senioren draadje

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Kells
Posts in topic: 6
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Re: senioren draadje

Bericht door Kells »

Wat lief! Zoiets hoef ik niet aan Clancy te geven want die heeft het binnen tien minuten gesloopt. 😂
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Mo-yi
Posts in topic: 71
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Kells schreef: 22 jul 2024, 17:33 Wat lief! Zoiets hoef ik niet aan Clancy te geven want die heeft het binnen tien minuten gesloopt. 😂
In haar eerste drie jaar ging er nog wel eens iets stuk..geheel per ongeluk natuurlijk :lol1: , daarna werd ze bijna zorgzaam voor dr knuffels :hartjes:.wel hard schudden enzo..maar geen gepluk of piepjes eruit slopen
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Persistence schreef: 21 jul 2024, 12:29 Gisteravond lag Victor voor de bank en deed ineens op een gekke manier zijn hoofd een paar keer schuin naar achter buigen. Toen ik keek draaien zijn ogen apart van elkaar alle kanten op, met veel oogwit. Ben bij hem gaan zitten en dat oogdraaien was binnen een minuut ofzo weer over. Hij leek een beetje verdwaast maar stond na een paar minuten weer op en er was niks meer aan de hand. Vanochtend ook prima in orde. Schrok er wel even van.
Hoe gaat het nu met Victor?
Afbeelding
Persistence
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Diana schreef: 21 jul 2024, 20:30 Ja, klein soort insultje of zo? Ik zou ook heel erg schrikken, hopelijk was het eenmalig!
Mo-yi schreef: 21 jul 2024, 17:52 Oeh, dat is wel eng. Kleine epileptische aanval?
Hij doet het gelukkig nog steeds goed. :smile: Geen idee wat het geweest is, gelukkig was het snel over.

Wat ziet Mo-yi er ontzettend fluffy uit. :lol1:
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Doet ze anders nooit; maar de nieuwe knuffel moest vanavond mee op de avondronde :hartjes:
( passeer zo maar eens de buren, dat is normaal al niet te doen "ahhh Mo..ga je wandelen, knuffeldeknuffel"..nu was dat NOG erger, hele fotosessies werden er gemaakt :lol1: )

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
nevache
Posts in topic: 2
Honden: 7

Bericht door nevache »

Ze is ook wel héél aandoenlijk zo :hartjes:
Afbeelding
dre
Posts in topic: 9

Bericht door dre »

Ja maar hier kan je ook niet normaal langs lopen :I:
Afbeelding
Rosanne
Posts in topic: 1
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

:I: Ja daar smelt je dan toch ook van weg.
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Reza
Posts in topic: 10
Welke: Beagle - Duitse Herder

Bericht door Reza »

Wat een mooie senior is Mo :hartjes:
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Hoe gaat het met de senioren? Houden ze het nog vol met de warme dagen zo?
Mo-yi gaat goed, ze eet een heel stuk beter, is wat aangekomen, tukt nog veel, rondes zijn wat kleiner maar zo hobbelen we wel een endje door.
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 33
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Fijn dat Mo-yi weer beter eet, dat is toch weer een hele zorg minder! :ok:

Hier gaat het goed. Mila heeft weinig last gehad van de warmte en inmiddels is het ook hier iets koeler.
De Librela leek de vorige keer wat minder te doen, af en toe zag ik dat ze nog wat stijfjes liep, dus de dosis is wat verhoogd en toen werkte het weer als een tierelier. Ik heb ook pijnstillers in huis die ik geef als ze toch nog klachten heeft, maar die heb ik de na de laatste injectie Librela nog maar 1 keer hoeven geven. Dus het gaat lekker z'n gangetje, zonder bijzonderheden of zorgen.
Wel kreeg ik het bericht dat Mila's laatste overgebleven zus vorige week is overleden :cry: Dat is dan wel weer even confronterend.
Afbeelding
Maart
Posts in topic: 21
Honden: 3
Contacteer:

Bericht door Maart »

Wat leuk dat ze weer beter is!

Runar doet het prima, helemaal hersteld van zijn operatie, is actief, eet goed, slaapt nog beter haha.
De warmte ging prima, ik moest hem af en toe wel binnenroepen omdat hij in de volle zon aan zijn ei bleef likken (zijn favoriete bezigheid :LOL: ). ‘S ligt de airco wel aan met momenten als hij begint te hijgen.

Hij is nog steeds medicatie vrij, al geef ik wel medicinale paddenstoelen en 2 celondersteunende middelen bij.

Volgende week gaat hij een week logeren en daar heb ik in alle geval nog vertrouwen in dat dit goed zal gaan
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Diana schreef: 03 sep 2024, 11:57 Fijn dat Mo-yi weer beter eet, dat is toch weer een hele zorg minder! :ok:

Hier gaat het goed. Mila heeft weinig last gehad van de warmte en inmiddels is het ook hier iets koeler.
De Librela leek de vorige keer wat minder te doen, af en toe zag ik dat ze nog wat stijfjes liep, dus de dosis is wat verhoogd en toen werkte het weer als een tierelier. Ik heb ook pijnstillers in huis die ik geef als ze toch nog klachten heeft, maar die heb ik de na de laatste injectie Librela nog maar 1 keer hoeven geven. Dus het gaat lekker z'n gangetje, zonder bijzonderheden of zorgen.
Wel kreeg ik het bericht dat Mila's laatste overgebleven zus vorige week is overleden :cry: Dat is dan wel weer even confronterend.
Fijn dat Mila met een aanpassing er weer lekker bij loopt zo.
Afgelopen paar jaar zijn een paar speel-maatjes van Mo overleden, 1 was even oud en is anderhalf jaar terug overleden, en 1 was twee jaar jonger en is dit jaar overleden. Dat is ook wel even om te slikken, ze overleeft haar speelmaatjes.
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Hier ook alles goed. Heavy heeft geen last van de warmte. Ze ligt heerlijk in de schaduw op de koele tegels. Ik vind het wel jammer dat ze niet op haar orthopedische kussen ligt maar dat doet ze ‘snachts wel

Verder korte rondjes en liggend spelen met Bertus ,soms jaagt ze hem de tuin nog door
Eten gaat zoals altijd goed en de Librela met pijnstillers werken nog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Maart schreef: 03 sep 2024, 12:07 Wat leuk dat ze weer beter is!

Runar doet het prima, helemaal hersteld van zijn operatie, is actief, eet goed, slaapt nog beter haha.
De warmte ging prima, ik moest hem af en toe wel binnenroepen omdat hij in de volle zon aan zijn ei bleef likken (zijn favoriete bezigheid :LOL: ). ‘S ligt de airco wel aan met momenten als hij begint te hijgen.

Hij is nog steeds medicatie vrij, al geef ik wel medicinale paddenstoelen en 2 celondersteunende middelen bij.

Volgende week gaat hij een week logeren en daar heb ik in alle geval nog vertrouwen in dat dit goed zal gaan
Ook fijn om te horen. Ik vond de zomer een beetje een spannende tijd..hoe gaat ze de hitte nog aan? Maar dat ging hier ook heel goed.
Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 7

Bericht door Nanna »

Wat blauwe oogjes maar still going strong.
Gisteravond besloot ze dat het te warm was voor haar dikke kussen naast mijn bed. Dus ernaast, op de vloer. Csikasz zag haar kans schoon en ging op dat kussen liggen. Maar dat was niet goed. Rozi stond op en stond net zo lang naar Csikasz te staren totdat ik die wegjoeg. En toen ging zij maar weer zuchtend op haar kussen liggen😂
Afbeelding
Afbeelding
Sterre
Posts in topic: 1

Bericht door Sterre »

Nanna schreef: 03 sep 2024, 12:23 Wat blauwe oogjes maar still going strong.
Gisteravond besloot ze dat het te warm was voor haar dikke kussen naast mijn bed. Dus ernaast, op de vloer. Csikasz zag haar kans schoon en ging op de kussen liggen. Maar dat was niet goed. Rozi stond op en stond net zo lang naar Csikasz te staren totdat ik die wegjoeg. En toen ging zij maar weer zuchtend op haar kussen liggen😂
Afbeelding
Haha wat zijn honden toch leuk. Zo herkenbaar.
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Vanmorgen kwamen we ons nieuwe directe buurhondje tegen. Een klein rescue uit Italie. Kruising met een yorkje lijkt het. Een reu'tje dus da's altijd goed. Of we nu Deense doggen tegenkomen of goldens, of witte herders die staan te bulderen en te borstelen dan nog staat Mo kwispelend liedjes te zingen. Reuen krijgen altijd serenades van dr met speelbogen.
We komen elkaar vaker smorgens tegen. Nu maakte we even een praatje en de kleine bleef rustig en zeer geinteresseerd. Mo wilde voor hem zingen en er kwam een kleine piep uit haar..hehe..heel schattig, gevolgd door een speelboog alleen dat deed ze iets te snel en ze vergeet soms dat ze dat niet meer is dus ze viel zo plat op de grond...ahhh. Ze stond weer op, keek even om zich heen, en vervolgde weer met een speelboog, ditmaal sierlijk en rustig..prachtige uitvoering :E: :hartjes:
Afbeelding
Cendy

Bericht door Cendy »

Mag Toos hier ook mee doen?
Die wordt in november 9, niet echt heel oud, maar ze is natuurlijk groot dus de jaren gaan wat eerder tellen.
Vorige week het bericht gekregen dat haar moeder is ingeslapen, die was bijna 11 en echt op gewoon.
Die kwam wel even binnen, ook omdat onze vorige boelen allebei net geen 9 zijn geworden.
Toen kwam ineens het besef van ja hoelang is ze nog bij ons.
Volgende week gaan we met vakantie, en ik zei tegen m'n man misschien is het wel de laatste voor Toos.
Die zei gelijk dat ik niet zo achterlijk moest doen :LOL:
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Cendy schreef: 04 sep 2024, 12:26 Mag Toos hier ook mee doen?
Die wordt in november 9, niet echt heel oud, maar ze is natuurlijk groot dus de jaren gaan wat eerder tellen.
Vorige week het bericht gekregen dat haar moeder is ingeslapen, die was bijna 11 en echt op gewoon.
Die kwam wel even binnen, ook omdat onze vorige boelen allebei net geen 9 zijn geworden.
Volgende week gaan we met vakantie, en ik zei tegen m'n man misschien is het wel de laatste voor Toos.
Welkom bij de club, Toos
Het is al zeker een aardige leeftijd voor de grote joekels. Extra genieten straks van haar met de vakantie :hartjes:
Afbeelding
Cendy

Bericht door Cendy »

Mo-yi schreef: 04 sep 2024, 12:33
Cendy schreef: 04 sep 2024, 12:26 Mag Toos hier ook mee doen?
Welkom bij de club, Toos
Het is al zeker een aardige leeftijd voor de grote joekels. Extra genieten straks van haar met de vakantie :hartjes:
Ja doen we zeker hoor. En Toos zelf geniet er ook altijd zo van. Al die onbekende luchten voor haar van al die vreemde wezens die in het bos lopen :mrgreen: Altijd mooi om te zien hoe ze daarop reageert :I:
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

Mo-yi schreef: 04 sep 2024, 09:22 Vanmorgen kwamen we ons nieuwe directe buurhondje tegen. Een klein rescue uit Italie. Kruising met een yorkje lijkt het. Een reu'tje dus da's altijd goed. Of we nu Deense doggen tegenkomen of goldens, of witte herders die staan te bulderen en te borstelen dan nog staat Mo kwispelend liedjes te zingen. Reuen krijgen altijd serenades van dr met speelbogen.
We komen elkaar vaker smorgens tegen. Nu maakte we even een praatje en de kleine bleef rustig en zeer geinteresseerd. Mo wilde voor hem zingen en er kwam een kleine piep uit haar..hehe..heel schattig, gevolgd door een speelboog alleen dat deed ze iets te snel en ze vergeet soms dat ze dat niet meer is dus ze viel zo plat op de grond...ahhh. Ze stond weer op, keek even om zich heen, en vervolgde weer met een speelboog, ditmaal sierlijk en rustig..prachtige uitvoering :E: :hartjes:
Haha, die Mo! :I:

Herkenbaar ook wel, Mila vergist zich soms ook nog wel eens. :engel: Vooral als ze aan het spelen is, dan wil ze achter een speeltje aanvliegen en vaart maken in combinatie met scherpe bochtjes lukt haar echt niet meer, dan vliegt ze finaal uit de bocht.
Ze is zich er best redelijk van bewust; sinds die GVS heeft ze ook moeite om haar vaart in bedwang te houden als ze hier het trappetje van 3 treden af loopt en vaak vraagt ze dan of ik haar even help. Maar ja, als ze aan het spelen is, vergeet ze dat niet alles meer zo makkelijk gaat :lol1:
Afbeelding
Persistence
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

We zijn op vakantie en Victor heeft het reuze naar z’n zin. Elke ochtend komt ie kwispelend naar de slaapkamer, klaar om weer te wandelen. Hij fleurt op van nieuwe omgevingen en wandelingen door de natuur.
Waar we voorheen wandelingen van rond de 20km deden, zijn dat nu wandelingen van 2-3 uur, het is warm en veel stijgen en dalen, maar hij kwispelt constant. Dan in het huis weer even bijkomen, en ‘s avonds loopt hij dan nog met gemak nog een uurtje.
Vorig jaar had hij veel last van de paadjes met losse kiezeltjes, die zijn hier ook veel maar hij snapt nu zelf gelukkig ook dat hij beter aan de zijkanten met wat gras kan lopen en smeer z’n zooltjes in met paw wax.
Afbeelding
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

Persistence schreef: 04 sep 2024, 15:02 We zijn op vakantie en Victor heeft het reuze naar z’n zin. Elke ochtend komt ie kwispelend naar de slaapkamer, klaar om weer te wandelen. Hij fleurt op van nieuwe omgevingen en wandelingen door de natuur.
Waar we voorheen wandelingen van rond de 20km deden, zijn dat nu wandelingen van 2-3 uur, het is warm en veel stijgen en dalen, maar hij kwispelt constant. Dan in het huis weer even bijkomen, en ‘s avonds loopt hij dan nog met gemak nog een uurtje.
Vorig jaar had hij veel last van de paadjes met losse kiezeltjes, die zijn hier ook veel maar hij snapt nu zelf gelukkig ook dat hij beter aan de zijkanten met wat gras kan lopen en smeer z’n zooltjes in met paw wax.
Afbeelding
Ah, wat heerlijk voor Victor!
Mila heeft ook last van paadjes met veel kiezels en keien. Dat heeft niet met haar voetzolen te maken, maar met artrose in voeten en polsen en zwakkere voeten. Maar die weet inderdaad ondertussen ook wel goed de randjes op te zoeken waar geen of minder kiezels liggen.
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Heavy heeft ons wel een paar nachten wakker gehouden. Ze slaapt in de keuken en onze slaapkamer is naast de keuken. We hoorde haar 1 nacht de hele tijd opstaan en weer gaan liggen,opstaan en weer gaan liggen . Het was de dag voor ze haar Librela zou krijgen dus we hebben haar toen wat extra pijnstiller gegeven

En de nacht erna lag ze heel erg te schudden tegen de wasmachine aan 😒 maar dat bleek een droom
Ze gaat ook niet meer langzaam liggen maar laat zich vallen ,waarschijnlijk door een stijve rug dus we horen regelmatig een harde klap

We laten nu wel een lampje aan en dat lijkt te helpen
Afbeelding
Plaats reactie