Nannydog slaat toe

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Sterre
Posts in topic: 9

Re: Nannydog slaat toe

Bericht door Sterre »

Nanna schreef: 10 jan 2025, 17:00 In Bergen is donderdag een 7-jarig kind om het leven gekomen nadat hij aangevallen werd door vijf honden van het ras Alaska-Malamute, een soort sledehond. Dat bericht RTBF. De moeder probeerde tussenbeide te komen, maar alle hulp kwam te laat.
Het kind is donderdagmiddag om het leven gekomen in Goegnies-Chaussée in de regio Bergen. Het kind was in de hondenfokkerij van zijn moeder honden van het ras Alaska-Malamute aan het voederen, toen vijf andere honden plots op hem afstormden. Volgens RTBF was het jonge slachtoffer op het moment van het incident in het gezelschap van zijn moeder.

De moeder kwam tussenbeide en verleende de eerste hulp aan het slachtoffer in afwachting van de hulpdiensten, maar haar kind overleefde het niet.
Ik hoorde het net op het nieuws. Dat is toch wel uitzonderlijk voor dat ras? Of zie ik dat verkeerd.
Nanna
Posts in topic: 72

Bericht door Nanna »

Sterre schreef: 10 jan 2025, 17:26
Nanna schreef: 10 jan 2025, 17:00 In Bergen is donderdag een 7-jarig kind om het leven gekomen nadat hij aangevallen werd door vijf honden van het ras Alaska-Malamute, een soort sledehond. Dat bericht RTBF. De moeder probeerde tussenbeide te komen, maar alle hulp kwam te laat.
Het kind is donderdagmiddag om het leven gekomen in Goegnies-Chaussée in de regio Bergen. Het kind was in de hondenfokkerij van zijn moeder honden van het ras Alaska-Malamute aan het voederen, toen vijf andere honden plots op hem afstormden. Volgens RTBF was het jonge slachtoffer op het moment van het incident in het gezelschap van zijn moeder.

De moeder kwam tussenbeide en verleende de eerste hulp aan het slachtoffer in afwachting van de hulpdiensten, maar haar kind overleefde het niet.
Ik hoorde het net op het nieuws. Dat is toch wel uitzonderlijk voor dat ras? Of zie ik dat verkeerd.
Het zijn dominante jongens van een oerras. toch wel 40 kilo per stuk. Als dat over vreten gaat matten en daar staat een kind tussen is het einde bericht.
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 56
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Was dat in Nederland? Ik heb daar helemaal niets van meegekregen.
Nanna

Bericht door Nanna »

CatnDog schreef: 11 jan 2025, 17:25 Was dat in Nederland? Ik heb daar helemaal niets van meegekregen.
Nee, Belgie
Afbeelding
Marc
Posts in topic: 24

Bericht door Marc »

Malamutes zijn vreemd gefokt. Ze hebben Akita trekjes en ik heb geen idee waarom. Huskies zijn totaal anders. Super vredelievend en zelden agressief. Malamutes daarentegen hebben vaker vrij ernstige incidenten op hun naam. Toch zou het kwa gedrag veel met elkaar overeen moeten komen. Ik zal eens kijken of ik er wat over kan vinden. Malamutes zijn dominant en niet zo hondvriendelijk als de gemiddelde husky.
Afbeelding
Mo-yi
Posts in topic: 14
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

hmm dat ben ik niet zo zeker van. Malamutes, de fokkers die ik ken zijn juist heel erg op het karakter, ze zijn juist stabieler als hussen vaak, relaxter, wel zelfverzekerd, maar enorme mensen honden zeker wat betreft kinderen. De malamutes ( en hussen ) werden door de inuiten juist binnen gehaald en bij de kinderen in bed gelegd voor warmte. Een lange geschiedenis dus met zowel werklust/taak, als een mensenband.
De hussen ook, maar zijn wel energieker en soms heftiger.
De combi eten geven in een kennel met alles los en een kind ertussen..lijkt me sowieso niet handig. Misschien heeft dat kind per ongeluk in een oog gestoken of ging hij gillen, het kan vanalles zijn.
Afbeelding

2011-2025
Marc

Bericht door Marc »

Mo-yi schreef: 11 jan 2025, 21:57 hmm dat ben ik niet zo zeker van. Malamutes, de fokkers die ik ken zijn juist heel erg op het karakter, ze zijn juist stabieler als hussen vaak, relaxter, wel zelfverzekerd, maar enorme mensen honden zeker wat betreft kinderen. De malamutes ( en hussen ) werden door de inuiten juist binnen gehaald en bij de kinderen in bed gelegd voor warmte. Een lange geschiedenis dus met zowel werklust/taak, als een mensenband.
De combi eten geven in een kennel met alles los en een kind ertussen..lijkt me sowieso niet handig. Misschien heeft dat kind per ongeluk in een oog gestoken of ging hij gillen, het kan vanalles zijn.
Ik ben wat gaan lezen en lees dat malamutes dominant zijn. Vaak intolerant naar andere honden en beschermend. Eigenschappen die niet bij huskies horen. Huskies zijn wel heftiger en vocaler maar vaak uitermate sociaal. Natuurlijk niet super makkelijk met prooien maar dat zijn malamutes ook niet. Malamutes moeten in principe wel super mens vriendelijk zijn want ze werden door meerdere Inuits gebruikt als sledehond. Dus ze konden niet super eenkennig of afwijzend zijn.

Dus misschien is het kind aanvallen wel helemaal niet zoals het hoort. Gewoon een afwijkend roedel gedrag of zelfs een enkele hond die dat deed.

Ik ben zelf wat voorzichtig met malamutes en totaal niet met huskies. Die laten me meer zien en zijn duidelijker. Dat deel vind ik Akita achtig aan malamutes. Met mijn hondjes pas ik met beide rassen super goed op omdat ze prooi kunnen worden.

Maar misschien ken ik de verkeerde huskies. Ik ken ze echt alleen ontzettend lollig en super vriendelijk. Met mens en hond. Malamutes niet. Die ik heb gekend waren allemaal agressief met geslachtsgenoten. Kan best toeval zijn.
Afbeelding
Tineke
Posts in topic: 13

Bericht door Tineke »

Marc schreef: 11 jan 2025, 21:09 Malamutes zijn vreemd gefokt. Ze hebben Akita trekjes en ik heb geen idee waarom. Huskies zijn totaal anders. Super vredelievend en zelden agressief. Malamutes daarentegen hebben vaker vrij ernstige incidenten op hun naam. Toch zou het kwa gedrag veel met elkaar overeen moeten komen. Ik zal eens kijken of ik er wat over kan vinden. Malamutes zijn dominant en niet zo hondvriendelijk als de gemiddelde husky.
Beide rassen scoren redelijk hoog in dodelijke bijtincidenten met voornamelijk kinderen.
Nu zijn kinderen sowieso wel het vaakst het slachtoffer bij bijtincidenten.
In Nederland was het toch ook een husky die toen een pasgeboren baby dood beet enkele jaren terug?

Maar als je kijkt naar husky mauled en malamute mauled dan komen er meerdere dodelijke bijtincidenten boven drijven.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Tineke

Bericht door Tineke »

Mo-yi schreef: 11 jan 2025, 21:57 hmm dat ben ik niet zo zeker van. Malamutes, de fokkers die ik ken zijn juist heel erg op het karakter, ze zijn juist stabieler als hussen vaak, relaxter, wel zelfverzekerd, maar enorme mensen honden zeker wat betreft kinderen. De malamutes ( en hussen ) werden door de inuiten juist binnen gehaald en bij de kinderen in bed gelegd voor warmte. Een lange geschiedenis dus met zowel werklust/taak, als een mensenband.
De Inuiten hadden de Canadezen eskimohond en de Groenlandse hond maar niet de Hus en Malamute die overigens genetisch nauw verwant aan elkaar zijn.
Afbeelding

Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Marc schreef: 11 jan 2025, 23:00
Ik ben wat gaan lezen en lees dat malamutes dominant zijn. Vaak intolerant naar andere honden en beschermend. Eigenschappen die niet bij huskies horen. Huskies zijn wel heftiger en vocaler maar vaak uitermate sociaal. Natuurlijk niet super makkelijk met prooien maar dat zijn malamutes ook niet. Malamutes moeten in principe wel super mens vriendelijk zijn want ze werden door meerdere Inuits gebruikt als sledehond. Dus ze konden niet super eenkennig of afwijzend zijn.

Dus misschien is het kind aanvallen wel helemaal niet zoals het hoort. Gewoon een afwijkend roedel gedrag of zelfs een enkele hond die dat deed.

Ik ben zelf wat voorzichtig met malamutes en totaal niet met huskies. Die laten me meer zien en zijn duidelijker. Dat deel vind ik Akita achtig aan malamutes. Met mijn hondjes pas ik met beide rassen super goed op omdat ze prooi kunnen worden.

Maar misschien ken ik de verkeerde huskies. Ik ken ze echt alleen ontzettend lollig en super vriendelijk. Met mens en hond. Malamutes niet. Die ik heb gekend waren allemaal agressief met geslachtsgenoten. Kan best toeval zijn.
Ik vind, die ik ken en van wat ik om me heen meekrijg, de mallen juist stabieler. De koppigheid en zelfredzaamheid staan wel erg voorop bij ze, maar verder wel heel vriendelijk en sociaal, naar mens en honden. Ze zijn wat duidelijk en kort als ze iets niet moeten,maar lossen meerendeels voornamelijk op door hun lichaamstaal, kort en duidelijk en dat is impossant genoeg vaak en dan is het goed.
Hussen zijn blije maar zeker felle donders,en kunnen ook wat "treiterig"doorgaan zeg maar. De jagers en bijters zie je meer onder de hussen.
Deze mallen waren van een fokster en ze waren in de kennel aan het voeren, kind was daarbij. Misschien zaten deze mallen verder niet in huis, was het niet zeer een roedel met de mensen, geen idee. Maar eten geven met zulke reuzen is wel juist iets waar het wel mis kan gaan. Normaal zou een grom of een snep genoeg en al veel zijn, maar ik heb geen idee hoeveel honden daar waren en hoe fel ze op hun eten zijn.
Afbeelding

2011-2025
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Tineke schreef: 11 jan 2025, 23:18
De Inuiten hadden de Canadezen eskimohond en de Groenlandse hond maar niet de Hus en Malamute die overigens genetisch nauw verwant aan elkaar zijn.

"De meeste Inuit-stammen bestonden uit mensen van kort postuur, met zeer kleine handen en voeten. Een uitzondering hierop vormde de stam der Mahlemuts, die aanzienlijk langer waren. Zij werden zowel door de Russen als latere ontdekkingsreizigers beschreven als een hoogontwikkeld, hard werkend volk dat beschikte over uitzonderlijk mooie honden, die opvielen door hun vriendelijk en zacht karakter ten opzichte van de mens. Men berichtte ook dat de Mahlemuts hun honden beter behandelden en verzorgden dan de andere poolvolkeren, die vaak ruw en zelfs wreed met hun honden omgingen."

https://www.chimotoivo.be/geschiedenis- ... -malamute/
Afbeelding

2011-2025
Tineke

Bericht door Tineke »

Mo-yi schreef: 11 jan 2025, 23:34
Tineke schreef: 11 jan 2025, 23:18

"De meeste Inuit-stammen bestonden uit mensen van kort postuur, met zeer kleine handen en voeten. Een uitzondering hierop vormde de stam der Mahlemuts, die aanzienlijk langer waren. Zij werden zowel door de Russen als latere ontdekkingsreizigers beschreven als een hoogontwikkeld, hard werkend volk dat beschikte over uitzonderlijk mooie honden, die opvielen door hun vriendelijk en zacht karakter ten opzichte van de mens. Men berichtte ook dat de Mahlemuts hun honden beter behandelden en verzorgden dan de andere poolvolkeren, die vaak ruw en zelfs wreed met hun honden omgingen."

https://www.chimotoivo.be/geschiedenis- ... -malamute/
Ja er was een eigen stam waar de malamute naar vernoemd is.
Maar hieruit begreep ik dat de Inuits andere honden hadden maar klaarblijkelijk zijn er meerdere stammen.

Afbeelding
Afbeelding

Nanna

Bericht door Nanna »

Alle vijf de betrokken Malamutes zijn afgemaakt. Snap ik. Ik zou er ook niet meer naar kunnen kijken.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

We hebben op het oude forum toch ook iemand gehad die haar Malamute naar het buitenland moest wegsluizen nadat de hond een oude Ierse setter aanviel en ook de oude dame die er bij hoorde greep.
Ik vind ze mooi om te zien maar ik moet ze ook niet. Veel te uitheems en te oer. Rozi is ooit eens door zo’n lijer in dr rug gebeten.
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

"De vijf sledehonden die jongetje doodbeet zijn allemaal geeuthaniseerd. “Eigenaar kan de confrontatie met de dieren niet meer aan” Moet een hond dood als hij een keer bloed heeft geproefd? "Het is de hond die bijt maar meestal is de mens de oorzaak"zegt dierenarts Theo Borgers.

"De Alaska-malamute staat bekend als vriendelijk en speels, maar toch vielen donderdagmiddag net vijf sledehonden van dat ras de kleine Aodren aan in de familiefokkerij van zijn moeder. Hij was hen eten aan het geven in hun kooi. Zijn mama kwam nog tussenbeide, maar kon het allerergste niet voorkomen. De jongen overleefde zijn verwondingen niet. De vijf betrokken honden werden meteen geëuthanaseerd. “De familie heeft daarvoor haar akkoord gegeven”, zei David Voland, de MR-burgemeester van Quévy, daarover.
“Iedereen kan vragen om zijn hond te euthanaseren. Dat recht heb je. Het is echter aan een dierenarts om te oordelen of een euthanasie zich echt opdringt of niet.” Theo Borgers is voorzitter van de orde van de Nederlandstalige Orde van Dierenartsen. Volgens hem wordt de beslissing over de euthanasie van een dier volledig overgelaten aan de kennis en de ervaring van de dierenarts zelf.
Omstandigheden belangrijk
Dat alleen dierenartsen deze beslissing mogen nemen, schrijft de Vlaamse Codex Dierenwelzijn voor. “Er moet in de praktijk altijd een afweging gemaakt worden”, klinkt het op het kabinet van Ben Weyts (N-VA), Vlaams minister van Dierenwelzijn. “We reiken wel handvatten aan om hen te helpen die beoordeling te kunnen maken. Daarin is gevaar natuurlijk een element.”
Dierenarts Theo Borgers gaat altijd naar de omstandigheden vragen als hij de vraag krijgt om een dier te euthanaseren na een bijtincident. “Als dierenarts met 35 jaar ervaring durf ik te zeggen dat de meeste bijtincidenten te voorkomen zijn. Het is inderdaad de hond die bijt, maar in bijna alle gevallen is het de setting of de mens die de aanleiding veroorzaakte. Mijn eigen kleinkind werd ooit in de neus gebeten door een van haar honden. Bleek dat ze de slapende hond wakker had gemaakt. Dan weet je gewoon dat het probleem niet bij de hond lag. Hoewel ik an sich geen probleem heb met een gefundeerde euthanasie, heb ik het in mijn lange carrière nog maar twee keer echt aangeraden aan mensen. Gewoon omdat ik zag wat voor een moeilijk karakter de hond had en hoe agressief het dier was. In één geval werd ik door een acht weken oude pup aangevallen. Door het gedrag van de hond wist ik onmiddellijk dat het niet goed zou komen. Het dier heeft nog twee jaar geleefd. Uiteindelijk moest ik de hond euthanaseren nadat het dier een van zijn baasjes had aangevallen, met zware gevolgen.”
Recidive
De oude volkswijsheid dat een hond die ooit bloed heeft geproefd, voor de rest van zijn leven een groot gevaar blijft, slaat volgens hem op niks. “Er zijn maar weinig honden die van nature killers zijn. De precieze omstandigheden zijn heel belangrijk voor het risico op recidive. Maar in dit geval kan ik volledig begrijpen dat het praktisch niet anders kan. De eigenaar kan de confrontatie met de dieren die zijn kind doodbeten niet meer aan. En waar ga je honden met een dergelijke geschiedenis plaatsen? Weinig mensen staan te springen om zo een dier in huis te nemen. Bovendien is het heel erg moeilijk om een omgeving te vinden waar zo’n dier totaal geen gevaar betekent.”

https://archive.ph/8g2D0
Afbeelding

2011-2025
Tineke

Bericht door Tineke »

Een kind met vijf honden die eten is niet het allerslimste om te doen.
Zeker niet met een ras van dit formaat en waar toch echt meerdere ernstige incidenten met kinderen mee zijn geweest.
De mythe dat ze ze goed zijn met kinderen en als slaapmaatje kan worden ingezet omdat dat in het verleden zo ging wordt nog steeds in stand gehouden , net als de nannydog bij staffies.

Geen enkele hond is per definitie geschikt als nanny dog of als beddenkruik voor kleine kinderen.
Daar moeten mensen eens vanaf stappen.

En natuurlijk is het ene ras het andere niet en zullen er minder koters gemold zijn door een cavalier dan door een malamute.
Maar honden en kleine kinderen is echt wel iets om in de gaten te houden.
Nou was dit niet zo'n heel klein kind , zeven jaar, maar tegen vijf honden van dit formaat begint zo'n ventje niets natuurlijk, ook een volwassene legt het daar tegen af.
Ganging up met vijf van die knapen red je echt niet.
Afbeelding

S.V.

Bericht door S.V. »

Er is soms geen grens aan domheid en het geeft altijd alleen maar verliezers.. tragisch weer.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Het lastige is dat domheid domweg ook kan ontstaan. In mijn familie hebben veel mensen altijd honden. Je kan het een deels hondenfamilie noemen. Dus op familiebezoeken lopen er soms 4 of meer grote honden en allemaal kleuters door elkaar. Ik vind dat eng soms. Maar niemand doet er wat aan. Duitse herders die omhelst worden door kleuters in hun mand etc.

Toch is er nog nooit iets voorgevallen. En dat gaat dus al 50 jaar zo. Ik moest vroeger leren als kleuter niet over de Turkse herder van mijn tante heen te stappen of te hangen want dan beet hij. Dus dat deed ik niet.

Kan me best voorstellen dat je laks wordt. Niet heel erg maar wel een beetje. Dus je zoon van 7 zit laten zeggen en dan 5 bakken op de grond laten zetten bij honden die misschien nooit een enkel signaal afgeven waar je als ouder bij staat zou mij misschien ook kunnen gebeuren. Als je je honden volledig kent en zij kennen je kind al vanaf hun geboorte?

Ik persoonlijk denk dat het mis is gegaan om dat eten en doordat de honden in kennels woonden. Dan mis je dingen. Ik heb een pure kennelhond nooit gezien als volledig huisdier. Je kent dingen van je honden niet en je honden zijn minder constant onder jouw regels en in je vizier. Misschien liepen de spanningen ongemerkt die dag veel te hoog op bij en tussen de honden? Dat soort dingen. Een kennelhond hoeft nooit aan de kant. Niet van de bank af op wens. Niet naar de baas te luisteren of zich te voegen en dat geeft problemen soms.
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Ik denk dat hier het ras niet echt het issue is. Ik ben wat bevooroordeeld dat is zo, maar dit had evengoed met herders en goldens kunnen gebeuren. Het waren er ook maar vijf, meestal met kennelhouders lopen er wel veel meer. Ik volg verder wat Marc zegt. De fokker die ik van de mallen ken heeft ze deels in kennels en deels binnen, zijn allemaal onderdeel van het huiselijk gebeuren/gezin. Vreemden kunnen prima op visite komen, kinderen ook. Misschien was dit zo'n Franse fokster die dat niet heel serieus nam en leven ze meer in kennels als wat anders, dan wordt eten helemaal een dingetje. Ik had zelf verwacht dat de fokster de honden zelf zou herplaatsen, die hebben over het algemeen al veel meer connecties ook, dus het laten inslapen omdat ze de confrontatie niet aankunnen vind ik wel apart.
Afbeelding

2011-2025
Nanna

Bericht door Nanna »

Denk niet dat er iemand zit te wachten op een hond die een kind doodgebeten heeft, laat staan vijf.
Als het je al lukt ze te herplaatsen gaat dan maanden nemen. Ik kan me uitstekend voorstellen dat je er niet meer mee geconfronteerd wilt worden.

En voor een numeriek zo klein ras vind ik dat ze best een historie hebben qua doodbijten van kinderen.
https://globalnews.ca/news/1213114/alas ... l-attacks/
Ik wil niet zeggen dat het een agressief ras is maar ze zijn wel heel vaak superdominant. En van daaruit kan het ook geweldig misgaan.
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Nanna schreef: 15 jan 2025, 11:08 Denk niet dat er iemand zit te wachten op een hond die een kind doodgebeten heeft, laat staan vijf.
Als het je al lukt ze te herplaatsen gaat dan maanden nemen. Ik kan me uitstekend voorstellen dat je er niet meer mee geconfronteerd wilt worden.

En voor een numeriek zo klein ras vind ik dat ze best een historie hebben qua doodbijten van kinderen.
https://globalnews.ca/news/1213114/alas ... l-attacks/
Ik wil niet zeggen dat het een agressief ras is maar ze zijn wel heel vaak superdominant. En van daaruit kan het ook geweldig misgaan.
Dat ze er zelf niet meer aan willen snap ik. Ze heeft het zelf zien gebeuren en dat krijg je nooit meer van je netvlies af, laat staan dat het nog je eigen kind is.
Tenzij ze al meer incidenten hebben gehad, zou het een "losstaand"geval geweest kunnen zijn, zijn die nog best te plaatsen hoor.
Dominant kunnen ze zeker zijn, agressief zelden. Maar goed, het is gebeurd en ze zijn nu ook dood. We kunnen er weinig mee verder, we weten ook niet wat er precies is gebeurd.
Afbeelding

2011-2025
Gonnie
Posts in topic: 26

Bericht door Gonnie »

Nou ja, als mijn honden een kind zouden doodbijten liet ik ze ook gelijk inslapen. Zou niet willen dat ik ze herplaats en een ander dan hetzelfde mee maakt. Nee hoor, jammer dan voor de honden, maar ik hoef ze dan niet meer en een ander krijgt ze ook niet van me. Liet ze gelijk inslapen.
Afbeelding

Tanja en Anne
Tineke

Bericht door Tineke »

Marc schreef: 15 jan 2025, 06:39 Het lastige is dat domheid domweg ook kan ontstaan. In mijn familie hebben veel mensen altijd honden. Je kan het een deels hondenfamilie noemen. Dus op familiebezoeken lopen er soms 4 of meer grote honden en allemaal kleuters door elkaar. Ik vind dat eng soms. Maar niemand doet er wat aan. Duitse herders die omhelst worden door kleuters in hun mand etc.

Toch is er nog nooit iets voorgevallen. En dat gaat dus al 50 jaar zo. Ik moest vroeger leren als kleuter niet over de Turkse herder van mijn tante heen te stappen of te hangen want dan beet hij. Dus dat deed ik niet.

Kan me best voorstellen dat je laks wordt. Niet heel erg maar wel een beetje. Dus je zoon van 7 zit laten zeggen en dan 5 bakken op de grond laten zetten bij honden die misschien nooit een enkel signaal afgeven waar je als ouder bij staat zou mij misschien ook kunnen gebeuren. Als je je honden volledig kent en zij kennen je kind al vanaf hun geboorte?

Ik persoonlijk denk dat het mis is gegaan om dat eten en doordat de honden in kennels woonden. Dan mis je dingen. Ik heb een pure kennelhond nooit gezien als volledig huisdier. Je kent dingen van je honden niet en je honden zijn minder constant onder jouw regels en in je vizier. Misschien liepen de spanningen ongemerkt die dag veel te hoog op bij en tussen de honden? Dat soort dingen. Een kennelhond hoeft nooit aan de kant. Niet van de bank af op wens. Niet naar de baas te luisteren of zich te voegen en dat geeft problemen soms.
Dat is ook zo ,zelf had ik ook vertrouwen in mijn eigen honden en hadden en hebben de kinderen en kleinkinderen hecht contact met ze.
Dan moet het wel overigens duidelijk zijn dat de honden dat contact op prijs stellen en er plezier in hebben.

Wel liet ik ze nooit alleen met ze en met eten worden ze met rust gelaten ,net als wanneer ze slapen.
Maar dan nog blijft honden en kinderen een combinatie waar je op moet letten ,al helemaal als het er meerdere zijn.
Afbeelding

Nanna

Bericht door Nanna »

Mechelse herder bijt baby van 11 maanden dood.

https://www.hln.be/buitenland/mechelse- ... ~a8b3432d/
Afbeelding
Kells
Posts in topic: 5
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Nanna schreef: 04 feb 2025, 22:31 Mechelse herder bijt baby van 11 maanden dood.

https://www.hln.be/buitenland/mechelse- ... ~a8b3432d/
De twee honden die niets gedaan hadden moesten worden ingeslapen en de bijter moest eerst een gedragstest?
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Plaats reactie