Gelijk heb je.EchoMira schreef: ↑08 jan 2025, 21:14 Ruim een week later en ze loopt nog steeds op 3 poten.
Als ze moet poepen en balans nodig heeft zet ze hem soms heel even voorzichtig neer. Verder niet.
Verder amper pijnklachten. Ze geeft een binnensmonds piepje smorgens bij het opstaan maar doet verder alles wat ze wil.
Ik ga weer gewoon wandelen want ze worden morrig van het thuis zitten.
Ik kwam vanmiddag de veearts even tegen en die zei ook gewoon goed verzorgen, het moet vanzelf helen.
Duurt misschien nog wel weken dus vooral normaal doen en als ze er niet op loopt telt dat als rust.
Pijnstilling vindt ze bij dit beeld niet meer nodig.
Aquatherapie zou perfect zijn. Nou, ik ga helemaal nergens heen om haar in bad te doen. Dat doen we dan wel thuis.
Mira had een ongelukje
- Kells
- Posts in topic: 7
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Re: Mira had een ongelukje
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
-
- Posts in topic: 16
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Op zich geen verkeerd idee hoor.
Morgen even doen.
Morgen even doen.
- Kells
Zeker, zwemmen in lauw-warm water is een goed idee.
Ik begrijp niet waarom er gezegd wordt dat pijnstillers niet nodig zijn. Juist door pijn loopt ze op 3 poten, waarom zou je dat niet verlichten?
Wat naar dat ze al zo lang op drie poten loopt. Lijkt me vervelend.
- Kells
Omdat ze het dan misschien teveel belast?
En even een fotootje laten maken, om zeker te weten dat er geen breuk(je) bijzit ? Misschien heeft ze wel meer aan een spalk. Voordat ik bewegingsoefenigen zou doen, zou ik toch iets meer zekerheid willen.
Sterkte en beterschap voor Mira.
Sterkte en beterschap voor Mira.
Ik zou zelf ook wel even naar de dierenarts gaan.
-
Ik open nooit meer zo'n topic.
Voor alle bezorgde mensen die denken dat ik mijn hond medische zorg onthoud, het gaat goed vandaag. Ze sprong lekker op schoot, ik mag de poot gewoon betasten en belasten en net als gisteren zet ze haar poot weer regelmatig neer.
Tot zover de berichtgeving over een kleine blessure van een blij hondje.
En nee, de dierenarts hoeft haar niet te zien. De dierenarts heeft namelijk geen geneeskrachtige ogen en weet dat ik zelf ook wel zie wat wel en niet goed gaat.
Mira vind het niet leuk om door vreemden onderzocht te worden en dat vind ik belangrijker dan persoonlijke bevestiging.
Oké jij kent je hondje het best natuurlijk. Maar 9 dagen op 3 poten lopen vond ik eigenlijk wel wat lang.
-
Ja ik vind het ook lang maar Mira is er ook zo een die niet meer kan lopen als ze een plakkertje onder haar teen heeft.
Het valt echt wel mee. Verder is ze hartstikke gelukkig en het gaat per dag vooruit.
Het is nu eenmaal een verwende whippet en een dierenarts is een gewrichtenboer. Die wil dan ook exact weten hoe het zit maar dat weet ik al.
Als het niet per se hoeft laat ik liever niet aan haar zere poot trekken en draaien terwijl ik er bij sta en haar niet red.
Ik snap ook wel dat jullie het helpend bedoelen hoor. Maar ik heb altijd gelijk dus dan zijn tips al snel bemoeienis.
Het valt echt wel mee. Verder is ze hartstikke gelukkig en het gaat per dag vooruit.
Het is nu eenmaal een verwende whippet en een dierenarts is een gewrichtenboer. Die wil dan ook exact weten hoe het zit maar dat weet ik al.
Als het niet per se hoeft laat ik liever niet aan haar zere poot trekken en draaien terwijl ik er bij sta en haar niet red.
Ik snap ook wel dat jullie het helpend bedoelen hoor. Maar ik heb altijd gelijk dus dan zijn tips al snel bemoeienis.
Peer heeft ook weleens wekenlang gemankt. Toen heb ik hem die platinumstof van Maart gegeven en was het leed vlot geleden. Hij heeft geen dierenarts gezien.
Als ik uitglij, val en even rondhink stuif ik ook niet meteen naar dn dokter.
Als ik uitglij, val en even rondhink stuif ik ook niet meteen naar dn dokter.
-
- Posts in topic: 1
Tja dan zal ik wel overbezorgd zijn maar in het geval van Mira was ik toch echt naar een fysiotherapeut gegaan. Juist door het ontzien van 1 poot heeft de rest van het lichaam het zwaarder. Voor je het weet zitten ze vast in hun rug, kleine moeite om dat te laten controleren bij een fysio
Overigens ga ik nooit naar een dierenarts bij zulke dingen maar direct naar een fysio. Die kijk even wat beter naar de spieren etc dan een gewone dierenarts kan doen
Overigens ga ik nooit naar een dierenarts bij zulke dingen maar direct naar een fysio. Die kijk even wat beter naar de spieren etc dan een gewone dierenarts kan doen
-
Vandaag gaat het ineens een stuk beter.
Ze zet bij 30% van de stappen haar poot neer en kon ook (zittend) de goede poot geven zonder dat ze moest piepen.
Ik ga haar nog een hele tijd ontzien maar ze is goed op weg naar genezing. Heerlijk!
Ze zet bij 30% van de stappen haar poot neer en kon ook (zittend) de goede poot geven zonder dat ze moest piepen.
Ik ga haar nog een hele tijd ontzien maar ze is goed op weg naar genezing. Heerlijk!
- Kells
Super!
-
- Posts in topic: 4
- Honden: 4
- Contacteer:
Ah dat is beter. Ik ga met de dwergen wel snel naar de dierenarts omdat ze beiden niet op drie poten kunnen lopen door orthopedische toestanden. Bas is heel breed en te zwak om op drie poten te lopen en Guus heeft die extreme radius curvus die maakt dat ik dat hem ook niet wil zien doen. Maar dat is natuurlijk echt iets anders dan een whippet. Guus en Bas manken ook wel eens en dan krijg ik door hun bouw een hartverzakking haha. Zeker Bas want een functioneel pootje minder betekent waarschijnlijk haar dood. En bij Guus ook niet veel goeds als hij alleen zijn verdraaide pootje over heeft.
- Alfilillo
- Posts in topic: 1
- Welke: Podenco en kruising
Dat is een opluchting!
-
Nu ongeveer 90. Ze loopt wel nog een beetje kreupel maar dat zal in de komende dagen ook verdwijnen.
Ik hou haar nog twee weken op rust en dan gaan we weer goed wandelen aan de riem.
Ik blijf haar geregeld in bad doen en masseren want dat vindt ze heerlijk.
-
En ik weet dat ik me niet hoef te verdedigen maar ik had wel gelijk.
En dat gaat me niet om het gelijk krijgen maar ik heb me wel vreselijk zorgen gemaakt en dan is het niet fijn als mensen steeds zeggen dat je het verkeerd doet.
Dus dat zeg ik er maar even bij. En ik onthou het zelf ook want ik gedraag me ook nogal eens als pedante advieskut.
En dat gaat me niet om het gelijk krijgen maar ik heb me wel vreselijk zorgen gemaakt en dan is het niet fijn als mensen steeds zeggen dat je het verkeerd doet.
Dus dat zeg ik er maar even bij. En ik onthou het zelf ook want ik gedraag me ook nogal eens als pedante advieskut.
-
Maar wat dan? Is het dan ineens voor mekaar als je bij de dierenarts bent geweest?
Wat gaat een dierenarts doen aan een peesblessure in de schouder? Zingen, zoals jomanda?
Ik wil even heel snel af van het idee dat ik het voor mijn, inderdaad turnmeisjelenige en gezond gefokte hindes, al snel "goed genoeg vind."
Ik heb haar geen dierenartsenvisite onthouden maar bespaard. Laat dat even duidelijk blijven. Zo leuk is het namelijk niet om naar die TL-balkenkamer te gaan en geknepen te worden op een tafel die dan op magische wijze stijgt en daalt terwijl iedeneen keihard naar je staat te staren. Ik ben blij als ze dat niet hoeft.
Mijn honden slapen in bed, gaan mee naar mijn werk met jasje aan en eten biefstuk. Nog net niet met peterselie erop.
Als het goedkoop moest wist ik het wel.
Maar goed, Tino Triggerino gaat lekker naar bed. Haha.
Mira is beter. Doedoei.
-
En nu loopt ze weer normaal.
Raar beest.
Raar beest.
Hahaha nou eerlijk met mank heden ren ik ook niet gelijk naar dierenarts. Paar dagen pijnstiller en rust en dan kijken we wel verder. Mits er natuurlijk geen poten naast hangen botten door vel of krijsende pijn. Dat er wel ff bijgezet hebbende.EchoMira schreef: ↑13 jan 2025, 21:18 En ik weet dat ik me niet hoef te verdedigen maar ik had wel gelijk.
In de tijd dat lee nog leefde beukte ze altijd aardig hard tegen elkaar dus ik ben iets gewend