Nannydog slaat toe
- Budkes
- Posts in topic: 7
- Honden: 5
- Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke
Re: Nannydog slaat toe
Eens, ik vreet alleen mijn schoen op als die hond op de foto een Pitbull is...
Dat is een Amerikaanse bulldog
Potetoos potatoos
‘ American Bullies are a newer breed that was developed in the United States in the 1990s. They are a mix of several different breeds, including Pitbulls, American Staffordshire Terriers, and English Bull Terriers.’
Die ontloop ik net zo hard hoor.
‘ American Bullies are a newer breed that was developed in the United States in the 1990s. They are a mix of several different breeds, including Pitbulls, American Staffordshire Terriers, and English Bull Terriers.’
Die ontloop ik net zo hard hoor.
- Loraine
- Posts in topic: 7
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Ik ontloop alles met mijn honden, maar de AmBull van een paar straten verderop maak ik rechtsomkeert bij en ik ren weg.
Dat beest is huge en een verschrikkelijke griezel, de meeste superstabiele honden in de wijk raken helemaal in paniek van hem.
Dat beest is huge en een verschrikkelijke griezel, de meeste superstabiele honden in de wijk raken helemaal in paniek van hem.
Dat is dus precies het verraderlijke van dat type hond. Het gaat heel goed totdat het vanuit het niets fout gaat.
“ Zoey Hawkins hield van zingen en dansen,en ze speelde graag met de familiehond.
Sinds Zoey, 4, twee jaar geleden werd geadopteerd, waren zij en de pitbull constant samen.
Maar vorige week keerde de hond zich tegen haar toen ze in de brandende hitte voor haar huis in Visalia uit een kinderbadje stapte.
Een onderzoek leverde geen bewijs op van verwaarlozing of crimineel wangedrag, en de hond had geen geschiedenis van geweld of agressie, zei Elizabeth Jones, de voorlichter van het departement. Op verzoek van de familie werd de hond door de dierenbescherming meegenomen en geëuthanaseerd, zei Jones.
"Zij en de hond waren onafscheidelijk. "Ze speelden met elkaar, ze waren bij elkaar en de hond was altijd super speels. We hebben letterlijk geen idee waarom de hond dit deed, of zich op deze manier tegen haar keerde."
Afijn. Dag Zoey.
“ Zoey Hawkins hield van zingen en dansen,en ze speelde graag met de familiehond.
Sinds Zoey, 4, twee jaar geleden werd geadopteerd, waren zij en de pitbull constant samen.
Maar vorige week keerde de hond zich tegen haar toen ze in de brandende hitte voor haar huis in Visalia uit een kinderbadje stapte.
Een onderzoek leverde geen bewijs op van verwaarlozing of crimineel wangedrag, en de hond had geen geschiedenis van geweld of agressie, zei Elizabeth Jones, de voorlichter van het departement. Op verzoek van de familie werd de hond door de dierenbescherming meegenomen en geëuthanaseerd, zei Jones.
"Zij en de hond waren onafscheidelijk. "Ze speelden met elkaar, ze waren bij elkaar en de hond was altijd super speels. We hebben letterlijk geen idee waarom de hond dit deed, of zich op deze manier tegen haar keerde."
Afijn. Dag Zoey.
- CatnDog
- Posts in topic: 45
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Kijken ze bij adoptieouders niet naar de huisdieren?
-
- Posts in topic: 11
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Dit kind was 4.
Die weegt wat, 18 kilo.
Laten we eens als regel stellen dat je dan geen hond mag hebben van boven de helft van dat gewicht.
Waarom moet jij een enorme hondachtige krokodil en een peuter tegelijk? Wat is je probleem?
Die weegt wat, 18 kilo.
Laten we eens als regel stellen dat je dan geen hond mag hebben van boven de helft van dat gewicht.
Waarom moet jij een enorme hondachtige krokodil en een peuter tegelijk? Wat is je probleem?
Je hebt een helft die zo’n apparaat moet om wrijvend over hun kruis mee over straat te paraderen, helemaal opgewonden dat zíj zo’n monster kunnen mannen.
De andere helft gelooft serieus dat het nannydogs zijn, bij uitstek geschikt om bij kinderen te houden. Dat zijn ze niet. Nooit geweest ook. Verreweg de meeste kinderen die door honden worden doodgebeten, worden gedood door Pitbulls.
De andere helft gelooft serieus dat het nannydogs zijn, bij uitstek geschikt om bij kinderen te houden. Dat zijn ze niet. Nooit geweest ook. Verreweg de meeste kinderen die door honden worden doodgebeten, worden gedood door Pitbulls.
De meeste ongelukken met honden gebeurt sowieso meestal thuis, iet met onoordeelkundig gebruik of zo..
Goed dat het morgen Sinterklaas is. Ik haar de letters D, O en M doen toekomen.
In Bergen is donderdag een 7-jarig kind om het leven gekomen nadat hij aangevallen werd door vijf honden van het ras Alaska-Malamute, een soort sledehond. Dat bericht RTBF. De moeder probeerde tussenbeide te komen, maar alle hulp kwam te laat.
Het kind is donderdagmiddag om het leven gekomen in Goegnies-Chaussée in de regio Bergen. Het kind was in de hondenfokkerij van zijn moeder honden van het ras Alaska-Malamute aan het voederen, toen vijf andere honden plots op hem afstormden. Volgens RTBF was het jonge slachtoffer op het moment van het incident in het gezelschap van zijn moeder.
De moeder kwam tussenbeide en verleende de eerste hulp aan het slachtoffer in afwachting van de hulpdiensten, maar haar kind overleefde het niet.
Het kind is donderdagmiddag om het leven gekomen in Goegnies-Chaussée in de regio Bergen. Het kind was in de hondenfokkerij van zijn moeder honden van het ras Alaska-Malamute aan het voederen, toen vijf andere honden plots op hem afstormden. Volgens RTBF was het jonge slachtoffer op het moment van het incident in het gezelschap van zijn moeder.
De moeder kwam tussenbeide en verleende de eerste hulp aan het slachtoffer in afwachting van de hulpdiensten, maar haar kind overleefde het niet.
Ik hoorde het net op het nieuws. Dat is toch wel uitzonderlijk voor dat ras? Of zie ik dat verkeerd.Nanna schreef: ↑10 jan 2025, 17:00 In Bergen is donderdag een 7-jarig kind om het leven gekomen nadat hij aangevallen werd door vijf honden van het ras Alaska-Malamute, een soort sledehond. Dat bericht RTBF. De moeder probeerde tussenbeide te komen, maar alle hulp kwam te laat.
Het zijn dominante jongens van een oerras. toch wel 40 kilo per stuk. Als dat over vreten gaat matten en daar staat een kind tussen is het einde bericht.Sterre schreef: ↑10 jan 2025, 17:26Ik hoorde het net op het nieuws. Dat is toch wel uitzonderlijk voor dat ras? Of zie ik dat verkeerd.Nanna schreef: ↑10 jan 2025, 17:00 In Bergen is donderdag een 7-jarig kind om het leven gekomen nadat hij aangevallen werd door vijf honden van het ras Alaska-Malamute, een soort sledehond. Dat bericht RTBF. De moeder probeerde tussenbeide te komen, maar alle hulp kwam te laat.
- CatnDog
- Posts in topic: 45
- Welke: Groenendaeler
Was dat in Nederland? Ik heb daar helemaal niets van meegekregen.
Malamutes zijn vreemd gefokt. Ze hebben Akita trekjes en ik heb geen idee waarom. Huskies zijn totaal anders. Super vredelievend en zelden agressief. Malamutes daarentegen hebben vaker vrij ernstige incidenten op hun naam. Toch zou het kwa gedrag veel met elkaar overeen moeten komen. Ik zal eens kijken of ik er wat over kan vinden. Malamutes zijn dominant en niet zo hondvriendelijk als de gemiddelde husky.
- Mo-yi
- Posts in topic: 14
- Welke: Malamute-husky
hmm dat ben ik niet zo zeker van. Malamutes, de fokkers die ik ken zijn juist heel erg op het karakter, ze zijn juist stabieler als hussen vaak, relaxter, wel zelfverzekerd, maar enorme mensen honden zeker wat betreft kinderen. De malamutes ( en hussen ) werden door de inuiten juist binnen gehaald en bij de kinderen in bed gelegd voor warmte. Een lange geschiedenis dus met zowel werklust/taak, als een mensenband.
De hussen ook, maar zijn wel energieker en soms heftiger.
De combi eten geven in een kennel met alles los en een kind ertussen..lijkt me sowieso niet handig. Misschien heeft dat kind per ongeluk in een oog gestoken of ging hij gillen, het kan vanalles zijn.
De combi eten geven in een kennel met alles los en een kind ertussen..lijkt me sowieso niet handig. Misschien heeft dat kind per ongeluk in een oog gestoken of ging hij gillen, het kan vanalles zijn.
Ik ben wat gaan lezen en lees dat malamutes dominant zijn. Vaak intolerant naar andere honden en beschermend. Eigenschappen die niet bij huskies horen. Huskies zijn wel heftiger en vocaler maar vaak uitermate sociaal. Natuurlijk niet super makkelijk met prooien maar dat zijn malamutes ook niet. Malamutes moeten in principe wel super mens vriendelijk zijn want ze werden door meerdere Inuits gebruikt als sledehond. Dus ze konden niet super eenkennig of afwijzend zijn.Mo-yi schreef: ↑11 jan 2025, 21:57 hmm dat ben ik niet zo zeker van. Malamutes, de fokkers die ik ken zijn juist heel erg op het karakter, ze zijn juist stabieler als hussen vaak, relaxter, wel zelfverzekerd, maar enorme mensen honden zeker wat betreft kinderen. De malamutes ( en hussen ) werden door de inuiten juist binnen gehaald en bij de kinderen in bed gelegd voor warmte. Een lange geschiedenis dus met zowel werklust/taak, als een mensenband.
Dus misschien is het kind aanvallen wel helemaal niet zoals het hoort. Gewoon een afwijkend roedel gedrag of zelfs een enkele hond die dat deed.
Ik ben zelf wat voorzichtig met malamutes en totaal niet met huskies. Die laten me meer zien en zijn duidelijker. Dat deel vind ik Akita achtig aan malamutes. Met mijn hondjes pas ik met beide rassen super goed op omdat ze prooi kunnen worden.
Maar misschien ken ik de verkeerde huskies. Ik ken ze echt alleen ontzettend lollig en super vriendelijk. Met mens en hond. Malamutes niet. Die ik heb gekend waren allemaal agressief met geslachtsgenoten. Kan best toeval zijn.
Beide rassen scoren redelijk hoog in dodelijke bijtincidenten met voornamelijk kinderen.Marc schreef: ↑11 jan 2025, 21:09 Malamutes zijn vreemd gefokt. Ze hebben Akita trekjes en ik heb geen idee waarom. Huskies zijn totaal anders. Super vredelievend en zelden agressief. Malamutes daarentegen hebben vaker vrij ernstige incidenten op hun naam. Toch zou het kwa gedrag veel met elkaar overeen moeten komen. Ik zal eens kijken of ik er wat over kan vinden. Malamutes zijn dominant en niet zo hondvriendelijk als de gemiddelde husky.
Nu zijn kinderen sowieso wel het vaakst het slachtoffer bij bijtincidenten.
In Nederland was het toch ook een husky die toen een pasgeboren baby dood beet enkele jaren terug?
Maar als je kijkt naar husky mauled en malamute mauled dan komen er meerdere dodelijke bijtincidenten boven drijven.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
De Inuiten hadden de Canadezen eskimohond en de Groenlandse hond maar niet de Hus en Malamute die overigens genetisch nauw verwant aan elkaar zijn.Mo-yi schreef: ↑11 jan 2025, 21:57 hmm dat ben ik niet zo zeker van. Malamutes, de fokkers die ik ken zijn juist heel erg op het karakter, ze zijn juist stabieler als hussen vaak, relaxter, wel zelfverzekerd, maar enorme mensen honden zeker wat betreft kinderen. De malamutes ( en hussen ) werden door de inuiten juist binnen gehaald en bij de kinderen in bed gelegd voor warmte. Een lange geschiedenis dus met zowel werklust/taak, als een mensenband.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
- Mo-yi
- Posts in topic: 14
- Welke: Malamute-husky
Ik vind, die ik ken en van wat ik om me heen meekrijg, de mallen juist stabieler. De koppigheid en zelfredzaamheid staan wel erg voorop bij ze, maar verder wel heel vriendelijk en sociaal, naar mens en honden. Ze zijn wat duidelijk en kort als ze iets niet moeten,maar lossen meerendeels voornamelijk op door hun lichaamstaal, kort en duidelijk en dat is impossant genoeg vaak en dan is het goed.Marc schreef: ↑11 jan 2025, 23:00Ik ben wat gaan lezen en lees dat malamutes dominant zijn. Vaak intolerant naar andere honden en beschermend. Eigenschappen die niet bij huskies horen. Huskies zijn wel heftiger en vocaler maar vaak uitermate sociaal. Natuurlijk niet super makkelijk met prooien maar dat zijn malamutes ook niet. Malamutes moeten in principe wel super mens vriendelijk zijn want ze werden door meerdere Inuits gebruikt als sledehond. Dus ze konden niet super eenkennig of afwijzend zijn.Mo-yi schreef: ↑11 jan 2025, 21:57 hmm dat ben ik niet zo zeker van. Malamutes, de fokkers die ik ken zijn juist heel erg op het karakter, ze zijn juist stabieler als hussen vaak, relaxter, wel zelfverzekerd, maar enorme mensen honden zeker wat betreft kinderen. De malamutes ( en hussen ) werden door de inuiten juist binnen gehaald en bij de kinderen in bed gelegd voor warmte. Een lange geschiedenis dus met zowel werklust/taak, als een mensenband.
Dus misschien is het kind aanvallen wel helemaal niet zoals het hoort. Gewoon een afwijkend roedel gedrag of zelfs een enkele hond die dat deed.
Ik ben zelf wat voorzichtig met malamutes en totaal niet met huskies. Die laten me meer zien en zijn duidelijker. Dat deel vind ik Akita achtig aan malamutes. Met mijn hondjes pas ik met beide rassen super goed op omdat ze prooi kunnen worden.
Maar misschien ken ik de verkeerde huskies. Ik ken ze echt alleen ontzettend lollig en super vriendelijk. Met mens en hond. Malamutes niet. Die ik heb gekend waren allemaal agressief met geslachtsgenoten. Kan best toeval zijn.
Hussen zijn blije maar zeker felle donders,en kunnen ook wat "treiterig"doorgaan zeg maar. De jagers en bijters zie je meer onder de hussen.
Deze mallen waren van een fokster en ze waren in de kennel aan het voeren, kind was daarbij. Misschien zaten deze mallen verder niet in huis, was het niet zeer een roedel met de mensen, geen idee. Maar eten geven met zulke reuzen is wel juist iets waar het wel mis kan gaan. Normaal zou een grom of een snep genoeg en al veel zijn, maar ik heb geen idee hoeveel honden daar waren en hoe fel ze op hun eten zijn.