Pijn pootje
Pijn pootje
Morgen maar eens een afspraak maken als het niet beter is
-
EchoMira
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff
Re: Pijn pootje
Kan hij (zittend) het andere pootje geven of mag er helemaal geen gewicht op?
En het zere pootje. Mag je dat vasthouden en voorzichtig onderzoeken?
En het zere pootje. Mag je dat vasthouden en voorzichtig onderzoeken?
- Kells
- Posts in topic: 5
- Welke: Ierse Setters
Ach gossie, heeft hij zich verstapt? Beterschap.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Doet echt zeer
Verstapt of zit er iets in?
Hier zijn de grasaren weer volop aanwezig.
Verstapt of zit er iets in?
Hier zijn de grasaren weer volop aanwezig.

Hij wil er nog steeds niet op stappen, hij sliep vannacht ook op zijn andere zij.
Rende wel de trap op, maar vanmorgen zag hij er toch tegenop om dezelfde trap terug naar beneden te gaan.
Ik voel er niets aan, zit niet dik, niet warmer dan zijn andere poot, zie geen gaatje, kan knijpen,…
Heel soms zet hij hem even neer maar denk dat dat eerder is op zijn evenwicht te houden.
Rende wel de trap op, maar vanmorgen zag hij er toch tegenop om dezelfde trap terug naar beneden te gaan.
Ik voel er niets aan, zit niet dik, niet warmer dan zijn andere poot, zie geen gaatje, kan knijpen,…
De DA gaat me straks een bericht sturen of het nog past om vandaag langs te komen. Ik heb onlangs te veel geboft dat ik blij ben dat ik ze al even niet meer tijdens de werkuren heb gezien 
Ach, wat ziet het er pijnlijk uit. Hopelijk kan je vandaag terecht.
Zit het wel in de poot?
Kan ook elleboog of schouder zijn?
Hopelijk kan je terecht vandaag
Kan ook elleboog of schouder zijn?
Hopelijk kan je terecht vandaag

- CatnDog
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Ach, Treskor. Ik hoop dat het niets ernstigs is en dat hij snel herstelt.
Als hij helemaal niet op die zij willen liggen met het slapen, zou ik ook denken aan schouder/elleboog. Want als hij slaapt leunt hij niet echt op de pols?
Als hij helemaal niet op die zij willen liggen met het slapen, zou ik ook denken aan schouder/elleboog. Want als hij slaapt leunt hij niet echt op de pols?
Het is ook zo'n makkelijke patiënt he
Ik kan straks eens langsgaan, hopelijk hebben ze tijd om een RX te nemen om meteen door te pakken.
Hij rent nu al weer een ganse dag op & neer op het werk, maar je ziet die poot toch altijd omhoog gaan als hij rust neemt. 2 dingen tegelijkertijd doen/aan 2 dingen denken, kan hij niet, dus het waken gebeurt nog wel aan 1000%
Ik kan straks eens langsgaan, hopelijk hebben ze tijd om een RX te nemen om meteen door te pakken.
Hij rent nu al weer een ganse dag op & neer op het werk, maar je ziet die poot toch altijd omhoog gaan als hij rust neemt. 2 dingen tegelijkertijd doen/aan 2 dingen denken, kan hij niet, dus het waken gebeurt nog wel aan 1000%
Een prachtig gebroken teen is het verdict.
14 dagen rust zei ze, we hebben toen eens goed gelachen
Thuis is dat gelukkig geen probleem maar tijdens werkuren is dat wat anders.
Voor nu 10 dagen ontstekingsremmers mee, daar eentje ingespoten (heb ik gedaan want nadat 1 van de DA’en op de teen geduwd had, was de liefde over en moesten ze hem niet meer aanraken
)
Gelukkig is hij daar wel gewoon enorm duidelijk in & respecteren ze dat ook.
14 dagen rust zei ze, we hebben toen eens goed gelachen
Voor nu 10 dagen ontstekingsremmers mee, daar eentje ingespoten (heb ik gedaan want nadat 1 van de DA’en op de teen geduwd had, was de liefde over en moesten ze hem niet meer aanraken
Gelukkig is hij daar wel gewoon enorm duidelijk in & respecteren ze dat ook.
- Kells
Fijn dat weet wat er aan de hand is. Beterschap.
Arme Treskor. Heel veel beterschap. Hopelijk lukt het om hem tijdens de werkuren rustig te houden.

- Teckeltoos
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Teckel
Geen flauw idee, nooit iets gezien/gehoord. Zal vast wel buiten aan blijven haperen zijn.
Vandaag is hij nog steeds erg zielig, huppelt nog steeds door het leven momenteel
Ik heb gemmo's besteld om een mix op maat te maken, zodat deze ook kunnen ondersteunen.
Ik werk thuis vandaag dus hij ligt wel prinsheerlijk te ronken naast me.
Vandaag is hij nog steeds erg zielig, huppelt nog steeds door het leven momenteel
Ik werk thuis vandaag dus hij ligt wel prinsheerlijk te ronken naast me.
- Kells
Wat zijn gemmo´s? 
een vorm van fytotherapie. Er wordt gebruikt gemaakt van extracties van jonge knoppen/scheuten/wortels.
Een heel natuurlijke, zachte, ondersteunende vorm die ik graag gebruik (net zoals spagyriek ook) omdat het ook altijd veilig kan ingezet worden naast andere zaken. En je kunt er fijn op maat mee werken, zodat je een mix kunt samenstellen gericht op de problemen (zoals nu de breuk, maar daarnaast ook ondersteuning van kleine gewricht & ontstekingsremmend).
Het prikkelt het lichaam, zodat het lichaam zichzelf onderhoudt. En dat vind ik steeds meer & meer leuke zienswijzes.
Een heel natuurlijke, zachte, ondersteunende vorm die ik graag gebruik (net zoals spagyriek ook) omdat het ook altijd veilig kan ingezet worden naast andere zaken. En je kunt er fijn op maat mee werken, zodat je een mix kunt samenstellen gericht op de problemen (zoals nu de breuk, maar daarnaast ook ondersteuning van kleine gewricht & ontstekingsremmend).
Het prikkelt het lichaam, zodat het lichaam zichzelf onderhoudt. En dat vind ik steeds meer & meer leuke zienswijzes.
Het valt al beter mee
Heavy had ook eens een gebroken teen en dat was ook erg pijnlijk.
We hebben haar toen wel pijnstillers gegeven maar ook rust en dat lukte door niet teveel pijnstillers te geven
Haar teen was ook dik
We hebben haar toen wel pijnstillers gegeven maar ook rust en dat lukte door niet teveel pijnstillers te geven
Haar teen was ook dik

Zo veel pijnstillers dat het te weinig pijn doet?
Wel fijn om te zien natuurlijk, maar is dit wel de bedoeling?

Hij krijgt enkel een ontstekingsremmer 1 x per dag, maar het is nu eenmaal niet het slimste jongetje van de klas
Denken aan zijn poot EN ondertussen zijn mede waakvriendjes zien, is onmogelijk
Hij is vreselijk autistisch, dus voor hem werkt alles gewoon het beste als de dagelijkse routine blijft. In zijn bench houden op het werk zal alleen maar resulteren in constant rondjes draaien en dan thuis lastig worden.
Hij moet gelukkig niets, dus als herstel zo een tijd langer in beslag neemt, dan is dat helemaal prima. Bij iedere andere hond zou ik verplicht rust aanhouden, maar bij hem niet.
Iedereen vaart er wel bij als hij in zijn bubbel kan blijven leven 
Hij is vreselijk autistisch, dus voor hem werkt alles gewoon het beste als de dagelijkse routine blijft. In zijn bench houden op het werk zal alleen maar resulteren in constant rondjes draaien en dan thuis lastig worden.
Hij moet gelukkig niets, dus als herstel zo een tijd langer in beslag neemt, dan is dat helemaal prima. Bij iedere andere hond zou ik verplicht rust aanhouden, maar bij hem niet.