In het verleden lid geweest ( lang geleden ) onder een ander account en nu weer terug. Inmiddels helaas ex-eigenaar van 2 prachtige Siberische Husky's en toch weer lid geworden omdat we aan het kijken zijn naar een nieuwe hond. Ook omdat onze dochter gek is van honden en we het wandelen wel erg missen.
Enkele hondenrassen die wat ons betreft zeker in aanmerking komen in onze huidige situatie:
Golden Retriever
Labrador
Samson hond
Tevens zijn we aan het kijken om eventueel een hond aan te schaffen die in een opvang zit van bijvoorbeeld een aantal maanden oud.
Ga mijzelf eens lekker inlezen op het forum in ieder geval
Nanna schreef: ↑08 apr 2025, 10:52
Met Samson hond bedoel je de old english sheepdog? Hou in de peiling dat die vachtverzorging een soort van fulltime baan ernaast is he.
En welkom.
Daar zijn wij ons van bewust Met 2 Husky honden zijn wij wel ervaren met verharen en vachtverzorging haha. Dankjewel!
Met Samson hond bedoel je de old english sheepdog? Hou in de peiling dat die vachtverzorging een soort van fulltime baan ernaast is he.
En welkom.
Daar zijn wij ons van bewust Met 2 Husky honden zijn wij wel ervaren met verharen en vachtverzorging haha. Dankjewel!
Ja. Maar ik heb het niet over verharen. Als je een Bobtail in volle vacht wilt houden moet je daar MINSTENS een uur per dag voor uittrekken. Wees je daar bewust van. En anders wordt het kaalscheren maar wil je dat.
Het is wel een totaal andere vacht inderdaad. Lange vachten lijken mij ook veel bewerkelijker als de kortere dikke vachten. Mo-yi zat vaak ook onder het zand etc, maar een paar keer schudden en ze sprong weer schoon de auto in. Dat lijkt me met lange vachten meer drama. En het klit makkelijk.
En welkom.
Ja. Maar ik heb het niet over verharen. Als je een Bobtail in volle vacht wilt houden moet je daar MINSTENS een uur per dag voor uittrekken. Wees je daar bewust van. En anders wordt het kaalscheren maar wil je dat.
Ja natuurlijk wil je dat.
Je gaat toch geen werkdag in de week zitten kutten met dat haar.
Het gaat om de hond toch? Toch?
Als je moet nadenken over een uur wandelen of een uur trimmen ben je geen hond waard.
Het hoort zo.
en het is mij helemaal prima om er zoiets van te haarlakken maar verplicht of zelfs correct is het niet.
Iedere gek zijn gebrek maar dat stompzinnige gefluf is niet vereist en ook niet rastypisch.