatjes en zo mager als een skelet. Moest aan de steroïden en wandelen weer heel langzaam opbouwen. Ze kreeg ook een vreselijke bloedneus bij ophalen en zonder mij te begroeten vloog ze door het open raam van de auto en zat ze bloedend als een speenvarken te gillen op de achterbank van emotie. Dat is de laatste keer dat ik ooit een hond naar een pension heb gedaan of zal doen.
Kimmie

Bericht door Kimmie »

Ja, dat is ook wel heel erg zielig :( .. er zijn gewoon honden die zich niet redden in een drukke omgeving, en ergens heb ik zo dat gevoel bij Dushi, ik vind haar nl geen zwerfhondje, ze is schoon, goed gevuld , ik weet het niet, ik zie een bange Buddy in haar.. gewoon helemaal in de war , gevoerd door een omgeving waar ze heel bang in is..

Misschien heb ik het helemaal mis, maar mijn onderbuikgevoel blijft maar zeggen dat ze hier, in een hele rustige omgeving, met heel veel regelmaat en rust, en een stel stabiele honden , weer tot zichzelf komt.. Ik hoop het vooral voor haar dat dat zo is, uit die angst waar ze nu inzit, zou al zo'n win situatie voor haar zijn.
Marc

Bericht door Marc »

Kimmie schreef: 21 jun 2024, 09:54 Ja, dat is ook wel heel erg zielig :( .. er zijn gewoon honden die zich niet redden in een drukke omgeving, en ergens heb ik zo dat gevoel bij Dushi, ik vind haar nl geen zwerfhondje, ze is schoon, goed gevuld , ik weet het niet, ik zie een bange Buddy in haar.. gewoon helemaal in de war , gevoerd door een omgeving waar ze heel bang in is..

Misschien heb ik het helemaal mis, maar mijn onderbuikgevoel blijft maar zeggen dat ze hier, in een hele rustige omgeving, met heel veel regelmaat en rust, en een stel stabiele honden , weer tot zichzelf komt.. Ik hoop het vooral voor haar dat dat zo is, uit die angst waar ze nu inzit, zou al zo'n win situatie voor haar zijn.
Je geeft haar gewoon de enige kans die ze heeft en ook nog eens een hele goede omgeving met de grootste kans van slagen. Dus het is sowieso goed. Al blijft ze angstig. Dit is haar kans en die krijgen heel weinig van dit soort honden.

Ik snap ook dat je haar die kans wil geven. Het is heel mooi om een hond te redden. Ik duim voor je dat ze ontdooit en dat ze een mooi rijk goed leven bij je mag hebben.
Diana
Posts in topic: 7
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Kimmie schreef: 21 jun 2024, 09:54 Ja, dat is ook wel heel erg zielig :( .. er zijn gewoon honden die zich niet redden in een drukke omgeving, en ergens heb ik zo dat gevoel bij Dushi, ik vind haar nl geen zwerfhondje, ze is schoon, goed gevuld , ik weet het niet, ik zie een bange Buddy in haar.. gewoon helemaal in de war , gevoerd door een omgeving waar ze heel bang in is..

Ik denk ook dat ze geen zwerfhondje is geweest (of in ieder geval niet langere tijd) n.a.v. de filmpjes van het wandelen. Ze is buiten ook erg alert en schrikkerig en dat zie je eerder bij honden die echt niets van de wereld hebben gezien dan bij honden die een tijd op straat hebben geleefd, die zijn meestal wat meer door de wol geverfd. Maar ja, het blijft speculeren en uiteindelijk maakt het ook niet uit, omdat het niets verandert aan je aanpak als je haar achtergrond wel weet.

De omgeving die jullie kunnen bieden, geeft haar in ieder geval de beste kans op een stressvrij en gelukkig leven.
Als ik kijk naar bijvoorbeeld Arlo en hoe hij van een enorme bangepoeperd is veranderd in een supervrolijke, enthousiaste en ontspannen hond, puur door de rustige omgeving hier met stabiele hondenvrienden en niets moeten, dan hoop ik dat Dushi bij jullie ook veel van die angsten snel los kan laten.
Afbeelding
Kimmie

Bericht door Kimmie »

Ja, ik ga het zo hopen dat het ook bij Dushi zo gaat zijn!

Zo'n 2 maanden geleden had ik mij opgegeven voor fosterhome bij Takis, en ik kreeg na een keer op en neer mailen geen antwoordt meer, dus dacht dat het niet nodig meer was, tot zonet, een mail dat ze heel blij zijn dat ik foster wil worden... Nou ja, die moeten maar heel even wachten, als Dushi goed op de rails is, dan kunnen hier wel wat pleeghondjes komen :mrgreen:
Hakkene
Posts in topic: 5
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Kimmie schreef:Ja, na ons hebben ze nog 4 stops..en daarvoor veel meer, maar de tijd kan nog veranderen , ze hebben 2 stops in Berlijn en al een paar mensen willen hun hond naar een andere stop hebben , als ze dat allemaal willen, vervalt 1 stop, nou ja, we zien wel, meest vervelende is dat we nu in de nacht moeten gaan kennismaken met alles hier...
En is het een idee dat ze de laatste paar uur nacht in de auto tot rust komt. En dan in de ochtend kennis maken? Een frisse start van de dagbesteding:)
Marc

Bericht door Marc »

Kimmie schreef: 21 jun 2024, 17:20 Ja, ik ga het zo hopen dat het ook bij Dushi zo gaat zijn!

Zo'n 2 maanden geleden had ik mij opgegeven voor fosterhome bij Takis, en ik kreeg na een keer op en neer mailen geen antwoordt meer, dus dacht dat het niet nodig meer was, tot zonet, een mail dat ze heel blij zijn dat ik foster wil worden... Nou ja, die moeten maar heel even wachten, als Dushi goed op de rails is, dan kunnen hier wel wat pleeghondjes komen :mrgreen:
Dan bestel ik Eros via jou 🥰 Of die hond die nu net binnen is. Die is zo waanzinnig aantrekkelijk voor me 😉

Eros 🥰

Maar deze......oh my....

Fenneke
Posts in topic: 2
Welke: Witte herder en nu een hún

Bericht door Fenneke »

Hakkene schreef: 21 jun 2024, 17:24
Kimmie schreef:Ja, na ons hebben ze nog 4 stops..en daarvoor veel meer, maar de tijd kan nog veranderen , ze hebben 2 stops in Berlijn en al een paar mensen willen hun hond naar een andere stop hebben , als ze dat allemaal willen, vervalt 1 stop, nou ja, we zien wel, meest vervelende is dat we nu in de nacht moeten gaan kennismaken met alles hier...
En is het een idee dat ze de laatste paar uur nacht in de auto tot rust komt. En dan in de ochtend kennis maken? Een frisse start van de dagbesteding:)
Het is de kortste nacht van het jaar. Dus tegen de tijd dat je weer thuis bent is het al weer of bijna licht.

Ik ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen. Maar komt vast goed bij jullie.
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Kimmie

Bericht door Kimmie »

@Marc En als ze dan goed geland zijn, dan kom jij ze adopteren :cheer: :cheer:

Fenneke, het inderdaad een korte nacht, wat we nu dénken , is de hele introductie maar te doen als we thuis komen, en een gedeelte van mijn bed kan ik goed afzetten , daar kan Dushi dan liggen zonder dat die anderen haar lastig vallen, en dan gaan we nog maar even en uurtje proberen te slapen dan de dag maar verder gaan zien hoe het gaat met haar...Maar dat is een planning, daar kan ruim vanaf geweken worden :smile:
Kimmie

Bericht door Kimmie »

Dushi in de bus:
Afbeelding

Ze zitten nu omgeving van Wenen, nog een heel eind te gaan..
thom
Posts in topic: 6
Welke: Farah het Portugese meisje

Bericht door thom »

Kimmie schreef: 22 jun 2024, 09:02 Dushi in de bus:
Afbeelding

Goede reis lief meisje.
Afbeelding
Ons Portugese meisje Farah.
nevache
Posts in topic: 19
Honden: 7

Bericht door nevache »

Kimmie schreef: 22 jun 2024, 09:02 Dushi in de bus:
Afbeelding

Misschien wordt het wel 05:30 voor ze aankomt ;) , komt het allemaal net wat gemakkelijker uit.
Wat een los tuigje heeft ze aan trouwens.
Afbeelding
Plaats reactie