Dit bedoel ik.

Oke doen we dat
Vlak voor de ogen op de neusbrug zitten die haartjes. Dat deel knip ik altijd even kort. Zeg maar 2 of 3 cm richting neus vanaf ooghoek. Dan zie je er niks van en heeft ze nooit haartjes tegen de oogbol. Bij trimsalons doen ze dat ook maar wat extremer.
Marc schreef: ↑04 mei 2025, 15:43Vlak voor de ogen op de neusbrug zitten die haartjes. Dat deel knip ik altijd even kort. Zeg maar 2 of 3 cm richting neus vanaf ooghoek. Dan zie je er niks van en heeft ze nooit haartjes tegen de oogbol. Bij trimsalons doen ze dat ook maar wat extremer.
Zo zeg maar. Blijft de hele look gewoon intact.
![]()
Ik heb geen hond met plukvacht, maar haar voor haar? Hoe zou je dat doen? In verschillende sessies of wel in dezelfde sessie?
Ligt er helemaal aan hoe het gaat.
Moet het wel een pleister zijn en geen rijtje hechtingen. Dan werkt het weer anders.
Ik heb dat in de tijd dat ik nog honden trimde nooit gedaan. Ik heb mij wel vaak geërgerd aan het doe het zelf werk van sommige klanten. Laat dat haar op die neusrug bij langharen alsjeblieft gewoon staan en kam het naar beneden. Het haar boven de ogen kun je prima wat inkorten met een effileerschaar.Marc schreef: ↑04 mei 2025, 22:57 Het hoeft niet lelijk te zijn want ik knip alles weg. Ik maak een richeltje extreem kort voor de oogjes. En dan zie je er niets van in het totaalbeeld. Ik knip ook de traanstreep haren volledig af. Sindsdien heeft Bas geen traanoogjes meer. Die haartjes in de ogen zijn drama. Trimsalons scheren om die reden dat stukje neusrug voor de ogen. Je moet het niet half afknippen. Gewoon weg ermee. Veel fijner voor het hondje.
Een plukvacht is hard en komt om de zes of zeven maanden los. Dat is een beetje afhankelijk van het weer en als die vacht rijp is, dan is die makkelijk te plukken en dat is ook pijnloos voor de hond.
Waarom zou je dat moeten laten staan? Bas doet haar ogen nauwelijks nog open als ik dat laat staan. Zeg nou zelf. Twee met lang haar en een waar ik het bijgewerkt heb. Ik weet wel wat ze het fijnste vindt. Geloof me maar.Kells schreef: ↑04 mei 2025, 23:06Ik heb dat in de tijd dat ik nog honden trimde nooit gedaan. Ik heb mij wel vaak geërgerd aan het doe het zelf werk van sommige klanten. Laat dat haar op die neusrug bij langharen alsjeblieft gewoon staan en kam het naar beneden. Het haar boven de ogen kun je prima wat inkorten met een effileerschaar.Marc schreef: ↑04 mei 2025, 22:57 Het hoeft niet lelijk te zijn want ik knip alles weg. Ik maak een richeltje extreem kort voor de oogjes. En dan zie je er niets van in het totaalbeeld. Ik knip ook de traanstreep haren volledig af. Sindsdien heeft Bas geen traanoogjes meer. Die haartjes in de ogen zijn drama. Trimsalons scheren om die reden dat stukje neusrug voor de ogen. Je moet het niet half afknippen. Gewoon weg ermee. Veel fijner voor het hondje.
Yes, zo deed ik het altijd met mijn Briaardjes, en dat waren echte langharen
Oh dat is voor echte langharen? Die hond van Tineke en ook Bas zijn dat niet. Bij hun gaat het springen voor de ogen. Bij een Bearded kan je het inderdaad kammen want dan hangt het haar. Dacht dat het een opmerking over Bas en het hondje van Tineke was. Daar is omlaag kammen nl geen optie.
Ik heb het over Bas en de hond van Tineke. Dat zijn geen echte langharen. Bij doodles scheren ze het ook weg. Anders zien ze niks meer.Kells schreef: ↑04 mei 2025, 23:06Ik heb dat in de tijd dat ik nog honden trimde nooit gedaan. Ik heb mij wel vaak geërgerd aan het doe het zelf werk van sommige klanten. Laat dat haar op die neusrug bij langharen alsjeblieft gewoon staan en kam het naar beneden. Het haar boven de ogen kun je prima wat inkorten met een effileerschaar.Marc schreef: ↑04 mei 2025, 22:57 Het hoeft niet lelijk te zijn want ik knip alles weg. Ik maak een richeltje extreem kort voor de oogjes. En dan zie je er niets van in het totaalbeeld. Ik knip ook de traanstreep haren volledig af. Sindsdien heeft Bas geen traanoogjes meer. Die haartjes in de ogen zijn drama. Trimsalons scheren om die reden dat stukje neusrug voor de ogen. Je moet het niet half afknippen. Gewoon weg ermee. Veel fijner voor het hondje.
Ja.