Sambal *advies en ervaringen IBD gezocht*

Smoushond
Posts in topic: 20

Re: Sambal

Bericht door Smoushond »

Heavy werd erg hongerig van de prednison en ook een beetje korter lontje wat we totaal niet van haar gewend zijn 😉
En ze dronk heel veel en plaste daardoor natuurlijk ook meer
Hopelijk gaat het snel beter met hem en mag je de tramadol stoppen
Afbeelding
Susam
Posts in topic: 108
Welke: Podengo kruising

Bericht door Susam »

Overleg gehad zojuist, inderdaad stoppen met tramadol zodat we een goed beeld krijgen van hoe het nu gaat, rillen kan bijwerking zijn en de sloomheid ook, maar hij had wel echt een stuk beter moet zijn geweest door prednison, we proberen nu dat nog met die tramadol maar als het zo blijft of hij gaat weer in de bidhouding gaan we maandag met de internist overleggen. Hij is dan ook jarig en moet sowieso naar de dierenarts voor die B12 injectie. Dierenarts had al een plan gemaakt en kwam met de internist. Hij belt morgen nog even op. Wat een ongelooflijke arts en fantastisch persoon. Ik denk dat ik zonder zijn begeleiding zou zijn doorgedraaid.
Babs
Posts in topic: 8
Honden: 1
Welke: Babstaard kruising van een mix

Bericht door Babs »

Fijn dat je in ieder geval een doortastende dierenarts hebt, zo voel je je in ieder geval iets minder reddeloos verloren.
Duimen draaien hier dat Sambal zich gewoon beter gaat voelen in het weekend.
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Susam schreef: 08 nov 2024, 10:49 Overleg gehad zojuist, inderdaad stoppen met tramadol zodat we een goed beeld krijgen van hoe het nu gaat, rillen kan bijwerking zijn en de sloomheid ook, maar hij had wel echt een stuk beter moet zijn geweest door prednison, we proberen nu dat nog met die tramadol maar als het zo blijft of hij gaat weer in de bidhouding gaan we maandag met de internist overleggen. Hij is dan ook jarig en moet sowieso naar de dierenarts voor die B12 injectie. Dierenarts had al een plan gemaakt en kwam met de internist. Hij belt morgen nog even op. Wat een ongelooflijke arts en fantastisch persoon. Ik denk dat ik zonder zijn begeleiding zou zijn doorgedraaid.
Proberen nog met tramadol? Of bedoel je prednison? Prednison is echt een paardenmiddel hopelijk voelt hij zich snel beter !
Afbeelding
Susam

Bericht door Susam »

Smoushond schreef: 08 nov 2024, 12:32
Susam schreef: 08 nov 2024, 10:49 Overleg gehad zojuist, inderdaad stoppen met tramadol zodat we een goed beeld krijgen van hoe het nu gaat, rillen kan bijwerking zijn en de sloomheid ook, maar hij had wel echt een stuk beter moet zijn geweest door prednison, we proberen nu dat nog met die tramadol maar als het zo blijft of hij gaat weer in de bidhouding gaan we maandag met de internist overleggen. Hij is dan ook jarig en moet sowieso naar de dierenarts voor die B12 injectie. Dierenarts had al een plan gemaakt en kwam met de internist. Hij belt morgen nog even op. Wat een ongelooflijke arts en fantastisch persoon. Ik denk dat ik zonder zijn begeleiding zou zijn doorgedraaid.
Proberen nog met tramadol? Of bedoel je prednison? Prednison is echt een paardenmiddel hopelijk voelt hij zich snel beter !
prednison gaat sowieso gewoon door, maar we proberen te stoppen met tramadol. Hij zou nu echt wel op moeten knappen met die prednison. Het gaat met vlagen. Steeds als ik denk nu start het herstel zijn we weer terug bij af.
Susam

Bericht door Susam »

Babs schreef: 08 nov 2024, 11:43 Fijn dat je in ieder geval een doortastende dierenarts hebt, zo voel je je in ieder geval iets minder reddeloos verloren.
Duimen draaien hier dat Sambal zich gewoon beter gaat voelen in het weekend.
dank je wel :J:
ranetje
Posts in topic: 22

Bericht door ranetje »

Fijn dat je een doortastende DA hebt @Susam
Goed kunnen overleggen is zo belangrijk!
Die prednison wel zo mogelijk met eten geven hé?
Hou je taai :knuffel1:
Afbeelding
Susam

Bericht door Susam »

ranetje schreef: 08 nov 2024, 15:26 Fijn dat je een doortastende DA hebt @Susam
dank je wel! ik probeer het, maar lastig want hij eet of gekke tijden of nauwelijks. En ik mag hem echt alleen dat voer geven. Hij heeft sowieso een maagbeschermer standaard. :J:
pioenroos
Posts in topic: 5
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Tramadol kan ook als bijwerking misselijkheid/eetlustremmend hebben.
Krijgt hij een flinke dosering prednison?

Sterkte, ik hoop dat je snel blijvende verbetering gaat zien 🤞
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 22

Bericht door ranetje »

Susam schreef: 08 nov 2024, 17:22
dank je wel! ik probeer het, maar lastig want hij eet of gekke tijden of nauwelijks. En ik mag hem echt alleen dat voer geven. Hij heeft sowieso een maagbeschermer standaard. :J:
:ok:
Ik las toevallig iets op een pagina voor Griffons in de VS.
Is het mogelijk dat Sam IBD heeft?
I.B.D. (inflammatory bowel disease)
dit bedoel ik
Afbeelding
Hakkene
Posts in topic: 2
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Susam schreef:
Het helpt vast niet, maar zou je z’n eten wat kunnen verwarmen of er wat warm water over kunnen doen… zodat het wat lekkerder ruikt/smaakt. Ik weet het ook niet hoor, roep maar wat
Susam

Bericht door Susam »

ranetje schreef: 08 nov 2024, 18:47
Susam schreef: 08 nov 2024, 17:22
:ok:
Ik las toevallig iets op een pagina voor Griffons in de VS.
Is het mogelijk dat Sam IBD heeft?
I.B.D. (inflammatory bowel disease)
dit bedoel ik
ja er is een verdenking van IBD maar dan zou prednison echt verlichting moeten brengen en dat doet het niet, hij knapt gewoon niet op. Hij blijft sloom, rillerig, mager, doffe vacht, zijn buikje maakt steeds geluid en hij is duidelijk oncomfortabel/heeft pijn.
Susam

Bericht door Susam »

Hakkene schreef: 08 nov 2024, 21:55
Susam schreef:
Het helpt vast niet, maar zou je z’n eten wat kunnen verwarmen of er wat warm water over kunnen doen… zodat het wat lekkerder ruikt/smaakt. Ik weet het ook niet hoor, roep maar wat
hij werd vanochtend wakker, naar bak en al die brokjes opgegeten, dat heeft ie in ieder geval al binnen. Het blijft een uitdaging en het voelt zo dat ik denk als ie eens een paar stevige gekookte of wat dan ook maaltijden binnen heeft, hij wat meer bij te zetten heeft, maar dat mag echt niet van de da. En ik vertrouw hem en ik hou me daar ook aan. Ik heb dat wel al eens geprobeerd, maar dan wordt het 1 rare brij en kijkt ie er helemaal niet meer naar. :ugh:
Susam

Bericht door Susam »

pioenroos schreef: 08 nov 2024, 18:44 Tramadol kan ook als bijwerking misselijkheid/eetlustremmend hebben.
Krijgt hij een flinke dosering prednison?

Sterkte, ik hoop dat je snel blijvende verbetering gaat zien 🤞
hij krijgt 10 mg per dag en hij weegt nu 14 kilo, wellicht nog iets minder. Maandag wordt ie weer gewogen.
Tineke
Posts in topic: 7

Bericht door Tineke »

Wat een zorgen ,hopelijk slaat de prednison goed aan en komt er verbetering.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Susam

Bericht door Susam »

De dierenarts is net als ik bezorgd, de prednison doet tot nu toe niks en dat had wel echt een boost moeten geven.
Maandag injectie 2 van B12 en B11 en dan wordt gelijk een plan gemaakt. De dierenarts wil gaan overleggen met de internist.
Vanochtend eerste rondje wilde ie niet naar huis en doorlopen, maar ik moet hem begrenzen want hij heeft er de kracht niet voor, dus op naar huis (hij was dik ingepakt omdat het een zakje botten is), plofte met winterjas en al op de bank, die deed ik hem uit want eronder nog dunne trui voor binnen (met verwarming op duizend) en toen begon het rillen weer, de dikste deken opgedaan die ik kon vinden en hij wil dan ook echt gekriebeld worden (doet ie anders nooit, is een heel onafhankelijke hond en al zeker geen knuffelkont) en mijn hand op hem voelen en dan valt hij in een uitgeputte slaap.
Ik snap er echt niks van, we hebben antibiotica gehad, pijnstilling, predinison, allerlei shit en nog is het puin.
Sirene
Posts in topic: 8

Bericht door Sirene »

Jeetje, wat naar. Als de prednison niets doet qua opknappen zou ik daar (in overleg) wel zsm mee stoppen. Het is echt tuig en in dit geval zijn de bijwerkingen daarvan (nog meer spierverlies en futloos) te heftig. Ik heb helaas een aantal honden razendsnel zien aftakelen door prednison.
Tineke
Posts in topic: 7

Bericht door Tineke »

Wat rot dat het nu nog steeds zo slecht gaat :(
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Mo-yi
Posts in topic: 15
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Het naarste gevoel wat er zowat maar is, je dier ziek en achteruit zien gaan en gewoon nog niet weten wat er is of gericht kunnen helpen. Zou hij nog wat kunnen hebben aan wat elektrolyten? Kan/mag je wat afwijken van de hoeveelheid brokjes? eenmaal wat willen eten dan zou ik regelmatig vaker willen gaan aanbieden
Afbeelding
Susam

Bericht door Susam »

hij heeft continu toegang tot brokken, hij kan de hele dag door eten mocht ie dat willen, maar dat doet ie niet. Elektrolyten ga ik zo even overleggen en dan ook geven.
@Sirene dat was ook mijn idee, als het niks doet, dan weg ermee. DA belt vanochtend dan weet ik meer.
sonj@
Posts in topic: 10

Bericht door sonj@ »

Wat een zorgen over Sambal. Zoeken naar een speld in de hooiberg.
Dirkje
Posts in topic: 9
Honden: 2
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Wat ontzettend sneu voor hem dat hij zich zo beroerd voelt en wat een grote zorgen voor jou. :(
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Susam schreef: 09 nov 2024, 08:50 hij heeft continu toegang tot brokken, hij kan de hele dag door eten mocht ie dat willen, maar dat doet ie niet. Elektrolyten ga ik zo even overleggen en dan ook geven.
@Sirene dat was ook mijn idee, als het niks doet, dan weg ermee. DA belt vanochtend dan weet ik meer.
Misschien brokken weghalen en een paar keer per dag kleine maaltijden aanbieden? Hij eet wel lees ik maar misschien een te grote portie wat dan niet goed valt?
Afbeelding
Susam

Bericht door Susam »

nee, dat hou ik in de gaten, kleine portie of groot (niet dat ie dat doet) maakt geen verschil.
Overleg met da, stoppen met prednison, maandag internist raadplegen en dan zijn we toch in de kliniek vanwege zijn B12 prik.
Sekreetje
Posts in topic: 16

Bericht door Sekreetje »

Wat ellendig dat de prednison ook niet werkt. :(
Afbeelding
Plaats reactie