Sambal *advies en ervaringen IBD gezocht*

Susam
Posts in topic: 108
Welke: Podengo kruising

Re: Sambal *advies en ervaringen IBD gezocht*

Bericht door Susam »

morgen! terwijl de rest bezig is met black friday hebben wij d-day. Ik vind het enorm spannend en hoop straks wat meer antwoorden te hebben.
ellen en de birmanen
Posts in topic: 3

Bericht door ellen en de birmanen »

succes vandaag en ik hoop dat je verder komt in je zoektocht.
Sekreetje
Posts in topic: 16

Bericht door Sekreetje »

Succes!
Afbeelding
Sirene
Posts in topic: 8

Bericht door Sirene »

Succes en sterkte vandaag. Ik hoop echt dat je nu wat wijzer wordt.
sonj@
Posts in topic: 10

Bericht door sonj@ »

Succes vandaag. Hopelijk komt er een goed plan.
Mo-yi
Posts in topic: 15
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

succes!
Afbeelding
Susam

Bericht door Susam »

Super fijn gesprek gehad, alle opties besproken. Voor nu krijgt hij Pexion als test erbij om te kijken of hij mentaal wat tot rust kan komen, wond ziet er hoewel nog niet compleet goed, wel okay uit en is niet ontstoken. Sambal is met name uitgeput en gestrest. We gaan eerst proberen hem veel te laten slapen (voor zo ver mogelijk met al dat gelik, waarvan we nu weten dat het niet misselijkheid is), wel ook de cerenia ophogen voor eetlust enz en de wond verzorgen met honingzalf. Proberen beweging op te bouwen.
We kijken voor nu even niet lange termijn, maar per week, soms dag. Dinsdag as nieuwe controle.
Voor nu, status quo.
Smoushond
Posts in topic: 20

Bericht door Smoushond »

Eet hij nu wel en poept hij normaal? En hoe is het nu met de pijn? Rommelen zijn darmen nog? Die onrust is zo sneu ,mijn dochter heeft een 16 jarig jack russeltje die had een abces op haar snuit en moest een kap op

Sinds ze die kap op had liep ze raar en moeilijk en haar hele gedrag was anders,grote ogen en hijgen en haren omhoog op haar rug
Dochter dacht dat ze doodging ,gelukkig ging het na een paar dagen beter . Ze krijgen best een klap bij zo’n dierenarts bezoekje
Sambal is ook nog onder narcose geweest enz

Mijn vorige hond had ook ineens weer extreme verlatingsangst na zijn narcose
Ik hoop dat jullie nu wat rust krijgen
Afbeelding
Susam

Bericht door Susam »

Smoushond schreef: 29 nov 2024, 15:26 Eet hij nu wel en poept hij normaal? En hoe is het nu met de pijn? Rommelen zijn darmen nog? Die onrust is zo sneu ,mijn dochter heeft een 16 jarig jack russeltje die had een abces op haar snuit en moest een kap op

Sinds ze die kap op had liep ze raar en moeilijk en haar hele gedrag was anders,grote ogen en hijgen en haren omhoog op haar rug
Dochter dacht dat ze doodging ,gelukkig ging het na een paar dagen beter . Ze krijgen best een klap bij zo’n dierenarts bezoekje
Sambal is ook nog onder narcose geweest enz

Mijn vorige hond had ook ineens weer extreme verlatingsangst na zijn narcose
Ik hoop dat jullie nu wat rust krijgen
hij eet mondjesmaat, drinkt matig, maar wel net al een goeie wandeling gedaan waarbij ie veel heeft rondgekeken, gesnuffeld, mini sprongetje bij een jaag beweging, en hij vond het duidelijk leuk want ieder paadje naar huis sloeg hij een ander in. Ik moet dat uiteraard weer opbouwen en doseren, maar dit heeft ie in de pocket.
Zijn darmen rommelen niet meer, pijn is voor zover ik kan zien redelijk onder controle zonder extra pijnstilling.
Wat naar van jouw vorige hond en de onstane verlatingsangst na narcose, Sam kwam ook echt shit uit de narcose, onrust, piepen, ongemak.
De mooncollar verdraagt ie echt goed vind ik, draait kop niet weg als ik m om wil doen, slaapt er rustig mee, niet verkeerd. Ik denk zo'n echte kap, dat ik dan hetzelfde had gezien als bij jouw dochter.
Dank je wel! :J: :I:
Alfilillo
Posts in topic: 9
Honden: 2
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Susam schreef: 29 nov 2024, 07:29
Alfilillo schreef: 28 nov 2024, 12:00 Ik Wilde je gewoon even een virtuele knuffel geven :knuffel1:

(Alfil staat nu voor een tijdje op pepcid, een maagbeschermer, vanwege ontstoken onderste deel van de maag (chronisch waarschijnlijk). Hij was ook vaak 's avonds obstinaat aan het likken. Werkt als een tiet.)
dank je wel, ik ga straks naar de dierenarts, ik ga pepcid meenemen, hoe lang gebruikt Alfil het nu? Ik lees in een Amerikaanse studie dat het 2 weken goed werkt en dan de werking afneemt? Ze stellen voor bij grote problemen Pepcid te starten en tegelijkertijd Omeprazol voor de langere termijn (dat heeft ie sowieso standaard).
Misschien mosterd na de maaltijd, maar toch: Alfil krijgt het nu ruim 3 weken en het werkt nog.
Na het eerste da-bezoek kreeg hij Orsion, Tralieve (Tramadol voor honden) en pepcid voorgeschreven (die laatste denk ik om de maag te beschermen tegen de Andere medicijnen). Ik vond dat hij Direct wat monterder was, ik dacht natuurlijk door de pijnstillers en ontstekingsremmers, maar toen ik daarmee stopte, bleef hij goed. Het was dus echt de pepcid, en hij heeft dus ook een (chronisch) ontstoken onderkant van de maag.

Ik moet bekennen dat in er zelf ook een paar genomen heb vanwege maagpijn. Werkte supergoed!
Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 7

Bericht door Nanna »

‘Is Pepcid volledig veilig?
Pepcid kan bij sommige mensen verwarring, hallucinaties, desoriëntatie, agitatie, toevallen en gebrek aan energie veroorzaken.’

Is weliswaar bij mensen maar toch iets om in de peiling te houden.
Afbeelding
Susam

Bericht door Susam »

ik heb over Pepcid gevraagd en de dierenarts vond Omeprazol sterker en beter?
Plaats reactie